Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2012, 01:17   #81
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Dat vraag ik mij ook af.
Als het mijn kind was wat dat wijf vermoord had was ze er niet met 5 jaar vanaf gekomen.
Vermoedelijk doet de "vader" of zijn neus bloed.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 01:21   #82
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
NIET naar de dokter gaan.
GEEN abortus.
WEL gezond verstand.

?????

Hoe rijm je dat ?
Anders dan jij het leest. ALS ze naar de dokter was gegaan, ALS ze op een normale manier abortus had gepleegd, DAN had dat getuigd van gezond verstand.
Ik ga er dus van uit dat ze dat niet heeft.

Sorry voor de onduidelijkheid
Oud 10 maart 2012, 01:24   #83
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vraag ik mij ook af.
Als het mijn kind was wat dat wijf vermoord had was ze er niet met 5 jaar vanaf gekomen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Hoeveel vaders had het slachtoffer?
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-te-gaan.dhtml

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 maart 2012 om 01:41.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 01:34   #84
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vraag ik mij ook af.
Stoer.
Oud 10 maart 2012, 01:52   #85
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hoeveel vaders had het slachtoffer?
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-te-gaan.dhtml
Ja de ene dag denk je dat je vrienden hebt, de andere dag willen ze hun eigen vel redden, en desnoods wil men daar zeer ver in gaan, om anderen op te offeren.

Ik lees hier vooral getuigenissen van mensen die hun eigen vel willen redden.
Moet je eens denken dat ze ooit met haar "optrokken".

Laatst gewijzigd door giserke : 10 maart 2012 om 01:54.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 01:57   #86
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht

Ik weet niet of ik voor of tegen iemand kan zijn hier. Het is gewoon diep intriest dat de maatschappij geen andere oplossingen had voor deze vrouw toen de nood hoog was.
????

Tal van oplossingen voorhanden hoor!!

Je pas geborene voor 15 minuten lang in een matras duwen zodat je er zeker van bent dat het een gruwelijke verstikkingsdood gestorven is en het dan bij de chiro gaan dumpen in de hoop dat één van je leden ervan verdacht worden gezien daar allicht veel vrouwen zijn die iets dergelijks kunnen hebben uitgestoken.

en dan nog vier maand lang ontkennen dat je het kind hebt gedood maar beweren dat er "iets mis mee was" en het daardoor een natuurlijke dood gestorven is??

De vrouw is niet enkel zeer dom, maar ze heeft ook geen enkel teken van empathie blijkbaar?

Ik begrijp de uitspraak geenszins en vindt het een schande.

Ja jong leven verknoeien blablabla. Maar wat met Clottemans?
Geen bewijs, geen bekentenis, .... Hier waren beide aanwezig...

Therapie, oké ... maar therapie bij bepaalde groepen mensen, met name de meest gevaarlijke soort,

Ik geloof echt niet in de "verwarde jonge vrouw"-these dus hoor...
Mevrouw wist zeer goed wat ze deed... alles was met voorbedachte rade gedaan.
Dat ze dan nog het lef heeft om het gewoon even in haar slaapkamer te hebben gegaan waar ze, en daar mag blijkbaar niet zonder trots en fierheid mee gepronkt worden (????????) "iedere dag slaapt en zo herinnert wordt aan het feit".

Mijns inziens een indicatie dat mevrouw niet al te veel gehinderd wordt door ook maar enige gevoelens over deze feiten.
De reactie van haar psychotherapeut op de vraag hoe Sanne zich nu voelde over de dood van haar kind, namelijk het feit dat hij zich beroept op het zwijgrecht terwijl hij is aangesteld door de verdediging, is veelzeggend!!!!
De conclusie van de voorzitter was hier verkeerd. Hij zei: "je verdedigt Sanne niet op die manier...". Neen, maar de man had inderdaad de taak Sanne te verdedigen en de vraag eerlijk en correct beantwoorden zonder te liegen, had waarschijnlijk allesbehalve geleid tot een verdediging van Sanne....
Oud 10 maart 2012, 02:03   #87
Groentje-18

Standaard

Ik vind het bijzonder bloedstollend dus, die hele persoon Sanne.
Het feit dat ze chiroleidster is, voorbeeldfunctie dus waarvan verwacht wordt dat ze de jeugd zou opvoeden....

Die niet op de hoogte blijkt van voorbehoedsmiddelen, van de morning after pil, abortus, vondelingenschuif, afstaan voor adoptie, ... die in alle talen zwijgt tegen haar omgeving (waarom in godsnaam?? Zou die omgeving zo hevig reageren of wou Sanne ten alle prijze doorgaan voor de heilige maagd Maria en haar uitbundige avontuurtjes en dus reputatie niet te grabbel gooien? )
Geen enkele tele-onthaallijn gebeld, geen enkel CGZ binnengeweest, geen enkele gynaecoloog of dokter gezien al die tijd? Dat kan toch niet hé?

Ik herken daarin extreme onverschilligheid ... / roekeloosheid / een gevaar voor de samenleving.

Minstens vijf jaar cel lijkt me een gepaste straf, of internering misschien, kan ook geen kwaad volgens mij.

