Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2012, 23:05   #81
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Te straks een wandeling gemaakt met vrouw en kinderen in Beringen-Mijn, gebied waar de grootste deel van de 7000 moslims tellende Beringen woont, overdag en tijdens ramadan kwam de ijskar op deze warme zomerdag ons tegemoet. Zwaaide ernaar en hij stopte. Hij groette mij met selam aleikum, hij was ook een Turk. Een hoorntje ijs voor iedereen. Smullend aan ons ijsje hebben we de tuinwijk (waar alhoewel in sommige straten bijna alleen maar moslims wonen de straten er toch zeer net, verzorgd en lekker naar de verschillende bomen ruiken, een zeer vreemde fenomeen?) afgeslenterd. Wij kwamen mensen tegen die ons kenden, sloegen een babbeltje. Niemand die ons fijne moment stoorde met fundamentalistische berispingen. Gezien de omgeving vol moslims, is dit ook een vreemde fenomeen? Is wat ik de laatste dagen meemaak en meedeel uitzonderlijkheden, is Kenan's ongestoorde barbecue een islamonrustloze lotto dat je nooit kan meemaken in Vlaanderen?
Filip de Winter geeft 500 euro voor een foto van iemand in Burka, zou er iemand mij ook zoveel betalen als ik alles wat ik dagelijks meemaak zou documenteren? Volgens sommigen zie je alleen maar vervuiling daar waar moslims wonen, wordt je zeker lastig gevallen als je je in die straten westers kleed, kan je niet rondwandelen zonder beroofd of verkracht te worden in die wijken, worden alle staatsinstellingen volgens de islamitische boek georganiseerd, mogen vrouwen niks doen buitenshuis, zijn allen hun inkomens betaald door de sociale zekerheid, zijn alle bruinen moslims, is het absoluut onbewoonbaar voor blanke niet moslims (het is dan ook een raadsel hoe mijn vlaamse buren hier nog wonen). Niet alleen in Beringen maar ook in Brussel heb ik niks anders beleefd.
Ben je een boek aan het schrijven?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 23:08   #82
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
En WAT is er nu de moeite waard om te vermelden hier ? Alcohol serveren, op een terras iets drinken, vrouwen in strakke kleren, en eetgelegenheden die open zijn, dat zijn toch allemaal doodnormale zaken in een Europees land ?
Dat zijn inderdaad doodnormale zaken maar moslims verwachten hoe dan ook een schouderklopje. De Vlaming mag blij zijn dat de moslims het zo goed voor hebben met ons.
Oud 23 juli 2012, 23:12   #83
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dat zijn inderdaad doodnormale zaken maar moslims verwachten hoe dan ook een schouderklopje. De Vlaming mag blij zijn dat de moslims het zo goed voor hebben met ons.
Een schouderklopje ? Zou een kontstampje niet meer op zijn plaats zijn ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 23:13   #84
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een schouderklopje ? Zou een kontstampje niet meer op zijn plaats zijn ?
Geweld zoals een kontstamp is enkel nodig als ze weigeren terug te keren.
Oud 23 juli 2012, 23:39   #85
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ben je een boek aan het schrijven?
Waarom? Ben je misschien een revisor? Grapke. Ik beschrijf wat ik gewoon meemaak als gewone man in wat voor mij gewone buurten zijn. Ik schrok en schrik nog steeds van sommigen hun haatverhalen. Er post hier zelfs iemand dat moslims geen schouderkloppen verdienen maar een kontstamp. Dit lezen is even beangstigend als de pasfoto van Belkacem.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.

Laatst gewijzigd door KAHRAMAN Yücel : 23 juli 2012 om 23:41.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 23:46   #86
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Ik schrok en schrik nog steeds van sommigen hun haatverhalen.
Haatverhalen?
De waarheid noem jij "haatverhalen"?

