Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2012, 13:45   #81
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 juli 2012 om 13:46.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 15:05   #82
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Als er weinig verschillen bestaan tussen de verschillende Brabantse dialecten, is het omdat die allang geëvolueerd zijn naar een gezamenlijk regiolect.
Neen, ik had het weldegijk over dialekt. En niet over regiolekt of tussentaal/verkavelingsvlaams want de grens daartussen is zo smal dat men die begrippen rustig als synoniemen kan beschouwen.

De oorzaak dat ik het Brabantse dialekt aan de andere kant van Brabant goed versta kan alleen hierin liggen dat het Brabants (en dat misschien in tegensteling tot de andere twee hoofddialekten?) aardig op weg was in een evolutie naar een standaardtaal/eenheidstaal an sich, voordat er een AN-stokje werd voorgestoken.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 juli 2012 om 15:29.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 15:59   #83
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Iets op tegen dat ik even gebruik maak van mijn vrije tijd? Dit zijn de harde feiten over mijn "teveel aan vrije tijd" :

*) in tegenstelling tot de meeste anderen hier ben ik hier soms maandenlang afwezig wegens de overlevingsstrijd, vrijwilligerswerk en andere beslommeringen in het reële leven,
*) in 9,5 jaar tijd heb ik hier "slechts" 3000 post gezet (of gemiddeld 315 per jaar),
*) en de meeste anderen hebben hier -vaak in kortere tijd- veel meer gepost dan mij (bij jou staat de teller al op 4500 post in 2 jaar tijd, ofwel 2250 post per jaar).

Wie heeft hier dus tijd teveel? Van mensen die hier meer posten dan mij heb ik in ieder geval geen lessen in mijn tijdsgebruik te krijgen.
U kan tellen, maar dat maakt uw ideeën niet algemeen aanvaard. Blijft dat u geen handtekeningen genoeg zou kunnen verzamelen om het door u gevraagde referendum door te laten gegaan. Hypothetisch natuurlijk, aangezien referenda nog niet mogen tenzij op gemeentelijk vlak. U staat relatief alleen en ondanks uw claims van uw rijke sociaal leven, heeft u geen draagvlak.

Citaat:
Sorry dat ik kreatiever en origineler ben dan de doorsnee fantazieloze flaminganten en belgicisten die alleen maar hun eigen flamingantisch of belgicistisch kader kennen en steeds dezelfde non-oplossingen herkauwen.
U heeft niet alleen teveel vrije tijd, maar ook een groot gedacht van uw eigen. Als we dan toch persoonlijk worden...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 21:47   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
U kan tellen, maar dat maakt uw ideeën niet algemeen aanvaard. Blijft dat u geen handtekeningen genoeg zou kunnen verzamelen om het door u gevraagde referendum door te laten gegaan. Hypothetisch natuurlijk, aangezien referenda nog niet mogen tenzij op gemeentelijk vlak. U staat relatief alleen en ondanks uw claims van uw rijke sociaal leven, heeft u geen draagvlak.
Lang geleden heb ik iets gelijkaardigs al opgeworpen. Ik stelde toen: als u meent dat er toch zo'n enorm draagvlak is voor uw ideeën, waarom engageert u zich in een concrete politieke strijd. Waarom richt u geen partij op? Of een lobbygroep?

Er kwam nooit een respons hierop.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 04:22   #85
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
West-Vlaanderen is één van de Europese regio's met de laagste werkloosheidsgraad (West-Vlaanderen is één van de Europese regio's met de laagste werkloosheidsgraad (http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120704_091 en http://www.standaard.be/artikel/deta...20704_00210976). Als Antwerpenaars niet meer solidair willen zijn met de zogezegde "Waalse profiteurs", waarom zouden de West-Vlamingen dan nog solidair moeten zijn met die "Antwerpse profiteurs" met hun hogere werkloosheid?
Zeer goed laat die hilliebillie boerenkinkels met hun marsmannetjes dialect maar hun eigen staat stichten. Niemand zal die zelfingenomen koppige ezels missen...

Laatst gewijzigd door Dazi Martina : 14 juli 2012 om 04:23.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 04:29   #86
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Bezetters buuten! Widr in West-Vloandern goan wé zelve zeggn wuk datr ier moe gebeurn.
Gast astemblief, denkte golle na echt da olle chimpanseetoltje het middelpunt van de weireld is of zoe??

Go plaantebakke vullen, boer...

Laatst gewijzigd door Dazi Martina : 14 juli 2012 om 04:30.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be