Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2011, 14:10   #81
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Nee bobke. Dan zit er een heel dikke stijging van de huurprijzen in, want iedere huiseigenaar zal dat op een of andere manier doorrekenen aan zijn huurders waardoor die dan weer tot bezinning zullen komen dat het beter is een eigendom te kopen, wat vraag en aanbod dan weer zal beïnvloeden, en zo is het cirkeltje rond.
Of nog ne grotere rush op sociale woningen. Uiteindelijk moeten de mensen het nog allemaal kunnen/willen betalen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2011, 23:34   #82
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat er meer en meer begint te gebeuren in het buitenland, is dat de aankoop gespreid wordt over veel meer jaren, over meer dan een generatie. De erfgenamen betalen verder af. Dat is wat er veel gebeurt in bv Italië. En zie jij daar de prijzen zakken?
http://www.immobilmente.com/
Ik denk niet dat je veel Belgen bereid gaat vinden om de schuld af te schuiven op de volgende generaties. Het moet ook nog rendabel zijn nietwaar. In dat geval kan je beter huren.

Er is dikwijls een verschil tussen wat men je probeert aan te praten en wat er werkelijk van aan is. Trouwens de banken hebben niet liever dan dat je nooit van je schuld afraakt. Je moet wel dom zijn om op zoiets in te gaan.

Laatst gewijzigd door Yves38 : 5 januari 2011 om 23:37.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 00:33   #83
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jij brengt hier alleen de huuropbrengst en afbetalingskost in rekening. Je moet uiteraard ook de waarde van het pand in rekening brengen.
Om te kijken wat opbrengst en rendement is , en wat ik nodig heb om mijn afbetalingen te doen voor mijn investering , is dat niet relevant , wel nog de vaste kosten die ik aan het pand heb .

Niet te veel boekskes en theorienen . kosten bekijken en werken .
Ondernemen of afblijven .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 01:30   #84
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Ik denk niet dat je veel Belgen bereid gaat vinden om de schuld af te schuiven op de volgende generaties. Het moet ook nog rendabel zijn nietwaar. In dat geval kan je beter huren.

Er is dikwijls een verschil tussen wat men je probeert aan te praten en wat er werkelijk van aan is. Trouwens de banken hebben niet liever dan dat je nooit van je schuld afraakt. Je moet wel dom zijn om op zoiets in te gaan.
Och ja weet ge.. het heeft allemaal weinig zin, men luistert hier toch niet naar eigenlijk. Men fantaseert liever eigen theoriekes die in hun kraam passen, noemen de rest conspiracy enzovoort...

Tja men valt nog steeds voor dit soort shit; langer afbetalen en meer lenen om toch maar die levenstandaard en luxe in stand te houden zonder na te denken op groter vlak dan persoonlijk geluk en impact op de samenleving of eigen kinderen.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 11:17   #85
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Om te kijken wat opbrengst en rendement is , en wat ik nodig heb om mijn afbetalingen te doen voor mijn investering , is dat niet relevant , wel nog de vaste kosten die ik aan het pand heb .

Niet te veel boekskes en theorienen . kosten bekijken en werken .
Ondernemen of afblijven .
Natuurlijk is dat wel relevant. Als je dat niet begrijpt blijf je er inderdaad best ver van weg.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 17:06   #86
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk is dat wel relevant. Als je dat niet begrijpt blijf je er inderdaad best ver van weg.
Persoonlijk vind ik dat relevant voor mensen die willen verkopen op korte termijn of willen handel drijven in vastgoed .

Natuurlijk speelt de waarde van het pand een belang . Maar ik bekijk de panden als opbrengst eigendom en om later een rendement te hebben alswe in pensioen gaan .