Citaat:
Er post hier zelfs iemand dat moslims geen schouderkloppen verdienen maar een kontstamp.
Zoals ze momenteel bezig zijn verdienen ze dat ja.
Oud 24 juli 2012, 03:35   #87
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Op het internet kunt ge uw frustaties en haatgevoelens ventileren. Anoniem weliswaar. Dan zijt ge een Vlaamse superheld.
Op straat schijt ge in uw broek. Met de billen dichtgeknepen en straaltjes platte kak langs uw benen snelwandelt ge schichtig tussen de bruinen door.
Ondertussen wacht ge tot België of Vlaanderen een regering heeft die geweld tegen de Bruinen oogluikend zal toestaan. Zoals Servië deed in de jaren negentig. Gesterkt door die stille goedkeurig zult gij van een Bange Blanke Man transformeren in de Redder van Vlaanderen. F.B., de verdelger. Zo een type lijkt gij mij.
Tot het zover is, zult gij tot mijn jolijt met vieze onderbroeken moeten leven.
djeezes... nu dacht ik net (gezien het aantal bajesklanten) dat vooral geweld tegen vuile witte racisten was toegestaan?

- onder de zes maanden hoeven ze toch zelfs niet meer te gaan zitten?
- racistisch geweld wordt extra bestraft (als het een vuile witte is die iets tegen een propere bruine doet?)
- over oude vuile witte vrouwkes wordt zelfs amper nog gesproken als ze worden doodgeklopt door een propere bruine

maar gij méént het dat geweld van vuile witte racisten tegenover een propere bruine wordt toegestaan? dat is nieuw voor me.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 03:37   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Het was schoon weer gisteren. Ideaal dus om het buiten gezellig te maken. Iedereen kan in mijn tuin kijken. Ik ben namelijk geen schuw mens. In de wijk waar ik woon, is er een aardige mix van Vlamingen en andere nationaliteiten. Ook moslims.
Ik had vrienden uitgenodigd. Een Turks-Vlaams koppel en een Vlaams-Grieks koppel. Lekker eten gekookt. Flessen wijn op tafel. Rond een uur of vijf begonnen we lekker te drinken en eten tot een uur of elf. Ondertussen kwam er allerlei volk voorbij. Ook vastende buren. Die zwaaiden gezellig naar ons. En wij zwaaiden gezellig terug. Het was een gezellige avond. Geen opmerkingen, geen woedende baardmannen,... Niks van dat allemaal. Het was gewoon gezellig.
turks-vlaams, grieks vlaams.... flink!
die vlaamse vrouwkes mixen graag hé.

geen vlaams-turkse of vlaams-griekse koppels? beetje schuw om hun dochters met een vuile witte racist te laten trouwen precies?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 06:14   #89
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Kom nou, Alice, als Turken zich doodgewoon gedragen, mag het ook wel eens vermeld worden, vind ik.
Als gewoon gedrag vermeldenswaard is, wat wil dat dan zeggen?
Oud 24 juli 2012, 06:24   #90
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als gewoon gedrag vermeldenswaard is, wat wil dat dan zeggen?
Dat gewoon gedrag onderbelicht wordt.
Oud 24 juli 2012, 07:00   #91
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Of dat het zeldzaam is.
Oud 24 juli 2012, 07:14   #92
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of dat het zeldzaam is.
Dan is het zeker onderbelicht.

Laatst gewijzigd door Visjnu : 24 juli 2012 om 07:15.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 07:31   #93
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
djeezes... nu dacht ik net (gezien het aantal bajesklanten) dat vooral geweld tegen vuile witte racisten was toegestaan?

