Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 maart 2011, 00:07   #81
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat is een vette leugen. De Marokkanen daar verafschuwen het gedrag van 'bepaalde' Marokkanen. Ik begrijp dat volledig. Die mensen moeten bedelen om op het einde van de dag aan een brood te geraken en dan ziet ge een Belgische Marokkaan met een dikke BMW voorbij rijden. Hoe zou jij je voelen als arme inwoner van Marokko?

Ge zou nekeer moeten zien hoeveel een kg aardappelen kost tijdens de zomervakantie. Die mensen verafschuwen het onrecht dat hen wordt aangedaan en niet hun medemensen.
Dat is pas dikke zever.

Ok dat er Marokkanen zullen zijn die afgunstig zijn op bepaalde soortgenoten hier, maar die Zora, waarover ik het heb, is wel degelijk een Marokkaanse van hier die helemaal niet afgunstig hoeft te zijn want die het beter heeft dat misschien 85% van de Marokkanen ginder, meer evenzeer dan die van hier.

Laatst gewijzigd door Garry : 10 maart 2011 om 00:08.
Garry is offline  
Oud 10 maart 2011, 00:08   #82
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat is pas dikke zever.

Ok dat er Marokkanen zullen zijn die afgunstig zijn op bepaalde soortgenoten hier, maar die Zora, waarover ik het heb, is wel degelijk een Marokkaanse van hier die helemaal niet afgunstig hoeft te zijn want die het beter heeft dat misschien 85% van de Marokkanen ginder EN die van hier.
So what, ik ben ook een Marokkaanse dus ik zal het wel beter weten dan gij. U liegt over mijn moederland.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 10 maart 2011 om 00:14.
suqar_7loe is offline  
Oud 10 maart 2011, 00:10   #83
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Julianus Bekijk bericht
Precies alsof de vrouwen in onze parlementen niet anders dan minirokken dragen... Ik zou zelfs durven zeggen dat er nog geen enkel vrouwelijk parlementslid een minirok (in de strikte zin vh woord) gedragen heeft in Kamer of Senaat.
Gij hebt uw bril niet op zeker, of is het dat ge er geen hebt maar er dringend een nodig hebt.
Garry is offline  
Oud 10 maart 2011, 00:13   #84
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenlicht Bekijk bericht
N-VA wil religieuze symbolen uit parlement weren

Peumans verdedigde vrouw met hoofddoek

Het voorstel van N-VA is opmerkelijk omdat Vlaams Parlementsvoorzitter Jan Peumans vorig jaar de verdediging van een vrouw met hoofddoek in de publiekstribune van het parlement op zich.

Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter had toen hard uitgehaald naar de vrouw en verweet haar een gebrek aan respect voor het parlement. Peumans zette Dewinter echter op zijn plaats en oogstte applaus van zowat het hele parlement.
http://www.youtube.com/watch?v=q1_zHqkQRw0
filosoof is offline  
Oud 10 maart 2011, 00:17   #85
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
So what, ik ben ook een Marokkaanse dus ik zal het wel beter weten dan gij.
Ook Berbers zeker? Dan kan ik het begrijpen.

Nu hoe dan ook, geloofs-attributen horen niet thuis waar dan ook buiten de privé. God, Allah of om het even wat voor voorhistorisch gezever, wie daar in wil geloven moet dat maar voor zich zelf bepalen, maar moet dat niet in het groot en breed uithangen ten overstaan van de rest van de maatschappij.

http://www.youtube.com/watch?v=ueBYKHsXunI&NR=1
Garry is offline  
Oud 10 maart 2011, 00:18   #86
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ook Berbers zeker? Dan kan ik het begrijpen.

