Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2010, 19:51   #81
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Het stelt wat ik stel dat het stelt en ik stel dat de stelling foutief is.
waarom zou de belgische belastingbetaler moeten opdraaien voor lessen "heimweelands" voor personen die het vertikken om Nederlands te leren, maar hier wel aan de uitkeringspotten willen zitten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 19:51   #82
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Ziedewel! Je beweert koeltoereel verrijkt te worden door de Marrokkaanse koeltoer ... maar weet niet een voorbeeldje te geven.
Dat is niet wat ik schreef.

Kalmeer.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 19:52   #83
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Dat is niet wat ik schreef.

Kalmeer.
Nikske dus. Niet één voorbeeldje. Niet één!

Laatst gewijzigd door Ninelle : 17 november 2010 om 19:53.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 19:53   #84
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij beweert het tegendeel. Dus geef maar bewijzen. Je weet dit dus helemaal niet. Je schrijft zo maar iets. Je fantaseert weer.
Ik beweer niet het tegendeel.
Je uitspraak "De meeste belgen zijn liever verlost van die koeltoer." verwonderde me.
Dan weet ik daar graag meer over.
Als je daar niets over weet, mag je dat gewoon toegeven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 19:53   #85
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Heb je daar cijfers over, want dat lijkt me een enorme overdrijving.
als je regelmatig de demografische cijfers bekijkt dan wordt dat cijfer zeer dikwijls opgegeven. Zowel voor Nederlandse als Belgische allochtonen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 17 november 2010, 19:56   #86
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik beweer niet het tegendeel.
Je uitspraak "De meeste belgen zijn liever verlost van die koeltoer." verwonderde me.
Dan weet ik daar graag meer over.
Als je daar niets over weet, mag je dat gewoon toegeven.
Blijf jij maar in je eentje in de verwondering zitten.
Oud 17 november 2010, 20:17   #87
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waarom zou de gemeenschap de kosten moeten dragen voor mensen die uit eigen beweging en eigen vrije wil steeds opnieuw taalonkundige partners uit het moederland blijven halen?
Citaat:
Inderdaad. De enige oplossing is dus om een taaltest te verplichten voor kinderen vanaf drie jaar. Slagen ze er niet in, dan krijgen ouders de keuze: kleuterschool of geen kindergeld meer.
hoe je in 2 postings het tegendeel kunt beweren. Of denk je dat die instroom geen effect gaat hebben op het kleuteronderwijs, en dat dat daarvoor aangepast (lees de modaliteiten en de omkadering) dient te worden? En wie betaalt het kleuteronderwijs?

het gaat em niet over de import van taalonkundige partners uit het moederland. Het gaat em om kinderen die thuis geen nederlands spreken, en dus starten met een taalachterstand. Ongeacht de reden. Zelfs mijn kinderen vallen hieronder. Jij verengt dat.

het gaat em om die taalachterstand als maatschappij weg te werken, of toch op zijn minst in te dijken. Met een verbod op importpartners gaat niet alles ineens verbeteren.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 20:21   #88
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
hoe je in 2 postings het tegendeel kunt beweren. Of denk je dat die instroom geen effect gaat hebben op het kleuteronderwijs, en dat dat daarvoor aangepast (lees de modaliteiten en de omkadering) dient te worden? En wie betaalt het kleuteronderwijs?

het gaat em niet over de import van taalonkundige partners uit het moederland. Het gaat em om kinderen die thuis geen nederlands spreken, en dus starten met een taalachterstand. Ongeacht de reden. Zelfs mijn kinderen vallen hieronder. Jij verengt dat.

het gaat em om die taalachterstand als maatschappij weg te werken, of toch op zijn minst in te dijken. Met een verbod op importpartners gaat niet alles ineens verbeteren.
Verengen?????
Stop de import van analfabete importbruiden, en 't probleem is voor het grootste deel opgelost. Niet te geloven dat sommigen de oorsprong van de problemen al niet meer durven onder ogen te zien, laat staan weg te werken.
Oud 17 november 2010, 20:25   #89
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom zou het een invloed moeten hebben op het kleuteronderwijs? Gewoon een groter aan kinderen met de standaard daaraan verbonden personeels bezetting.

