Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 september 2011, 15:27   #81
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En daarom herhaal ik: zo slecht is België nu ook weer niet.
Mijn beste, als ik zeg dat België nefast is voor elke Belg, dan heb ik het niet noodzakelijk enkel over €'s
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 22 september 2011, 15:28   #82
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Belgie gaat alle dagen een beetje meer kapot. Hou u van den onnozele als je wil, doe rustig verder alsof alles in orde is, het zal niet helpen.
Dat besef ik maar al te goed. Men wil het al maar meer splitsen.
Bulevardi is offline  
Oud 22 september 2011, 15:29   #83
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
We spreken elkaar volgend jaar.
Neen, we moeten mekaar nu spreken. Niet volgend jaar. Want dat is hetgeen u beweert:België is nu slecht voor ons. Ik merk daar allemaal niet veel van. Inrtegendeel. Zelfs de Nederlanders komen naar BelgIê voor allerhande zaken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 september 2011 om 15:30.
Het Oosten is offline  
Oud 22 september 2011, 15:29   #84
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En één van de meest welvarende mensen van heel de wereld zijn...!

En daarom herhaal ik: zo slecht is België nu ook weer niet.
Allemaal de schuld van de Walen (en de Brusselaars!) natuurlijk.
filosoof is offline  
Oud 22 september 2011, 15:30   #85
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En van de Belgen zijn het de Vlamingen die het meeste spaargeld hebben staan op hun bankrekeningen. De sukkelaars.
En de mensen die in Belgie in armoede leven, waarom gebruiken die mensen hun gemiddeld 65.000€ spaargeld niet?
Oud 22 september 2011, 15:31   #86
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Dat besef ik maar al te goed. Men wil het al maar meer splitsen.
Precies, en het zal maar eerst eindigen als Belgie volledig kapot is.
Oud 22 september 2011, 15:33   #87
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Neen, we moeten mekaar nu spreken. Niet volgend jaar. Want dat is hetgeen u beweert:België is nu slecht voor ons. Ik merk daar allemaal niet veel van. Inrtegendeel. Zelfs de Nederlanders komen naar BelgIê voor allerhande zaken.
Een staat dat niet goed werkt is niet goed voor haar burgers. Als jij wilt dat ik voorbeelden geef zal ik beginnen met het slecht werkend justitieel systeem, de povere pensioenen, de corruptie in de politiek en fodfin.

Er is meer in het leven dan €'s. Het is niet omdat ik genoeg geld heb om een pak friet te kopen dat het allemaal goed gaat met dit land.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 22 september 2011, 15:34   #88
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En de mensen die in Belgie in armoede leven, waarom gebruiken die mensen hun gemiddeld 65.000€ spaargeld niet?
Er zijn zeker armen in België. Niemand betwist dit. Zoals er armen zijn in de andere landen van Europa. Maar België is voor heel veel dingen een land van melk en honing. Niet voor niets dat hier zoveel mensen willen komen wonen, werken, studeren, zich medisch laten verzorgen en hier willen leven. Of dit laatste nu zo'n goede zaak is, is weer een andere discussie.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 september 2011 om 15:36.
Het Oosten is offline  
Oud 22 september 2011, 15:34   #89
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, voor de schone jonkvrouwen, het bier en de mosselen met friet. Niet omdat het allemaal bestuurlijk zo goed geregeld zou zijn.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 22 september 2011, 15:35   #90
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Er zijn zeker armen in België. Niemand betwist dit. Zoals er armen zijn in de andere landen van Europa. Maar België is voor heel veel dingen een land van melk en honing. Niet voor niets dat hier zoveel mensen willen komen wonen, werken, en leven. Of dit nu zo'n goede zaak is, is weer een andere discussie.
Stel u eens voor wat het zou kunnen zijn moest het een deftig bestuur kennen
Amon_Re is offline  
Oud 22 september 2011, 15:39   #91
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Gemiddeld, zoals die man die verdronk in die rivier die 'gemiddeld' 10cm diep is.
Bulevardi is offline  
Oud 22 september 2011, 15:41   #92
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stel u eens voor wat het zou kunnen zijn moest het een deftig bestuur kennen
Is het in Nederland zoveel beter?? Is het in Duitsland zoveel beter?? Is het in Zweden zoveel beter??Wanneer ik die landen bezoek, rondkijk, en met de mensen daar praat, durf ik zelfs te beweren dat dit zeker niet het geval is.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 september 2011 om 15:45.
Het Oosten is offline  
Oud 22 september 2011, 15:43   #93
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Het is fout gelopen toen men het begon op te splitsen in gemeenschappen en gewesten, en de taalgrens etc...
Ons land heeft slechts 1 regering nodig, niet meer opgesplitst in gemeenschappen, geen taalgrens. Het volledig grondgebied tweetalig. En bij landelijke verkiezingen kan iedereen stemmen op elke politicus uit het hele land.
Over het hele land 1 pot geld dat verdeeld wordt, 1 dezelfde wet voor het hele land.

