Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 29 juni 2011, 09:15   #81
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
wij?
zij?

Denk (hoop) jij echt dat hier alleen witte autochtonen op dit forum zitten?

Nieuwe Belgen komen oude Belgen vervangen. Dat wist je toch?

Misschien een idee om daar de strategie van de NLtalige gemeenschap op af te stemmen? Ook al is dat 50 jaar later als ideaal zou zijn geweest.
Nu ben je echt flauwe kul aan het uitkramen. Hoeveel procent van de huidige Vlaamse bevolking vertegenwoordigen de allochtonen? Je zit hier te pontificeren alsof het alleen de Brusselse bevolking (autochtoon + allochtoon) is die de toekomst van la Belgique zal bepalen. Maar dat is helemaal niet zo. Daarvoor is Brussel economisch en financieel in een veel te zwakke positie. En laat je vooral niet misleiden door de statistische leugen omtrent Brussel.

Bovendien omtrent de allochtonen wordt enorm veel nonsens verteld. Wie is nu eigenlijk "de" allochtoon? Er is reeds een enorm mentaliteitsverschil tussen bv. hier ingeweken Polen en Noord-Afrikanen. De Polen integreren zich zeer snel en zijn daar ook veel vlugger toe gemotiveerd.
Oud 29 juni 2011, 10:10   #82
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Yep, bedelaars die de Vlaamse hoofdstad in handen hebben.
Een groeiend aantal bewuste Vlamingen erkennen je hoofdstad niet meer. En ze hebben overschot van gelijk.
robert t is offline  
Oud 29 juni 2011, 11:04   #83
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dan ken je hem duidelijk niet.
Heb Bart zaterdag nog gesproken.
Wat is dan wel de reden volgens jouw dat BDW altijd de beschuldigingen aan zijn adres herhaald en ze als een boodschappenlijstje afdreunt ?

Je zal hem inderdaad beter kennen dan ik.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 29 juni 2011, 11:57   #84
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat is dan wel de reden volgens jouw dat BDW altijd de beschuldigingen aan zijn adres herhaald en ze als een boodschappenlijstje afdreunt ?

Je zal hem inderdaad beter kennen dan ik.
Een combinatie van oprechte verontwaardiging over ontoelaatbare uitspraken met het besef dat Vlamingen houden van miskende slachtofferfiguren en dat media-aandacht altijd goed uitkomt. De Wever is een politicus hé, zolang hij geen leugens vertelt (en ik heb hem nog nooit een grote leugen horen vertellen) kan ik daar mee leven. Vergelijk dat met Gennez die in de Zevende Dag beweert dat ze nooit heeft gezegd dat N-VA zwarte kindjes wil laten schorsen, dat is onbetwistbaar een grote leugen.

Laatst gewijzigd door respublica : 29 juni 2011 om 11:58.
respublica is offline  
Oud 29 juni 2011, 12:43   #85
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Een combinatie van oprechte verontwaardiging over ontoelaatbare uitspraken met het besef dat Vlamingen houden van miskende slachtofferfiguren en dat media-aandacht altijd goed uitkomt. De Wever is een politicus hé, zolang hij geen leugens vertelt (en ik heb hem nog nooit een grote leugen horen vertellen) kan ik daar mee leven. Vergelijk dat met Gennez die in de Zevende Dag beweert dat ze nooit heeft gezegd dat N-VA zwarte kindjes wil laten schorsen, dat is onbetwistbaar een grote leugen.
Dat is het inderdaad. Het is zoals ik het hierboven reeds vermelde maar anders verwoord.

Ik weet nog altijd niet wat ons aller Guido 007 nu juist wil zeggen door mijn tekst aan te halen en daarop de reactie te geven " Dan ken je Bart duidelijk niet".

Bon, blijkbaar is hij op de hoogte van geheimen die hier niet op het forum mogen worden rondgestrooid. Daar heb ik respect voor, enkel moet je dan ook niet dergelijke uitlatingen posten waar je van alles in de lucht laat hangen. Ergens A zeggen zonder je B mag zeggen.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 29 juni 2011 om 12:47.
Oud 29 juni 2011, 14:06   #86
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is het inderdaad. Het is zoals ik het hierboven reeds vermelde maar anders verwoord.