Nu hoe dan ook, geloofs-attributen horen niet thuis waar dan ook buiten de privé. God, Allah of om het even wat voor voorhistorisch gezever, wie daar in wil geloven moet dat maar voor zich zelf bepalen, maar moet dat niet in het groot en breed uithangen ten overstaan van de rest van de maatschappij.

http://www.youtube.com/watch?v=ueBYKHsXunI&NR=1
Ik vind dat u ongelijk hebt. Punt.
Oud 10 maart 2011, 00:19   #87
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaat het niet in het ene geval om een vrouw op de publiekstribune [publieke ruimte], en in het andere om een vrouw in het parlement zelf [werkingsruimte parlement]?
Juist, maar dat snappen onze rode vrienden niet. Ze krijgen het onderscheid niet gemaakt. Het is voor hen allemaal eenheidsworst. Laîcisering daar hebben ze in hun "verdraagzamheid" nog nooit van gehoord. In de Arabische landen heerst nogal veelal het Ancien Régime waarin godsdienst en staat elkaar rechthouden, tenminste daar waar de godsdienst de politiek nog niet helemaal opzij heeft gezet.
Bokkenreyder is offline  
Oud 10 maart 2011, 00:20   #88
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik vind dat u ongelijk hebt. Punt.
En ik vind hetzelfde van u. Zijn we nu een stap verder?
Bokkenreyder is offline  
Oud 10 maart 2011, 00:23   #89
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
En ik vind hetzelfde van u. Zijn we nu een stap verder?
Op welk vlak kan ik nu ongelijk hebben als ik spreek over mijn ervaringen in Marokko? Ik zal mijn moederland wel beter kennen dan gij en iedere doorsnee-Vlaming hoor.
Oud 10 maart 2011, 00:27   #90
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Vlaamse vriend van Israël? Hou die zionistische propaganda maar bij u. Daar heb ik geen nood aan. Israël is de vijand
Niets voor het CGKR??? En dan de andere racisme verwijten.... Tssssssssss Niet erg katholiek... oops islamitisch zou ik zeggen ( Dat is toch die vredelievende godsdienst, niet?)
Bokkenreyder is offline  
Oud 10 maart 2011, 00:28   #91
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Julianus Bekijk bericht
Precies alsof de vrouwen in onze parlementen niet anders dan minirokken dragen... Ik zou zelfs durven zeggen dat er nog geen enkel vrouwelijk parlementslid een minirok (in de strikte zin vh woord) gedragen heeft in Kamer of Senaat.
in de héél strikte zin vh woord dan toch:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.819146

filosoof is offline  
Oud 10 maart 2011, 00:29   #92
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Niets voor het CGKR??? En dan de andere racisme verwijten.... Tssssssssss Niet erg katholiek... oops islamitisch zou ik zeggen ( Dat is toch die vredelievende godsdienst, niet?)
Racisme? Excuseer? Elke normale mens is tegen de zionistische staat Israël.

U mag het CGKR altijd mailen als je wilt hoor.
Oud 10 maart 2011, 00:57   #93
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Op welk vlak kan ik nu ongelijk hebben als ik spreek over mijn ervaringen in Marokko? Ik zal mijn moederland wel beter kennen dan gij en iedere doorsnee-Vlaming hoor
.

Ik ga veel om met allochtone jongeren hier. Wat me opvalt is dat de oudere Marokkanen geen vat hebben op de jongeren (dan heb ik het over de jongens vooral). Turkse jongeren bijvoorbeeld ( en ik weet dat ik me hier in je ogen op een gevaarlijk pad begeef) hebben veel meer respect voor anderen, voor ouderen, voor opvoeders, zijn ook veel eerlijker. Turkse jongens luisteren naar hun vader: ze hebben er respect en ontzag voor. Ze worden door hun vader ter verantwoording geroepen. De Marokaanse gemeenschap heeft op dat gebied nog een achterstand in te halen. En die - vaak arrogante - houding van bepaalde Marokkanse jongens (pas op, er zijn ook wel toffe kerels tussen) en de povere reactie van de Marokkaaanse gemeenschap om hen hierbij tot de orde te roepen maakt dat de perceptie van diezelfde Marokkaanse gemeenschap in het oog van de Vlamingen niet altijd even positief is. Doe als gemeenschap iets aan de houding, die vaak erg arrogant overkomt, van die jongeren en de Vlaming zal veel minder afstand nemen van je gemeenschap. Daarom wordt ook de hoofddoek die hier ook meer door Marokkaanse dan Turkse meisjes wordt gedragen ook vaak gezien als een symbool van het disrespect waarvan de houding van die Marokkaanse jongens vaak een uiting is, van (godsdienstige) opstandigheid (net zoals het gedrag van de jonge Marokkanen), van het zich absoluut niet willen aanpassen aan onze levenswijze, al hoeft dat in hoofde van die moslimmeisjes niet zo te zijn, natuurlijk. Het ene ( het gedrag van Marokkaanse jongens ) geeft de indruk dat het andere ( het dragen van een hoofddoek ) erger en 'opstandiger' is dan het in werkelijkheid bedoeld wordt.
Beschouw dit als een goede raad naar de Marokkaanse gemeenschap toe, niet als een verwijt of een racistisch statement. Met vriendelijke Vlaamse groeten.
Bokkenreyder is offline  
Oud 10 maart 2011, 01:00   #94
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Racisme? Excuseer? Elke normale mens is tegen de zionistische staat Israël.

