![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, dat vermoedde ik al, maar google eens op recumbent bike?
http://www.google.be/search?q=recumb...w=1361&bih=933 Elk van die modellen zal moeten ingedeeld worden in klassen. Sommigen die 100 kunnen zoals ge voorstelt zullen als auto worden moeten ingeschreven, anderen als bromfiets of fiets. Elk met zijn eigen voordelen, elk met zijn eigen beperkingen. En noem me ouderwets, maar ik zou het een goede zaak vinden moesten met de snellere voertuigen crashtests worden gedaan zodat ik wat zekerheid krijg over de veiligheid, en ook dat ze gekeurd worden zodat ze veilig blijven. Het kan imho niet zijn dat iedere knutselaar van het derde knoopsgat een 'fiets' maakt die 100 kan en waar iedereen vanaf 6 jaar mee mag rijden. Alg ge zegt dat ge zo'n voertuig niet wettelijk kunt gehomologeerd krijgen als fiets in België, dan vind ik dat een goede zaak. Als ge zegt dat ge het niet gehomologeerd krijgt als auto, dan vrees ik dat ge het bij het verkeerde eind hebt. De Tesla is namelijk ook gehomologeerd. Wat wel een feit is, is dat het niet zo gemakkelijk is om een auto gehomologeerd te krijgen. Maar dat is in heel Europa zo, en ook dat vindt ik geen slechte zaak
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 9 mei 2011 om 06:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds wat doe je dan met de NICHE, dat de DREMPEL meer kost dan de winst voor de eerste komende 10jaar ?? Je kunt dus perfect een goed product bouwen, maar hij kan niet gehomologeerd worden, omdat de drempel meer kost dan uw winst voor de eerst komende tien jaar in het gebied belgie... Je pakt die drempel simpelweg niet meer... EN anderzijds mij ging het over de LIMITERING van de ELECTRO MOTOR. Met 2000watt op een (goeie) ligfiets met carbon kooi ga je nog geen zotte dingen doen, en als die drempel van 400watt en 25km/u zou opgetrokken worden zul je meer mobiliteit scheppen in die niche zonder die zware homologatie. Je kunt bvb geen ligfiets maken die 'ongebalanceerd' in elkaar zit, en die dan met zijn electromotor 90km/u bergaf gaat rijden, je zult zodanig schudden op die fiets dat je dankuwel zult zeggen en trager gaat rijden, tenzij als je een stevig gebalanceerd ontwerp zult maken, dus automatisch zul je eindigen met bredere banden, schokdempers, afgeveerde chassis, afgeveerd stuur, en andere technologie. Idemdito, als je een bromfiets met 2pk motor die dus meer dan 2000watt op de wielen, en ik weet zeker, als je die vorm van electrisch vervoer, zou vrijlaten vanaf 14jaar, toelaten dat ze 60km/u rijden met electrische assist zonder helm omdat ze in een kooi zitten, zou je nogal snel een segment zien groeien, zonder noemenswaardige problemen.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 9 mei 2011 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
|
![]() Citaat:
Een drempel is niet noodzakelijk een slechte zaak. Citaat:
Ofwel bouwt ge een elektrische fiets (max 400Watt) wat perfect kan (en bestaat). Ofwel bouwt ge een elektrische bromfiets (max 25 of 45) wat perfect kan. Ofwel bouwt ge een elektrische motorfiets of auto. En voor die dingen is het maar normaal dat de constructeur bewijst dat zijn vehikel veilig is. Ja, dat is duur, maar alle constructeurs gelijk. Citaat:
Ik heb zo mijn beste vriend nog gaan bezoeken in de ICU na een ritje op een bromfiets die sneller dan 45 kon.
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
Het gerecht is gewoon veel te traag
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.aixam.com/voiture-sans-permis-crossline.php# dus je komt daar met een brommer af onder volgende definities en ik denk dat die definities in belgie anders liggen... http://www.greencarsite.co.uk/GREENNEWS/nice-my-car.htm dat zijn wagens 4000watt max, weegt 460kg max, en mag bvb 60kmmax. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
|
![]() Citaat:
Kunnen en mogen allemaal rijden in België. Citaat:
Als ge die beperkt tot 45 dan is het een bromfiets, anders een auto. Dat zijn wel geen recumbent bikes meer natuurlijk. Het toont wel perfect aan dat die dingen op dit moment niet thuis horen in het verkeer. Het bromfietsen, maar ze gedragen zich als auto's en rijden aan 45 waar 90 mag. En dat levert gevaarlijke situaties op. Nu zult ge zeggen 'wel laat die dan 90 rijden'. Wel dan zeg ik u, maak er een auto van.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 10 mei 2011 om 06:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom denk ik daaraan ? Omdat ik denk dat heden dergelijke 'autootjes' moeten ontwikkeld worden ten koste van serieuse miljoeninvesteringen, die slorpen al die budgetten op, en die drijven de kostprijs van die wagens om in de markt te komen voorbij het punt dat het rendabel is om ze op de markt te brengen. Dus ik denk gewoon dat die homologaties gigantische budgetten opslorpen en de fabrikanten verplichten om dezelfde paden te betreden zoals ze al jaren doen. Elke nieuw chassis ontwikkelen kost hen bvb 2miljard; Elk nieuwe productielijn opstarten kost een paar miljard. EN dat geld gaat vooral op in een systeem om alle wetten te pakken, en om geen designfouten te maken, en om zeker te zijn dat het model gaat verkopen etc. En die kostprijs verplicht de fabrikant volgens mij om vooral vierzitters te ontwikkelen etc. Anderzijds zie je die markt ontstaan in Engeland UK, door hun regels voor London zie je die auto's voet op grond krijgen, en wordt de markt groot genoeg om ze te beginnen produceren. Daarom dat ik zeg, in feite zou je de twee moeten combineren: je maakt een markt voor electrische auto's door regels te maken voor de steden, ipv 30km/u overal, maak je regels dat er alleen electrische auto's mogen rijden, of anders dat je 10euro citytaks betaalt. En die combinatie zal dan zo'n auto's een voet op grond geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie de electrische wagen blijkt in japan zijn nut te hebben in de desaster zone, omdat blijkbaar je gemakkelijker overal elctriciteitkrijgt dan benzine...
