![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Dat is precies met wat ik eerder bedoelde met: "Wij van WC-eend bevelen van harte WC-eend aan". Ik claim niet islamkenner pur sang te zijn, maar de geschiedkundige feiten zijn onloochenbaar. Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | ||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De Islam is met het zwaard verspreid De feiten ontkennen zal ze niet veranderen Nahed Selim http://dutch.faithfreedom.org/forum/...php?f=4&t=7519
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 12 mei 2011 om 19:23. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat de joden als eersten aan de beurt zijn, heeft met de islamitische visie te maken dat land dat ooit tot de islam heeft behoord, voor eeuwig en altijd tot de islam behoort, en "bevrijd" moet worden. Een soort islamitische Blut und Boden zeg maar; islamitische geopolitiek zo je wilt. Welnu, Israël ligt midden in islamitisch gebied, is ooit veroverd geweest door de islam, en dat alles is een doorn in het oog van heel veel moslims, ze zien dat bijna als godslastering, als iets wat zo snel mogelijk weer rechtgezet moet worden.
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se." Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 12 mei 2011 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister
|
![]() De Chinezen hebben heel veel hongersnoden gehad. Is het dan vreemd dat als ze elkaar iets goeds toewensen ze zeggen "Dat je veel te eten mag hebben."?
En als ik dan merk dat Mohammedanen elkaar en de hele wereld voortdurend vrede toewensen, dat ze hun ideologie de religie van de vrede noemen enz., dan wordt ik wantrouwig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Telkens en telkens opnieuw...om 't even welke stroming er aangehangen wordt, allemaal volgen ze die ene koran en die ene voorbeeldige profeet, zijn daden zijn gekend, 't is niet dat mohamedanen zèlf er 'n geheim van maken, integendeel, er zijn 'geschriften' zat over de bloeddorstige daden van de pedofiele karavaanrover. Zijn eerste succesvolle karavaanroof wordt trouwens elk jaar opnieuw gevierd door zijn aanhangers! Ik denk da'k hier dalijk weer eens 'n lijst van vredelievende - uit de context gerukte (welke context, er is helemaal geen context in dat psychotisch gebazel) - verzen moet neerplempen alsook de ellenlange lijst van bloederige veroveringen, dè manier waarop islam verspreid is, met geweld en bloedvergieten!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 12 mei 2011 om 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van Dutroux ga je toch ook geen kinderoppas maken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Wat een triest forum toch.
Jullie zijn niet echt geïnteresseerd in discussie, jullie aanvaarden geen antwoorden waar de islam niet als een monolithisch blok wordt voorgesteld, jullie willen per se dat beestachtige beeld van 'de moslim' en 'de islam' behouden wordt. Succes ermee. Het zal Europa, de zieke oude man in de wereld, echt niet helpen. Integendeel. Ik maak me serieus zorgen om de toekomst. Zowel om de wahabitisch geïnspireerde fundi's als om de islambashende neoconservatieven. Daar moet hoe dan ook eens een bloedbad van komen. Ik ga me verder uit de discussie houden wegens totaal onzinnig, een totaal gebrek aan rede en intellectuele eerlijkheid naar tegenstanders toe, in een platvloers discours gewikkeld, een totale onwil om ook maar iets constructiefs te verwezenlijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Over welke argumenten - die jou naar dat pad van de islam hebben geleid - heb je het zoal?
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() De oplossing is zeer eenvoudig: dekolonisatie door de afschaffing van de dubbele nationaliteit en het uitwijzen van vreemdelingen.
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Integendeel, lieden ter linkerzijde juichten dat toe. Het is nog niet zo lang geleden dat Mugabe door de PVDA en ander links werd opgehemeld voor zijn "grondherverdeling", lees: grond pikken van de blanken en aan zijn getrouwen geven.
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Ik hou ook van moslims... in Dar el Islam. Moslims in Dar el Harb leveren problemen op. En die woorden heb ik niet uitgevonden, hé, dat zijn doctrinaire moslimbegrippen.