Is dat nu zo moeilijk...

Waarom het moeilijk maken door alles te splitsen en overal andere regeltjes te maken, geldtransfers, en dergelijke.
De twee oorzaken van het disfunctioneren van Belgie, namelijk de Franstalige hardnekkigheid, en het Vlaamse gebrek daaraan, hebben dat onmogelijk gemaakt, spijtig genoeg.

Ik ben altijd voorstander geweest van een unitair, tweetalig land. Ik zou denken dat tot een paar decennia geleden dat voor de meeste Vlamingen (tot groot spijt van de Vlaams-nationalisten) geen probleem zou geweest zijn, maar langs franstalige kant was zoiets ondenkbaar. Zij wilden niet horen van de Etat Belgo-Flamand. Zij hebben het in unitair Belgie goed gehad zolang de Vlaming een boerenpummel was die gedomineerd was door zijn (slecht) frans sprekende bourgoisie. Nadien heeft men de Vlaming nog wat onder de knoet gehouden met de collaboratie verhalen. En tegen de jaren 1960 was 't gedaan, en konden de franstaligen er niet tegen dat ze "hun" land moesten delen met Vlamingen. Van dan af hebben de franstaligen gewerkt aan hun dubbel statuut dat ik "kolonisatie" noem: verdedigingslijnen voor zichzelf, waar de Vlaming zich niet mee moeit (Gewest, alarmbellen, pariteiten en al die rommel die aan franstaligen speciale statuten geeft, om ze te onderscheiden van Belgen), en een agressieve politiek om meer te bekomen van "de rest van Belgie" (ttz, de Vlamingen): geld, grond, inspraak, faciliteiten....
Sinds de jaren 70 is dat zonder ophouden meer en meer de taak van de federale staat geweest: de federale "belgische" staat was een franstalig veroveringsinstrument, en de grendelgrondwet was hoe langer hoe meer een instrument om het veroverde te betonneren.

Vandaar dat ik dat zo een onding vind. Maar het is bovendien zo een kluwen geworden dat het niet meer werkt, en niet meer ontward kan worden. Erger, niemand lijkt het te willen ontwarren, en de loodgieters aan het werk maken het alsmaar ingewikkelder.
Oud 22 september 2011, 15:44   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het in Nederland zoveel beter?? Is het in Duitsland zoveel beter?? Is het in Zweden zoveel beter??Wanneer ik die landen bezoek, rondkijk en met de mensen daar praat, durf ik zelfs te vbeweren dat dit zeker niet het geval is.
Dan kijkt ge niet veel rond, en dan hoort ge niet goed

(natuurlijk is het weer ginder slechter, dat speelt ook een rol, he)
Oud 22 september 2011, 15:45   #95
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Is het in Nederland zoveel beter?? Is het in Duitsland zoveel beter??
Fallacy. Het is niet omdat het in land XYZ er slechter of beter aan toe gaat dat je het zou nalaten om te streven naar een hervorming of splitsing.

