![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mijn beste, als ik zeg dat België nefast is voor elke Belg, dan heb ik het niet noodzakelijk enkel over €'s
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#82 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, we moeten mekaar nu spreken. Niet volgend jaar. Want dat is hetgeen u beweert:België is nu slecht voor ons. Ik merk daar allemaal niet veel van. Inrtegendeel. Zelfs de Nederlanders komen naar BelgIê voor allerhande zaken.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 september 2011 om 15:30. |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de mensen die in Belgie in armoede leven, waarom gebruiken die mensen hun gemiddeld 65.000€ spaargeld niet?
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies, en het zal maar eerst eindigen als Belgie volledig kapot is.
![]() |
![]() |
#87 | ||
|
![]() Citaat:
Er is meer in het leven dan €'s. Het is niet omdat ik genoeg geld heb om een pak friet te kopen dat het allemaal goed gaat met dit land.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn zeker armen in België. Niemand betwist dit. Zoals er armen zijn in de andere landen van Europa. Maar België is voor heel veel dingen een land van melk en honing. Niet voor niets dat hier zoveel mensen willen komen wonen, werken, studeren, zich medisch laten verzorgen en hier willen leven. Of dit laatste nu zo'n goede zaak is, is weer een andere discussie.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 september 2011 om 15:36. |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() Ja, voor de schone jonkvrouwen, het bier en de mosselen met friet. Niet omdat het allemaal bestuurlijk zo goed geregeld zou zijn.
|
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#91 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het in Nederland zoveel beter?? Is het in Duitsland zoveel beter?? Is het in Zweden zoveel beter??Wanneer ik die landen bezoek, rondkijk, en met de mensen daar praat, durf ik zelfs te beweren dat dit zeker niet het geval is.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 september 2011 om 15:45. |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben altijd voorstander geweest van een unitair, tweetalig land. Ik zou denken dat tot een paar decennia geleden dat voor de meeste Vlamingen (tot groot spijt van de Vlaams-nationalisten) geen probleem zou geweest zijn, maar langs franstalige kant was zoiets ondenkbaar. Zij wilden niet horen van de Etat Belgo-Flamand. Zij hebben het in unitair Belgie goed gehad zolang de Vlaming een boerenpummel was die gedomineerd was door zijn (slecht) frans sprekende bourgoisie. Nadien heeft men de Vlaming nog wat onder de knoet gehouden met de collaboratie verhalen. En tegen de jaren 1960 was 't gedaan, en konden de franstaligen er niet tegen dat ze "hun" land moesten delen met Vlamingen. Van dan af hebben de franstaligen gewerkt aan hun dubbel statuut dat ik "kolonisatie" noem: verdedigingslijnen voor zichzelf, waar de Vlaming zich niet mee moeit (Gewest, alarmbellen, pariteiten en al die rommel die aan franstaligen speciale statuten geeft, om ze te onderscheiden van Belgen), en een agressieve politiek om meer te bekomen van "de rest van Belgie" (ttz, de Vlamingen): geld, grond, inspraak, faciliteiten.... Sinds de jaren 70 is dat zonder ophouden meer en meer de taak van de federale staat geweest: de federale "belgische" staat was een franstalig veroveringsinstrument, en de grendelgrondwet was hoe langer hoe meer een instrument om het veroverde te betonneren. Vandaar dat ik dat zo een onding vind. Maar het is bovendien zo een kluwen geworden dat het niet meer werkt, en niet meer ontward kan worden. Erger, niemand lijkt het te willen ontwarren, en de loodgieters aan het werk maken het alsmaar ingewikkelder.
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() (natuurlijk is het weer ginder slechter, dat speelt ook een rol, he)
![]() |
#95 | ||
|
![]() Citaat:
Antwoord me eens hierop: Vind jij dat België goed bestuurd wordt en bestuurd kan worden in zijn huidige staat?
|
||
![]() |
![]() |
#96 |
Partijlid
|
![]() O hai !
U kent toch allemaal die oer-oude mop van die twee fabrieken, hee. Een waalse en een vlaamse, tegenover mekaar staande, elk aan een kant van de taalgrens. Op een dag kalkten de walen op de façade van hun fabriek: "Ici, on parle français !", om de vlamingen aan de overkant te treiteren. 's Anderendaags konden de walen dan op de façade van de vlaamse fabriek lezen: "Ici, on travaille". Ergo: roep de vlaamse onafhankelijk uit, laat ze Brussel en hun europese rotzooi houden, stap uit de EG, maak er iets zoals Liechtenstein of San Marino van, schep een investerings-gunstig klimaat en ga aan het werk, werken is iets wat de vlamingen tenminste kunnen. De walen kunnen dan hun hele praatbarak voor zich houden. En de zo geliefde transfers kan Di Pipo dan eens, voor de verandering, in zijn reet stoppen. De vlamingen kunnen best hun eigen boontjes doppen. Kthxbai, Jan. |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 september 2011 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Ik ben voorstander van een grondige staatshervorming of grondige staatsvorming. Ik heb geen enkele voeling met België of Vlaanderen. Ik heb geen enkele emotionele band met een land of streek.
|
|
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaak saaie moppen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 september 2011 om 15:58. |
|
![]() |