Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2012, 11:11   #81
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Er is geen enkele reden te bedenken om volstrekt onschuldige kinderen voor de daden van (één van hun of beide) ouders te laten boeten.
Zonden van de vaderen?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 11:12   #82
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Zonden van de vaderen?
Ik geloof niet in 'zonden', en dat spijt mij niet

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 11:15   #83
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het idee zelf van de "Hallal" qualifier te gebruiken, die ENKEL maar een religieuze betekenis heeft, is fout in een openbare school. Het is alsof men frisdranken met wijwater zou aanbieden. Of de pastoor de broodjes voor de hot-dogs zou staan wijden. Zoiets is toch totaal haaks op het idee van neutraal ten opzichte van religie ?

Het punt is zelfs niet eens dat het een barbaarse manier van slachten is. Het punt is dat "hallal" enkel en alleen maar een religieuze betekenis heeft.

De enige plek waar "hallal" zou mogen VERNOEMD worden in een school is tijdens de lessen geschiedenis waar men het over het maatschappelijk aspect "religie" heeft.
Dat is inderdaad de essentie.
De hele zaak gaat uiteindelijk over het promoten van religieuze achterlijkheid op een openbare school die geacht wordt neutraal te zijn, en waar kennisoverdracht centraal hoort te staan.
Oud 15 juni 2012, 11:15   #84
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
De eindconclusie is dus dat het VB er door zijn eigen lompigheid eens te meer in geslaagd is uiteindelijk de aandacht van het probleem zelf af te leiden en dat men nu meer bezig is met de wettelijkheid van de actie zelf in plaats van met wat men precies aan de kaak wilde stellen.
Ook wel een punt. Daarom dat zinnige mensen de focus op de juiste discussie moeten houden, op fora en in de media.
Oud 15 juni 2012, 11:16   #85
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
In mijn jeugd werden alle dieren onverdoofd geslacht. De enige verdoving was een slag met een hamer van 5 kg en de ganse buurt kwam helpen als er geslacht werd.
Niemand nam daar aanstoot aan.
Als ik nu zin heb in een konijn of kip, slacht ik die nog steeds zelf.
Of je nu halal eet of niet, om vlees te eten, moeten dieren nu eenmaal eerst gedood worden.
Jij kan me veel vertellen, maar een kind verplichten iets te eten, wat ze niet willen is thuis al een moeilijkheid, kom dus niet af met het smoesje, dat de school de kinderen verplicht op te eten, wat ze niet willen.
Ooit werden mensenoffers gebracht.
Wat is uw punt eigenlijk ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 11:17   #86
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet in 'zonden', en dat spijt mij niet
Ik ook niet maar ik bedoel eigenlijk dat kinderen op een bepaald moment altijd meeboeten voor de stommiteiten van de ouders.
Oud 15 juni 2012, 11:21   #87
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Maakt dat echt zoveel uit hoe die dieren geslacht worden? Die hebben zo een miserabel in de intensieve veeteelt (halal of anders) dat ik denk de dood nogal een verlossing moet zijn voor die beestjes.

Als U waarlijk denkt dat de dieren waarvan het slachtafval in zwan-worstjes verwerkt is gelukkiger waren als die voor halal-vlees, bent U aan het hallucineren.
De wetgever vond van wel.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 11:33   #88
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik ook niet maar ik bedoel eigenlijk dat kinderen op een bepaald moment altijd meeboeten voor de stommiteiten van de ouders.
Helaas wel, maar dat betekent niet dat wie dan ook daar nog een schepje bovenop moet doen. Dat is tenminste wat ik ervan denk.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 11:43   #89
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik zie niet hoe een halal-barbeque kan bijdragen tot de opleiding of de vorming van kinderen
Ik wel. Kinderen ervaren zo dat er totaal niks mis is met halalvlees. Dat volwassenen die anders beweren leugenaars en bedriegers zijn. Halalvlees is gewoon gezond vlees. Wie als niet-katholiek daar anders over denkt moet ook maar niet meer in een auto stappen die ooit door een katholieke priester gezegend werd met wijwater.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 11:46   #90
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
alleen al het feit dat Dewinter moet zeggen dat ze niet wanhopig zijn, bewijst dat ze dat wel zijn.
En als hij gezegd had: ja, wij zijn wanhopig. Dan waren ze dat uiteraard ook. Lol. Wat hij ook zegt, wij zijn dus wanhopig volgens u?

Ik moet u teleurstellen, maar de nieuwe leden komen weer binnenstromen de laatste weken. De reacties per mail, telefoon en via andere weg, zijn overwegend positief en hoopvol te vergelijken met enkele maanden geleden. En ik zit aan de bron.