Antwoord me eens hierop: Vind jij dat België goed bestuurd wordt en bestuurd kan worden in zijn huidige staat?
Amon_Re is offline  
Oud 22 september 2011, 15:50   #96
JanJanssens
Partijlid

Standaard Stop ermee ...

O hai !

U kent toch allemaal die oer-oude mop van die twee fabrieken, hee.

Een waalse en een vlaamse, tegenover mekaar staande, elk aan een kant van de taalgrens. Op een dag kalkten de walen op de façade van hun fabriek: "Ici, on parle français !", om de vlamingen aan de overkant te treiteren.

's Anderendaags konden de walen dan op de façade van de vlaamse fabriek lezen: "Ici, on travaille".

Ergo: roep de vlaamse onafhankelijk uit, laat ze Brussel en hun europese rotzooi houden, stap uit de EG, maak er iets zoals Liechtenstein of San Marino van, schep een investerings-gunstig klimaat en ga aan het werk, werken is iets wat de vlamingen tenminste kunnen. De walen kunnen dan hun hele praatbarak voor zich houden.

En de zo geliefde transfers kan Di Pipo dan eens, voor de verandering, in zijn reet stoppen.

De vlamingen kunnen best hun eigen boontjes doppen.

Kthxbai,

Jan.
JanJanssens is offline  
Oud 22 september 2011, 15:50   #97
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fallacy. Het is niet omdat het in land XYZ er slechter of beter aan toe gaat dat je het zou nalaten om te streven naar een hervorming of splitsing.

Antwoord me eens hierop: Vind jij dat België goed bestuurd wordt en bestuurd kan worden in zijn huidige staat?
Ik voorstander van een grondige staatshervorming. Maar ik hou aan België en ik hou van België. En niets staat me in de weg om mij Vlaming te voelen. U moet zich eens gaat ontdoen van uw oogkleppen. Het verduistert steevast uw denken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 september 2011 om 15:51.
Het Oosten is offline  
Oud 22 september 2011, 15:51   #98
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik voorstander van een grondige staatshervorming. Maar ik hou aan België en ik hou van België. En niets staat me in de weg om mij Vlaming te voelen. U moet zich eens gaat ontdoen van uw oogkleppen. Het verduistert steevast uw denken.
Ik ben voorstander van een grondige staatshervorming of grondige staatsvorming. Ik heb geen enkele voeling met België of Vlaanderen. Ik heb geen enkele emotionele band met een land of streek.
Amon_Re is offline  
Oud 22 september 2011, 15:54   #99
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben voorstander van een grondige staatshervorming of grondige staatsvorming. Ik heb geen enkele voeling met België of Vlaanderen. Ik heb geen enkele emotionele band met een land of streek.
Ik wel.
Het Oosten is offline  
Oud 22 september 2011, 15:57   #100
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanJanssens Bekijk bericht
O hai !

U kent toch allemaal die oer-oude mop van die twee fabrieken, hee.

Een waalse en een vlaamse, tegenover mekaar staande, elk aan een kant van de taalgrens. Op een dag kalkten de walen op de façade van hun fabriek: "Ici, on parle français !", om de vlamingen aan de overkant te treiteren.

's Anderendaags konden de walen dan op de façade van de vlaamse fabriek lezen: "Ici, on travaille".

Ergo: roep de vlaamse onafhankelijk uit, laat ze Brussel en hun europese rotzooi houden, stap uit de EG, maak er iets zoals Liechtenstein of San Marino van, schep een investerings-gunstig klimaat en ga aan het werk, werken is iets wat de vlamingen tenminste kunnen. De walen kunnen dan hun hele praatbarak voor zich houden.

En de zo geliefde transfers kan Di Pipo dan eens, voor de verandering, in zijn reet stoppen.

De vlamingen kunnen best hun eigen boontjes doppen.

Kthxbai,

Jan.
Er worden ook nogal wat moppen getapt waarin de naam Jan Janssens in voorkomt.
Vaak saaie moppen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 september 2011 om 15:58.
Het Oosten is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be