http://www.nytimes.com/2011/05/08/au...N.html?_r=1&hp |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fabianen : 13 mei 2011 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Koning auto?
Wat is er toch mis mee met het feit dat er nog altijd mensen zijn die graag per auto rijden (en er, zoals ik, gepassioneerd door zijn)? Als we allemaal in koning bus moeten zitten kopen we ons beter enkele kogelvrije vesten en pepperspray. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Ik rij ook graag met de auto. Ik ben gepassioneerd door wapens en gebruik ze graag, maar ik ben me ook bewust van de gevaren ervan en ben er dan ook voorzichtig mee. Het is geen speelgoed. Bij verstandig gebruik is er met niets iets mis. Het gaat pas mis wanneer men het als alledaags speelgoed gaat beschouwen.
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan was er het nogal straffe verhaal dat 1 op 3 autobezitters in Belgie het niet nodig vindt verkeersbelastingen te betalen...hetgeen een minderontvangst van over de 100 miljoen euro zou betekenen
![]() Dus,met zoveel mensen die niet eens betalen voor het gebruik van de wegen klinken kritieken omtrent onderhoud en zo eigenlijk nogal hol,we WETEN nu waarom de centen er schijnbaar niet zijn.... Kijk,verstrengde kontroles zijn best wel leuk,het opleggen van autowegenvignetten is ook geen slecht idee,maar al die mobiliteits-anarchisten die bij ons wel profiteren van de wegen maar er niet voor betalen zullen,uiteindelijk,de overheid dwingen het beheer van de wegen onder tolheffing te stellen....geen centen=geen autorit..... Laatst gewijzigd door kelt : 13 mei 2011 om 19:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Vaker de fiets nemen kan al wonderen doen. Een goed voorbeeldje is de NMBS-parking aan het station van Brugge. Elke werkdag staat die echt nokvol. Veel mensen woonachtig te Dudzele, Sint-Kruis, Assebroek, Sint-Andries komen met de wagen. In Gent-Sint-Pieters net hetzelfde Wie overbrugt er nu minimum 5 �* 10 kilometer in godsnaam met de wagen
![]()
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De auto kan erg nuttig zijn wanneer men er verstandig mee omgaat. Voor veel mensen is het echter een vergiftigd geschenk. Zo worden mens aan een schrikwekkend tempo dikker omdat ze veel te weinig beweging in hun leven inbouwen. Daar waar mensen vroeger te voet of met de fiets dagelijks hun verplaatsing deden, is het nu een gewoonte geworden om voor iedere afstand in the wagen te ploffen. Daarnaast heb je nog het feit dat de bestuurder zelf niet rechtstreeks geconfronteerd wordt met de negatieve gevolgen van zijn autogebruik. De uitlaat komt achteraan zijn wagen uit en van de vervuiling van zijn wagen heeft hij in ieder geval geen last. Net zo min als hij last heeft van het lawaai die hij produceert. Net doordat hij zelf niet geconfronteerd wordt met de gevolgen en er geen last van heeft, wordt het autorijden compleet gebanaliseerd en staat men daar zelf niet meer bij stil. Hetzelfde zie je vb bij de befaamde 2 takt scooters. Iedereen weet wel welke troep daar vanachter uitkomt en welke herrie ze maken, de berijders ervan hebben er hoegenaamd geen probleem mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk vooral een gewoonte, het is ze zo ingelepeld, dus doen ze maar verder. Fiets is veel relaxer, gezonder, goedkoper, stiller, geen uitlaatgassen enz, maar de miminum voorwaarde om dat te kunnen doen is wel dat je veilig de afstand kan overbruggen langs straten waar weinig of geen gemotoriseerd verkeer is. Is dan niet het geval, dan riskeer je dat je zelf de pineut bent van je eigen inzet en goed doen omdat anderen er lak aan hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En daar zit de kern van het hele probleem. Nergens anders.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |