![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ja, ik ben Koenraad Noël, beter bekend als de huidige Père Noël. Onze familie verzorgt al de gehele kersttraditie van toen de Engelsen nog Frans spraken. De Engelse tak heeft zichzelf na enige tijd wel wegens het anti-Frans sentiment hernoemd naar Christmas. En ik, ik ben het familiehoofd van de Belgisch-Nederlandse tak. In Amerika hebben we strijd tegen de Turkse Bisschop al gewonnen, in een monstercoalitie met Coca Cola, en usurpeerden we zijn titel, maar hier is de strijd nog bezig. In de tijd dat mijn voorvaderen nog rijke Nederlande koopmannen waren, hebben we Sinterklaas verzwakt met kolonialistische leugens, en weldra zullen we de genadeslag halen, in samenwerking met Geert Wilders én antiracistische organisaties! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De stoomboot en het hele gedoe rond Spanje zijn het duidelijkst. Dat komt uit de Nederlandse koloniale context. Het bekende liedje over de stoomboot stamt dan ook uit de 19e eeuw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een strak plan. Omdat zomaar op het internet te gooien moet het vertrouwen groot zijn.
Ontvangt u de kindertjes liever zittend op een troon of bent u eerder van het rondtrekkende type dat de huisbeveiligingssystemen weet te verschalken. En heeft u last van stoflong? Ach ik heb nog zovele vragen. Ik kom beter eens op uw schoot zitten als ik nog mag. Zit daar een leeftijdslimiet op eigenlijk? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 oktober 2012 om 21:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Klaas is wel het summum van (religieus getint) paternalisme
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg, ge kunt hem ook gewoon een vraag stellen hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Voor de protestantse tijd was Sinterklaas echter geen geschenkengever. Schoenen in de kerk werden door rijken gevuld op Sinterklaasavond, en men deelde dat uit aan de armen. De oudste Sinterklaasliedjes stammen uit de 17e eeuw. De huidige invulling van het feest uit de 19e en 20e eeuw. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 27 oktober 2012 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner mij nog steeds mijn sinterklaasnachtjes toen ik ik klein was. De mooiste periode van het jaar, samen met de gezelligheid van kerstmis.
Nu jaren later, heb ik zelf 3 kinderen, en geniet ik met volle teugen van die blije kindergezichtjes hier! Heel het verhaal er rond heeft mij nooit ene seconde geboeid! Wat ik wel doe, is elk jaar mijn kindjes bewust maken van het feit dat er veel kindjes zijn waar door omstandigheden geen sint of kerstman kan langskomen, en ze geven elke keer spontaan iets van hun speelgoed af aan de armere kindjes. Dat is bij mij veel belangrijker dan een paar verzonnen verhalen bijeen. En kerstmis draait hier ook al helemaal niet rond het katholieke gedoe (BWEURK) maar vooral rond de gezelligheid in en rond huis die we samen beleven! Je kan een mens alles afpakken, maar blijf in godsnaam van zen feestmomenten af. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sint Niklaas: Is het waar dat mijn vader een hoerenkot-uitbater was? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Het is nochtans zo, hoor. De cadeautjes aan kinderen zijn geëvolueerd uit de giften aan de armen, wat een ietwat logische evolutie is. Vele 19e-eeuws toevoegingen echter niet, maar bon.
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |