Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2011, 12:18   #81
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Lees dit eens aub
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 12:18   #82
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
De concurrentie zit in andere landen.

Bovendien betekent uw voorstel een zeer zware inlevering voor de huidige werkenden wat zal leiden tot het ineenstorten van hun consumptie en dus van de economie.

Uw voorstel is - in één woord - idioot.
Het is niet idioot, het is onmenselijk en misdadig
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 12:19   #83
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Alles komt terug - ook die zaken die allang onwerkbaar gebleken zijn.
Zoals oplichtende bankiers en hun bonussen.
Oud 3 september 2011, 12:20   #84
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
De anarcho kapitalist, het woordje anarcho past echt niet bij hen. Dat wat ze willen is een pure dictatuur van het kapitaal, geld primeert boven de mens voor hen.
Wij de winst trekken en de rest kan werkend of niet verrekken.
Oud 3 september 2011, 12:20   #85
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V;5667320
Of een voorstel al dan niet dom is, heeft niets te maken met wie het organiseert. [B
Het is het resultaat dat telt.[/b] En dat resultaat houdt in hoeveel gewenste producten, diensten, ... geproduceerd worden en hoeveel ervan genoten kan worden (vrije tijd is een belangrijke factor). Tegenover de huidige situatie is het resultaat van mijn voorstel positief (meer mensen met veel vrije tijd, goede beloning per uur arbeid), en tegenover een vrije markt ook (biologische verplichting tot het aannemen van laagbetaalde inefficiënte jobs = weinig resultaat per opgeofferd uur vrije tijd); de manier waarop in een vrije markt arbeid verdeeld wordt, 'wederzijdse akkoorden', klinkt mooi, maar dat maakt van een vrije markt geen beter systeem, omdat de resultaten walgelijk zijn.
En jij denkt dat de resultaten die jij denkt die er zullen zijn ook werkelijk de resultaten zullen zijn?

Maar ik ben wel blij dat je erkent dat het niet meer gaat over vrijwilligheid maar over staatsdwang. De overheid zal mensen dwingen; het volledige werkgelegenheidsbeleid bepalen van alle bedrijven en alle mensen.

Kei sociaal!

Citaat:
Producten worden gemaakt met arbeid, niet met geld. Als je zij die de vruchten van arbeid stelen belast worden in geld, dan is er niet meer of minder diefstal, maar wel een verschuiving van diefstal. Om minder diefstal te hebben, moet je arbeiders minder belasten. Mensen die geld gebruiken om het werk te doen, mag je zoveel belasten als je wilt; dat is rationeel bekeken geen diefstal.
Te gek voor woorden.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 12:22   #86
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ruw voorgesteld zijn er 7/10 werkenden en 3/10 werklozen & inactieven onder de 65. Ik schat het gemiddelde vervangingsinkomen op €800. Als het meer is, dan is het idee nog positiever dan hier voorgesteld.

Kort samengevat: Bij een herverdeling van arbeid gaan die werkenden verplicht minder werken, wat door de werklozen & inactieven verplicht gecompenseerd wordt.

Gevolgen:

1) a. De huidige werkende bevolking moet ongeveer 30% minder werken en krijgt dus heel wat meer vrije tijd = meer welzijn.
b. Daarnaast worden hun ruggen e.d. meer gespaard = meer welzijn.
c. De positieve effecten van 1 & 2 kunnen hier ook omgedraaid worden, doch welzijn stijgt trager dan recht evenredig met de verhoging van vrije tijd, en sommigen zullen blij zijn dat ze zich niet meer nutteloos voelen = gemiddeld meer welzijn.

2) Uiteraard verliest de werkende bevolking ook ongeveer 30% van het loon = minder welvaart.

3) In het beste geval (gerekend met die gemiddelde €800) wordt er tot 17 miljard euro bespaard per jaar op vervangingsinkomens, uitgezonderd de eerste paar jaar om erin te komen, en in de praktijk waarschijnlijk een paar miljard minder, maar 12 tot 15 miljard, bijvoorbeeld, blijft veel.