Nooit de huid verkopen vooraleer de beer geschoten is. U bent nog niet van ons af!
Oud 15 juni 2012, 11:48   #91
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik wel. Kinderen ervaren zo dat er totaal niks mis is met halalvlees. Dat volwassenen die anders beweren leugenaars en bedriegers zijn. Halalvlees is gewoon gezond vlees. Wie als niet-katholiek daar anders over denkt moet ook maar niet meer in een auto stappen die ooit door een katholieke priester gezegend werd met wijwater.
Lol. Laten we over gezondheid en smaak hebben. Niveau onder nul met andere woorden. Totaal zinloze vergelijking! Herlees alles wat omtrent deze actie gezegd wordt en stel dan vast dat de problemen zich situeren bij de manier van slachten en niet bij de smaak.
Oud 15 juni 2012, 11:51   #92
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Ze namen overigens ook foto's van de kinderen en publiceerden die op de VB-website (zonder toestemming).
Ze namen foto's van de actie. En ja, daar stonden uiteraard kinderen op, op de achtergrond. Wauw zeg!

Maar ik treed Djimi ergens bij, in die zin dat er hier twee discussies zijn:

1. Is de actie an sich, of toch de manier waarop, gerechtvaardigd?
2. Wat met halal-voedsel in de scholen?

Twee aparte zaken met andere woorden.

Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 15 juni 2012 om 11:51.
Bert Deckers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 11:52   #93
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan alleen maar hopen dat je dit niet meent.

Er is geen enkele reden te bedenken om volstrekt onschuldige kinderen voor de daden van (één van hun of beide) ouders te laten boeten.

Ongeacht wat iemand over de ergens tussen 'belachelijk', 'dégoutant' en 'totaal van de pot gerukt' te klasseren vergelijkingen en vragen van Mevrouw Cools moge denken, het willen opzadelen van haar kinderen met wat voor miserie dan ook is en blijft wat mij betreft onverdedigbaar.
allez het is goe! Ge weet dat ik niet zo'n slecht karakter heb. Maar dat ze dan zèlf met E-coli besmet onverdoofd gemarteld dier door haar strot geduwd krijgt! Zij vindt dat vast helemaal niet erg. (maar ze vindt het dus ook niet erg voor de kinderen van Schoten, zij vindt het vééél erger dat ze een ingepakt zwanworstje krijgen aangeboden!!!).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 juni 2012 om 11:53.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 11:54   #94
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Ze namen foto's van de actie. En ja, daar stonden uiteraard kinderen op, op de achtergrond. Wauw zeg!

Maar ik treed Djimi ergens bij, in die zin dat er hier twee discussies zijn:

1. Is de actie an sich, of toch de manier waarop, gerechtvaardigd?
2. Wat met halal-voedsel in de scholen?

Twee aparte zaken met andere woorden.
volledig akkoord.

Alleen: waarom maken ze van de verplichte halal schoolmaaltijden dan geen issue?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 15 juni 2012, 11:54   #95
armando
Schepen

Standaard

Waarom zijn tomaten christelijk, op angeltjes vindt men het antwoord.

http://blog.seniorennet.be/angeltjes/
armando is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 11:54   #96
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die kinderen ervaren dat helemaal niet. Ze kunnen dat pas "ervaren" als het hele plaatje geschetst wordt en dat was hier niet het geval. Normale mensen noemen zoiets indoctrinatie, anderen noemen dat blijkbaar multicul.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 11:59   #97
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zelfs d�*t niet.

Ten eerste produceren de onverdoofde gemartelde dieren tijdens die laatste vijf minuten van hun doodsstrijd een veel grotere hoeveelheid adrenaline die het vlees taaier maakt.

en ten twee heeft U blijkbaar het draadje niet goed doorgelezen want reeds verschillende malen werd er verwezen naar een artikel + video van France 5 waarin wordt aangeklaagd dat het onverdoofd slachten als één van de gevolgen heeft dat de darminhoud over het vlees loopt en zodoende een besmetting met e-colli bacterie kan veroorzaken (zoals nu recent in Limburg).

Als U dit "lekker en gezond" wil noemen, haal dan een button met "ich bin ein Dhimmi" bij de dichtstbijzijnde moskee op. Je zal met open armen ontvangen worden.

Oud 15 juni 2012, 11:59   #98
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
De wetgever vond van wel.
De wetgever is ook vaak een idioot.
Oud 15 juni 2012, 12:02   #99
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
wat een afgang voor die journaliste
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...2555/1.1332387
Katje Cools : "mogen we ons aan nog hardere acties verwachten?"

Tja na de (zachte) zwanworstjes vrees ik dat het volgende sturmcommando naar de veel hardere BiFi-worstjes zal grijpen!

Wat een tutmuts die Cools Het afslachten van onschuldige kinderen in Syrië vergelijken met een uitdeelactie van worstjes...en dan nog zo'n verontwaardigd gezichtje trekken (zonder in de lach te schieten). De VRT heeft werkelijk geen enkel greintje van geloofwaardigheid meer!

Voor wanneer de witte mars tegen zulk geweldadig optreden van de Sturm Abteilung van het VB??????

Ik weet alleszins waar madam Cools die worstjes kan steken
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 12:03   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Een halal bbq is geen eredienst
Toch wel. Eigenaardig dat je dat niet inziet. De ENIGE REDEN VAN BESTAAN van een Halal BBQ is een religieuze geplogenheid.

Op dezelfde manier als zich onderdompelen in wijwater wel degelijk een vorm van eredienst is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be