![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het principe is: Hulpuitkeringen van de staat (met belastingsgeld) te beperken. Omdat de SZ op die manier onbetaalbaar wordt. Omdat ressources van de staat op die manier voor een belangrijk deel niet-efficient besteed worden en afvloeien naar zij, die het niet nodig hebben. Een Conservatief zoals Cameron (die ik verder in haast alle andere opzichten afkeur), past dat wel heel nuchter toe, die middelencontrole, op diverse terreinen. Het is niet zo moeilijk degressieve hulpschalen in te voeren als je middelencontrole hebt. Daarvoor moet je een vermogenskadaster hebben als beleids-gereedschap.Dat hebben we hier niet. Zo kun je dus niet deftig besturen. Daar hebben tot nog toe de rijkjes voor gezorgd. Staan zwaaien met het profiteurs-argument om efficiënte uitkeringspolitiek tegen te houden, is doorzichtig. Er zijn niet zoveel profiteurs (buiten zij die hun SZ-hulp niet nodig hebben) en ze worden opgespoord en bestraft. Laatst gewijzigd door eno2 : 23 januari 2012 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik kan er echt inkomen dat sommige mensen pech hebben, maar er is echt wel een aanzienlijke groep profiteurs! En er zijn er bij die bestraft worden ja, maar wat betekent dat in de praktijk? Dat ze een leefloon krijgen ipv dop? Je kan toch niet ontkennen dat mensen die niks hebben hier in België goed geholpen worden? En naar mijn mening echt te goed en dat geldt dan voor diegenen die gemakkelijkheidshalve alles laten oplossen door de staat en zelf geen moeite doen. Laatst gewijzigd door Meuh : 23 januari 2012 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat wil zeggen: je kan het wel zeggen. Maar zodra je dat soort - hoe zal ik het noemen- populistische plattitudes - in de praktijk gaat proberen te brengen, zit je in een ander soort rechtsorde dan die we nu kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En ik pleit ook echt voor een ander systeem, want hetgeen we nu hebben is niet meer betaalbaar, daar geef ik je gelijk in! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2.Om het invorderen van belastingen efficiënt te maken zou men dit beter uitbesteden aan een privaat onderneming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik zou het wel zelf willen doen, met a license to kill ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 24 januari 2012 om 11:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() Onjuist. Enkel de uitwassen moeten eruit gegooid worden, niet de mensen die het echt nodig hebben, en waarvoor het systeem oorspronkelijk ontworpen is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo is de uitslag van het minaretten referendum door de overheid verworpen omdat de consequenties ervan te nefast voor het land zouden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dan moeten ze ofwel geen referendum houden ofwel zich eraan houden, een referendum moet bindend zijn anders heeft het toch geen nut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Middelen om je te laten ontslaan om bij de concurrentie aan de slag te gaan zijn legio. Maw jou voorstel zal de overheid op termijn veel meer geld kosten dan het huidige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() - Regulering onderwijs afschaffen
- staatsonderwijs afschaffen - kindergeld verhogen - Orde van Architecten afschaffen en monopolie architecten afschaffen - Dwangarbeid (her)invoeren in justitie - Twijfel over doodstraf - Zware Taksen op speculatiegrond binnen bebouwd woongebied, geen taksen op eerste woning. ![]() Ik ben eigenlijk voor elke stap die het verwerven en beschermen van eigendom ter harte neemt maar optreedt tegen elke hinder of inbreuk op de samenleving, inbreuk op de de ongeschreven normen, sociaal-economisch aanstootgevend gedrag.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 24 januari 2012 om 12:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Schaf de federalisering af en je bespaart tussen de 7 �* 10 miljard op jaarbasis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ga je dan niet provincies meer uitbouwen en daar kosten in steken?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 24 januari 2012 om 12:24. |
![]() |
![]() |