Twee keuzes:

Die 12 tot 15 miljard kan op twee manieren besteed worden:

1e manier: begrotingstekort aanpakken
2e manier: compensatie geven aan de werkende bevolking (uiteraard ook de nieuwe werkende bevolking) voor het verlies aan inkomen.
Een combinatie van beide (of zelfs besteden aan helemaal andere dingen) is natuurlijk ook mogelijk.

Alternatief: jobs bij creëren, die grotendeels weinig efficiënt zijn = veel werktijd in combinatie met de opbrengst van de arbeid = minder welzijn = weinig interessant alternatief.
1. De werklozen willen nu ook al niet werken (getuige Polen en Roemenen de het werk komen doen).
2. Wie gaat dat betalen.
3. Uitsparing van 10 tot 12 miljard???
Oud 3 september 2011, 12:24   #87
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het grootste deel wilt wel degelijk werken, maar de jobs die ze willen doen (dus niet de inefficiënte extreem laag betaalde jobs) zijn nu bezet.

Wie KAN werken en het simpelweg niet wilt, daar kan zelfs ik weinig medelijden mee hebben: geen inkomen en ze zullen graag een job aannemen.

Ik zou zeggen begin hier dan mee.
We hebben 100 duizenden werklozen en moeten mensen naar hier halen om het werk te doen.
Oud 3 september 2011, 12:25   #88
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Zouden de 'herbedenkers' van dit voorstel al ooit zelf verantwoordelijk geweest zijn voor het goed functioneren van een bedrijf... al is het maar een duivenbond?
Ik kan me niet voorstellen dat een echte Vlaming nooit goed gefunctioneerd heeft hetzij in een duivenbond hetzij in een vogelpikbond dus waarom de opgedane ervaringen met melken en scoren niet eens beproefd in een herverdelingsbond gesteund door de Chain Gang Police?
Oud 3 september 2011, 12:26   #89
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is niet mensvriendelijk.
De werkende mensen overbelasten ten voordele van degen die niet willen werken, dat is pas mensvriendelijk.
Oud 3 september 2011, 12:27   #90
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Producten worden gemaakt met arbeid, niet met geld.
Zonder geld zou er in de eerste plaats geen arbeid noch iets om mee te arbeiden zijn

En los daarvan: arbeiders worden voor die arbeid verloond. Het afgezaagde liedje dat ze "bestolen" worden is al lang achterhaald...

Citaat:
Als je zij die de vruchten van arbeid stelen belast worden in geld, dan is er niet meer of minder diefstal, maar wel een verschuiving van diefstal. Om minder diefstal te hebben, moet je arbeiders minder belasten. Mensen die geld gebruiken om het werk te doen, mag je zoveel belasten als je wilt; dat is rationeel bekeken geen diefstal.
Ik denk niet dat je zelf eigenlijk door hebt wat je hier schrijft...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 12:28   #91
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Om toch op de vraag te antwoorden: neen, ik ben een student,
Economie
staatshuishoudkunde
Pol en soc

Dan zou ik maar van richting veranderen

Criminaliteit bv
Oud 3 september 2011, 12:31   #92
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Karo:

