![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs op de belangrijke N-hoofdwegen zonder enige lintbebouwing, dus zullen ze zich op minder belangrijke wegen zonder lintbebouwing zeker ook niet inhouden. Veel wegen wel met lintbebouwing buiten de bebouwde kom zijn inmiddels naar 50 kmh gebracht. Voorbeelden van doorgaand bordenbos-70 kmh zijn er genoeg op (ex)-90 wegen (buiten de dorpen). N29 (afrit E314) Bekkevoort -Tienen (ca 15 km) en N73 tussen Bree en Peer (10 km) bvb, die heb ik regelmatig gedaan. Dus al in het (respectievelijk) relatief rustige Oost-Brabant en Noord-Limburg. Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 februari 2011 om 22:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan wordt het zonebord C43-70 niet herhaald en mag je toch maar 70, niet 90. Opgelet ! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 februari 2011 om 23:32. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tis ongelooflijk hoe gefixeerd sommigen hier zijn op beperkingen en het heffen van belastingen.
Maar kom, ik ga er mijn tijd niet meer aan besteden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tis ongelooflijk hoe gefixeert sommigen hier zijn op beperkingen en het heffen van belastingen.
Maar kom, ik ga er mijn tijd niet meer aan besteden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Kijk, ik ben onlangs geflitst bij het UITRIJDEN van Eeklo, aan het station. Je hebt een grote, brede baan voor je en je hebt niks in je weg. Toch mag je daar maar 50 (ik reed 58). Dat is onredelijk. Dergelijke situaties zorgen voor burgerlijke ongehoorzaamheid. Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 4 februari 2011 om 07:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een regering die logisch denkt, en dan wijs ik niet naar de bestuurders maar naar de ambtenaren.
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was het maar waar, het bekrompen zou ik er graag bijnemen voor het pensioen dat ik dan over enkele jaren zou krijgen.
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verdwijnen de platanen in Waterschei? wo 23/06/2010 - 10:58 De bewoners van de tuinwijk in Waterschei bij Genk vragen aan het stadsbestuur om de platanen in hun wijk te kappen. Volgens het buurtcomité worden de bomen veel te hoog, verliezen ze veel bladeren en nemen ze licht weg. Citaat:
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als ze daar nu onmiddellijk een bord 50 km/u achter zetten zonder dat 70 gedoe?
![]() |
#92 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dan toch nog eens herhalen dat je ongelijk hebt (betreffende de foto), je hebt blijkbaar een opfrissing van het verkeersreglement nodig (je bent zeker niet de enige (wegcode= lappendeken) Zoneborden hoeven niet herhaald te worden, als er tussendoor een lagere C43 opgeheven wordt binnen die zone (denk aan het F1=bebouwde kom-bord en F3=einde-bebouwde-kom waarin een F4 -30 kmh opgeheven wordt door een F4a-30 kmh, dan blijft de 50 ook geldig tot aan de F3. http://wegcode.be/wetteksten/selecti...d=254%3Aart71a ) Dus betreffende de foto: Als die C43-50 kmh ergens opgeheven wordt door een kruispunt of einde 50 kmh (= C45/C46) wordt het zonebord 70 niet meer herhaald, en mag je niet 90 kmh. Je moet dus wel degelijk blijven herinneren aan die eerste zone-70 kmh, anders kan je geflitst worden, met ´jouw geldige 90 kmh´, Jan. ![]() Een zonebord(snelheid) is enkel opgeheven door het respectievelijke eindezonebord! Citaat:
Citaat:
![]() Een C-bord zoals de C43-50 zijn verbodsborden, een F4 zoals de Zone-70 kmh is een aanwijzingsbord...
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 februari 2011 om 11:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat maakt zulke wegen onveiliger als ze voordien waren met algemene 90 kmh - met draagvlak - waar bijna iedereen rond 90 en wat minder rijdt (* V85). Ge geeft het mooi aan wat een onaangepaste 70 kmh aan onveiligheid inhoudt: 1.- een bepaald deel rijdt "terecht" tot 90 kmh (zoals voordien) en loert vooral naar flitsers. 2.- een aantal houdt zich nauwgezet aan de 70+marge en loert toch ook naar flitsers aan de kant, ge weet maar nooit.... 3- een niet onbelangrijke rest gaat zelfs 70-meter of langzamer rijden (kijken wel naar de weg én de meter), wat dus maar 60-65 kmh echte kmh is, zelfs vrachtwagens worden gehinderd... # = 1+2+3: - lekker veilig hé die hogere snelheidsverschillen en dat minder alert zijn wat op de weg gebeurd ? - lekker veilig hé het irriteren van de bestuurders die het onredelijk traag vinden ? - lekker veilig hé daardoor het aantal inhaal/rem/afstand/uitwijk-maneuvers duidelijk te verhogen en uit te lokken door de hogere snelheidsverschillen ? Dat # krijgt men niet in de schedels van ´bepaalde wegbeheerders´, daar gaat het duidelijk niet om de verkeersveiligheid en een vlotte gelijkmatige doorstroming. Citaat:
Maar omdat de * FCVV en wegbeheerders het vertikken die V85 te respecteren zoals het veel veiligere buitenland het wel doen (met situatie-aangepaste plaatselijke verlagingen), moeten we in Belgenland nog steeds leven met meer ongevallen als vergelijkbare buurlanden. * http://www.fcvv.be/Docs/Groups/FCVV%...heid%20DEF.pdf vanaf p 7, gemeten snelheden en V85 vanaf p 9. In Be worden snelheidsborden, "ook politiek correct", als richtsnelheid aangezien, terwijl deze borden de maximale snelheid moeten weergeven in beste omstandigheden, zoals de definitie "is". In Be worden de snelheidbeperkingen dikwijls meer als 20 kmh lager gelegd (denk ook aan 2+2/middenberm) als de V85, wat zelfs als onveilig of moeten vermeden worden worden in ´studies´. Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 februari 2011 om 12:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Tot zolang mag Jan met de pet wel zijn groencertificaten betalen.