Grootste probleem van de gestorvene, is dat niemand haar kon verdedigen, buiten het openbaar ministerie, een kille instantie waarmee het slachtoffer (de baby welteverstaan, niet Sanne zoals sommigen lijken te denken ) geen enkele band had... De enige die dat kon doen op het moment dat het kind een baby was, was de moeder.
Die was echter blijkbaar niet met haar dochtertje opgezadeld en koos daarvoor een zeer radicale oplossing.

Laten we hopen dat het Sanne niet overkomt dat haar mogelijk nieuwe kind wat er dan wel mag zijn (???) vermoord wordt.
Benieuwd of Sanne dan ook tevreden zal zijn met psychotherapie, werkbereidheid en drie jaar voorwaardelijk voor de mogelijke moordenaar...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 maart 2012 om 02:13.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 02:04   #88
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
????

Tal van oplossingen voorhanden hoor!!

Je pas geborene voor 15 minuten lang in een matras duwen zodat je er zeker van bent dat het een gruwelijke verstikkingsdood gestorven is en het dan bij de chiro gaan dumpen in de hoop dat één van je leden ervan verdacht worden gezien daar allicht veel vrouwen zijn die iets dergelijks kunnen hebben uitgestoken.

en dan nog vier maand lang ontkennen dat je het kind hebt gedood maar beweren dat er "iets mis mee was" en het daardoor een natuurlijke dood gestorven is??

De vrouw is niet enkel zeer dom, maar ze heeft ook geen enkel teken van empathie blijkbaar?

Ik begrijp de uitspraak geenszins en vindt het een schande.

Ja jong leven verknoeien blablabla. Maar wat met Clottemans?
Geen bewijs, geen bekentenis, .... Hier waren beide aanwezig...

Therapie, oké ... maar therapie bij bepaalde groepen mensen, met name de meest gevaarlijke soort,

Ik geloof echt niet in de "verwarde jonge vrouw"-these dus hoor...
Mevrouw wist zeer goed wat ze deed... alles was met voorbedachte rade gedaan.
Dat ze dan nog het lef heeft om het gewoon even in haar slaapkamer te hebben gegaan waar ze, en daar mag blijkbaar niet zonder trots en fierheid mee gepronkt worden (????????) "iedere dag slaapt en zo herinnert wordt aan het feit".

Mijns inziens een indicatie dat mevrouw niet al te veel gehinderd wordt door ook maar enige gevoelens over deze feiten.
De reactie van haar psychotherapeut op de vraag hoe Sanne zich nu voelde over de dood van haar kind, namelijk het feit dat hij zich beroept op het zwijgrecht terwijl hij is aangesteld door de verdediging, is veelzeggend!!!!
De conclusie van de voorzitter was hier verkeerd. Hij zei: "je verdedigt Sanne niet op die manier...". Neen, maar de man had inderdaad de taak Sanne te verdedigen en de vraag eerlijk en correct beantwoorden zonder te liegen, had waarschijnlijk allesbehalve geleid tot een verdediging van Sanne....
Zo denk ik er ook over!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 02:05   #89
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
De maatschappij heeft zeer véél en voldoende oplossingen voor deze 'vrouw in nood'. Zij heeft er bewust voor gekozen deze oplossingen niet aan te spreken. Zij heeft nergens hulp gaan vragen.
Integendeel, zij heeft bewust gekozen om het baby'tje in koele bloede te vermoorden.
Mevrouw dacht het slim te spelen.

Niks gezien, niks gehoord, niks geweten, en niemand zou het ooit ontdekken en haar reputatie zou gevrijwaard blijven.

Zo kortzichtig en dom zijn is toch intriest?
Oud 10 maart 2012, 02:11   #90
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Zo denk ik er ook over!
Oef, godzijdank dat er nog normale mensen zijn.

Mijn eigen moeder vond het zelfs terecht want "het meisje zou toch in therapie gaan" en "geholpen worden".

Heeft Sanne dan hulp nodig?
En dat kindje dan? ... Ik denk dat dat kindje meer hulp nodig had als Sanne en tegen deze vrouw beschermd moest worden...

Door deze therapie-onzin zal Sanne vooral heel hard in haar vuistje lachen ja.

België komt weer goed in de wereldpers ook zeg. Het zal daardoor weer extra volk aantrekken van hetzelfde type als mevrouw die het topic-onderwerp uitmaakt...
zeker nu het progressiever blijkt te zijn van de twee "wetenschappers" die pro- een verlenging van abortus tot "na de geboorte" waren... :-/ :-/
Alleen denk ik zelfs niet dat zij zo ver wilden gaan om erbij te zeggen: op eender welke manier en om eender welke reden.
Oud 10 maart 2012, 02:15   #91
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Er zijn blijkbaar een hele resem mogelijke vaders.

Eén daarvan is niet meer bij leven (ongeluk), men vermoedt dat deze de echte kan zijn geweest (en heeft daarmee de zaak "vader" van de tafel geveegd?? Vermoedelijk had de vader allicht liever niet al te veel uitstaans met Sanne gezien, heb ik door de regels door begrepen, deze een voorkeur had voor oudere en getrouwde mannen????).