- onder de zes maanden hoeven ze toch zelfs niet meer te gaan zitten?
- racistisch geweld wordt extra bestraft (als het een vuile witte is die iets tegen een propere bruine doet?)
- over oude vuile witte vrouwkes wordt zelfs amper nog gesproken als ze worden doodgeklopt door een propere bruine

maar gij méént het dat geweld van vuile witte racisten tegenover een propere bruine wordt toegestaan? dat is nieuw voor me.
Lezen is blijkbaar niet echt je sterkste kant. Je leest wat je wilt lezen en niet wat er staat. Herlees eens hetgeen je in het vet hebt gezet. Neem je tijd. Maak je vrij van alle vooroordelen. Onderdruk je opvliegers. Laat je door niets afleiden.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 07:32   #94
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
turks-vlaams, grieks vlaams.... flink!
die vlaamse vrouwkes mixen graag hé.

geen vlaams-turkse of vlaams-griekse koppels? beetje schuw om hun dochters met een vuile witte racist te laten trouwen precies?
Nogmaals. Lezen lijkt niet je sterkste kant te zijn. Je bent zo vastgeroest in je denkpatronen. Herlees nog eens hoe ik de koppels omschrijf en hoe jij ze omschrijft. Doe maar rustig aan.
Oud 24 juli 2012, 07:37   #95
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Of dat het zeldzaam is.
Beauty is in the eye of the beholder.
Oud 24 juli 2012, 09:59   #96
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Stel je niet zo aan mannetje.
Denk je nu echt dat je allochtone " vrienden " je dankbaar gaan zijn omdat je voor hen in de bres springt, en jezelf hopeloos belachelijk maakt ?
Meneer gaat het ook eens komen zeggen zenne. Ik mij belachelijk maken? Tuurlijk dat. Omdat ik iemand eens zeg wat ik erover denk maak ik mij belachelijk. Alstublieft he.

Ik spring niet in de bres voor mijn allochtone 'vrienden', ik zeg gewoon mijn mening. Dat jij dat 'in de bres springen voor allochtone 'vrienden'' noemt zegt dan weer over jouw denkpatroon en de wereld dat jij rondom jezelf hebt gebouwd.

Maar bedankt voor je wijze en bijbrengende reactie. Het heeft me veel bijgeleerd en me eens goed op mijn plaats gezet.

Wat dat jullie doen is letterlijk alle criminaliteit letterlijk op alle allochtonen schuiven, er lichte racistische commentaar (omdat je je extreme racisme dat je daar verschuilt achter je pc'tje soms niet kan bedwingen) bij geven en als je dan op de vingers word getikt beginnen bléten en roepen en schreeuwen in calimero taal dat jullie dan ocharme onterecht als racisten worden uitgemaakt omdat jullie 'enkel en alleen kritiek' hebben op de 'multiculturaliteit'.

Jullie blijven toch maar een kliek forummers die zich enkel kan uiten op het internet en te bang zijn dat op straat te durven zeggen, en nooit van hun ivoren toren zal gaan tot ze onder de grond liggen.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 24 juli 2012 om 10:15.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 12:09   #97
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Meneer gaat het ook eens komen zeggen zenne. Ik mij belachelijk maken? Tuurlijk dat. Omdat ik iemand eens zeg wat ik erover denk maak ik mij belachelijk. Alstublieft he.

Ik spring niet in de bres voor mijn allochtone 'vrienden', ik zeg gewoon mijn mening. Dat jij dat 'in de bres springen voor allochtone 'vrienden'' noemt zegt dan weer over jouw denkpatroon en de wereld dat jij rondom jezelf hebt gebouwd.

Maar bedankt voor je wijze en bijbrengende reactie. Het heeft me veel bijgeleerd en me eens goed op mijn plaats gezet.

Wat dat jullie doen is letterlijk alle criminaliteit letterlijk op alle allochtonen schuiven, er lichte racistische commentaar (omdat je je extreme racisme dat je daar verschuilt achter je pc'tje soms niet kan bedwingen) bij geven en als je dan op de vingers word getikt beginnen bléten en roepen en schreeuwen in calimero taal dat jullie dan ocharme onterecht als racisten worden uitgemaakt omdat jullie 'enkel en alleen kritiek' hebben op de 'multiculturaliteit'.