Mij gaat het erom dat het de verantwoordelijkheid van de ouders is als de kinderen geen nederlands leren spreken voordat ze aan de leerplicht beginnen. Dat is niet de verantwoordelijkheid van de belastingbetaler, maar van de ouders zelf. Import van Nederlandsonkundige partners is daar een grote oorzaak van, het vertikken om thuis de taal van het zelfgekozen land te spreken is een andere oorzaak. Beide oorzaken zijn de verantwoordelijkheid van de ouders. Kinderen kunnen evengoed twee of drietalig worden opgevoed.

Een verbod op analfabete nederlandsonkundige importpartners zal alvast een groot deel oplossen. Echter verplichten om eerst in het heimweeland nederlands te leren lost natuurlijk niks op als ze fdan thuis toch geen nederlands spreken;

financiele beperkingen opleggen zal dan de enige mogelijkheid blijven. Dan kunnen ze de extra leerkrachten die nodig zijn om de nederlandsonkundige kinderen bij te schaven, ineens betalen met de uitgespaarde kindergelden.

Oud 17 november 2010, 21:03   #90
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zeveraar.
Indien het Polen zijn die hier verblijven heeft duvelke 382 groot gelijk!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 21:06   #91
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, jij noemt dat culturele verrijking? De meeste belgen zijn liever verlost van die koeltoer. Meerwaarde = zero.
2!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 21:16   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wel voor een deel. Doordat heel veel (islamitische) migranten - zelfs van de zoveelste generatie - hun toekomstige bruid uit het land van herkomst halen, krijgen we steeds weer gezinnen waar een vreemde taal de huistaal en niet het Nederlands. Iedere nieuwe generatie moet dus weer vanaf nul beginnen, waardoor de integratie ook zwaar gehypothekeerd wordt. Vergelijk dat eens met de VS, waar veel migranten na een of twee generaties zelfs de taal van hun vroegere moederland hebben omgeruild voor het Engels.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 01:37   #93
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel voor een deel. Doordat heel veel (islamitische) migranten - zelfs van de zoveelste generatie - hun toekomstige bruid uit het land van herkomst halen, krijgen we steeds weer gezinnen waar een vreemde taal de huistaal en niet het Nederlands. Iedere nieuwe generatie moet dus weer vanaf nul beginnen, waardoor de integratie ook zwaar gehypothekeerd wordt. Vergelijk dat eens met de VS, waar veel migranten na een of twee generaties zelfs de taal van hun vroegere moederland hebben omgeruild voor het Engels.
ben je ooit al eens in de VS geweest Jan?
Oud 18 november 2010, 01:40   #94
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ben je ooit al eens in de VS geweest Jan?
Ik ken verschillende emigranten. De kinderen van de eerste generatie kennen amper of geen Nederlands meer. De hier wonende grootouders leren engels om met hun kleinkinderen te kunnen praten.

Oud 18 november 2010, 01:51   #95
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kwam naar een land toen ik 8 was en leerde vlot de taal. Toen ik 11 was kwam ik naar hier en leerde ik de taal. Ik heb nooit speciale lessen gevolgd, mijn vader plaatste mij gewoon in een school hier.

Speciale scholen, dat zorgt pas voor achterstand.

Het is belangrijk dat kinderen twee talen spreken. Afstand doet er niet toe.

Nee, het percentage allochtonen moet constant zijn in elke school om concentratiescholen te vermijden.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 01:53   #96
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Concentratiescholen afschaffen door een verplicht percentage van anderstalige kinderen voor alle scholen in te stellen - desnoods bussen inleggen om het te veel aan anderstaligen te vervoeren naar de zgn. "witte" schoilen.
Citaat:
2!

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 november 2010 om 01:53.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 02:08   #97
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
*zucht* Verplichte quota. Het spook is terug van nooit weg geweest.