U mag het CGKR altijd mailen als je wilt hoor.
Heeft u de smiley ( ) achteraan mijn commentaar niet opgemerkt?
Bokkenreyder is offline  
Oud 10 maart 2011, 01:15   #95
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Heeft u de smiley ( ) achteraan mijn commentaar niet opgemerkt?
Ik een racist? Ik zou niet durven

Ik dacht dat ge serieus bezig waart, mijn excuses.
Oud 10 maart 2011, 01:17   #96
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
.

Ik ga veel om met allochtone jongeren hier. Wat me opvalt is dat de oudere Marokkanen geen vat hebben op de jongeren (dan heb ik het over de jongens vooral). Turkse jongeren bijvoorbeeld ( en ik weet dat ik me hier in je ogen op een gevaarlijk pad begeef) hebben veel meer respect voor anderen, voor ouderen, voor opvoeders, zijn ook veel eerlijker. Turkse jongens luisteren naar hun vader: ze hebben er respect en ontzag voor. Ze worden door hun vader ter verantwoording geroepen. De Marokaanse gemeenschap heeft op dat gebied nog een achterstand in te halen. En die - vaak arrogante - houding van bepaalde Marokkanse jongens (pas op, er zijn ook wel toffe kerels tussen) en de povere reactie van de Marokkaaanse gemeenschap om hen hierbij tot de orde te roepen maakt dat de perceptie van diezelfde Marokkaanse gemeenschap in het oog van de Vlamingen niet altijd even positief is. Doe als gemeenschap iets aan de houding, die vaak erg arrogant overkomt, van die jongeren en de Vlaming zal veel minder afstand nemen van je gemeenschap. Daarom wordt ook de hoofddoek die hier ook meer door Marokkaanse dan Turkse meisjes wordt gedragen ook vaak gezien als een symbool van het disrespect waarvan de houding van die Marokkaanse jongens vaak een uiting is, van (godsdienstige) opstandigheid (net zoals het gedrag van de jonge Marokkanen), van het zich absoluut niet willen aanpassen aan onze levenswijze, al hoeft dat in hoofde van die moslimmeisjes niet zo te zijn, natuurlijk. Het ene ( het gedrag van Marokkaanse jongens ) geeft de indruk dat het andere ( het dragen van een hoofddoek ) erger en 'opstandiger' is dan het in werkelijkheid bedoeld wordt.
Beschouw dit als een goede raad naar de Marokkaanse gemeenschap toe, niet als een verwijt of een racistisch statement. Met vriendelijke Vlaamse groeten.
Ik neem uw advies ter harte. Ik ga niet met alles akkoord maar ik kan me wel vinden in de meeste punten die u maakt.

Ach, constant dat spelleke 'marokkanen, vlamingen, turken' maar ondertussen tikt de klok verder en niemand die eens afkomt met een oplossing.
Oud 10 maart 2011, 03:08   #97
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem uw advies ter harte. Ik ga niet met alles akkoord maar ik kan me wel vinden in de meeste punten die u maakt.

