Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2011, 10:12   #81
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Je weet dus geen inhoudelijke reactie te geven op wat ik heb geschreven.

Wat ik met WIJ bedoel heb ik duidelijk uitgelegd.

Ben je het er niet mee eens dan moet je met een inhoudelijke tegenreactie komen.
Heb ik gedaan en je staat met je mond vol tanden, toch maar proberen verschillende betekenissen te geven aan het woord "wij" om niet te moeten ingeven.

Zoals ik zei, pas je website aan want wat je hier verkondigt over "onze ondergang" is tegenstrijdig met wat daar staat.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 14:04   #82
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Heb ik gedaan en je staat met je mond vol tanden, toch maar proberen verschillende betekenissen te geven aan het woord "wij" om niet te moeten ingeven.
Het woordje WIJ kan ook heel veel verschillende betekenissen hebben.

Maar dat heb jij natuurlijk nog niet geleerd op de kleuterschool.
Citaat:
Zoals ik zei, pas je website aan want wat je hier verkondigt over "onze ondergang" is tegenstrijdig met wat daar staat.
Als de mensen niet naar harriechristus willen luisteren dan zullen ze zeker definitief onder gaan.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 17:05   #83
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Precies deze tegenstrijdigheid is Harrie al vaker onder de aandacht gebracht, zonder resultaat. Het is de morosoof alleen maar te doen om gehoord te worden, niet om begrepen te worden. Harriechristus is als morosoof erkend op wikipedia onder zijn eigen naam Harrie Weggelaar.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Morosofie
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 20:47   #84
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Iets inhoudelijks is er tegen mijn atoomtheorie nog nooit beweerd.

Daartoe mist het domme volk alle verstand.

Ook niet door Matthijs van Boxsel met zijn morosofie.
Oud 7 november 2011, 21:12   #85
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Spinoza was zo dom dat ie dacht dat de Natuur God was.

Dit bij gebrek aan beter, omdat ie nog nooit had gehoord van de microwezentjes...
Oud 7 november 2011, 21:38   #86
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Spinoza was zo dom dat ie dacht dat de Natuur God was.

Dit bij gebrek aan beter, omdat ie nog nooit had gehoord van de microwezentjes...
En heb jij wel eens van de microwezentjes gehoord of heb je het zelf bedacht?
Oud 7 november 2011, 22:11   #87
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
En heb jij wel eens van de microwezentjes gehoord of heb je het zelf bedacht?
Ik ben de grote ontdekker van de microwezentjes.

Oud 8 november 2011, 00:41   #88
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Precies deze tegenstrijdigheid is Harrie al vaker onder de aandacht gebracht, zonder resultaat. Het is de morosoof alleen maar te doen om gehoord te worden, niet om begrepen te worden. Harriechristus is als morosoof erkend op wikipedia onder zijn eigen naam Harrie Weggelaar.
Bedankt maar zo ver was ik al.

Waar ik mee zit is dat ik niet geloof dat de harriechristus van politics.be de echte Harrie Weggelaar is.
harriechristus is volgens mij gewoon een ordinaire trol, nu ja ordinair, hij verschilt van de andere trollen omdat het rolletje dat hij speelt ook een echte persoon is.

Ik heb hiervoor absoluut geen bewijzen, enkel een sterk gevoel. Hieronder vind je enkele redenen voor mijn (sterke) vermoedens:

Eerst en vooral vind ik dat harriechristus op dit forum nogal confronterend is, hij daagt de mensen graag uit op zoek naar een bepaalde reactie, hij is arrogant, onbeschoft en hij beledigt mensen regelmatig.
Dit komt totaal niet overeen met de Harrie Weggelaar die we op de filmpjes op youtube zien (in dat Nederlands praatprogramma), de Harrie Weggelaar die we daar te zien krijgen is een heel terughoudend, en vermijdt elke confrontatie.
En ook van in z’n eerste posts op dit forum dat overmatig gebruik van soms wel heel gesofisticeerde emoticons is gewoon iets is wat ik de Harrie uit de filmpjes niet echt zie doen, da’s eerder iets voor een trol met veel forum ervaring.