Zeer mooi en vooral zeer juist.
Dat zullen de leden van de op te richten Chain Gang Police ook wel vinden
zodra ze de opgevorderde werklozen naar het werk mogen begeleiden - in kettingen.
Oud 3 september 2011, 12:34   #93
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Al is hij een student, zijn voorstel is jaren geleden al ingevoerd in Nederland. Daar zijn werklozen verplicht, iedere oproep te beantwoorden, om zelfs een deeltijdse job te aanvaarden, die in de richting van zijn studies gaat. Zelfs voor invaliden word deze regel toegepast. En in de richting van zijn studie, word redelijk breed toegepast. En bij niet navolging van deze sollicitatie plicht, staan er daadwerkelijke sancties tegenover. Bij een intake-gesprek, word in overleg met de bevoegde instanties vastgesteld voor welke sollicitaties betrokkene in aanmerking komt. Ditzelfde principe word met laagbetaalde stageplaatsen, voor nog studerende studenten ook toegepast. De 2 verdieners, die nu een redelijk deel van hun loon besteden aan kinderopvang, kunnen zo meer tijd met hun kinderen doorbrengen, door deeltijds werk en toch netto evenveel overhouden om van te leven. En dit werkt ook nog kostenbesparend voor de overheid en voor bedrijven, omdat er minder kinderopvang moet gecreëerd worden. Dacht je dat Nederland anders minder werklozen zou hebben dan België? Zijn voorstel bestaat grotendeels al en bewijst dat het werkt. Maar hier worden wel allerhande instanties opgericht, die nadien hun taken laten verwateren tot een soort bezigheid-therapie. Maar ja in Nederland hebben ze ook een Balkeneinde-norm die betekent dat een premier maar 140.000 € mag verdienen en slechts een regering met zo weinig mogelijk ministeries. Hier splitst men zolang tot er enkel nog vetbetaalde ministers, parlementsleden en ambtenaren zijn. En Idioten genoeg die denken dat het nodig is.
In Nederland zitten de uitkeringen niet onder de armoedegrens. Dat mag men hier ook wel eens invoeren.

Dat zou van een historische HUMANITEIT zijn.
Oud 3 september 2011, 12:35   #94
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou de hertrollende schrijver van de gequote reactie al ooit zelf verantwoordelijk geweest zijn voor het bedenken van een idee... al is het maar een idee over hoe een argument aan te brengen om een standpunt te verdedigen?

Om toch op de vraag te antwoorden: neen, ik ben een student, geen arbeider, en het zijn arbeiders, ook de weinig hoog opgeleide, die een bedrijf laten functioneren, en waarvan enkelen het bedrijf extra ondersteunen door af en toe met praktische ervaring en intelligentie –dat kan je niet kopen– ideeën te bedenken voor de productie die bedrijven miljoenen opleveren, miljoenen bovenop de andere miljoenen dankzij de arbeiders, die echter niet naar de arbeiders gaan, simpelweg omdat zij in de startpositie geen miljoenen hadden, simpelweg omdat zij niet de juiste stand hadden, simpelweg omdat er standen zijn. De rest zijn grotendeels arbeiders, denk ik, aangezien de maatschappij grotendeels uit arbeiders (in de ruime definitie) bestaat.
Dat werpt een heel ander licht op de zaak.
Oud 3 september 2011, 12:37   #95
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Sfax
Zonder geld zou er in de eerste plaats geen arbeid noch iets om mee te arbeiden zijn
In mijn geval klopte dat inderdaad zes jaar lang toen ik mijn job moest meefinancieren door het tekort van mijn netto-verdienste onder de armoedegrens zelf bij te passen.
Oud 3 september 2011, 12:39   #96
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
De werkende mensen overbelasten ten voordele van degen die niet willen werken, dat is pas mensvriendelijk.
De werkende mensen overbelasten ten nadele van diegenen die niet mogen werken, dat is pas mensonvriendelijk
Oud 3 september 2011, 12:40   #97
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou zeggen begin hier dan mee.
We hebben 100 duizenden werklozen en moeten mensen naar hier halen om het werk te doen.
We hebben 100 duizenden werklozen en moeten mensen terug over de grens zetten die hier illegaal komen werken
Oud 3 september 2011, 12:43   #98
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Healey
Te gek voor woorden.
De belastingen op kapitalisten zijn in sommige landen al progressief met hoogste schalen tot 95%

Dat is maar een zaak van rechtvaardigheid.

BV:

Superbonussen superbelasten dat is superrechtvaardig.
Oud 3 september 2011, 12:44   #99
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat werpt een heel ander licht op de zaak.
Telaat.

Ik heb daarop al geantwoord.
Oud 3 september 2011, 12:46   #100
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Later
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be