Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 februari 2011, 15:45   #81
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Nee daar zijn héél andere redenen voor.
Veel van deze liedjes (zie jij smartlappen?) zijn nooit op de Vlaamse staats stations te horen geweest.
- Te gekleurd
- Te Hollands
- Niet bij een bevriende platenmaatschappij
- Walgelijke teksten
- Andere prioriteiten
1) Wat bedoel je daarmee? Samba- en andere exoten of platweg racistische radiostations? Dat zou niet mogen op een "rode regimezender"
2) Als ik 20% van dat lijstje ken, zal het veel zijn. Mensen die niet van Vlaamse schlagers houden, zullen ook niet de Hollandse gaan omarmen. Idem voor de talloze rapnummers in dat lijstje.
3) Daar heb ik geen zicht op, maar dat zal dan wellicht geen louter Vlaamse aangelegenheid zijn maar wereldwijde commercie
4) Wie weet? "Vandaag is rood" van Marco Borsato vind ik bv. erg vrouwonvriendelijk
5) Ik ben ermee akkoord dat we volledig afhangen van o.a. de voorkeuren van de radioprogrammamakers en dat er ons veel door de strot wordt geduwd. Tien keer per dag een lied spelen op de radio zorgt ervoor dat je onbewust gaat meeneuriën, al vind je het helemaal niks. Zo zijn ook draken als "Lief klein konijntje" en "Dos Cervezas" er tot bijna bloedens toe ingepompt. Al vergissen radiozenders zich ook wel eens. Zo bestond het Studio Brussel jaren geleden een tijdlang Destiny's Child op te hemelen. Tot op de avond dat die dames kwamen optreden in een Brusselse concertzaal en dit voor de 100% al playbackend deden. Het was meteen gedaan met de hype.
Oud 17 februari 2011, 15:51   #82
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Trouwens alleen racisten zoals leclerc vinden de oorsprong van een stukje kunst belangrijker dan de inhoud. Hitler dacht ook zo, awel eberhard, luistert en kijkt gij maar naar 'saubere' kunst. Wij in VL hebben niet de behoefte om ons volk quotas op te dringen a la francaise; ik zou zeggen ga daar wonen, anders zijn er in Servie ook genoeg racistische chauvinisten, kunt ge daar een heleboel vriendjes maken... ah nee, want gij valt volgens hun racisme uit de boot ... hmmm racisme is misschien toch niet zo goed ...

En zeg, waarom worden er meer boeken gepubliceerd in Vlaanderen dan heel de Arabische wereld? geen antwoord he

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 17 februari 2011 om 15:53.
Salvadorii is offline  
Oud 17 februari 2011, 16:56   #83
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Veel van deze liedjes (zie jij smartlappen?) zijn nooit op de Vlaamse staats stations te horen geweest.
Daarvoor moet je gaan klagen bij Oosterwijk en consorten die die vlaamse schlagers blijven pushen.
CyberpunX is offline  
Oud 17 februari 2011, 18:32   #84
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Trouwens alleen racisten zoals leclerc vinden de oorsprong van een stukje kunst belangrijker dan de inhoud. Hitler dacht ook zo, awel eberhard, luistert en kijkt gij maar naar 'saubere' kunst. Wij in VL hebben niet de behoefte om ons volk quotas op te dringen a la francaise; ik zou zeggen ga daar wonen, anders zijn er in Servie ook genoeg racistische chauvinisten, kunt ge daar een heleboel vriendjes maken... ah nee, want gij valt volgens hun racisme uit de boot ... hmmm racisme is misschien toch niet zo goed ...

En zeg, waarom worden er meer boeken gepubliceerd in Vlaanderen dan heel de Arabische wereld? geen antwoord he
Gelukkig roepen we wel in steenkolenengels zingende artiesten uit tot culturele ambassadeurs van Vlaanderen.
Zwartengeel is offline  
Oud 17 februari 2011, 21:34   #85
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
. Dat de meer obscure artiesten van dat genre onbekend zijn bij het bredere publiek lijkt me perfect normaal, daar is gewoon geen draagvlak voor.
Nee, in de door mij gequote lijst staan nu net géén obscure artiesten (obscuur in de zin van weinig beluisterd). Ze zijn zeer populair, zo bljkt.

Dat deze artiesten veelal onbekend zijn bij de witte Vlamingen in de verkaveling (andere Nederlandstaligen zijn allang naar het internet gevlucht) is nu net zeer abnormaal.
Je zou toch mogen verwachten van de Nederlandstalige Staatsomroepen dat de 'Nederlandse Cultuur aan den volke wordt gepresenteerd'.
Neen, de staatsomroep (en de commercielen) zijn niet meer dan een dociel doorgeefluik van de Angelsaksische cultuurindustrie + lokale Engelstalige & Franstalige Vlamingen (Vlaams bloed en bodem).
Eberhard Leclerc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be