Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 16 maart 2011, 23:18   #81
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Uh-huh, de Pakistaanse Antwerpenarin, die een Berberse niet-Antwerpenarin speelt en zich daarbij een totaal andere persoonlijkheid aanmeet ? Geloof ik nooit.
Scarabaeida is offline  
Oud 16 maart 2011, 23:20   #82
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Wat u stelt laat zich in de praktijk in het geheel niet door de moderatie handhaven. Tenzij men tien betaalde moderatoren extra zou inhuren die 24/7 de boel in de gaten houden en natrekken.

Dus het is ofwel dubbelnicks toestaan, ofwel dubbelnicks verbieden - voor iedereen.
Er zijn er inderdaad enkelen die door de mazen van het net lijken te glippen, of waarbij de moderatie het opgegeven heeft om de onophoudelijke dubbelnicks te bannen (Carlgustaaf springs to mind), maar over het algemeen heb ik de indruk dat de moderatie zich meer dan behoorlijk weet te handhaven wat die dubbelnickerij betreft.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 16 maart 2011, 23:26   #83
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akira Bekijk bericht
Nee, dat geldt voor iedereen wanneer hij die dubbelnick gebruikt om een ban te omzeilen of om banpunten te spreiden. Met andere woorden: die dubbelnicks worden gebannen nadat ze effectief gebruikt worden om een ban te omzeilen (zoals in dit geval: er werd nog gepost na de ban) en de banpunten van dubbelnicks worden opgeteld en kunnen dus samen leiden tot een ban.
Men kan nooit of te nimmer weten of dubbelnicks speciaal gebruikt worden om banpunten te spreiden tenzij de eigenaar ervan dat open en bloot op het forum zet. Al het andere is en blijft giswerk, en zou in een echte rechtbank nooit tot een veroordeling kunnen leiden.

En zelfs wat betreft het omzeilen van een ban middels een dubbelnick bestaat in het forumregelement geen eenduidigheid. Een dubbelnick sie is gemaakt voor er effectief sprake is van een ban kan toch nimmer bedoeld zijn om een ban te omzeilen. enkel de dubbelnicks die na een ban worden aangemaakt.

Citaat:
En het is zo dat we overwegen om voortaan dubbelnicks maar helemaal te verbieden aangezien daar te veel problemen mee zijn. Daar bestaat echter nog geen eensgezindheid over binnen de moderatie.
Zoals ik in mijn post aan Raf hierboven al zei: ofwel het ene ofwel het andere. Dat is voor iedereen, zowel gewone forumleden als moderatie, dan tenminste duidelijk.
Sus Iratus is offline  
Oud 16 maart 2011, 23:28   #84
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En u kan dat bewijzen?
Op het moment dat ik mod-powers krijg.
Sus Iratus is offline  
Oud 16 maart 2011, 23:29   #85
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zelfs wat betreft het omzeilen van een ban middels een dubbelnick bestaat in het forumregelement geen eenduidigheid. Een dubbelnick sie is gemaakt voor er effectief sprake is van een ban kan toch nimmer bedoeld zijn om een ban te omzeilen. enkel de dubbelnicks die na een ban worden aangemaakt.
Het gaat er dan ook niet om of de dubbelnick gemaakt werd om een ban te omzeilen, maar of hij daarvoor gebruikt wordt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 16 maart 2011, 23:30   #86
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Er zijn er inderdaad enkelen die door de mazen van het net lijken te glippen, of waarbij de moderatie het opgegeven heeft om de onophoudelijke dubbelnicks te bannen (Carlgustaaf springs to mind), maar over het algemeen heb ik de indruk dat de moderatie zich meer dan behoorlijk weet te handhaven wat die dubbelnickerij betreft.
Het ging me voornamelijk over dat dubbelnicks om banpunten over te spreiden. En dus niet over dubbelnicks die zijn aangemaakt door reeds verbannen lieden.
Sus Iratus is offline  
Oud 16 maart 2011, 23:35   #87
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akira;5365117
En het is zo dat we overwegen om voortaan dubbelnicks maar helemaal te verbieden aangezien daar te veel problemen mee zijn. Daar bestaat echter nog geen eensgezindheid over binnen de moderatie.[/B
[/color]
Er zijn ook TOFFE dubbelnicks hier, laat die gewoon met rust joh.
(ik denk aan sommige nicks die één keer per jaar langskomen).
Oud 17 maart 2011, 00:02   #88
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het halve forum weet al sinds tijden dat Suiker7nogwat de dubbelnick van de reeds permanent verbannen Uh huh is.
Ik heb Uh-Huh niet goed gekend, maar dat lijkt me wel straf, hoor
bgf324 is offline  
Oud 17 maart 2011, 00:02   #89
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Uh huh ken ik niet; daarvoor ben ik hier nog niet lang genoeg.
Dat was een stout meisje.
bgf324 is offline  
Oud 17 maart 2011, 00:19   #90
Akira
Super Moderator

