![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het toont wel aan dat een verbod er niet voor kan zorgen dat er niets meer geconsumeerd wordt, en dat de gezondheidsrisico's, bij illegaal gestookte alcohol, veel groter zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is niks slechts aan dingen, wij maken zaken slecht of minder slecht. Ik ga niet discussiëren dat wij mensen moeilijk omkunnen met bepaalde stoffen (maar voor sommigen is een geweer al iets waar 't kwijl van in de mond komt bijv.) doch die stoffen kunnen daar niks aan doen en wij kunnen ons 't best wapenen door te leren; leren en leren en nog eens leren (waaronder ervaren ook zit ![]() De aangenaamste weg is nog steeds die zonder angst, volgens mij.
![]() |
![]() |
#85 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
"Wodka is gevaarlijker, dus drugs mogen ook" is een belachelijke stelling. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jouw uitleg is een waardeloos vaag gezever omdat je eigenlijk geen argumenten hebt. Laatst gewijzigd door Albrecht : 10 december 2011 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De maffia heeft niet liever dan dat er opgereden wordt. Citaat:
Citaat:
Dat is toch de bedoeling, het zo klein mogelijk maken van de gezondheidsrisico's voor de consument en van de nadelen voor de maatschappij. Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vroeg je dit eerder, maar kreeg geen antwoord. http://forum.politics.be/showthread....87#post5855787 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laten we afpersen en al die andere zaken ook goedkeuren. Nationaliseer de maffia en maak er een overheidsbedrijf van! ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Hier laat ik het dan bij. Het heeft geen zin verder trachten te communiceren met een verslaafde met oogkleppen. Een ziekelijke schande... |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
De zwarte markt zal inderdaad niet volledig verdwijnen maar wel enorm krimpen tot zo goed als onbestaande; wegens bitter weinig consumenten wanneer volwassenen op een legale wijze hun drugs kunnen kopen.Voor alcohol is de zwarte markt toch ook uiterst klein, ondanks de hoge accijnzen op alcohol. Citaat:
Citaat:
Bij afpersing zijn derden het slachtoffer. Citaat:
Citaat:
2 Mocht ik cannabis willen consumeren, dan zou ik dat gewoon kweken. In België wordt het bezit van 1 plant gedoogd. Mijn kinderen zijn meerderjarig. Men zou me zelfs niet kunnen pakken voor overlast. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je geraakt niet verder dan "zever" in repliek op wat ik aanhaal. Je kan niet concreet vertellen wat de voordelen zijn van het verbod. Je kan niet vertellen wat er misdadig is aan drugsconsumptie. Je kan niet vertellen wat het nut is van het vervolgen van drugsconsumenten, en waarom we daar geld aan verspillen. Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Drugsgebruik zal waarschijnlijk niet alleen vrij te gebruiken moeten zijn... maar bovendien ook nog eens gratis...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Omdat de meerderheid zo geïndoctrineerd is.
Wellicht daardoor bestaat die meerderheid enkel nog bij de ouderen. Voor Nederland is het een kwestie van tijd, vooraleer de meerderheid voor regulering van cannabis is. http://www.telegraaf.nl/jsp/foto_win...id%20te%20soft Enkel in de groep +55-jarigen is er nog een meerderheid (69%) te vinden om softdrugs te verbieden. Binnen de groep 35-55-jarigen is dit 43%, binnen de groep tot 35 jaar is slecht 24% voor het verbieden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het moet gereguleerd worden om de gezondheidsrisico's voor de consument en de nadelen voor de maatschappij te verkleinen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nederland staat er dan goed voor want drugs gaan dan Nederland redden... Laatst gewijzigd door freelancer : 10 december 2011 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En tegen boter, dan kunnen we die terug gaan smokkelen uit Holland.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk geen slecht idee.