![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() van mij mag ze vrijkomen in echte Lejeunestijl
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dan schend ik niemand zijn rechten, negeer ik nergens het gelijkheidsprincipe en breek ik geen enkele wet als ik vind dat ze haar volledige straf moet uitzitten.
mijn medelijden heeft ze althans niet en ik vind 16j extreem goedkoop. dat ze vrijkomt? ja, maar pas binnen 14j. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zullen de nabestaanden dan voldoening hebben ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Ik vind... Ik vind... Ik vind.... Allemaal flauwe kul. Ik vind dat de wet gewoon moet toegepast worden en dat al die rode ratten nu maar eens niet moeten klagen dat er zoiets als een wet Lejeune bestaat. En kunnen die linksen nu eens eindelijk nie inzien en ophouden met steeds en altijd uitzonderingen te maken ? Regularisaties enz ..
Zoals reeds iemand zei is het enkel het VB dat de afschaffing van een wet Lejeune wenst. Iedereen was en is daartegen wel dan geen gezever aub. Steeds en altijd uitzonderingen maken en hier dus weer een uitzondering op die wet Lejeune zelf dan moet daar dan maar een wet voor komen dat de wet Lejeune niet telt voor mishandelen of moorden van kinderen. Maar ook dat was blijkbaar niet nodig. MM mag voor mijn part vrijkomen omdat het anders weer de zoveelste uitzondering op de regel zou zijn. Period. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In elk geval, indien het van mij afhing - wat vreemd genoeg blijkbaar niet het geval is - zat ze levenslang in de cel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkele weken geleden nog maar. Dus die 3 jaar en je moet niet naar het gevang is zuivere propaganda....waarvan de reden me niet geheel duidelijk is trouwens. Tenzij bepaalde politiekers echt niet zo goed weten hoe het wel zit is men bezig leugens te verspreiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() nu wordt de term 'effektief' weer toegepast
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Gevang is iets vreselijks, maar zij heeft kinderen in een vergeetput gelaten. Dat is nog veel erger.
![]() |
![]() |
#93 |
Minister
|
![]() Na 30 jaar bak is er niet veel waar je nog goed voor bent. Zeker niet als je al niet deugde toen je als 36-jarige opgesloten werd.
Of behoor jij tot die mensen die denken dat je in het gevang beter word ? Zoja, vergeet het.
![]() |
#94 |
Vreemdeling
|
![]() Mja haar echte straf wacht nog...
Zonder eten of drinken opgesloten in een donkere kloosterkelder met haar enige toeverlaat... Roger Vangheluwe. ![]() Dat ze haar ter beschikking stellen van die gefrustreerde geestelijken. Zo heeft iedereen er wat aan. Laatst gewijzigd door Komerad : 2 augustus 2012 om 01:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij noemt dat "de kans om de meisjes te laten ontsnappen"? Ze heeft ze gewoon laten verhongeren!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reden die nu gebruikelijk wordt aangehaald is dat die mensen een kans moeten krijgen om terug te integreren in de maatschappij en dat gevangenisstraf daar niet aan bijbrengt. Tja, dan moet men gewoon de gevangenisstraf afschaffen zeker? Die redenering klopt van geen kanten. De mening dat gevangenis vooral dient om de mensen te re-integreren in de maatschappij is nu toch wel al achterhaald zeker? Ik dacht dat het diende als STRAF voor een begaan misdrijf, niet als cursus re-integratie. Enfin, de wet is voor iedereen toepasbaar, dus ook voor Martin. Als men nu de wet gaat aanpassen omwille van Martin is het uiteraard ook niet correct, want er zijn waarschijnlijk mensen die de 2/3 maatregel véél meer verdienen dan deze moordenares. Ik ben ondertussen ook mijn kluts al kwijt over het 1/3 , 1/2 of 2/3 gedeelte. Is er iemand die er nog wèl aan uit kan? Ik heb begrip voor degenen die menen dat ze op 66 nog enkel van haar pensioen zal kunnen genieten (uiteraard, niemand gaat nog werken na die leeftijd), maar wat ze NU gaat doen (vier uurtjes klussen voor kost en inwoon en verder een OCMW inkomen) lijkt me nu ook niet bepaald getuigen van grote werklust en intentie tot bewust meewerken voor de schadevergoeding.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Vreemdeling
|
![]() Ha die schadevergoeding wat een onozel argument van die advocaat was me dat zeg.
In "den bak" daar verdien je goed hoor.. En als we ze vrijlaten? Welk normaal bedrijf gaat dat tewerkstellen? Nee, alle begrip voor de familie van de slachtoffers en die advocaat zijn uitleg op tv maar het "schadevergoeding" gedeelte is er los over. Een beetje realisme kan geen kwaad me dunkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zonder te spreken over de onoverzichtelijke bevuiling waarvoor ons ras volledig verantwoordelijk is. Als we er in slagen onze planeet te kunnen behouden, mogen wij van geluk spreken! Dringend nodig om aan geboortebeperking te doen en er voor te zorgen dat ieder levend iets, voldoende gevoed word. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() circe
de wet is een GUNST geen RECHT je kunt perfect zeggen dat dader 1 na 1/3 vrijkomt, dader 2 na 2/3 en dader 3 gewoon volledig moet uitzitten daarmee worden niemands rechten geschonden of wordt niemand tekort gedaan. je hoeft de wet ook niet aan te passen. je moet die rechtbank gewoon uit haar wereldvreemde ivoren toren halen. de enige aanpassing is dat het iniatief trot vrijlating niet meer vd dader mag komen maar enkel nog van het gevang waar de dader zit. zij bepalen wie zich goed heeft gedragen krijg je geen kakafonie meer van halfjaarlijkse aanvragen |
![]() |
![]() |