![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Is het wel goed dat we kinderen blijven wijsmaken dat de kerstman, sinterklaas en de paashaas bestaan? We weten zelf zeker dat ze niet bestaan, want we doen zélf wat die personages zouden doen? Het is niet zoals religie, dat zo'n zekerheid niet biedt, noch zo snel beloningen oplevert (hoewel Sinterklaas wel wat over die grens stapt).
Kort gezegd: we liegen gewoon tegen onze kinderen. We vertellen hen geen verhaaltje, waarvan ze weten dat het niet echt is, en enige scepsis wordt aan de kant geschoven door foutieve bewijzen. De figuren zijn ook overbodig, waarom niet de kinderen zélf rechtstreeks cadeautjes geven? Waarom vasthouden aan tradities die kinderen alleen maar achterdochtig maken als ze eindelijk doorhebben dat het een leugen is, een erg reële internationale samenzwering zelfs. Dit terwijl wij hen vaak zelf trachten aan te leren dat liegen niet mag. ![]() Overigens, is het niet wat overkill om Sinterklaas en Kerstmis te vieren in dezelfde maand? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
K&K |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is maar waar je je druk om maakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=uVYileUW_lw
![]() http://www.youtube.com/watch?v=JXwRWA2_gno ![]() Ach , de maatschappij , de commerce moet draaien , zolang de mensen dit willen , en kunnen betalen .... blijft het bestaan !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is weinig fout aan het vertellen van sprookjes aan kinderen.
Op voorwaarde dat ge niet blijft volhouden dat die figuren echt bestaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Een ouder die zijn kinderen Sint Niklaas onthoudt, is een monster
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Over hoe wij de indoctrinatie van hebzucht en aanverwanten van generatie op generatie overbrengen dus.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Een ouder die zijn kind constant voorliegt en het denkvermogen beperkt is pas een monster. Zowat 90% van de wereldbevolking dus.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Een relevant Amerikaans artikel, betreffende Santa Claus.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ik vind het onderwerp futiel. Kinderen leven in spel en fantasie en Sint Niklaas is daaraan een kindervriendelijke tegemoetkoming. Met voor en tegen, dat geef ik toe. Maar het is onbelangrijk. Persoonlijk ben ik er eerder tegen. Maar kan je de andere ouder iets beletten, als die ervoor is? Weer (nog meer religieuze) stof voor ruzie en misère binnen het huwelijk.
Laatst gewijzigd door eno2 : 27 oktober 2012 om 09:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft u kinderen? Voor kinderen valt de wereld van de verbeelding soms samen met 'hun' werkelijkheid. Ik zag dat bij de oudste kinderen en ik stel dat nog altijd vast bij onze jongsten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is voor en tegen, dat geef ik toe. Maar het is onbelangrijk. Persoonlijk ben ik er eerder tegen. Maar kan je de andere ouder iets beletten, als die ervoor is? Weer (nog meer religieuze) stof voor ruzie en misère binnen het huwelijk. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 oktober 2012 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb ook nooit iets gemerkt, bij mezelf of bij hen, van het volledig versmelten van verbeelding en werkelijkheid. Wel dat ze lang in character blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wanneer een ander kind verklapt dat Sinterklaas niet echt bestaat is dit het eind van de wereld niet, nogal bizar om dit als " schade" te zien. Je kunt kinderen trouwens perfect gelukkig houden met die feesten en gewoon eerlijk zijn, Sinterklaas is iemand die vroeger bestond en dat wordt ieder jaar herdacht met een groot feest voor kinderen. Gaat u ook pleiten voor de afschaffing van religie? Of mag die leugen wel blijven ondanks de schade die dit aanricht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|