Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 29 november 2012, 16:04   #81
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Nonsens, er wordt in toppolitiek niet meer of minder gescholden dan in de gemeentepolitiek.

Het verschil is wel dat bij toppolitici elk onvertogen woord, ongeacht de context, uitvergroot en overgeanalyseerd wordt, terwijl men in de gemeentepolitiek elkaar verwijt voor het vuil van de straat en iedereen gewoon zijn schouders ophaalt.
Inderdaad, geen smerigere politiek dan gemeentepolitiek.
'XIII' is offline  
Oud 29 november 2012, 16:08   #82
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Inderdaad, geen smerigere politiek dan gemeentepolitiek.
²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 29 november 2012, 19:07   #83
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (g)ans anders Bekijk bericht
Wellicht behoor jij tot het clubje van de verdraagzamen, die meer en meer azijn beginnen te pissen en niet begrijpen dat juist zij onze beste wijnen verazijnd hebben.

An Sandermans
Zo erg is het niet gesteld met onze wijnen hoor:
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=LN3MEIVR
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 29 november 2012, 20:54   #84
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hoogmoed komt voor de val. Ook in de Vlaamse Beweging moet de uitspraak dat de beweging zich best kan opdoeken, erg arrogant overkomen. Een niet-neoliberale Vlaamsgezindheid moet mogelijk zijn. Met alle respect voor Bart De Wever trouwens.

Je bent een "viveke" aan het doen ? het reanimeren van een dood draadje ? Pas op, voor je het weet gaat dit een verslaving worden en dan zien we hier weer draadjes van 2003 opduiken.
peter1962 is offline  
Oud 29 november 2012, 21:11   #85
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Gisteren werd Bartje geconfronteerd met de DJ die hij uit stress "...idioot!" noemde omdat de "ploat" bleef doorgaan. De DJ vond het niet zo erg, zoals geweten, omdat het een moeilijk moment was voor de voorzitter.

Nu kan het eens gebeuren dat iemand een ander uitscheld uit stress. Daar hebben mensen wel begrip voor.
Maar Bartje geeft echter als excuus dat hij de partijleden ALTIJD zo aanspreekt, en dat ze het ondertussen van hem gewend zijn!

Is DIT het RESPECT (voor A) dat hij ons wil bijbrengen!?? Ik heb al een kilo oordopjes in huis gehaald voor de kids...
Ik heb respect voor jouw mening, maar ik denk dat je een onbenullige futiliteit uitvergroot, omdat je de ironie van de uitspraak niet begrijpt.

De man waarover jij spreekt, "Bartje", is een meester in one-liners, ironische en sarcastische uitspraken. Dat wordt door velen ge-apprecieerd, en ik ken niemand van de "partijleden" die daar aanstoot aan neemt. Ik ken trouwens weinig of geen "partijeleden", ik ben geen lid en zal het nooit worden.

Maar ik apprecieer Bart De Wever in zoverre dat ik hem niet "Bartje" noem. Ik zie in hem het grootste politiek talent van de laatste vijftig jaar. Een man met charisma en visie. En ik vergeef hem graag dat hij af en toe ook al eens volks overkomt met een goed vloek of een cassante uitspraak.

Ik denk echter dat er velen zijn die gewoon op de loer liggen om hem "te pakken" op de meest ridicule manier, over prullaria die niets met zijn politiek talent te maken hebben.

Ik heb de uitspraak niet gehoord, maar, als voorbeeld, wel de uitspraak van een zekere Gaston Eyskens en nadien van zoon Marc Eyskens, die ons in de les zegden: het kiespubliek is dom, zij begrijpen politiek niet, en stemmen daarom maar klassiek op de CVP. (dom = idioot?) Ik vergeef hen die uitspraak, want het zijn ook maar mensen.
Oud 30 november 2012, 10:26   #86
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
Ik heb respect voor jouw mening, maar ik denk dat je een onbenullige futiliteit uitvergroot, omdat je de ironie van de uitspraak niet begrijpt.
Ja, dat is wel goed mogelijk. Politiek gaat quasi alleen nog over dergelijke futiliteiten.

Laat ons het eerder over programma hebben: wat gaan we met de bankenmaffia doen? Hoe gaan we de in de banken verspilde overheidsgelden recupereren? Enzovoort.

Citaat:
Ik heb de uitspraak niet gehoord, maar, als voorbeeld, wel de uitspraak van een zekere Gaston Eyskens en nadien van zoon Marc Eyskens, die ons in de les zegden: het kiespubliek is dom, zij begrijpen politiek niet, en stemmen daarom maar klassiek op de CVP. (dom = idioot?) Ik vergeef hen die uitspraak, want het zijn ook maar mensen.
Inderdaad. En geef ze eens ongelijk.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 30 november 2012, 15:09   #87
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ja, dat is wel goed mogelijk. Politiek gaat quasi alleen nog over dergelijke futiliteiten.

