Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2011, 23:57   #81
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Oh, wat een zalige perfecte wereld die Esperanza in zijn hoofdje heeft ontwikkeld. Waar de Katholieke Kerk de enige religie en ideologie is in de wereld. Een wereld zonder fundamentalistische Islam, agressief communisme, nazisme, ...

Ja, Esperanza, ik snap het. Zouden we niet allemaal in een perfecte wereld willen leven?
Wees gerust, de islam is wat mij betreft even nefast en perfide als de RKK...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 00:02   #82
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Wees gerust, de islam is wat mij betreft even nefast en perfide als de RKK...
Alle religies zijn/waren erop gericht om volkeren te onderdrukken, en hun wil op te dringen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 00:16   #83
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Alle religies zijn/waren erop gericht om volkeren te onderdrukken, en hun wil op te dringen.
en nu ben jij er.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 02:19   #84
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Het meest perverse dat ik hieromtrent heb gehoord is Freya Piryns van groen die zegt dat ze een systeem wilt dat ziekenhuizen die bestraft als ze de Euthanasie wet niet toepassen en beloont als ze dat wel doen. Hoe gaan ze dat controleren? Aantal mensen die er jaarlijks in dat ziekenhuis worden doodgespoten? Om ter meest om zo veel mogelijk beloning te krijgen ofwa?
Oud 23 januari 2011, 02:20   #85
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Het meest perverse dat ik hieromtrent heb gehoord is Freya Piryns van groen die zegt dat ze een systeem wilt dat ziekenhuizen die bestraft als ze de Euthanasie wet niet toepassen en beloont als ze dat wel doen. Hoe gaan ze dat controleren? Aantal mensen die er jaarlijks in dat ziekenhuis worden doodgespoten? Om ter meest om zo veel mogelijk beloning te krijgen ofwa?
Mogen ziekenhuizen in feite weigeren of enkel hun artsen?
Oud 23 januari 2011, 02:29   #86
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ik weet dat eigenlijk niet. Maar individuele artsen mogen altijd weigeren. Nu, als alle artsen weigeren, dan is er geen euthanasie natuurlijk. Dan kan je kiezen: liggen creperen terwijl je dood wil, of terwijl ge crepeert zoeken naar een ander ziekenhuis en een andere dokter. Blijkbaar zijn er in NL en B toch nog ziekenhuizen die u liever laten creperen. Een euthanasiekliniek zou hier dus een oplossing kunnen bieden die iets makkelijker is dan nog ziekweg een nieuwe arts in een ander ziekenhuis te gaan zoeken.
Wat mij betreft zou euthanasie in ieder ziekenhuis moeten kunnen, eventueel door een arts van buitenaf aan te trekken die de euthanasie uitvoert.
Oud 23 januari 2011, 06:50   #87
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Sorry. Dubbel.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 januari 2011 om 06:56.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 06:55   #88
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Misschien even klikken op de linken die ik in de vorige pagina heb gegeven :
Citaat:
Professor palliatieve geneeskunde Wim Distelmans stelt, ondanks een 'goed functionerende' euthanasiewet, vast dat er heel wat rust- en ziekenhuizen zijn waar artsen moeten gehoorzamen aan de beleidslijn van de instelling, die euthanasie verbiedt.
Individueel gezien mag elke arts weigeren. Naar eer en geweten. Ook hier geldt de vrije keuze.

Ziekenhuizen daarentegen mogen geen specifiek beleid voeren dat euthanasie ontmoedigt of botweg weigert. Evenmin mag het ziekenhuis artsen onder druk zetten. Vandaar het eerdere gegeven :

Citaat:
Ook in België is er nood aan dergelijke centra. De vraag is echter of dit wenselijk is. De creatie van nieuwe instellingen is niet de beste oplossing als de bestaande weigeren de wet uit te voeren.

Integendeel, zo dreigen die instellingen die hun eigen overtuiging boven de wet plaatsen nog gesterkt te worden in hun houding.

Doorverwijzing naar de 'euthanasiekliniek' zal hen nóg makkelijker ontslaan van hun eigen plichten.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 januari 2011 om 06:57.
Oud 23 januari 2011, 08:20   #89
Albrecht
Banneling

Standaard

Ik begrijp nog steeds niet waarom er nog ziekenhuizen zijn die tegen euthanasie zijn. De Katholieke ziekenhuizen kunnen het niet zijn, die zijn helemaal geseculariseerd, en het merendeel van de priesters en bisschoppen is voorstanders van euthanasie en abortus.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 08:24   #90
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
That's the bottomline. Hun reacties getuigen van pure frustratie en onmacht. Mooi zo !!!
Ja, ik geraak behoor gefrusteerd van zo'n stelletje idioten als jij en Esperanza. Het meest miserabele excuus voor 'verlichten'. Zelfs de terroristen die van de Franse Revolutie een bloedbad maakten waren verlichter als jullie. Die deden tenminste nog echt iets tegen religie, zij het erg geweldadig, i.p.v. te liegen en bang weg te kruipen.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 02:02   #91
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik weet dat eigenlijk niet. Maar individuele artsen mogen altijd weigeren. Nu, als alle artsen weigeren, dan is er geen euthanasie natuurlijk. Dan kan je kiezen: liggen creperen terwijl je dood wil, of terwijl ge crepeert zoeken naar een ander ziekenhuis en een andere dokter. Blijkbaar zijn er in NL en B toch nog ziekenhuizen die u liever laten creperen. Een euthanasiekliniek zou hier dus een oplossing kunnen bieden die iets makkelijker is dan nog ziekweg een nieuwe arts in een ander ziekenhuis te gaan zoeken.
Wat mij betreft zou euthanasie in ieder ziekenhuis moeten kunnen, eventueel door een arts van buitenaf aan te trekken die de euthanasie uitvoert.
Soms staan ze ook geen euthanasie toe omdat het niet onder de wet valt. Dan zou het in een Euthanasie ziekenhuis ook niet mogen. Tenzij die de regels heel soepel gaan interpreteren, en ik weet niet of ik daar voor ben.
Oud 24 januari 2011, 02:04   #92
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Ik begrijp trouwens perfect artsen die geen Euthanasie willen toepassen. Ik zou het ook niet willen doen. Want hoe je het ook draait of keert, je vermoord iemand en daar zou ik niet mee kunnen leven.
Oud 24 januari 2011, 07:24   #93
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Ik begrijp trouwens perfect artsen die geen Euthanasie willen toepassen. Ik zou het ook niet willen doen. Want hoe je het ook draait of keert, je vermoord iemand en daar zou ik niet mee kunnen leven.
Hier heeft de wetgeving in voorzien. Zoals reeds eerder gesteld kan geen enkele arts verplicht worden om een euthanasie uit te voeren. Ook voor hén geldt de vrije keuze. Naar eer en geweten.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 24 januari 2011 om 07:30.
Oud 24 januari 2011, 23:11   #94
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Hier heeft de wetgeving in voorzien. Zoals reeds eerder gesteld kan geen enkele arts verplicht worden om een euthanasie uit te voeren. Ook voor hén geldt de vrije keuze. Naar eer en geweten.
Dat is goed.
Oud 25 januari 2011, 00:27   #95
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Dat weet ik.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be