![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 15 oktober 2012 om 20:14. |
![]() |
![]() |
#83 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze hebben misschien een idee wat er zal volgen als ze steeds terug op dezelfde traditionele partijen blijven stemmen, en raken hierdoor gedegouteerd.
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar moet je een VB-er zijn om het steekspel tussen Franstaligen en Vlamingen beu te zijn? Er kruipt heel veel tijd en energie in; ik heb het niet eens over de financies want daar heb ik geen zicht op. En laat me er nog eens aan toevoegen de logge communicatie tussen de Vlaamse gemeenschap en de federale regering. Op sommige vlakken lijken ze zoals ik het begrijp zelfs van houding te verschillen. Die structuur doet de economie stagneren, roept een soort fatalisme in het leven en ontmoedigt mensen om ondernemend te zijn. Dossiers voor vernieuwing slepen maanden en jaren aan. Dat gemeentelijke oude coalities behouden blijven ondanks verlies, kan ik wel begrijpen. Maar er zijn ook N-VA ontwijk-coalities. In gemeenten waar N-VA wel in coalitie kan zetelen, kan ze volgens mij wel een stempel drukken in de kleine dingen. Natuurlijk niet op structureel gebied. Twee jaar zijn vlug voorbij. |
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ach, Groen (ook al vaak voor gestemd). Ik noem het politiek 'dood vlees'. Goed om coalities mee te vormen, meer niet. |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hebben we niet allemaal lessen ontvangen dat daar best niet over gepraat kon worden? Met die campagnes destijds over multiculturele maatschappij was de toon gezet. |
|
![]() |
![]() |
#87 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wij leven in een land met een duitstalige en franstalige minderheid, dat zal zo zijn in België, in Groot-Nederland of in Vlaanderen.
wij leven in een land dat systematisch en uit noodzaak steeds meer bevoegdheden overlaat aan de EU en andere supra-nationale instellingen, dat is zo in België en zal ook in een "onafhankelijk Vlaanderen" zo zijn. wij leven in een land dat voor zijn economische welvaart afhankelijk is van buitenlandse investeringen, dat is in België zo en zal zeker zo zijn in een onafhankelijk Vlaanderen. Voor het "onafhankelijke Vlaanderen" moeten we wel bedenken dat de ruimte om nieuwe industrieën op te richten inmiddels in een razende snelheid naar het nulpunt neigt. Hoe langer hoe meer vlamingen zullen derhalve werk vinden in de waalse nieuwe industrie...
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat een kiezer kan stemmen voor een verandering van structuur, komt niet bij hen op. Ook Miet Smet maakte zich zorgen dat er nu zoveel 'rechtse extremisten' in de N-VA zaten. Afin, de demonisering van N-VA is begonnen. In het debat gisterenavond kreeg ik de indruk dat de traditionele partijen een zeer lage dunk hebben van de burger als kiezer. Ze kunnen het zich niet inbeelden dat mensen nadenken. Ik snap niet dat zij niet schijnen te begrijpen waarom zoveel mensen voor N-VA hebben gestemd. Ik schrijf 'schijnen' omdat ze het misschien wel heel goed weten maar het op TV zo niet durven zeggen. Laatst gewijzigd door parsprototem : 16 oktober 2012 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vraag het maar. En wat is het echte programma van de N-VA volgens jou? Dat zou ik graag willen weten. |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie A zegt (uitsluitend wegloop ui VB), moet ook B zeggen. En dat gebeurt niet in het openbaar. Nog zoiets waar een mens zich aan ergert. Ze onderschatten de burger. Als politici spreken over proteststemmen, is dat meestal een manier om de realiteit in het openbaar te verbloemen, en zelfs te ontwijken. Heb je dat nog niet door? De oude partijen denken dat ze nog altijd met de oude truukjes politiek kunnen bedrijven. Ze maken zichzelf nog steeds wijs dat de burger naïef is, meer nog; dat willen ze de burger ook wijsmaken. Ach ja, internet bestaat niet, en we verstaan geen Frans en geen Engels. En politics.be bestaat ook niet. En we kijken met z'n allen uitsluitend naar 'Thuis' en 'Familie'. De traditionele partijen doen alsof er geen communicatie revolutie heeft plaatsgevonden en nog steeds plaatsvindt. Dat is enerzijds grappig, langs de andere kant ook weer niet. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1)De Wever is nen symapthieke type die altijd in den Dag Allemaal staat. 2)Ze hebben het gevoel hiermee de andere partijen te "kloten". Hoewel een meerderheid, niet politici wel burgers(zijzelf dus), zal lijden onder het rechts beleid van de NVA. 3) Het is crisis, we hebben dus een vijand nodig, het is vandaag allemaal de schuld van de Waal, binnen 10 jaar wie weet, de Polen?
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() Zoals?
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Neen ge hebt het signaal niet begrepen als ge die zin laat volgen door iets als 'we gaan vanaf nu keihard werken om blah blah blah'. Moest ge het begrepen hebben, was je al heel lang afgedropen en liet je de macht aan de winnaars over!! |
|
![]() |
![]() |
#98 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Maori : 16 oktober 2012 om 13:33. |
||
![]() |
![]() |
#99 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Er zijn veel mensen in deze samenleving die geen flauw benul hebben waarvoor de partijen staan. Dat moet je hen duidelijk maken. Alleen worden er zovele onwaarheden verspreid in het media landschap of veronderstellingen voor waar aangenomen. Bv. ik heb vorige week verschillende keren van N-VA'ers gehoord dat zij een "sociale partij" zijn. Dat kan ik dan toch niet opmaken uit hun partijstandpunten... |
|
![]() |
![]() |
#100 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |