Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2012, 18:13   #81
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Het stond in de sterren geschreven dat dit zou mislukken. Niet omdat de oproep niet opgevolgd werd (zoals altijd staakten de beroepsstakers van het openbaar vervoer mee, wat een enorme impact heeft), maar omdat de staking zonder doel is.

Wat wil men o.a. aanpakken? De pensioenplannen van minister Q? Op welke manier zou een algemene staking hem schaden? Of was het de bedoeling de gewone man zodanig lastig te vallen zodat ze allemaal boos zouden zijn op Q?

Ik snap het allemaal niet, het doet me allemaal aan alsof men een dagje fun wou hebben door de onruststoker te gaan uithangen. Een beetje syndicaal spierbalgerol. Zo van: we zijn er ook nog he.
Stop nu eens met die stomme media leugen te verspreiden? Of geloven jullie nu echt erin?!
ER is ALTIJD een doel voor staken. Maar als er een wilde staking komt zonder vakbondsondersteuning dan is het wel goed want dan gaat het ineens wel over iets ofzo?

Het is tegen de besparingen die de shutregering EDR I ons oplegy en het geld bij de banken en de elite zo goed als onaangeraakt laat, de zwakste schouders moeten weer eens de lasten dragen die ze zelf niet veroorzaakt hebben. Dáár ging de staking over.

Trouwens als dat nog niet geweten was dan bewijst het dat men echt dom is.

EDIT kanttekening: vandaag niet weten waarom er gestaakt is, er wel tegen zijn daarom en morgen weer als een braaf slaafje over spekgladde wegen naar het werk stressen (racen) en gezellig op elkaar botsen en weer kwaad zijn.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 30 januari 2012 om 18:15.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 18:41   #82
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Stop nu eens met die stomme media leugen te verspreiden? Of geloven jullie nu echt erin?!
ER is ALTIJD een doel voor staken. Maar als er een wilde staking komt zonder vakbondsondersteuning dan is het wel goed want dan gaat het ineens wel over iets ofzo?

Het is tegen de besparingen die de shutregering EDR I ons oplegy en het geld bij de banken en de elite zo goed als onaangeraakt laat, de zwakste schouders moeten weer eens de lasten dragen die ze zelf niet veroorzaakt hebben. Dáár ging de staking over.

EDIT kanttekening: vandaag niet weten waarom er gestaakt is, er wel tegen zijn daarom en morgen weer als een braaf slaafje over spekgladde wegen naar het werk stressen (racen) en gezellig op elkaar botsen en weer kwaad zijn.
Schrijf jij eigenlijk nog wel posts waar de frustratie en zelfingenomenheid niet van af druipt?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 18:43   #83
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht

*Belasting op loon betaald met belastingen is geen belastingen. Bijgevolg betalen ambtenaren geen belastingen.
klopt als een bus
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 19:02   #84
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb geen piketten gezien. Geen vuilzakken. Geen sporen van een staking.

De winkels waren open, de banken ook en de gemeente blijkbaar ook.
²

Op 't werk ging ook alles netjes zoals het moet.
2 man hebben een dag verlof genomen omdat die met het openbaar vervoer komen werken en 1 (één) stakende.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 19:05   #85
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Schrijf jij eigenlijk nog wel posts waar de frustratie en zelfingenomenheid niet van af druipt?
Waarom zou ik? doe jij of andere iets anders soms? U respecteersd mijn mening en mijn inzichten of ervaringen niet dan ik die van een ander ook niet meer. En dat is jullie succes.
- Albert Einstein
Oud 30 januari 2012, 19:14   #86
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Praat van Voka?
Er is iets mis met praat van Voka of wat? Mogen we van u vernemen wat precies?
Oud 30 januari 2012, 19:16   #87
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu de nationale staking inderdaad niet de gevreesde ellende en beschaafde "ik rij de domme stakers dood als ze in mijn weg staan" niet van toepassing is geweest is het alvast leuk op wat na te trappen terwijl ze nog bezig is.
Ge hebt er geen idee van.

De klootzakken hebben ons lang genoeg gemanipuleerd en in hun keurslijf gedwongen. It's payback time.
Oud 30 januari 2012, 19:17   #88
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik? doe jij of andere iets anders soms? U respecteersd mijn mening en mijn inzichten of ervaringen niet dan ik die van een ander ook niet meer. En dat is jullie succes.
Je mag ook gewoon op de vraag een antwoord geven zenne.

Respect voor een ander zijn inzichten en ervaringen heb jij trouwen snooit gehad. Eenieder die niet dezelfde visie heeft als jij, heb je intussen al gelabeled met allerlei mooie termen en bedenkingen. Verwensingen en minachting zijn jouw standaard parlée. Als je respect wil krijgen, begin dan in de eerste plaats met zelf respect te hebben en verschuil je niet achter je eigen dogmatische grote gelijk om de inhoudelijke discussie uit de weg te gaan.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 19:20   #89
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Stemmen op partijen die hun statuut willen kraken is de enigste optie. Liberalen en NVA dus.
²
Oud 30 januari 2012, 19:21   #90
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Weet je baas daar ook van, van die vrijheden die jij je meent te mogen veroorloven? Daar geloof ik niet te veel van...
Hahaha... mijn baas rookt mee. Vandaag hebben we met zijn allen zelfs een rokende teamvergadering gehad onder het afdak.
Oud 30 januari 2012, 19:22   #91
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Heb de indruk dat er in het franstalige landsgedeelte meer aan de staking gevolg werd gegeven tov Vlaanderen. Toont en benadrukt nogmaals de verschillen tussen beide volkeren.
Zalig...

