Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2011, 21:34   #81
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Abou heeft hier wel degelijk een punt waar ik nog niemand op zien reageren heb, waarom mogen kinderen dan wel in andere reklametoestanden gebruikt worden?
Wie zegt dat?
Oud 24 februari 2011, 03:21   #82
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
U praat er maar wat op los met andere woorden...
Laat kinderen in een spotje zeggen dat Groen! bewust de energieprijzen hoog wil houden (geen BTW verlaging) en laat ze dan er aan toevoegen stem tegen Groen!.
Eens zien hoe content Groen zal zijn.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 20:49   #83
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ja, zo kan je het draaien, maar je weet zelf ook wel wat ze proberen te insinueren, ze proberen emotie op te wekken door kinderen zoiets te laten zeggen, terwijl kinderen zo'n dingen gewoon niet hoeven te zeggen, politiek is voor grote mensen.
Je kan zo'n spotje bijvoorbeeld maken over de LSP, en veel mensen zullen denken "oooh, wat een rotzakken"
Van mij mogen kinderen alle citaten van LSP woordvoerders woord voor woord herhalen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 20:49   #84
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Laat kinderen in een spotje zeggen dat Groen! bewust de energieprijzen hoog wil houden (geen BTW verlaging) en laat ze dan er aan toevoegen stem tegen Groen!.
Eens zien hoe content Groen zal zijn.
Nogmaals. De kinderen in het filmpke citeren Wilders woord voor woord.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 21:24   #85
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Een reclameboodschap is geen politieke boodschap van een partij.

Hooguit een uitnodiging om iets te kopen dat je niet nodig hebt.
Oud 27 februari 2011, 21:28   #86
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid

Kapitein Nemo's schermafbeelding

Standaard

Ik zie het probleem niet echt in. Kinderen worden elke dag voor reclamedoeleinden gebruikt. Zet de tv aan en je ziet binnen de vijf minuten een kind in een reclamespot. Die kinderen hebben daar ook geen zeg in. Daar kun je ook stellen dat ouders hun kinderen gebruiken. Dus wat is het verschil?
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 02:46   #87
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet echt in. Kinderen worden elke dag voor reclamedoeleinden gebruikt. Zet de tv aan en je ziet binnen de vijf minuten een kind in een reclamespot. Die kinderen hebben daar ook geen zeg in. Daar kun je ook stellen dat ouders hun kinderen gebruiken. Dus wat is het verschil?
Kinderen gebruiken voor polititieke of commerciele doeleinden is kindermisbruik. Evenals kinderen als doelgroep voor comerciele en ideologische doeleinden. Voor mij is er weinig verschil met pedofilie.
Oud 28 februari 2011, 02:50   #88
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

vrouwen gebruiken voor polititieke of commerciele doeleinden is vrouwenmisbruik. Evenals vrouwen als doelgroep voor comerciele en ideologische doeleinden. Voor mij is er weinig verschil met prostitutie.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 03:08   #89
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
vrouwen gebruiken voor polititieke of commerciele doeleinden is vrouwenmisbruik. Evenals vrouwen als doelgroep voor comerciele en ideologische doeleinden. Voor mij is er weinig verschil met prostitutie.
Vrouwen zijn vanaf 18 volwassen en moeten hun eigen keuzes maken.
Of beschouw jij vrouwen als een soort dieren?
Oud 28 februari 2011, 08:55   #90
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Wie zegt dat?
Awel Wisord zegt het toch: ik zei dat.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 09:53   #91
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Kinderen gebruiken voor polititieke of commerciele doeleinden is kindermisbruik. Evenals kinderen als doelgroep voor comerciele en ideologische doeleinden. Voor mij is er weinig verschil met pedofilie.
Algoed dat men van overdrijvingen geen beroerte kan krijgen..