Toch niet; het is wat we er zelf van maken. Kijk maar naar de threads op dit forum: het gaat over de afslankingskuur van "de zwoerd", het vermeende feit dat "ze" er niets van gaan bakken, en dan bedoelen ze daarmee N-VA burgemeesters, die momenteel niet eens in dienst zijn, of nog: terloopse uitspraken, waar men één woordje verkeerd kan interpreteren.

Laat ons het eerder over programma hebben: wat gaan we met de bankenmaffia doen? Hoe gaan we de in de banken verspilde overheidsgelden recupereren? Enzovoort.

Hier ga ik volledig akkoord met jou.
Wat betreft de banken: op uitzondering van Dexia, betalen de grootbanken plichtsgetrouw hun schulden terug, met een stevige rente er bovenop.
De bankcrisis is een enorm complex geheel, waar vooral de US-hypotheekbanken boter op het hoofd hebben, met in hun kielzog de ratingbureaus en de revisorenkantoren die de "bui niet zagen aankomen" (nou moe, ze hadden hun verkeerde bril op).

Inderdaad. En geef ze eens ongelijk.

Ik heb uit die uitspraak van de hooggeleerde heren professoren en politici geleerd dat wij ons zeer kritisch moesten opstellen tegen de machtspartijen. In die tijd is dan ook SVB ontstaan, de voorloper van jouw geliefde partij, en de Volksunie tot grote bloei gekomen, als voorloper van mijn (voorlopig) geliefde partij.
Oud 30 november 2012, 19:09   #88
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Toch niet; het is wat we er zelf van maken. Kijk maar naar de threads op dit forum: het gaat over de afslankingskuur van "de zwoerd", het vermeende feit dat "ze" er niets van gaan bakken, en dan bedoelen ze daarmee N-VA burgemeesters, die momenteel niet eens in dienst zijn, of nog: terloopse uitspraken, waar men één woordje verkeerd kan interpreteren.
Wat je zegt, is niet in tegenstelling met wat ik zei, maar bevestigt het eerder.

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Hier ga ik volledig akkoord met jou.
Wat betreft de banken: op uitzondering van Dexia, betalen de grootbanken plichtsgetrouw hun schulden terug, met een stevige rente er bovenop.
Nee hoor, dat geldt helemaal niet voor BNP Paribas, waar de overheid gedwongen is geweest om aandelen te kopen en deze gedurende jaren niet mag doorverlopen.

Overigens kan niemand ontkennen dat de overheid veel betere voorwaarden bood dan de markt. Zonder overheid bestonden die banken niet meer. Het zijn dus geen private banken.

Citaat:
De bankcrisis is een enorm complex geheel, waar vooral de US-hypotheekbanken boter op het hoofd hebben, met in hun kielzog de ratingbureaus en de revisorenkantoren die de "bui niet zagen aankomen" (nou moe, ze hadden hun verkeerde bril op).
Het is het hele systeem dat niet werkt. Private banken bestaan niet, want als ze failliet dreigen te gaan, moet de overheid toch met geld over de brug komen. Het huidige systeem privatiseert de winsten, maar wentelt de verliezen af op alle burgers. Dit moet stoppen. Aangezien we toch voor de verliezen moeten opdraaien, laat ons dus ook profiteren van de winsten.

Citaat:
Ik heb uit die uitspraak van de hooggeleerde heren professoren en politici geleerd dat wij ons zeer kritisch moesten opstellen tegen de machtspartijen. In die tijd is dan ook SVB ontstaan, de voorloper van jouw geliefde partij, en de Volksunie tot grote bloei gekomen, als voorloper van mijn (voorlopig) geliefde partij.
De Volksunie is toch wel een heel andere partij dan de N-VA. De Volksunie was een uitdrukking van een brede, democratische, Vlaamse beweging, terwijl de N-VA gewoon een liberale onderaanneming van de Europese Commissie is, met wat Vlaamse verf erover. BDW was er ook duidelijk over: voor hem kan de Vlaamse beweging best verdwijnen. De N-VA is dus geenzins het politieke verlengstuk van die beweging.

Wat de PVDA betreft: van liefde van mijn kant voor die partij is geen sprake. Ik was altijd zeer scherp voor elke vorm van totalitarisme, ook het totalitarisme onder Stalin of de hysterie van de Bende van Vier in China (die gelukkig gecorrigeerd werd door Deng). Ik ben wel bereid om onder bepaalde voorwaarden een verstandshuwelijk aan te gaan.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 30 november 2012 om 19:10.
Kallikles is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be