Hoe meer nationale stakingen, hoe sneller het afgelopen is met den Belgiek.
Oud 30 januari 2012, 19:27   #92
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ge hebt er geen idee van.

De klootzakken hebben ons lang genoeg gemanipuleerd en in hun keurslijf gedwongen. It's payback time.
Aah ja nu is dat terug de werkgever en de staat die het volk mag uitzuigen dan?

PS: als u samen met uw baas een teamvergadering heeft dan ben ik heel blij voor u. Ik kende het alvast niet
- Albert Einstein
Oud 30 januari 2012, 19:28   #93
Crazy B
Vreemdeling

Crazy B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus u vindt dat er geen besparingen moeten komen? U denkt dat de Europese economie zich zomaar zal herstellen? Dat jullie nog altijd kunnen leven op het niveau van pakweg 40 jaar geleden?

Hier denkt men daar anders over. Het oude, trage Europa blijft ver achter en zal nog meer achterstand oplopen.

Laatst gewijzigd door Crazy B : 30 januari 2012 om 19:28.
Crazy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 19:33   #94
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aah ja nu is dat terug de werkgever en de staat die het volk mag uitzuigen dan?
Uitzuigen...??? Heeft u er een idee van hoe wereldvreemd uw woorden klinken in de echte wereld?

Student misschien?

Citaat:
PS: als u samen met uw baas een teamvergadering heeft dan ben ik heel blij voor u. Ik kende het alvast niet
Vreemd. Mijn baas heeft elke week een teamvergadering met zijn team, waar ik deel van uitmaak.
Oud 30 januari 2012, 19:42   #95
Crazy B
Vreemdeling

Crazy B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Men moet natuurlijk een bepaald niveau hebben en een bepaalde functie bekleden eer men deelneemt aan dat soort vergaderingen. Bandwerkers hebben natuurlijk niet veel relevants bij te dragen.
Oud 30 januari 2012, 19:44   #96
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crazy B Bekijk bericht
Men moet natuurlijk een bepaald niveau hebben en een bepaalde functie bekleden eer men deelneemt aan dat soort vergaderingen. Bandwerkers hebben natuurlijk niet veel relevants bij te dragen.
Niet in mijn bedrijf. Daar neemt iedereen - en daar horen ook laaggeschoolden bij - deel aan de teamvergaderingen van hun afdeling.
Oud 30 januari 2012, 19:54   #97
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Goed zo. Binnen het onderwijs is er massaal gestaakt geweest.
Oud 30 januari 2012, 19:58   #98
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Goed zo. Binnen het onderwijs is er massaal gestaakt geweest.
Niets van gemerkt.
Hier deden de scholen gewoon hun ding, enkel 1 schoolbus die er niet doorkwam. Dikke proficiat aan de leerkrachten die de kinderen niet in de steek lieten...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 20:00   #99
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou zeggen: volg uw eigen raad op.

Citaat:
ER is ALTIJD een doel voor staken.
Wat is dan het doel dat te bereiken valt door te staken?
Citaat:
En dat zal veranderen door een dagje (weeral) geen treinen die rijden?

Echt, ik zie niet in hoe een staking hier de minste impact zou kunnen hebben om de regering van gedacht te doen veranderen. Blijkbaar is dat erg vanzelfsprekend en ben ik dom als ik het vraag, maar hoe ga je daarmee de komende maatregelen op het gebied van fiscaliteit en pensioen anders invullen?

Me dunkt dat verkiezingen daar een beter middel voor zijn. Want met die staking heb je enkel je medemens gekloot. Di Rupo heeft een privéchauffeur en geen kinderen die naar school gaan en hij moest ook niet in de haven zijn. Ja, zelfs uw baas heeft geen enkele invloed bij Di Rupo. Maar het leger werklozen in de Borinage dat systematisch voor Di Rupo stemt, als die eens allemaal Ecolo of CDH zouden stemmen, dat zou potverdekke nogal een beetje invloed hebben. Dan zou Di Rupo wel eens nadenken over zijn regeerakkoord.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 20:03   #100
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Niets van gemerkt.
Hier deden de scholen gewoon hun ding, enkel 1 schoolbus die er niet doorkwam. Dikke proficiat aan de leerkrachten die de kinderen niet in de steek lieten...
Goh, alle gescheiden alleenstaande ouders zullen hetzelfde verkondigen als u. De stakende leerkrachten zullen er alvast niet wakker van liggen. In Antwerpen werd er nochtans massaal gestaakt binnen het onderwijs. Check het nieuws maar eens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be