![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom zou de belgische belastingbetaler moeten opdraaien voor lessen "heimweelands" voor personen die het vertikken om Nederlands te leren, maar hier wel aan de uitkeringspotten willen zitten?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Nikske dus. Niet één voorbeeldje. Niet één!
![]() Laatst gewijzigd door Ninelle : 17 november 2010 om 19:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je uitspraak "De meeste belgen zijn liever verlost van die koeltoer." verwonderde me. Dan weet ik daar graag meer over. Als je daar niets over weet, mag je dat gewoon toegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als je regelmatig de demografische cijfers bekijkt dan wordt dat cijfer zeer dikwijls opgegeven. Zowel voor Nederlandse als Belgische allochtonen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Blijf jij maar in je eentje in de verwondering zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
het gaat em niet over de import van taalonkundige partners uit het moederland. Het gaat em om kinderen die thuis geen nederlands spreken, en dus starten met een taalachterstand. Ongeacht de reden. Zelfs mijn kinderen vallen hieronder. Jij verengt dat. het gaat em om die taalachterstand als maatschappij weg te werken, of toch op zijn minst in te dijken. Met een verbod op importpartners gaat niet alles ineens verbeteren.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stop de import van analfabete importbruiden, en 't probleem is voor het grootste deel opgelost. Niet te geloven dat sommigen de oorsprong van de problemen al niet meer durven onder ogen te zien, laat staan weg te werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij gaat het erom dat het de verantwoordelijkheid van de ouders is als de kinderen geen nederlands leren spreken voordat ze aan de leerplicht beginnen. Dat is niet de verantwoordelijkheid van de belastingbetaler, maar van de ouders zelf. Import van Nederlandsonkundige partners is daar een grote oorzaak van, het vertikken om thuis de taal van het zelfgekozen land te spreken is een andere oorzaak. Beide oorzaken zijn de verantwoordelijkheid van de ouders. Kinderen kunnen evengoed twee of drietalig worden opgevoed. Een verbod op analfabete nederlandsonkundige importpartners zal alvast een groot deel oplossen. Echter verplichten om eerst in het heimweeland nederlands te leren lost natuurlijk niks op als ze fdan thuis toch geen nederlands spreken; financiele beperkingen opleggen zal dan de enige mogelijkheid blijven. Dan kunnen ze de extra leerkrachten die nodig zijn om de nederlandsonkundige kinderen bij te schaven, ineens betalen met de uitgespaarde kindergelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken verschillende emigranten. De kinderen van de eerste generatie kennen amper of geen Nederlands meer. De hier wonende grootouders leren engels om met hun kleinkinderen te kunnen praten.
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 18 november 2010 om 01:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb er 3 jaar gewoond en gewerkt. Ik heb er Amerikanen leren kennen die 5de generatie waren, van oorsprong italiaan, en nog steeds hun italiaans gebruikten in hun onderlinge conversaties. Ik heb er derde generatie amerikaanse leren kennen wiens overgrootouders uit zweden kwamen, en die nog steeds zweeds sprak, met zweedse vlaggetjes rondreed, en haar huis nog steeds decoreerde met "zweedse" prularia. Of van oorsprong Duitsers waarmee ik gewoon in het duits kon praten (en dat was ook al derde generatie). Aan de andere kant heb ik er samengewerkt met een Koreaan die zijn kinderen uitsluitend in het engels grootbracht omdat die vond dat ze amerikaan waren en dus enkel amerikaans moesten leren. De meeste 2de, 3de, 4de generatie-afstammelingen van immigranten die ik er heb leren kennen zijn echter fier op hun culturele erfenis, en onderhouden dat al dan niet tot op een bepaald niveau. De hele littanie die hier nu tegen marokanen wordt afgestoken, woedt ook daar, maar dan tegen Mexicanen. Ook recente inwijkelingen, die ook nog sterk vasthouden aan hun meegeimporteerde cultuur.En die thuis ook geen engels spreken.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 18 november 2010 om 02:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
aan de ene kant vind je het de verantwoordelijkheid van de ouders om hun kinderen nederlands te leren voor hun 6de, aan de andere kant wil je de belastingbetaler die verantwoordelijkheid laten dragen door de kinderen te verplichten naar de kleuterschool te gaan. Je bent echt niet duidelijk. Citaat:
ik denk dat ge dat bedrag overschat
|||
![]() |
![]() |