Jullie blijven toch maar een kliek forummers die zich enkel kan uiten op het internet en te bang zijn dat op straat te durven zeggen, en nooit van hun ivoren toren zal gaan tot ze onder de grond liggen.
1. gevangenissen zitten vol met mensen van allochtone origine, wat een oververtegenwoordiging is tegenover andere groepen.
2. In vluchthuizen zie je hetzelfde, vooral allochtone vrouwen, tenzij u intrafamilliaal geweld peanuts vind, kun je stellen dat bepaalde vormen van criminaliteit meer bij de ene dan andere groep voorkomen.
Dat ontkennen is dom en zorgt ervoor dat die problemen niet worden aangepakt, registratie van feiten op basis van origine zou veel duidelijk kunnen maken, waar een beleid op kan worden afgestemd.
2. Wat moeten wij op straat volgens u gaan vertellen en welke ivoren toren bedoeld u nu eigenlijk?
3. Van mij mag u in de bres springen voor vrienden, maar niet omdat ze allochtoon zijn. Omdat het vrienden zijn lijkt me gezonder!
4; U zegt uw mening maar mogen anderen dat ook?
Fijn, wat minder agressief van toon zou dat duidelijk kunnen maken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 12:11   #98
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Waaom zou je gewoon en normaal gedrag ineens uitzonderlijk moeten vinden, op basis van ...wat eigenlijk?
We leven hier niet in een moslimland hoor, geen gezever tegenover anderen over Ramadan, horeca die gewoon draait, waarom moet dit vermeldt worden?
Dat gedrag lijkt me gewoon normaal!
Oud 24 juli 2012, 12:24   #99
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
1. gevangenissen zitten vol met mensen van allochtone origine, wat een oververtegenwoordiging is tegenover andere groepen.
Niet vol met mensen van allochtone origine, ze zijn er een meerderheid.

Citaat:
2. In vluchthuizen zie je hetzelfde, vooral allochtone vrouwen, tenzij u intrafamilliaal geweld peanuts vind, kun je stellen dat bepaalde vormen van criminaliteit meer bij de ene dan andere groep voorkomen.
Dat ontkennen is dom en zorgt ervoor dat die problemen niet worden aangepakt, registratie van feiten op basis van origine zou veel duidelijk kunnen maken, waar een beleid op kan worden afgestemd.
Daar heb je een punt, maar het blijft fout om ze over een kam te scheren en te spreken van alle allochtonen.

Citaat:
3. Van mij mag u in de bres springen voor vrienden, maar niet omdat ze allochtoon zijn. Omdat het vrienden zijn lijkt me gezonder!
Heb ook veel allochtoon vrienden, maar ik ben niet in de bres aan het springen voor hen noch ben ik hier aan het discussieren enkel en alleen voor hen.

Citaat:
4; U zegt uw mening maar mogen anderen dat ook?
Dat hangt er van af wat die mening inhoudt.

Citaat:
Fijn, wat minder agressief van toon zou dat duidelijk kunnen maken.
Ik ben niet agressief van toon. En als je dat wel vind toon het mij aan. En als je het mij aangetoond hebt kijk dan eens naar anderen hier wat beter.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 14:13   #100
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Niet vol met mensen van allochtone origine, ze zijn er een meerderheid.

Daar heb je een punt, maar het blijft fout om ze over een kam te scheren en te spreken van alle allochtonen.

Heb ook veel allochtoon vrienden, maar ik ben niet in de bres aan het springen voor hen noch ben ik hier aan het discussieren enkel en alleen voor hen.

Dat hangt er van af wat die mening inhoudt.

Ik ben niet agressief van toon. En als je dat wel vind toon het mij aan. En als je het mij aangetoond hebt kijk dan eens naar anderen hier wat beter.
Dus enkel meningen die jou bevallen mogen wel en anderen niet? Ben je dan wel op je plaats bij een discussieforum?
Niemand scheert iedereen over dezelfde kam maar blind blijven helpt echt niemand.
Blij te lezen dat je wat gekalmeerd bent!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be