Ik weet nog altijd niet wat ons aller Guido 007 nu juist wil zeggen door mijn tekst aan te halen en daarop de reactie te geven " Dan ken je Bart duidelijk niet".

Bon, blijkbaar is hij op de hoogte van geheimen die hier niet op het forum mogen worden rondgestrooid. Daar heb ik respect voor, enkel moet je dan ook niet dergelijke uitlatingen posten waar je van alles in de lucht laat hangen. Ergens A zeggen zonder je B mag zeggen.
Jouw tekst leek te insinueren dat zijn verontwaardiging niet oprecht was. Ik vind het alleen maar correct dat De Wever eist van (Franstalige) partijvoorzitters om afstand te nemen van die uitspraken, wat ze natuurlijk niet gedaan hebben. Het is toch echt hypocriet dat Van Aelst, niet meer dan een partijlid, in heel het land bekend en veroordeeld wordt, terwijl Mangain, een partijvoorzitter, mag zeggen wat hij wil. Probleem is dat veel Franstalige politici het gewoon min of meer eens zijn met de onzin van Mangain.

Nu speelt deze slachtofferrol ook in het voordeel van de N-VA. De Wevers verontwaardiging is oprecht, maar ook goed voor zijn populariteit (moest die nog omhoog kunnen gaan). Het is niet het één of het ander, het kan ook allebei tegelijk zijn in de politiek.

Laatst gewijzigd door respublica : 29 juni 2011 om 14:06.
respublica is offline  
Oud 29 juni 2011, 14:12   #87
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jouw tekst leek te insinueren dat zijn verontwaardiging niet oprecht was. Ik vind het alleen maar correct dat De Wever eist van (Franstalige) partijvoorzitters om afstand te nemen van die uitspraken, wat ze natuurlijk niet gedaan hebben. Het is toch echt hypocriet dat Van Aelst, niet meer dan een partijlid, in heel het land bekend en veroordeeld wordt, terwijl Mangain, een partijvoorzitter, mag zeggen wat hij wil. Probleem is dat veel Franstalige politici het gewoon min of meer eens zijn met de onzin van Mangain.

Nu speelt deze slachtofferrol ook in het voordeel van de N-VA. De Wevers verontwaardiging is oprecht, maar ook goed voor zijn populariteit (moest die nog omhoog kunnen gaan). Het is niet het één of het ander, het kan ook allebei tegelijk zijn in de politiek.
Die domme Waalse politici werken het ook voortdurend in de hand. Eigenlijk wordt BDW - bij manier van spreken - al slapende politiek rijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 29 juni 2011, 14:28   #88
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Die domme Waalse politici ....
Brussel:

Vlamingen: 110.000
Autochtone Franstaligen: 240.000
Migranten (Franstalig georienteerd): 810.000

De Rand:

Autochtone Franstaligen 210.000
Migranten (Franstalig georienteerd): 80.000
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 29 juni 2011, 14:35   #89
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brussel:

Vlamingen: 110.000
Autochtone Franstaligen: 240.000
Migranten (Franstalig georienteerd): 810.000

De Rand:

Autochtone Franstaligen 210.000
Migranten (Franstalig georienteerd): 80.000
Je valt in herhaling. Ik wil alleen maar zeggen dat door de houding van de Franstalige politici ze (de franstaligen) op een bepaald moment op een muur zullen botsen en dat ze op die manier nu al hun handtekening onder de overlijdensakte van België zetten. Ze slachten als het ware hun kip met de gouden eieren.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 29 juni 2011 om 14:36.
Bokkenreyder is offline  
Oud 29 juni 2011, 14:44   #90
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Zoals de Serviërs, wiens leiders allemaal in de bak zijn geeïndigd en een internationale paria zijn geworden.
De Serviërs waren diegenen die het zelfbeschikkingsrecht van de Kroaten e.d. niet wilden erkennen. U kan ze dus beter met de franstaligen vergelijken dan met Vlaanderen.
Herr Oberst is offline  
Oud 29 juni 2011, 14:47   #91
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik vind de uitleg die Didier Reynders aan geeft wel goed. Hij zegt dat er in de politiek niet alleen duiven moeten zijn maar ook haviken. Als voorbeeld van haviken haalt het BDW, EDR en Maingain aan. Daarna doet hij zelf een havikske door in bijzijn van BDW tegenover het N-VA kiesvee het out-of-the-box denken over 1 groot Brabants gewest van Roland Duchatelet aan te kaarten.

