Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 september 2011, 12:42   #81
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het aantal leden zegt niets over een stembusresultaat.
Ik stel voor dat we naar verkiezingen gaan om het te testen. Op uw vraag.
Denkt u nu echt dat dit geen teken is van de populariteit van de partij in kwestie ? Bij CD&V komt bijna niemand opdagen op de familiedag. Hoe staat het met hun populariteit denkt u ?
Ik heb ook geen probleem om toe te geven dat de PS een belangrijke en grote partij is in Wallonië, zoniet de grootste en belangrijkste, waarom ontkent u de werkelijkheid in Vlaanderen omdat ze u niet aanstaat ?
stuyckp is offline  
Oud 18 september 2011, 12:43   #82
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik stel voor dat we naar verkiezingen gaan om het te testen. Op uw vraag.
Denkt u nu echt dat dit geen teken is van de populariteit van de partij in kwestie ? Bij CD&V komt bijna niemand opdagen op de familiedag. Hoe staat het met hun populariteit denkt u ?
Ik heb ook geen probleem om toe te geven dat de PS een belangrijke en grote partij is in Wallonië, zoniet de grootste en belangrijkste, waarom ontkent u de werkelijkheid in Vlaanderen omdat ze u niet aanstaat ?
Dat gaan we doen, op het einde van deze legislatuur.
Henri1 is offline  
Oud 18 september 2011, 12:44   #83
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zij hebben het wel voor mekaar gekregen wat BHV betreft. In tegenstelling tot de Kleine Leider, Wegloper Bart.
Vandaar dat het gebaseerd is op de nota van de Wever waarschijnlijk. Verschillende elementen zijn er in terug te vinden. Wat meteen ook aantoont dat N-VA wel degelijk bereid is om een compromis te sluiten.
stuyckp is offline  
Oud 18 september 2011, 12:45   #84
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Of wanneer de regering valt. Kwestie van tijd. DeCroo denkt deel te gaan uitmaken van de regering en groen niet. Er zitten al barsten in die goed samenwerkende groep.
stuyckp is offline  
Oud 18 september 2011, 12:46   #85
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Excuseer dat doen we al volgend jaar. Bij de gemeenteraadsverkiezingen zul je al zien dat er een rekening te vereffenen valt.
stuyckp is offline  
Oud 18 september 2011, 12:47   #86
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Excuseer dat doen we al volgend jaar. Bij de gemeenteraadsverkiezingen zul je al zien dat er een rekening te vereffenen valt.
Daat zal N-VA nog vooruitgaan t.o.v. de vorige gemeenteraadsverkiezingen.
Henri1 is offline  
Oud 18 september 2011, 12:49   #87
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben er niet over begonnen het was system.
Het zijn trouwens altijd jullie die er over beginnen te zagen en te blijten.
En aangezien het een leugen is, is het mijn plicht om jullie elke keer opnieuw daarop te wijzen. Ik heb nog nooit zelf over dit onderwerp zelf begonnen en enkel gereageerd.
Het was niet ik, het was System. Dat ik ook een vorm van zwarte pieten. Dat is iedereen moe.

Vanwaar beroep je jezelf op dat het je je plicht zou wezen ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 18 september 2011, 12:51   #88
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Vandaar dat het gebaseerd is op de nota van de Wever waarschijnlijk. Verschillende elementen zijn er in terug te vinden. Wat meteen ook aantoont dat N-VA wel degelijk bereid is om een compromis te sluiten.
Dan was er zeker geen reden voor Wegloper Bart om weg te lopen. Maar bevestigt dit alleen maar dat De Wever en zijn companen nooit een akkoord wilden en er nooit een zullen willen.

En de onderhandelaars hebben dat dan uiteindelijk gesnapt. Maar helaas, vrij laat. Vooral Beke. Want zie, eens de NVA weg, werd er zeer ernstig, maar bikkelhard onderhandeld, en het akkoord kwam (relatief) snel tot stand.

Laatst gewijzigd door system : 18 september 2011 om 12:53.
system is offline  
Oud 18 september 2011, 12:54   #89
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ware het niet beter geweezst deze N-VA Familiedag niet op een wijze en locatie te organiseren dat iedereen die graag wilde komen dat ook effectief kon ?
Ga eens ergens anders zeiken man.
fonne is offline  
Oud 18 september 2011, 12:57   #90
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Zij hebben het wel voor mekaar gekregen wat BHV betreft. In tegenstelling tot de Kleine Leider, Wegloper Bart.
En dat hebben ze uitsluitend te danken aan de N-VA...

Of denkt U dat dit 'prachtstuk' toe te schrijven is aan Caroline Gennez en Wouter Van Besien... die op dag 3 al vonden dat er genoeg op tafel lag?
freelancer is offline  
Oud 18 september 2011, 13:06   #91
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ga eens ergens anders zeiken man.
Juist veelzeggend antwoord, waarvoor dank.
Henri1 is offline  
Oud 18 september 2011, 14:27   #92
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het was niet ik, het was System. Dat ik ook een vorm van zwarte pieten. Dat is iedereen moe.