Soms laat hij volgens mij een steek vallen, het is alsof z’n niveau van intelligentie sterk schommelt, als je eens over z’n posts gaat in het begin van z’n eerste Einstein draden zal je mss. zien wat ik bedoel.
Hij maakt bvb. een hele domme opmerking over de theorie van Einstein met de bedoeling een bepaalde reactie uit te lokken, als je hem dan een verschillende reactie geeft van degene die hij overduidelijk verwachtte, is het alsof er plots een iets intelligentere persoon achter typetje harriechristus zit die toch de discutie weer in de richting die hij wil kan sturen. (dit is natuurlijk zuiver trol-gedrag)
hier vind je zo’n voorbeeld:
http://forum.politics.be/showthread....21#post5089721

Soms gebeurt het omgekeerde ook en wordt hij plots een stuk ‘dommer’ in het midden van een discussie:
http://forum.politics.be/showthread....70#post5092270

Nog iets wat niet klopt is dat in z’n vroege dagen op dit forum harriechristus altijd beweerde geen Engels of Frans te spreken, hij noemde het Nederlands de heilige taal van z’n atoomtheorie en er was dus absoluut geen nood om dit te vertalen. Toch is recent op de website van Harrie Weggelaar een Engelse en een Franse versie van de theorie verschenen.

Ik vraag hem hier trouwens ook nog z’n website aan te passen (de website van de echte Harrie Weggelaar) omdat die niet klopt met wat hij hier nu verkondigt, of allesinds, er is verduidelijking nodig.
Tot nu toe ontwijkt hij de vraag, volgens mij nog een teken dat hij niet Weggelaar is.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 19:39   #89
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tsjonge, jongen, wat heeft onze brave Rizz nu weer allemaal bij elkaar gedacht.....

Wat gaat er veel om in het hoofd van zo'n klein manneke....

Laatst gewijzigd door harriechristus : 8 november 2011 om 19:40.
Oud 8 november 2011, 23:12   #90
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waar ik mee zit is dat ik niet geloof dat de harriechristus van politics.be de echte Harrie Weggelaar is.
harriechristus is volgens mij gewoon een ordinaire trol, nu ja ordinair, hij verschilt van de andere trollen omdat het rolletje dat hij speelt ook een echte persoon is.

Ik heb hiervoor absoluut geen bewijzen, enkel een sterk gevoel. Hieronder vind je enkele redenen voor mijn (sterke) vermoedens:

[...]
Soms gebeurt het omgekeerde ook en wordt hij plots een stuk ‘dommer’ in het midden van een discussie:
http://forum.politics.be/showthread....70#post5092270
Dat je hem kende dacht ik al. Dat hij een trol is op zijn eigen draden geloof ik niet. Op andere draden was hij wel vervelend met zijn kinderachtig gezeur over de microwezentjes, maar dat wordt gelukkig minder. Het is niet zo gek dat zijn optreden op tv meer ingetogen is dan op het forum. Het is algemeen bekend dat mensen in telefoongesprekken en brieven zich veel meer laten gaan dan face to face.

Zijn domme reacties en zijn schelden zie ik als een poging om de discussie af te sluiten als de overwinnaar.

De discussie over Einstein volg ik niet omdat ik heel weinig weet van (astro-) fysica.
Oud 9 november 2011, 11:09   #91
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn domme reacties
Niet ik ben dom, maar ene Spinoza die meent dat God de Natuur is, maar zelf niet in God gelooft.

Kan het nog dommer?....

Intelligent daarentegen zijn de microwezentjes: werkelijke Goden.