![]() |
![]() |
#96 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kij als anarchist geredeneerd: wetten en regels zijn ook maar afspraken binnen een maatschappij zodat het geheel beter functioneert. Over de applicatie van de snelheidslimieten valt wel een en ander te schrijven, omdat je gewoon continu kunt bewijzen dat snelrijden niet doodrijden is.... je moet het echt eens proberen 140km/u rijden, en dan eens objectief nadenken ben ik nu echt zo'n gevaarlijk iemand ?? Wetten proberen de algemene deler te vinden, zodat de grootste idioot, of de grootste mastodont zijn weg op een veilige manier kan banen in belgie, begrijp ik, maar dat je regels begint te maken waar je via uw algehele noemer ook absurde situaties begint te regelmenteren is toch een feit. Who cares, als ik met een cayenne aan 250km/u scheur putje nacht om 2:00 als er toch geen kat op de baan is ? Who cares, als ik een boerwegje 90km/u zit te vlammen, zonder ook maar iemand in gevaar te brengen ? Who cares, als ik snachts op mijn gemak door het rood rij, als er duidelijk geen tegenliggers zitten, omdat je dat gewoon kunt zien dankzij de verlichting. Who cares, als ik over een witte lijn rij, terwijl ik alleen op de baan ben ? we kunnen allemaal duizenden situaties bedenken dat die wetgeving, die alles binnen goeie banen probeert te leiden, absoluut geen belang heeft. En die discussie is gewoon de uitzonderingen waar je ofwel de regel bevestigt, ofwel bevestigt dat er een regel teveel is. Ik lees hier nu gewoon een Testaankoop, en voila staat daar een volvo V60 kost 28euro aankopp kosten/100km, 7.67euro vaste kosten BA/omnium/Belastingen , 11.65euro verbruik Nu concreet, jij zegt dat het geen zin heeft dit debat, ik zeg redeneer daar eens over. Je rijdt 100km/u, en uw kilometrike toont uw kostprijs per km 12euro... want je verbruikt bvb 7liter. Dus uw marginale verbruiksprijs is precies, hoe ongelofelijk toch allemaal in de economie uw marginaal uurloon... van 12euro per uur. Nu, stel dat je de vaste kosten (verzekering + belasting) via een kilometerheffing variabel maakt. Wat toont uw kilometriek: dat je 20euro per uur verbruikt.... Het is een andere manier van redeneren inderdaad, maar je gaat zuiniger rijden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We gaan eens de zaken vanuit een andere hoek bekijken:
als er 70.000 mensen per jaar een snelheidsovertreding begaan, heb je een bewijs dat mensen gigantisch veel tesnel rijden (zeg maar 5-10% RIJDT WEL ERGENS EENS TE SNEL) en dat het allemaal geen kwaad kan, want het eniige dat gebeurt is dat die mensen een boete krijgen, maar ze hebben noteer goed wel geen ongeluk veroorzaakt.. stel u voor, heeft er al één politie de moed gehad om eens te zoeken, hoeveel ongevallen dei snelrijders nu veroorzaakt hebben. Dus je hebt een flitspaal die kerel wordt geflitst aan140km/u door het rood, en inderdaad op die plaats veroorzaakt hij eenongeval... Hoeveel zo'n cases zijn er ??? Op die duizenden boetes ? Hoeveel zijn er gecorreleerd met een ongeval... Het zou mij verwonderen als je er 10 gaat hebben, die daar een ongeval veroorzaakt hebben, en toch krijgen ze allemaal een boete... En dan maar blijven scanderen dat flitspalen ongevallen doen zakken??? Je wordt geflists, en er gebeurt geen ongeval in 69990 gevallen, en je wordt geflitst en er gebeurt een ongeval in 10 gevallen... Is dat dan geen voldoende bewijs dat het flitsen in feite niet ter zake doet ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou moest ik de politie zijn, een tweede statistiek zoeken
Deel de chauffeurs in leeftijdsgroepen: jonge, midlife, en ouder Dan in type wagen groepen: sport - middenklas - SUV dan in brokkenmakergroepen: dan in veelrijder 40.000km /j - normaal gemiddeld - weinig dan in correleren met uw boetes wedden dat je - jonge gasten duidelijk meer ongevallen gaan hebben, maar daarom niet noodzakelijk meer boetes gaan hebben - dat je met sportwagens meer ongevallen gaat hebben, en ook meer boetes - dat je veelrijders veel boetes gaat hebben, maar per gereden kilometer niet veel boetes en nog minder ongevallen. en dat bepaalde mensen, zonder een duidelijk profiel gewoon brokkenrijders zijn, omdat ze inderdaad minder bekwaam zijn en verstrooid zijn op de weg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan de ultieme test of bewijs dat flitspalen werken, zou een dubbelblind test moeten zijn.
Zeg maar op die 70.000 boetes, hoeveel ongevallen zijn er gebeurd en dan voor dei 700.000 die geen boete kregen, hoeveel ongevallen zijn er gebeurd... het moet echt niet moeilijk zijn om dat eruit te halen ??? Dus je kijkt naar alle ongevallen op die honderden flistpaalplaatsen je kijkt naar de boetes en je zult alle ongevallen zien die een boete gekregen hebben. En de andere groep zijn alle ongevallen die geen boete gekregen hebben als je die twee groepen vergelijkt met een significantietest, moet je gewoon zien dat hardrijders meer ongevallen hebben of niet ? het is echt een statistiekje van 10minuten werk als je de data hebt |
![]() |
![]() |