Ach, constant dat spelleke 'marokkanen, vlamingen, turken' maar ondertussen tikt de klok verder en niemand die eens afkomt met een oplossing.
Geloof is persoonlijk, beleef het dan ook persoonlijk.

De dag dat er geen mens meer op straat komt met een in het oog springend religieus symbool, de dag dat dus ook al die onnozele kapellekes langs Vlaamse wegen zijn afgebroken (daar heeft Vlaanderen en eigenlijk heel Europa ook nog een lange weg in af te leggen), da's de dag dat het gezond verstand zal zegevieren.

Waarom moet iedereen dat toch steeds zien in welke (on)zin men gelooft?
En waar, in godsnaam, waar, staat in de koran dat een vrouw een hoofddoek moet dragen?

Nergens in de bijbel staat dat vrouwen kapkes moeten dragen, maar drie keer raden waarom de nonnekes ze dragen en de paterkes niet...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 10 maart 2011, 03:31   #98
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Geloof is persoonlijk, beleef het dan ook persoonlijk.

De dag dat er geen mens meer op straat komt met een in het oog springend religieus symbool, de dag dat dus ook al die onnozele kapellekes langs Vlaamse wegen zijn afgebroken (daar heeft Vlaanderen en eigenlijk heel Europa ook nog een lange weg in af te leggen), da's de dag dat het gezond verstand zal zegevieren.

Waarom moet iedereen dat toch steeds zien in welke (on)zin men gelooft?
En waar, in godsnaam, waar, staat in de koran dat een vrouw een hoofddoek moet dragen?

Nergens in de bijbel staat dat vrouwen kapkes moeten dragen, maar drie keer raden waarom de nonnekes ze dragen en de paterkes niet...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door =Nierika Bekijk bericht

Nergens in de bijbel? Je hebt slecht geluisterd in de cathechese. Allez, ik ben atheïst en ik weet 't.
In de bijbel wordt niet over nonnen en paters geschreven maar Paulus heeft het wel over vrouwen die bidden:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus in de bijbel, 1° brief aan de Korinthiërs:
3 Doch ik wil, dat gij weet, dat Christus het Hoofd is eens iegelijken mans, en de man het hoofd der vrouw, en God het Hoofd van Christus.

4 Een iegelijk man, die bidt of profeteert, hebbende iets op het hoofd, die onteert zijn eigen hoofd;

5 Maar een iegelijke vrouw, die bidt of profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; want het is een en hetzelfde, alsof haar het haar afgesneden ware.

6 Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke.

7 Want de man moet het hoofd niet dekken, overmits hij het beeld en de heerlijkheid Gods is; maar de vrouw is de heerlijkheid des mans.

8 Want de man is uit de vrouw niet, maar de vrouw is uit den man.
1Kor11:3-8
Citaat:
Dat idee komt dus uit de bijbel én in de koran, eeuwen later.(Soerates An Noer, vers 31 -24, 30 en Al Ahzab 33, 59. In de koran is het minder duidelijk en minder dwingend verwoord dan in de bijbel)

De onderwerping van de vrouw wordt in de bijbel nog in andere verzen bevestigd.

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 maart 2011 om 03:58.
filosoof is offline  
Oud 10 maart 2011, 04:49   #99
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Typisch. Als de marokkanen, vlamingen en turken hun belachelijke religie zouden afleggen, dan zouden we het onderscheid al veel moeilijker kunnen maken. Het is godverdomme DE oplossing.

Ge moet ze wel willen zien he.
Oud 10 maart 2011, 04:51   #100
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Typisch. Als de marokkanen, vlamingen en turken hun belachelijke religie zouden afleggen, dan zouden we het onderscheid al veel moeilijker kunnen maken. Het is godverdomme DE oplossing.

Ge moet ze wel willen zien he.

"Het regent, ik word nat!"
"Hier is ne paraplu."
"Die kleur staat niet bij mijn ogen. Waarom doet er nu niemand iets tegen de regen??"

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be