Omdat de waarheid zijn rechten heeft. En ik ben het moe om steeds dezelfde zaken te moeten rechtzetten.
stuyckp is offline  
Oud 18 september 2011, 14:31   #93
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan was er zeker geen reden voor Wegloper Bart om weg te lopen. Maar bevestigt dit alleen maar dat De Wever en zijn companen nooit een akkoord wilden en er nooit een zullen willen.

En de onderhandelaars hebben dat dan uiteindelijk gesnapt. Maar helaas, vrij laat. Vooral Beke. Want zie, eens de NVA weg, werd er zeer ernstig, maar bikkelhard onderhandeld, en het akkoord kwam (relatief) snel tot stand.
Toch wel want langsdekantgezette BDW heeft de nota van Di Rupo op zijn geheel afgeschoten en niet enkel op het punt van BHV. Er is trouwens nog geen volledig akkoord en dat volledig akkoord moet op zijn geheel beoordeeld worden.
U weerlegt mijn commentaar trouwens niet dat de uiteindelijke oplossing grotendeels is gebaseerd op de nota van De Wever.
De Wever een groot staatsman in wording maar dan van Vlaanderen.
stuyckp is offline  
Oud 18 september 2011, 14:33   #94
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beke heeft dat geëist om nog maar aan tafel te komen voor verdere onderhandelingen, dit onder druk van....

Decroo, Gennez en Vanbesien hebben geen enkele, maar dan ook geen enkele inspanning gedaan. Dat zijn rabiate Belgicisten.

Beke is naar CD&V gewoonte mossel noch visch... Alhoewel mossel

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 18 september 2011, 14:35   #95
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

Weer de zoveelste stomme vraag kan je echt niet beter ?
stuyckp is offline  
Oud 18 september 2011, 16:46   #96
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wij hebben duidelijk een andere visie op teamwork en fair play (bijvoorbeeld in een regering).
Wij hebben duidelijk een andere visie op politieke concurrentie.
A/ Ik vrees dat u helemaal gelijk heeft
B/ Als u gelijk heeft is dat een zeer slecht omen voor de toekomst van Vlaanderen
Oud 18 september 2011, 16:57   #97
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
wat kan hij daar komen doen als hem nog niet eens de tekst ter beschikking is gesteld.
Toch wel vreemd. Al enkele uren nadat het akkoord gesloten was, stonden de hoofdlijnen in alle kranten, en worden ze uitgebreid becommentarieerd door de onderhandelaars. Maar de tekst van het akkoord moet strikt geheim blijven ...
Wat voor zin heeft het om de details geheim te houden als je zelf de belangrijkste punten in de openbaarheid gooit ?
Tenzij natuurlijk ... als die 'details' een heel ander beeld tonen dan deze 'hoofdlijnen'
gertc is offline  
Oud 18 september 2011, 17:36   #98
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
En dat hebben ze uitsluitend te danken aan de N-VA...Of denkt U dat dit 'prachtstuk' toe te schrijven is aan Caroline Gennez en Wouter Van Besien... die op dag 3 al vonden dat er genoeg op tafel lag?
Juist ja. Dat zal wel.

Maar ergens hebt u wel een punt. Het is omdat de NVA wegliep en geen stokken meer in de wielen kon steken en bovendien haar verrottingsstrategie niet meer kon continueren, dat de onderhandelaars relatief snel tot een evenwichtig akkoord zijn kunnen komen. Dat klopt.
system is offline  
Oud 18 september 2011, 17:42   #99
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De VRT liet ook nog een stukje van een povere betoging zien van Vlaams-nationalisten in Linkebeek. En deze kornuiten maar dringen en wringen om toch maar in beeld te komen. Net als kinderen: Dewinter, Jambon, Annemans, Weyts en die andere blonde rakker van het VB met zijn nors gezicht. Wat een bende kwajongens!
Zo zouden ze ook een stukje hebben kunnen laten zien van povere begrotingen waar partijen waar de vier frisse jongellingen aan de macht zijn.
Met de grootsteden op kop, en hier eens duidelijk zeggen welke subsidies deze grootsteden allemaal ontvangen.
En blijft in elk geval, dat de machtspartijen er een boeltje van gemaakt hebben, en dat de anderen alleszins het voordeel van de twijfel moet gegund worden.
Bob is offline  
Oud 18 september 2011, 17:50   #100
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist ja. Dat zal wel.

Maar ergens hebt u wel een punt. Het is omdat de NVA wegliep en geen stokken meer in de wielen kon steken en bovendien haar verrottingsstrategie niet meer kon continueren, dat de onderhandelaars relatief snel tot een evenwichtig akkoord zijn kunnen komen. Dat klopt.
Correctie: deelakkoord. Er is pas een akkoord, als over alles een akkoord is, hoor ik steeds vier frisse jongelingen in koor zingen.
Bob is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be