Akira's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men kan nooit of te nimmer weten of dubbelnicks speciaal gebruikt worden om banpunten te spreiden tenzij de eigenaar ervan dat open en bloot op het forum zet. Al het andere is en blijft giswerk, en zou in een echte rechtbank nooit tot een veroordeling kunnen leiden.
Het gaat niet om de intentie, het gaat om de feiten (alhoewel die in praktijk vaker wel dan niet zullen samenvallen natuurlijk). In tegenstelling tot wat u schijnt te denken, behandelen wij iedereen gelijk. Ik zie dus niet in waarom iemand die 2 of meerdere nicks heeft, meer overtredingen zou mogen maken als iemand die er slechts 1 heeft.

Citaat:
Ook hier gaat het niet over de intentie, maar over de feiten. Dubbelnicks mogen nooit gebruikt worden om een ban te omzeilen.

Citaat:
Zoals ik in mijn post aan Raf hierboven al zei: ofwel het ene ofwel het andere. Dat is voor iedereen, zowel gewone forumleden als moderatie, dan tenminste duidelijk.
Het is nochtans heel duidelijk: dubbelnicks mogen niet gebruikt worden om een ban te omzeilen én de banpunten van dubbelnicks worden samengeteld.
Akira is offline  
Oud 17 maart 2011, 00:23   #91
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Word eens grote jongens en meisjes, he zeg. Wie wil meespelen, aanvaardt de spelregels. Overtreedt iemand die, tja, wees dan wat volwassen en neem de consequenties erbij. De rest is niet van belang.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 17 maart 2011, 00:57   #92
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

soms vraag ik me af of niet beter heel de ledenlijst van dit forum geband wordt en er van scrap opnieuw begonnen wordt.
Oud 17 maart 2011, 07:07   #93
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
én de banpunten van dubbelnicks worden samengeteld.
En komt dat ook uit het forumreglement???
Langs de andere kant zal u nu deftig het forum moeten uitspitten om te zien of er nergens iemand met een banpuntje nog ergens een dubbelnick heeft (al was het eentje die enkel met Pasen gebruikt wordt). "De intentie" hebben is een ruim begrip en dus zal eenieder met een strafpuntje verdacht kunnen worden eens de dubbelnick een post maakt... En dat zal voor mods dan ook wel tellen...
Of is dit spreiden van punten gewoon een nieuwe uitvinding omdat er een welbepaalde forummer bij betrokken is ???
manta is offline  
Oud 17 maart 2011, 07:32   #94
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
soms vraag ik me af of niet beter heel de ledenlijst van dit forum geband wordt en er van scrap opnieuw begonnen wordt.

Dat zou wel eens tof zijn zo, volledig de spons erover. Het hele forum terug vanaf nul. Een rituele verbranding.
Ik wil daar bij zijn : ledenaantal 0; aantal berichten 0
Klaar voor de start : klikkerdeklik
Scherven A. Mok is offline  
Oud 17 maart 2011, 07:56   #95
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Er zijn ook TOFFE dubbelnicks hier, laat die gewoon met rust joh.
²
Lijkt me het kind met het badwater weggooien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Word eens grote jongens en meisjes, he zeg. Wie wil meespelen, aanvaardt de spelregels. Overtreedt iemand die, tja, wees dan wat volwassen en neem de consequenties erbij. De rest is niet van belang.
²
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Dat zou wel eens tof zijn zo, volledig de spons erover. Het hele forum terug vanaf nul. Een rituele verbranding.
Ik wil daar bij zijn : ledenaantal 0; aantal berichten 0
Klaar voor de start : klikkerdeklik

Waarna de "nieuwe" leden meteen kunnen beginnen gissen welke nieuwe nick overeenkomt met welke oude. Ambiance gegarandeerd!

Laatst gewijzigd door Firestone : 17 maart 2011 om 07:58.
Firestone is offline  
Oud 17 maart 2011, 08:02   #96
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Sorry Suqar: 'k Heb het echt geprobeerd maar ze blijven u ne vent vinden.
Kom rap terug en geef die mannen eens een goeie beurt. Ze zullen dan wel weten tot welk geslacht ge behoort!
Nou, als U het over 'Little (Suqar) Joe' heeft, deze houdt er, (althans zo meen ik het eerder begrepen te hebben) een on-line familiebedrijfje op na.