Wanneer je panden in een patrimonium vennootschap hebt , dat is verkopen , aangezien de belasting op de meerwaarde een minder goede zaak , tenzij je de verkoopsom herinvesteerd in een ander pand .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 18:09   #87
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Of nog ne grotere rush op sociale woningen. Uiteindelijk moeten de mensen het nog allemaal kunnen/willen betalen.
Ze kunnen het wel in landen zoals Italië, Engeland enz, waar de eigendommen doorsnee nog hogere prijzen scoren en lonen vaak lager zijn.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 19:19   #88
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze kunnen het wel in landen zoals Italië, Engeland enz, waar de eigendommen doorsnee nog hogere prijzen scoren en lonen vaak lager zijn.
Waar het hem over gaat is, of we geloven in nog jaren stijgende woningprijzen, of we houden ernstig rekening houden met een dip van pakweg een 20%. Deze dip doet zich momenteel voor bij villa's (oa randgemeenten antwerpse, knokke...), doch (nog) niet bij appartementen en woonhuizen.
Vergeet trouwens niet dat de woningprijzen recent gekelderd zijn in de VS, het VK, Spanje... Blijkbaar is dikwijls maar een kathylisator nodig.
Heb ook den indruk dat men bij internationale vergelijkingen van woningprijzen dikwijls tussen de regels moet lezen. Dacht dat een recente studie van de oeso, Belgie dan weer als een zeer duur land bestempelde, wat woningprijzen betreft.
Tip van de dag: appartement in Florida, voor 20000euro.
Oud 6 januari 2011, 20:02   #89
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Och ja weet ge.. het heeft allemaal weinig zin, men luistert hier toch niet naar eigenlijk. Men fantaseert liever eigen theoriekes die in hun kraam passen, noemen de rest conspiracy enzovoort...

Tja men valt nog steeds voor dit soort shit; langer afbetalen en meer lenen om toch maar die levenstandaard en luxe in stand te houden zonder na te denken op groter vlak dan persoonlijk geluk en impact op de samenleving of eigen kinderen.
Ik ben gelukkig op mijn veertigste van mijn schuld af en daar heb ik zelf voor gezorgd, door heeeeeel veeeeeel zelf te doen en een beetje geluk met de aankoop van mijn grond indertijd.

Ik zal mijn kinderen wel helpen hun huis te bouwen of verbouwen als de tijd komt. En als ze niet kunnen bouwen, verhuis ik met mijn pensioen wel naar een land waar het goedkoop is en kunnen ze in mijn huis wonen, gratis en voor niets.

Trouwens wij hebben voordat we aan ons huis begonnen nog in onze garage gewoond, was niet eens zo erg.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2011, 01:50   #90
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar het hem over gaat is, of we geloven in nog jaren stijgende woningprijzen, of we houden ernstig rekening houden met een dip van pakweg een 20%. Deze dip doet zich momenteel voor bij villa's (oa randgemeenten antwerpse, knokke...), doch (nog) niet bij appartementen en woonhuizen.
Vergeet trouwens niet dat de woningprijzen recent gekelderd zijn in de VS, het VK, Spanje... Blijkbaar is dikwijls maar een kathylisator nodig.
Heb ook den indruk dat men bij internationale vergelijkingen van woningprijzen dikwijls tussen de regels moet lezen. Dacht dat een recente studie van de oeso, Belgie dan weer als een zeer duur land bestempelde, wat woningprijzen betreft.
Tip van de dag: appartement in Florida, voor 20000euro.
Florida, geen vergelijk. Half Amerika staat te koop. Totaal iets anders weet je, vraag en aanbod. Hier is er geen aanbod maar een steeds groter wordende vraag.

Villa vn pak weg boven de 600.000 euro, ja, daar is minder vraag naar en waarschijnlijk momenteel meer aanbod dan vraag, maar andere woningen niet. En ik heb het hier al gezegd. Gans die massale instroom van vreemdelingen hier maken dat de vraag nog veel groter wordt. Die moeten allemaal ergens wonen hé. Waar? België is veruit vol gebouwd.

Een stukje bouwgrond kost gemiddeld genomen al gauw zo een 170000 uero. Dan heb je nog geen bouwplan en al de rest die er nog bij komt. Kopen heeft het voordeel dat je er snel over beschikt en dat je vooruit weet welk KI de woning heeft. Bij bouwen wordt het lang wachten en het KI is een ?

Laatst gewijzigd door Garry : 7 januari 2011 om 01:51.
Oud 7 januari 2011, 01:55   #91
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Ik ben gelukkig op mijn veertigste van mijn schuld af en daar heb ik zelf voor gezorgd, door heeeeeel veeeeeel zelf te doen en een beetje geluk met de aankoop van mijn grond indertijd.

Ik zal mijn kinderen wel helpen hun huis te bouwen of verbouwen als de tijd komt. En als ze niet kunnen bouwen, verhuis ik met mijn pensioen wel naar een land waar het goedkoop is en kunnen ze in mijn huis wonen, gratis en voor niets.

Trouwens wij hebben voordat we aan ons huis begonnen nog in onze garage gewoond, was niet eens zo erg.
Geef die garage aan uw kinderen om in te wonen. Ze zullen vragen of je zot bent.
Oud 7 januari 2011, 02:28   #92
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Moet goed lachen met al die het een tijd geleden dachten beter te weten en die kwamen voorspellen dat de prijs van onroerend goed zou zakken.
http://www.tijd.be/nieuws/economie-f...-600.art?ckc=1
Goed lachen met jonge mensen die geen huis meer kunnen kopen?

