![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Gouverneur
|
![]() Je gaat niet veel geld meer uitgeven om vervolgens iets niet te mogen. Ik ga ook geen 50 euro meer uitgeven om vervolgens op een stoep te gaan staan. Dan kan ik evengoed mijn eigen bier meebrengen, of op mijn stoep thuis gaan staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga nog eens de moeite doen om te vertellen over dat wereldcongres van hartchirurgen, enkele jaren terug, in Barcelona.
Over passief roken. Hartchirurgen: geen jongens die je kan bedriegen door wat pep-talk. Wie daar het woord voert over een bepaald item, die wordt gefileerd als hij ook maar één detail één jota uit zijn nek lult. Een aantal onderzoekers bracht verslag uit over de vaststellingen van percentages hartfalen, die schommelden per land, naargelang dat land een rookverbod had ingevoerd waarmee passief roken erg ingeperkt werd. Eerste vaststelling: de cijfers in die 'strenge' landen waren sinds de invoering van het verbod dermate spectaculair verbeterd, dat ze het zelf bijna niet geloofden. Maar toch: meerdere landen: zelfde tendens van enorme verbetering. Tweede vaststelling: kon men die verbetering danken aan andere maatregelen ? Neen! Wat men ook statistisch onderzocht, men vond niks. Besluit: niemand van de verslaggevers betwistte bijgevolg dat de verbetering te danken was aan de strenge wetgeving; en tegelijk: niemand van de verslaggeving kon fatsoenlijk duiden hoe dat dan wel wetenschappelijk te verklaren was. Maar het feit werd erkend: het kon niet anders zijn, dan dat de strengere reglementering de cijfers bijna ongeloofwaardig verbeterden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De daling van het aantal hartfalens kan ook komen door het gewijzigd rookgedrag/gewijzigd drankgebruik/vermindering aantal rokers, en zegt niets duidelijks over het verband passief roken en hartfalen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
dementie. Maar goed... ieder kiest voor zichzelf, niet. Alleen niet vergeten: doodgaan doen we op een mooie dag allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet dat, ik was er zelf ooit een. Jammer overigens dat deze discussie weer eens over 'kosten' gaat (hoe Vlaams: 'wie gaat dat betalen?'). Het is gewoon ontzettend leuk om niet meer te hoeven roken. Verrassend overigens hoeveel mysterieuze pijnen en onverklaarbare steken er opeens verdwijnen nadat je gestopt bent met roken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens ook tussen meeroken en kans ophartziekten bestaan er studies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu, als ge roken als ne vorm van euthanasie beschouwd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vergeet vooral niet dat rokers veel meer kans hebben om dement te worden dan niet-rokers, of wat had je nu eigenlijk gedacht ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stoere praat ? ja en nee, iedereen die een aftakeling van dichtbij heeft meegemaakt wenst voor zichzelf een korte strijd.. Helaas garandeert roken geen kort lijden..integendeel.. Bij de oorzaken voor dementie staat roken nergens geklasseerd...iig is de overgrote meerderheid van dementerende mensen erfelijk belast of lijden zij aan aandoeningen die niets met roken te maken hebben.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Gouverneur
|
![]() Dat is ook nog zoiets. Waarom worden er zoveel onderzoeken gedaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik geloof vooral in oudere onderzoeken, voornamelijk omdat die toen nog werden uitgevoerd om echt iets te weten te komen ipv de valse boodschap er nogmaals in te rammen bij het publiek. Er is lang geleden een heel eenvoudig onderzoek naar gedaan, en daaruit bleek dat rokers veel minder kans hadden op alzheimer, ook als ze net zo oud werden. Die uitkomst beviel de gezondheidsindustrie natuurlijk niet, dus toen was er ineens geld voor een ingewikkeld samenstel van deelonderzoekjes, waarbij dan biomedisch onderzoek op celniveau met proefdieren wordt gecombineerd met gegoochel met statistieken en er ineens wel de gewenste oneliner uitrolt die de media in kan worden geslingerd: "Roken leidt tot een verhoogde kans op alzheimer." Niemand die het onderzoek wat kan schelen en zich erin verdiept, het gaat om het persbericht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Als excuus kom je met iets af dat naar een complottheorie ruikt, en als klap op de vuurpijl beweer je dan nog eens met een uitgestreken gezicht dat "'vroeger de onderzoeken toch wel beter en objectiever waren." Tja, tegen zoveel onwil kan ik uiteraard niet opboksen. |
|
![]() |
![]() |