![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ik met de fiets rij staat stopt mijn rijtaks niet. Ik betaal wel minder taxen op benzine, maar al de rest loopt gewoon door, inclusief wat van mijn loon afgaat en in de infrastructuur gestoken wordt. De fietser betaalt dus wel degelijk mee voor de infrastructuur en mag er dan ook de baten van hebben dmv veilige fietspaden.
![]() |
![]() |
#82 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wegentaks voor een personenwagen : €250 - €450 per jaar Inschrijvingstaks voor wagens : €250-€5.000 eenmalig Accijnzen op brandstof : €500-€1.000 per jaar géén enkele fietser draagt meer dan €1.000 per jaar extra bij..gééééén enkele En dan spreek ik nog niet over de miljoenen euros die de transportsector moet bijdragen.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 29 april 2011 om 18:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Aangenaam.
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
mag ik er u dan op wijzen dat 99% van de fietsers, net zoals ik thuis een wagen staan heb en rijtax, verzekeringstax, BTW op aanschaf en onderhoud en belastingen betaal? Uw statement 'géén enkele fietser draagt meer dan €1.000 per jaar extra bij..gééééén enkele' moet dus worden: '99% van de fietsers draagt meer dan €1.000 per jaar extra bij..nééééénenééééégentiiiiiiig' ![]() edit Bij kinderen zijn het de ouders die betalen
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 29 april 2011 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Toevallig ligt het foldertje van de provinciebelastingen hier naast me. Worden daar toch wel geen wegenwerken mee gefinancierd zeker? Dus 100% van de fietsers betaalt voor wegen, hoewel minder dan automobolisten, maar langs de andere kant nemen ze dan ook niet zoveel plaats in, veroorzaken ze niet zoveel vervuiling en verkeersslachtoffers. Lijkt me vrij eerlijk.
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ok de 'géén enkele fietser' kan voor een nieuwkomer in deze draad verwarrend zijn.. ![]() Dat moet dan 'geen enkele uitsluitend fietsende' zijn .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik weet ook niet waar u vandaan haalt dat ik "anti-automobilistisch" zou zijn. Ik rij regelmatig met de auto, als daar een goede reden tot is. Een auto kan heel praktisch zijn als je op een bestemming moet zijn waar geen makkelijke toegang is tot openbaar vervoer, en die te ver is om met de fiets of te voet te bereiken, zeker als je goederen of andere mensen mee moet nemen. Maar alleen in zulke gevallen dus.
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van die €75 per gezin per jaar ? ![]() Bovendien betaald de federale overheid ALTIJD het leeuwenaandeel van wegenwerken , ook van de lokale of provinciale.. U weet toch dat fietspaden de onrendabelste investeringskost is van een weg zijn omdat ze het minste verkeer hebben...ik ben er wel niet tegen hoor.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U wilt de bijdragen van ' het occasioneel delen van een wagen' vergelijken met de taksreturn die een automobielbezitter met jaarlijks €30.000 op de teller vergelijken..ja OK dan zijn we rond.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Klopt, wie veel fietst en minder auto rijdt betaald minder belastingen, dat is maar normaal. Maar het is ook normaal dat er geld uitgegeven wordt voor degelijke fietspaden gezien het merendeel van de fietsers die deze gebruikt even goed belastingen betaalt. Het argument dat er hier en daar een fietser is die weinig belastingen betaalt doet hier niets aan af.
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Straks moeten we voor te fietsen ook al studeren en examens doen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Parlementslid
|
![]() In Brussel telt zone 30 blijkbaar niet voor koerierdiensten. Je moet die eens razendsnel met hun velokes zien laveren tussen andere weggebruikers die wel 30 km/h rijden.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Soit met de fiets reden we bergaf toch ook al meer dan 60 kmh... En ik heb het overleefd. ![]() Ik heb twee lichte ongevallen met de brommer gehad, eenmaal aan ca. 50 kmh in Hasselt toen een geparkeerd voertuig zonder goed te kijken de weg opdraaide (geremd en in zijn deur een deuk gereden met mijn voorwiel), en eenmaal toen ik op het verplicht fietspad (en 40 kmh max op papier) moest uitwijken voor een auto die achter het fietspad wou parkeren (in de kiezel gevallen amper schade). Vanaf 18 was het meestal minstens 6 maanden met een L-plakker met een lichte moto 125 cc (tot 120 kmh) en het theoretisch slagen in een rijexamen. Wel strenge beoordeling (1 redelijk zware fout bvb op voorrang was al gebuisd). Praktisch rijexamen in de auto was toen nog niet nodig. Als pa een auto had mochten we af en toe eens rijden, maar niet alleen. Eens we een karretje zelf konden betalen (meestal waren we 20-21) was het "free speed" vanaf de 2+2 wegen. Op de (nog rustige) snelweg haalden de snelste auto´s toch regelmatig de 200 teller (ca 180 kmh), legaal tot 1974... De meeste (mannen) haalden toen een (gratis) autorijbewijs (desnoods ook lichte en zware camions met Ahw) bij het leger als milicien, daar was een praktisch rijexamen wel altijd verplicht.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 24 mei 2011 om 23:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Minister
|
![]() idd zo van die mensen van allerlei leeftijden die graag met den koersfiets de koning van de weg gaan uithangen en vaak nog in zoveel mogelijk kapellekes stoppen...
Als ik telkens aan mijn impuls had toegegeven zat ik al meerdere levenslange straffen uit voor massamoordenaar! Maar echt.. ik snap het niet dat die zelf niet snappen hoe fout ze zelf zijn; met 30-40 man zonder begeleiding oversteken als het hun past,.... Ook andere fietsers tegenwoordig kijken naar niets meer; oversteken van de baan zonder kijken, met 4 naast elkaar rijden overal waar ze kunnen en nog niet uit de weg gaan voor andere weggebruikers.., en zonder licht of reflectoren rijden.. dat er nog niet meer slachtoffers vallen verbaasd me.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
bij groepen van 30-40 man zullen de voorste altijd eerst kijken of ze over kunnen en dan volgt de groep automatisch om de simpele reden dat de normale automobilisten gewoon stoppen, alleen diezelfde arrogante mensen zitten hun kas dan achter het stuur op te vreten. als ik een groep fietsers voor mij krijg dan stoort mij dit gene zak, ook al kan ik hun niet direct voorbij steken zijn er fietsers die het onveilig maken? Ja maar we moeten niet iedereen over dezelfde kam gaan scheren telkens je een koersfiets ziet. Trouwens heel wat fietspaden zijn in slechte staat of lenen zich niet voor de koersfiets. En dan een top punt van hypocriet gedrag, ik fietste overlaatst op een verhoogd fietspad, zo eentje waar je op uw smikkel neer gaat als je er niet loodrecht vanaf of oprijd. op zeker moment staat er ene dikke auto op het fietspad en moet ik er dus vanaf dus de rijbaan op en ik was nog geen 20m verder of een andere auto rijd langs me door en begint volle bak met zijne toeter. ik had nog niet eens de kans gekregen om mij op een veilige manier terug op het fietspad te krijgen en die wagen moet ook die geparkeerde wagen hebben zien staan maar het zijn van die personen die toen van zijne tak maakte op mij die ook als ze met de fiets zijn vinden dat ze de hele rijbaan voor hun alleen moeten hebben |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ach wielertoeristen worden geviseerd.