Momenteel schat ik in dat de N-VA te groot is op dit moment om rechtszaken tegen andere partijen aan te spannen. Ze hebben daar electoraal meer bij te verliezen dan de andere partijen er bij kunnen winnen. Zeker als N-VA via juridische weg FDF zou aanpakken.

Oud 29 juni 2011, 15:10   #92
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Je valt in herhaling. Ik wil alleen maar zeggen dat door de houding van de Franstalige politici ze (de franstaligen) op een bepaald moment op een muur zullen botsen en dat ze op die manier nu al hun handtekening onder de overlijdensakte van België zetten.
De Franstaligen willen allang splitsen.
Maar met hun grenzen.

Dus ofwel BHV kwijt, ofwel een tweetalig Vlaanderen.

Bepaald niet dom van de Franstalige politici dus....
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 29 juni 2011, 15:25   #93
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Franstaligen willen allang splitsen.
Maar met hun grenzen.

Dus ofwel BHV kwijt, ofwel een tweetalig Vlaanderen.

Bepaald niet dom van de Franstalige politici dus....
Lol.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 29 juni 2011, 16:43   #94
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De Serviërs waren diegenen die het zelfbeschikkingsrecht van de Kroaten e.d. niet wilden erkennen. U kan ze dus beter met de franstaligen vergelijken dan met Vlaanderen.
Naah. De Serviërs vinden dat ze de slachtoffers zijn maar de rest van de wereld ziet hen als daders. Vergelijkbaar met Vlaanderen dus.
solidarnosc is offline  
Oud 29 juni 2011, 19:41   #95
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Wever is een politicus hé, zolang hij geen leugens vertelt (en ik heb hem nog nooit een grote leugen horen vertellen) kan ik daar mee leven.
Hier op het forum loog hij anders heel stevig over zijn standpunt inzake directe democratie.
De ware toedracht vernamen we hier achteraf van prof. Storme...
Oud 29 juni 2011, 20:47   #96
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hier op het forum loog hij anders heel stevig over zijn standpunt inzake directe democratie.
De ware toedracht vernamen we hier achteraf van prof. Storme...
Interessant, heb je daar nog een link naar ?
peter1962 is offline  
Oud 30 juni 2011, 05:28   #97
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verlaten de ratten het zinkende schip?
Dus de uitspraak "Waalse ratten rol uw matten" is dus een realiteit?
Oud 30 juni 2011, 05:30   #98
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik ook wel voor zweedse migranten.

"Mijn gedacht" zou Boma zeggen...
Oud 30 juni 2011, 13:51   #99
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Interessant, heb je daar nog een link naar ?
Ik wil dat ook weten!
respublica is offline  
Oud 30 juni 2011, 13:56   #100
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Tenzij ze van Zweden of Denemarken komen kiezen de meeste Brusselse migranten voor het Frans.
Logisch.
Het Frans leunt nu eenmaal dichter aan bij hun (doorgaans) mediterrane cultuur dan het NL, plus is er in zowat heel Noord-Afrika een affiniteit met het Frans door hun koloniaal verleden (Lees: veel migranten kennen al een aardig mondje frans voor ze hier aankomen).
Meer Nederlandstalige stroop op de radio gaat daar niets aan veranderen.
Dat is een soort indrect nadelig neveneffect aan een superieure Germaanse economie, een groot aandeel der migranten komt uit Latijnse landen (of door een Latijnse cultuur beïnvloede landen). Je hebt ook Slavische migratie, dat dan weer wel, maar voor hen maakt het niet uit of het Nederland of Frans is.

Nu, laat het me wel oneens te zien met je. Een prominenter aanwezige Nederlandse cultuur zou zeker meer invloed uitwerken op de populatie. Een taalbad is wat mensen nodig hebben om een taal te verwerven en dat is voor het Nederlands niet anders.
Het helpt wel degelijk, naar mijn mening. De invloed van het Frans is ook niet gekomen door het Frans stiefmoederlijk te behandelen.

Mensen denken bovendien dat 'eens je Latijns gaat, je nooit meer Germaans gaat'. Klopt dat wel ?

Laatst gewijzigd door Weyland : 30 juni 2011 om 14:03.
Weyland is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be