Citaat:
en zijn schelden zie ik als een poging om de discussie af te sluiten als de overwinnaar.
Niet ik scheld, maar bijvoorbeeld ene Rizzz die mij voor Troll uitmaakt in navolging van ene Eno2, ook als zo'n groot licht.
Oud 9 november 2011, 11:12   #92
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat je hem kende dacht ik al. Dat hij een trol is op zijn eigen draden geloof ik niet. Op andere draden was hij wel vervelend met zijn kinderachtig gezeur over de microwezentjes, maar dat wordt gelukkig minder.
Heel wat beter dan het eindeloze gezeur over de Islam en het Christendom.
Citaat:
Het is niet zo gek dat zijn optreden op tv meer ingetogen is dan op het forum. Het is algemeen bekend dat mensen in telefoongesprekken en brieven zich veel meer laten gaan dan face to face.
Temeer daar ik verlegen ben van aard en bij Spijkerman een heel publiek tegenover me had.
Dat ben ik helemaal niet gewend.
Maar zou ik meerdere malen gevraagd worden en daaraan gewend raken dan zou ik me echt niet zo in de maling laten nemen als toen is gebeurd.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 9 november 2011 om 11:13.
Oud 9 november 2011, 11:24   #93
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Eerst en vooral vind ik dat harriechristus op dit forum nogal confronterend is, hij daagt de mensen graag uit op zoek naar een bepaalde reactie, hij is arrogant, onbeschoft en hij beledigt mensen regelmatig.
Leugens: de mensen beledigen mij en ik verdedig me daar tegen.

Wat weer opnieuw blijkt doordat je mij een troll noemt.
Citaat:
Dit komt totaal niet overeen met de Harrie Weggelaar die we op de filmpjes op youtube zien (in dat Nederlands praatprogramma), de Harrie Weggelaar die we daar te zien krijgen is een heel terughoudend, en vermijdt elke confrontatie.
Blijkbaar besef je niet dat ik daar voor een hele zaal sta, die Jack Spijkerman op handen draagt.
Citaat:
En ook van in z’n eerste posts op dit forum dat overmatig gebruik van soms wel heel gesofisticeerde emoticons is gewoon iets is wat ik de Harrie uit de filmpjes niet echt zie doen, da’s eerder iets voor een trol met veel forum ervaring.
zou ik ervaring hebben voor een publiek te verschijnen dan zou ik hetzelfde doen.
Citaat:
Soms laat hij volgens mij een steek vallen, het is alsof z’n niveau van intelligentie sterk schommelt, als je eens over z’n posts gaat in het begin van z’n eerste Einstein draden zal je mss. zien wat ik bedoel.

Hij maakt bvb. een hele domme opmerking over de theorie van Einstein met de bedoeling een bepaalde reactie uit te lokken,
nergens is iets doms te vinden......ik heb overigens weer een Einsteindraad, dus als je meent van wel, dat zeg je het maar.

Wel is het erg dom niet te begrijpen dat volgens Einstein onze aarde ook plat moet wezen.
Nergens is dat ooit nog bewezen.
Oud 9 november 2011, 11:32   #94
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier heb je het al: de eenvoudige vraag: denk je werkelijk dat de aarde ook plat is?, die vraag heb je nog steeds niet beantwoord.

Kan een platte mens (voor een snelle reiziger) zichzelf als plat ervaren?

Nee, alleen voor de reiziger is deze plat, dus niet voor zichzelf.
Want voor zichzelf staat deze mens gewoon stil.
Dus het plat zijn is dan schijn, die niet voor zichzelf bestaat, maar alleen in de verbeelding van de reiziger.

Zo niet dan moet Einstein maar eens bewijzen dat wij plat worden zodra een snelle raket ons nadert.
Behoeft niet eens een raket te zijn, maar kan ook een komeet zijn die zopas nog langs de aarde is gescheerd.

Zijn we toen wat platter geworden?
Ik heb niks gemerkt....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be