Vuile sadist. Zit je momenteel op je spaarpot?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2011, 02:58   #93
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je een normaal loon hebt worden sociale woningen belachelijk duur.
Oud 7 januari 2011, 13:58   #94
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Florida, geen vergelijk. Half Amerika staat te koop. Totaal iets anders weet je, vraag en aanbod. Hier is er geen aanbod maar een steeds groter wordende vraag.

Villa vn pak weg boven de 600.000 euro, ja, daar is minder vraag naar en waarschijnlijk momenteel meer aanbod dan vraag, maar andere woningen niet. En ik heb het hier al gezegd. Gans die massale instroom van vreemdelingen hier maken dat de vraag nog veel groter wordt. Die moeten allemaal ergens wonen hé. Waar? België is veruit vol gebouwd.

Een stukje bouwgrond kost gemiddeld genomen al gauw zo een 170000 uero. Dan heb je nog geen bouwplan en al de rest die er nog bij komt. Kopen heeft het voordeel dat je er snel over beschikt en dat je vooruit weet welk KI de woning heeft. Bij bouwen wordt het lang wachten en het KI is een ?
Belgie zit momenteel ook wel in een kopersmarkt.
De massale instroom van vreemdelingen moet wel gerelativeerd worden. Ofwel zijn dit meestal "rijken", die in villa's
terechtkomen, ofwel "kansarmen", die niet verder geraken dan een sociale woning.
Nu, de toekomst zal het allemaal wel uitwijzen. Maar één ding is zeker. Als de intrestvoeten gevoelig gaan stijgen (wat niet totaal onwaarschijnlijk is), dan zie ik toch een (groot) aantal mogelijke kopers wegvallen, zodat een nieuw evenwicht pas zal gevonden worden bij lagere prijzen.
Oud 7 januari 2011, 13:59   #95
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Als je een normaal loon hebt worden sociale woningen belachelijk duur.
Ook dat is waar.
Oud 7 januari 2011, 16:02   #96
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

Garry is selfmade man.

Zijn geld heeft hij met zijn noeste arbeid vergaard. Helaas is het daar ook bij gebleven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2011, 18:02   #97
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

Jazeker. Doe nu niet alsof je plots niet meer kunt lezen hé. Waar schijf ik dat ik daar mee lach? Ik schijf dat ik goed moet lachen met al diegene die er zo van van overtuigd waren dat de huizen gingen stukken goedkoper worden en die mij voor gek verklaarde wanneer ik het tegendeel beweerde. Wel, wie is er nu Gek?

Laatst gewijzigd door Garry : 7 januari 2011 om 18:04.
Oud 7 januari 2011, 18:12   #98
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgie zit momenteel ook wel in een kopersmarkt.
De massale instroom van vreemdelingen moet wel gerelativeerd worden. Ofwel zijn dit meestal "rijken", die in villa's
terechtkomen, ofwel "kansarmen", die niet verder geraken dan een sociale woning.
Nu, de toekomst zal het allemaal wel uitwijzen. Maar één ding is zeker. Als de intrestvoeten gevoelig gaan stijgen (wat niet totaal onwaarschijnlijk is), dan zie ik toch een (groot) aantal mogelijke kopers wegvallen, zodat een nieuw evenwicht pas zal gevonden worden bij lagere prijzen.
Sociale woningen, die er ook niet zijn, tenminste ze zijn er wel maar daar zit een categorie in die niet zou mogen in aanmerking komen voor sociale woningen. Maar natuurlijk, die betalen in verhouding van hun loon en dat is veel interessanter voor de woningmaatschappij. Als ze zouden durven zouden ze nog sociale woningen bouwen met een binnenzwembad. Dat zijn geen sociale woningen meer al die witte productenwijken. Voor wat daar een woning van kost om ze te bouwen kunnen ze min. drie echte sociale woningen neerzetten. SOCIALE woningen waar dat dan wel echte sociaal behoeftige van kunnen genieten.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 januari 2011 om 18:13.
Oud 7 januari 2011, 18:13   #99
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Garry is selfmade man.

Zijn geld heeft hij met zijn noeste arbeid vergaard. Helaas is het daar ook bij gebleven.
Mwa... ik heb ook zo'n trieste gevallen gekend.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2011, 18:15   #100
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Garry is selfmade man.

Slecht gefeest met Kerst en Nieuwjaar, of niet gemogen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be