Terwijl de familie uit werken is of weet ik veel; zit er permanent een 'Suqar' aan het roer van het 'Forumschip'.

Doet me eigenlijk wel iets denken aan die ene prent van 'Monty Python': 'Meaning of life' of eerder aan 'Don Quichotte de la Mancha' die met zijn knechts en met onaangepaste middelen, steeds maar ten strijde trekt tegen onoververwinnelijke alsook ingebeelde vijanden.

Ik vind het wel iets té flauw vanwege de 'Moderatie' om de 'tolerantiedrempel' zo laag te houden en aldus om de haverklap 'forummer's te bannen. Net alvorens sommigen de fatale 'hartinfarct' of 'anevrisme' op t'nipt weten te ontwijken.
bruggeman is offline  
Oud 17 maart 2011, 08:12   #97
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En komt dat ook uit het forumreglement???
Langs de andere kant zal u nu deftig het forum moeten uitspitten om te zien of er nergens iemand met een banpuntje nog ergens een dubbelnick heeft (al was het eentje die enkel met Pasen gebruikt wordt). "De intentie" hebben is een ruim begrip en dus zal eenieder met een strafpuntje verdacht kunnen worden eens de dubbelnick een post maakt... En dat zal voor mods dan ook wel tellen...
Of is dit spreiden van punten gewoon een nieuwe uitvinding omdat er een welbepaalde forummer bij betrokken is ???
2
Oud 17 maart 2011, 08:55   #98
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Zeker een idee dat te overwegen waard is, vind ik
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 17 maart 2011, 08:58   #99
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Ik zit eigenlijk wel met een vraag ivm die dubbelnicks.

Ik heb maar 1 nick hier. En ik heb ook maar 1 PC in huis.
Stel dat mijn man zich ook wil registreren hier op politics, dan zijn dat eigenlijk 2 verschillende nicks die aangemaakt zijn op één en dezelfde PC.
Is dit dan ook een dubbelnick?

En stel nu dat ik, of mijn man, een ban krijgen. Kan de andere die geen strafpunten of een ban heeft,dan nog op het forum, of krijgt die zonder dat die iets mispeuterde automatisch ook een ban aan zijn of haar been?

Want ik ben niet verantwoordelijk voor hetgeen mijn man zou posten, en omgekeerd ook niet me dunkt. Ik zou graag van de moderatie hierover eens een duidelijke uitleg krijgen als dat kan.
En liefst niet een uitleg als zijnde : "jullie moeten maar dezelfde nick gebruiken" ,omdat ik zoiets niet wil. Want dan krijg je toestanden zoals een Vlaamse Leeuwin die in de voormiddag post dat ze pro BDW is en net haar teennagels een flashy kleurtje heeft gegeven ,en in de namiddag een Vlaamse Leeuwin die post dat ze bij de volgende verkiezingen haar stembrief zal verzegelen met kauwgom en dat ze naar de voetbaltraining vertrekt.

Dus graag eens een duidelijk antwoord.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline  
Oud 17 maart 2011, 08:59   #100
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Ik zit eigenlijk wel met een vraag ivm die dubbelnicks.

Ik heb maar 1 nick hier. En ik heb ook maar 1 PC in huis.
Stel dat mijn man zich ook wil registreren hier op politics, dan zijn dat eigenlijk 2 verschillende nicks die aangemaakt zijn op één en dezelfde PC.
Is dit dan ook een dubbelnick?

En stel nu dat ik, of mijn man, een ban krijgen. Kan de andere die geen strafpunten of een ban heeft,dan nog op het forum, of krijgt die zonder dat die iets mispeuterde automatisch ook een ban aan zijn of haar been?

Want ik ben niet verantwoordelijk voor hetgeen mijn man zou posten, en omgekeerd ook niet me dunkt. Ik zou graag van de moderatie hierover eens een duidelijke uitleg krijgen als dat kan.
En liefst niet een uitleg als zijnde : "jullie moeten maar dezelfde nick gebruiken" ,omdat ik zoiets niet wil. Want dan krijg je toestanden zoals een Vlaamse Leeuwin die in de voormiddag post dat ze pro BDW is en net haar teennagels een flashy kleurtje heeft gegeven ,en in de namiddag een Vlaamse Leeuwin die post dat ze bij de volgende verkiezingen haar stembrief zal verzegelen met kauwgom en dat ze naar de voetbaltraining vertrekt.

Dus graag eens een duidelijk antwoord.
Mijn vrouw heeft hier ook ooit eens een account aangemaakt, weet ik veel of die nog bestaat.
Heb daar nooit iets over gehoord, maar ze heeft dan ook geen banpunten ontvangen, dus misschien komt dat daardoor

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be