Ik vind dat er een gigantisch verschil is tussen het belgacomjongetje spelen en kindsoldaatje spelen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 10:01   #92
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Van mij mogen kinderen alle citaten van LSP woordvoerders woord voor woord herhalen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nogmaals. De kinderen in het filmpke citeren Wilders woord voor woord.
En op zich zeggen ze geen foute dingen, het klinkt alleen te bot doordat het door kinderen gebracht wordt en de insinuatie maakt dat we voor onze kinderen net niet op die partij moeten stemmen.
Wat naar mijn gevoel wel net omgekeerd is, maar ok, daar gaat het niet over.
Oud 28 februari 2011, 10:36   #93
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat is nu wel wat vergaan, ik deel de mening wel dat men kinderen niet hoeft te gebruiken (misbruiken) voor polititieke, commerciele en zelfs religieuze doeleinden. Maar kom nu, het vergelijken met pedofilie dat is voor mij wel een brug te ver.
comandante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 11:13   #94
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er was precies net iets minder commotie elke keer als het VB kinderen gebruikte voor haar verkiezingscampagnes.
Oud 28 februari 2011, 11:27   #95
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Abou heeft hier wel degelijk een punt waar ik nog niemand op zien reageren heb, waarom mogen kinderen dan wel in andere reklametoestanden gebruikt worden?
Het is al een aantal malen een rel geweest rond VB reclame's ... omdat zij foto's van externe bureau's gebruiken. VB kiest die kinderen niet, die kinderen hebben geen enkel contact met het VB. Dat is iets heel anders als doelgericht kinderen gebruiken of een boodschap laten afratelen.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 15:10   #96
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Het is al een aantal malen een rel geweest rond VB reclame's ... omdat zij foto's van externe bureau's gebruiken. VB kiest die kinderen niet, die kinderen hebben geen enkel contact met het VB. Dat is iets heel anders als doelgericht kinderen gebruiken of een boodschap laten afratelen.
Het tweede is inderdaad heel wat eerbaarder, de kinderen weten tenminste voor wat voor doeleinden ze gebruikt worden.
Oud 28 februari 2011, 15:34   #97
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Het tweede is inderdaad heel wat eerbaarder, de kinderen weten tenminste voor wat voor doeleinden ze gebruikt worden.
Kinderen eender welk boodschap laten aframmelen terwijl ze buiten onbezonnen met de bal konden spelen is misbruik en staat op dezelfde hoogte als RKK misbruik en consorten.

Een beeld kopen uit een database is het meest eerbaar, punt. Die hebben een contract waardoor ze volledig los staan van elk doel.
Oud 28 februari 2011, 15:48   #98
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Kinderen eender welk boodschap laten aframmelen terwijl ze buiten onbezonnen met de bal konden spelen is misbruik en staat op dezelfde hoogte als RKK misbruik en consorten.

Een beeld kopen uit een database is het meest eerbaar, punt. Die hebben een contract waardoor ze volledig los staan van elk doel.
Is dat het meest eerbaar?
De kinderen hebben totaal geen idee voor welk doel hun foto's gebruikt worden, het feit dat ze volledig losstaan van elk doel, betekent dat ze kunnen gebruikt worden voor extreem-linkse, extreem-rechtse, fundamentalistische of gelijk welk ander doel.

Als een kind een boodschap aframmelt, weet hij/zij tenminste nog waar het over gaat. Later kan zij/hij zich daar nog voor schamen, maar goed.
Bij een database, kan de afbeelding blijven gebruikt worden, voor vanalles en nog wat, of het kind er nu achter staat of niet, dat is nog minder keuze.

Is het minder grof foto's van een kind te nemen, met het doel ze te verkopen aan de hoogste bieder, die er gelijk welke boodschap mee kan verkopen?

Edit: zou het eerbaarder zijn die anti-wilderscampagne te voeren met beelden van kinderen uit zo'n database?

Laatst gewijzigd door An Arkos : 28 februari 2011 om 15:50.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 16:11   #99
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Is dat het meest eerbaar?
De kinderen hebben totaal geen idee voor welk doel hun foto's gebruikt worden, het feit dat ze volledig losstaan van elk doel, betekent dat ze kunnen gebruikt worden voor extreem-linkse, extreem-rechtse, fundamentalistische of gelijk welk ander doel.

Als een kind een boodschap aframmelt, weet hij/zij tenminste nog waar het over gaat. Later kan zij/hij zich daar nog voor schamen, maar goed.
Bij een database, kan de afbeelding blijven gebruikt worden, voor vanalles en nog wat, of het kind er nu achter staat of niet, dat is nog minder keuze.

Is het minder grof foto's van een kind te nemen, met het doel ze te verkopen aan de hoogste bieder, die er gelijk welke boodschap mee kan verkopen?

Edit: zou het eerbaarder zijn die anti-wilderscampagne te voeren met beelden van kinderen uit zo'n database?
Ik zei dat het VB regelmatig een dergelijke hetze meemaakt. Wat is daar het gevolg van? Dat de foto of vergunning om die foto te mogen gebruiken wordt ingetrokken. Daarom dient dat contract. Wat gij jij aan die PVV kinderen later zeggen als ze een andere visie hebben ... "sorry" ? Die mensen in de databank worden betaald ipv misbruikt, die kiezen daarvoor en kennen de risico's. Ik betwijfel echter ten zeerste of die kinderen in de spot wel de volledige impact kennen.

En dan zelfs nog, in eender welke context, links/rechts/midden, men laat die kinderen spelen. Geen fucked-up vergelijkingen, geen "kijk-zij-doen-dat-ook[/i]" [i]. Ik heb echt het idee in een peutertuin hier soms te zitten. Er moet toch iemand dat morele voortouw nemen?
Oud 28 februari 2011, 16:24   #100
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Bedankt. Er is dus niks mis mee.
Gelukkig heeft de wereldbevolking u nog om te vertellen hoe ze moet denken.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be