Oud 10 maart 2012, 02:20   #92
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het vonnis staat haaks op de straf.
Kindermoord mét voorbedachte rade is toch wel een van de zwaarste misdaden die men kan begaan.
2!!!!!!!!!!!!!

Ik vind het trouwens best bijzonder eng dat de zwaarte van de straf van een moord blijkbaar afhangt van de persoon die je vermoordt, je slachtoffer dus!!!

Blijkbaar is de tijd dat een moord gesanctioneerd wordt omwille van het feit dat je iemand van �*l zijn rechten en ook al meteen het leven en alle mogelijkheden aan dat leven zelf vermoordt, al lang passé??

Het hangt blijkbaar af van de sociale status en andere omstandigheden van de vermoordde, wat het vonnis is

- baby: geen sociale status, niemand kende hem of haar al, op het werk zitten we niet met de handen in het haar : we doen alsof er niets aan de hand is Niemand mist hem, (vooral als de ouders blijkbaar wel bij machte waren om van bil te gaan maar niet bij machte of verstande om de gevolgen daarvan in te zien en normale beslissingen te nemen zoals deze in onze beschaafde (?) maatschappij zijn uitgebouwd)

- persoon met werk, ... : problematischer

- persoon met kinderen die een ouder nodig hebben en partner: nog problematischer

- baas van een bedrijf, met bovenstaande: nog problematischer

- bedelaar/leefloner/alleenstaande is ook minder erg dan een steenrijk persoon/persoon binnen gezinsverband

etc.

Of wat is de redenering precies?
Oud 10 maart 2012, 06:16   #93
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Godzijdank krijgt dat meisje nog een kans.
Dat meisje krijgt geen tweede kans.
Direct na de geboorte gedurende 15 minuten verstikt worden...
Geloof me, dan krijg je geen tweede kans.

En, de moordenares, verdient m.i. geen enkele tweede kans.

Ze komt er echt heel goedkoop mee weg.
Oud 10 maart 2012, 09:38   #94
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Stoer.
U mad bro?

Laatst gewijzigd door Mitgard : 10 maart 2012 om 09:59.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 10:14   #95
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik hierover moet denken.

Dat meisje is 24 jaar, de perfecte leeftijd om een kind te krijgen, alhoewel carriere tegenwoordig voorrang dient te krijgen. Ik lees ook nergens iets over de vader, is die eigenlijk aanwezig? De procureur eist 20 jaar cel voor een 24 jarige vrouw met als argument dat ze haar ouders een kleinkind afgenomen heeft..

OK kindermoord is erg, maar die vrouw in het ongeluk duwen, kind ten laste, zonder partner, is ook erg. En met een dergelijk perspectief doen mensen domme dingen... de persoonlijke overlevingsdrang is groot.
Dat men een voorbeeld wil stellen snap ik ook, maar een 24jarige jonge vrouw met een heel leven voor zich, tot haar 44e opsluiten tussen criminelen gaat er mij toch wel ver over.

Ik weet niet of ik voor of tegen iemand kan zijn hier. Het is gewoon diep intriest dat de maatschappij geen andere oplossingen had voor deze vrouw toen de nood hoog was.
Sorry maar uw argumenten deel ik niet. Toen ze zwanger werd was ze dus 23 jaar, oud genoeg om te weten wat de gevolgen van seks zijn, ze heeft lieve ouders die haar mogelijk alle steun hadden gegeven en er zijn genoeg vrouwen die hun kind alleen opvoeden, dat duwt je echt niet in je ongeluk!
Er is nergens gebleken dat er een verklaring is voor haar handelen.

Ik denk dat ze beter naar de psychiatrie zou gaan en dit voor zeer lange tijd inplaats van ene gevangenis.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 10:33   #96
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja de ene dag denk je dat je vrienden hebt, de andere dag willen ze hun eigen vel redden, en desnoods wil men daar zeer ver in gaan, om anderen op te offeren.

Ik lees hier vooral getuigenissen van mensen die hun eigen vel willen redden.
Moet je eens denken dat ze ooit met haar "optrokken".
Noch het OM, noch de verdediging vonden het nodig er één te laten getuigen of te ondervragen. Alléén vriendinnen.
Vreemd.

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 maart 2012 om 10:34.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 12:48   #97
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U mad bro?
Is dat Nieuw Noors misschien?
Oud 10 maart 2012, 13:10   #98
fantoom
Banneling

Standaard

Soms ben ik verlegen me een redelijk rechts figuur te 'voelen'.
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 13:20   #99
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat ze beter naar de psychiatrie zou gaan en dit voor zeer lange tijd inplaats van ene gevangenis.
Jij behoort tot de groep die er altijd alles aan zal doen om moordenaars (maar het mogen ook verkrachters zijn) uit de gevangenis te praten.

[Zolang het geen 'allochtonen' zijn natuurlijk.]
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 13:48   #100
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is dat Nieuw Noors misschien?
Misschien moet ik alvast even meegeven dat dat geen dubbelnick van mij is, om je verder speurwerk en insinuaties te besparen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be