![]() |
![]() |
#95 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
ik ga wel met ex-moslims om, sommigen van hen gaan nog met redelijk wat mensen uit de wereld van de moskee om. dat geeft alleen maar discussies wanneer het onderwerp ter sprake komt. tot nu toe heeft niemand van hen doodsbedreigingen gekregen. ik kan natuurlijk altijd eens checken of dat ondertussen wel gebeurd is. ik heb veel respect voor openlijke ex-moslims als ehsan jami, maar ik moet eerlijk zeggen dat de belevenissen van de ex-moslims die ik ken niet echt lijken op hetgeen hij allemaal vertelt. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#96 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
ik vind dat niemand het recht heeft om racistisch te zijn, of het nu tegen joden, tegen zwart-afrikanen, tegen limburgers of tegen marokkanen gaat. zeker moslims zouden een voorbeeld van anti-racisme moeten zijn en zijn dat helaas vaak niet (zeker als het om anti-joods racisme gaat, maar ook over racisme tegenover zwart-afrikanen). daarentegen vind ik dat iedereen het recht heeft om zich gelijk waar op deze planeet te vestigen. denk dat we dus een beetje van mening verschillen. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#97 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
hoe rijm je bijvoorbeeld jouw simplistische versie van de feiten met het feit dat de khalief umar door joden en christenen als een held werd onthaald in jeruzalem en damascus? of met het feit dat het vooral de grote heersers van de wereldrijken uit die tijd (byzantium, perzië...) waren die het leger van de islam bevochten, terwijl de locale bevolking vaak meteen kant koos van die bebaarde rebellen uit arabië (die ook wel een pak vooruitstrevender wetten meebrachten dan de onderdrukkers uit de hoofdsteden vand die wereldrijken?) hoe rijm je je verhaaltjes over de gedwongen bekeringen met het algemeen bekende feit dat het voor niet-moslims in de tijd van de umayaden bijna onmogelijk gemaakt werd om zich te bekeren, terwijl ze wel militaire bescherming en vrijheid van religie etc... kenden? waar past het heel bekende feit in jouw verhaal dat joden en niet katholieke christenen naar de islamitische zereld vluchtten omdat ze daar vrij waren van de religieuze dictatuur van de katholieke kerk? vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#98 | ||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
onderzoek je eigenlijk wel de kwatsch van mensen op dit forum, of is de enige toetssteen je eigen mening? Citaat:
eerst en vooral is de staat israel niet echt een joodse volksstaat, maar een europees-amerikaanse bourgeoisstaat. de grootouders van de heersers over israel waren allemaal ofwel europeaan ofwel amerikaan, bijna allemaal leden van de heersende klasse hier of in de verenigde staten. het 'joodse' karakter van die staat is een ideologisch verzinsel. na de barbaarse massamoord op europese joden door het nazisme, was dit ideologisch verzinsel genoeg om midden het midden oosten een nieuwe europese kolonie te rechtvaardigen onder het mom van 'compensatie voor de joden'. ik heb verschillende joodse vrienden die trots zijn op hun etnische achtergrond en hun religie, en precies daarom aarts-tegenstanders van de fascistoïde zionistische staat zijn. en zelfs als het zionisme echt joods is, moeten we ons afvragen waar de claim op dat stuk land op berust. twee millenia geleden werden de joden van daar weggejaagd. ik geef toe dat de romeinen daar geen enkel recht toe hebben. maar ik ben er vrij zeker van dat de meeste joden die toen werden verjaagd al lang gestorven zijn. in hoeverre hebben hun verre nazaten na 2000 jaar dan nog recht op het land van hun verre voorouders? en als ze dat recht hebben, hebben de palestijnse jongeren, wiens verjaagde grootouders soms nog in leven zijn, dan niet nog veel meer recht om naar hun land terug te keren? vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#99 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
de grootste oorlogsmisdadiger van onze tijd noemt zichzelf 'reborn christian' en beschouwt zijn barbaarse invasies in afghanistan en irak nog steeds als een door god ingegeven daad van christelijke naastenliefde. helaas is misbruik van religie om oorlogen te rechtvaardigen geen alleenrecht van de islamitische heersers. welke karavaanroof wordt trouwens ieder jaar herdacht? en waarom doen ze dat niet in de moskeeën waar ik meestal kom? ik hou namelijk wel van een feestje. nu ja, je zult deze vraag waarschijnlijk niet beantwoorden. dat doe je meestal niet. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#100 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
hij verbood de moslims van zijn tijd om hem als een heerser te behandelen, hij had zelfs liever niet dat ze voor hem opstonden als hij hen ontmoette. hij was volgens vriend en vijand uit die tijd een toonbeeld van vriendelijkheid en betrouwbaarheid. toen hij nog in mekka leefde, voor zijn profeetschap, was hij bekend onder de naam 'el amin', wat de betrouwbare betekent. toen hij de arabieren begon op te roepen om naast god niets of niemand te aanbidden, probeerde de heersende klasse in mekka hem met bezit, macht, roem... om te kopen. hij weigerde dit allemaal ook al betekende dat dat hij een leven van vernedering en armoede tegemoet ging. na de overwinning op de heersende klassen van quraishieten in mekka, schonk hij al zijn vroegere vijanden vergiffenis. dit was ferm tegen het gedacht van de andere moslims. gelukkig hadden deze de discipline om ook in die zaak gods boodschapper te volgen, anders hadden ze hun vroegere onderdrukkers waarschijnlijk gewoon afgeslacht. het leven van de profeet mohammed (moge god hem vrede en zegeningen schenken) was een voorbeeld voor alle mensen, moslims en niet moslims. als je op een objectieve manier neutrale levenscbeschrijvingen van die man bestudeert, zul je merken dat het soort plattitudes die hierboven staan ver van de realiteit verwijderd zijn. hoe meer ik te weten kom over het echte leven van de profeet (uit de biografieën van bijvoorbeeld ibn ishak, maar ook tientallen andere oude bronnen), hoe meer ik snap waarom de barmhartige (verheven en geprezen zij hij) hem een barmhartigheid voor alle werelden heeft genoemd. vrede, redwasp
![]() |