![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel nog maar een paar kinderlijke vragen. |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb me er heel welkom gevoeld. Er was "veel volk", er kon, gelet op de grootte van het plein van de Oude Stad en van de Hangar nr zoveel, niet veel meer bij, om het veilig te houden. Alleszins bedankt om mij in de gelegenheid te stellen dat leuke evenement nog eens in de belangstelling te brengen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaststaat dat het gros van de vlaamsnationalisten, nu spreek ik over de harde kern waaruit het VB nu nog bestaat en een bescheiden minderheid in N-VA kringen niet tot praten en compromissen bereidt is. Deze kleine minderheid binnen N-VA zorgt er wel voor dat het N-VA verlamd is. Men heeft bang kiezers te verliezen aan het VB. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn trouwens altijd jullie die er over beginnen te zagen en te blijten. En aangezien het een leugen is, is het mijn plicht om jullie elke keer opnieuw daarop te wijzen. Ik heb nog nooit zelf over dit onderwerp zelf begonnen en enkel gereageerd. |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hebben duidelijk een andere visie op politieke concurrentie.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het punt is echter dat Beke nu een prijs betaalt voor die splitsing, die de reden om BHV te splitsen in de eerste plaats al voorbijsteekt (remedie erger dan kwaal): er zijn nu meer franstalige inmengingen op Vlaams grondgebied dan met BHV op zich! En bovendien worden die nu gebetonneerd, terwijl BHV niet gebetonneerd was. Maw, het is alsof je om 3 soldaten gaan te bevrijden, er 20 000 laat gevangen nemen door de vijand. |
|
![]() |
![]() |
#69 |
Parlementslid
|
![]() Henri heeft gewoon geen manieren.
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar De Croo bleef niet weg. Hij zette zijn twee schouders eronder samen met de andere jonge voorzitters van zogenaamde traditionele partijen en zij samen zorgden voor het wonder: er kwam een akkoord over een vrij zuivere splitsing BHV. En dit na 40 jaar gehakketak. Onnodig te zeggen dat Elio di Rupo en Charles Michel dit akkoord ook mogelijk hebben gemaakt. Ook zij namen hun verantwoordelijkheid. En dat is al heel wat anders dan de houding van Eeuwige Wegloper Bart. Laatst gewijzigd door system : 18 september 2011 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat betekent dat die minderheid steeds kleiner wordt en op den duur een aantal bereikt die niet meer weegt. Voor zover we dat moment al niet bereikt hebben. Die achterban die niet tot compromissen bereid is verliest aan significantie. |
|
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() Zo een beetje zoals NVA die nu zegt dat er zwaar aan Brussel zal betaald worden voor dit akkoord terwijl er nog niets over de financiering van Brussel is geregeld in dit akkoord?
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien een toepassing van het spreekwoord: 'vlug rijp, vlug rot'. Laatst gewijzigd door system : 18 september 2011 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Als je de zevende dag hebt gevolgd dan weet je dat dit ook effectief het geval zal zijn. Beke heeft zulks al toegegeven. Van de aanwezigen vond ik Beke nog de meest eerlijke, of moet ik zeggen de minst oneerlijke.
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De CD&V is ook ooit groot geweest en waar staan ze nu ? Alles is vergankelijk. Niets is definitief. |
|
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|