Wie zijn jullie eigenlijk om te bepalen wat scholen wel en niet moeten doen?
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 02:08   #98
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken verschillende emigranten. De kinderen van de eerste generatie kennen amper of geen Nederlands meer. De hier wonende grootouders leren engels om met hun kleinkinderen te kunnen praten.
jammer voor hun dat ze die beslissing genomen hebben, maar zo kennen we de vlaming wel, dat hebben we gezien toen ze massaal naar wallonie migreerden.

Ik heb er 3 jaar gewoond en gewerkt. Ik heb er Amerikanen leren kennen die 5de generatie waren, van oorsprong italiaan, en nog steeds hun italiaans gebruikten in hun onderlinge conversaties. Ik heb er derde generatie amerikaanse leren kennen wiens overgrootouders uit zweden kwamen, en die nog steeds zweeds sprak, met zweedse vlaggetjes rondreed, en haar huis nog steeds decoreerde met "zweedse" prularia. Of van oorsprong Duitsers waarmee ik gewoon in het duits kon praten (en dat was ook al derde generatie). Aan de andere kant heb ik er samengewerkt met een Koreaan die zijn kinderen uitsluitend in het engels grootbracht omdat die vond dat ze amerikaan waren en dus enkel amerikaans moesten leren. De meeste 2de, 3de, 4de generatie-afstammelingen van immigranten die ik er heb leren kennen zijn echter fier op hun culturele erfenis, en onderhouden dat al dan niet tot op een bepaald niveau.
De hele littanie die hier nu tegen marokanen wordt afgestoken, woedt ook daar, maar dan tegen Mexicanen. Ook recente inwijkelingen, die ook nog sterk vasthouden aan hun meegeimporteerde cultuur.En die thuis ook geen engels spreken.

Laatst gewijzigd door Pieke : 18 november 2010 om 02:13.
Oud 18 november 2010, 02:22   #99
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Wie zijn jullie eigenlijk om te bepalen wat scholen wel en niet moeten doen?
Wij zijn geen Brasschaatse paleo's. Wij mogen dat.

Veel plezier in de Mansion van hockeyclub Dragons.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 02:23   #100
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou het een invloed moeten hebben op het kleuteronderwijs? Gewoon een groter aan kinderen met de standaard daaraan verbonden personeels bezetting.
kleinere klassen en intensievere begeleiding. Al dan niet in kleine groepjes.

Citaat:
Mij gaat het erom dat het de verantwoordelijkheid van de ouders is als de kinderen geen nederlands leren spreken voordat ze aan de leerplicht beginnen. Dat is niet de verantwoordelijkheid van de belastingbetaler, maar van de ouders zelf. Import van Nederlandsonkundige partners is daar een grote oorzaak van, het vertikken om thuis de taal van het zelfgekozen land te spreken is een andere oorzaak. Beide oorzaken zijn de verantwoordelijkheid van de ouders. Kinderen kunnen evengoed twee of drietalig worden opgevoed.
of je het nu tof vindt of niet, de taal voor thuis is nog steeds vrij, en er is ook geen reden om dat te verplichten naar het nederlands.
aan de ene kant vind je het de verantwoordelijkheid van de ouders om hun kinderen nederlands te leren voor hun 6de, aan de andere kant wil je de belastingbetaler die verantwoordelijkheid laten dragen door de kinderen te verplichten naar de kleuterschool te gaan. Je bent echt niet duidelijk.

Citaat:
Een verbod op analfabete nederlandsonkundige importpartners zal alvast een groot deel oplossen.
een deel, waarschijnlijk, een groot deel, daar twijfel ik aan.

Citaat:
financiele beperkingen opleggen zal dan de enige mogelijkheid blijven. Dan kunnen ze de extra leerkrachten die nodig zijn om de nederlandsonkundige kinderen bij te schaven, ineens betalen met de uitgespaarde kindergelden.
ik denk dat ge dat bedrag overschat
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be