Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2012, 10:48   #81
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En wat als het niet bij oproepen blijft?
Handelen, zoals ik al zei. Maar niet met precrime of thoughtcrime beginnen.
Citaat:
Het alternatief is wat? De oproepers die woord woord bij daad voeren negeren?
Nee, heb ik dat voorgesteld? Een misdaad is een handeling die iemand anders schaadt. Die iemand die schade berokkent moet bestraft worden, niet één of ander abstract geschrift gecensureerd worden voor iedereen.
Citaat:
Is het zo niet, onverdraagzame instellingen worden gemakkelijk gesubsidieerd hier in België.
Wel, het gaat toch om wat er zou moeten/kunnen veranderen? Dat dus.
Oud 26 november 2012, 11:10   #82
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht

Nee, heb ik dat voorgesteld? Een misdaad is een handeling die iemand anders schaadt. Die iemand die schade berokkent moet bestraft worden, niet één of ander abstract geschrift gecensureerd worden voor iedereen.

Wel, het gaat toch om wat er zou moeten/kunnen veranderen? Dat dus.
Neen, thoughtcrime laten we aan de moslims over, zij zijn de experten ter zake.

Ook niet als dat schrift gebruikt en misbruikt wordt om anderen schade te berokkenen?
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 11:17   #83
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Neen, thoughtcrime laten we aan de moslims over, zij zijn de experten ter zake.
Daarom opnieuw de vraag: Waarom ga je er zo prat op een soortgelijke tirannie aan te prijzen?

Citaat:
Ook niet als dat schrift gebruikt en misbruikt wordt om anderen schade te berokkenen?
Ik kan ook bakstenen misbruiken om anderen schade te berokkenen. De schuld ligt dan volgens U bij de baksteen?

In andere woorden neen. Ik vind niet dat Das Kapital gecensureerd moet worden als een Marxist een Colruyt zou gijzelen, ik vind niet dat de Koran gecensureerd moet worden omwille van de acties van Moslims, ik vind niet dat de Poëtische Edda gecensureerd moet worden omdat Varg Vikernes een kerk in de fik stak etc. Die mensen die de misdaad begingen dragen verantwoordelijkheid, niet de boeken. En die mensen moeten gestraft worden, niet iedereen of de gehele samenleving door het opstarten van een boekenvernietegingscampagne.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 26 november 2012 om 11:19.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 11:31   #84
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Citaat:
En wat als een "democratische meerderheid" beslist uw vrijheid te binden aan een abstract geschrift?
Oud 26 november 2012, 11:34   #85
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom opnieuw de vraag: Waarom ga je er zo prat op een soortgelijke tirannie aan te prijzen?

Ik kan ook bakstenen misbruiken om anderen schade te berokkenen. De schuld ligt dan volgens U bij de baksteen?

In andere woorden neen. Ik vind niet dat Das Kapital gecensureerd moet worden als een Marxist een Colruyt zou gijzelen, ik vind niet dat de Koran gecensureerd moet worden omwille van de acties van Moslims, ik vind niet dat de Poëtische Edda gecensureerd moet worden omdat Varg Vikernes een kerk in de fik stak etc. Die mensen die de misdaad begingen dragen verantwoordelijkheid, niet de boeken. En die mensen moeten gestraft worden, niet iedereen of de gehele samenleving door het opstarten van een boekenvernietegingscampagne.
Hoe komt het dat voor jou de hele wereld zwart of wit is, dat er geen grijs is.
Vreemd, je komt me niet dom over maar die leegte in je gedachtengang valt me op.
Plus, je denkt teveel met een westerse geest; het is van levensbelang dat je weet hoe een vijand ineen zit en dat je beseft dat je best vuur met vuur bestrijdt.
(Ik gebruik het woord vijand als in 'vijand van onze grondwet')

Als 1 boek de oorzaak is van zoveel wereldellende is de oplossing simpel me dunkt.
En voor mij is het perfect ok om het aanhangen van de islam, een ideologie die haaks op onze grondwet staat (moest je het vergeten zijn) strafbaar te maken; het boek moet niet uit de handel voor mij of gecensureerd worden.

Maar toch een probleempje:
Verspreiding van de islam=vechten/aanwenden van vrijheden
Tegengaan van de verspreiding van de islam=terugvechten/aanwenden van vrijheden
De tweede stap is onaanvaardbaar voor jou of moet op z'n minst beperkt worden; waarom?
Oud 26 november 2012, 13:03   #86
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Het derde oog van Visjnoe bij Hindoe vrouwen. Ook verbieden?

mooie foto.

Mijn punt is; het katholicisme is -op een paar stuiptrekkingen na- dood.
Nu de andere godsdiensten* nog en we zijn op de goede weg.
* Boeddhisme is geen godsdienst
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 13:57   #87
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En wat als een "democratische meerderheid" beslist uw vrijheid te binden aan een abstract geschrift?
1) Voor een grondwetswijziging heb je een democratische meerderheid van 2/3 nodig.

2) Fundamentalistische moslims hebben nog geen 51% democratische meerderheid.

3) Als iemand mijn boeken wilt komen in beslag nemen en censureren (moslim of Maori etc.) dan is het moment gekomen om mijn eigendom desnoods met geweld te verdedigen.
Oud 26 november 2012, 14:02   #88
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Voor een grondwetswijziging heb je een democratische meerderheid van 2/3 nodig.

3) Als iemand mijn boeken wilt komen in beslag nemen en censureren (moslim of Maori etc.) dan is het moment gekomen om mijn eigendom desnoods met geweld te verdedigen.
1/ als jij denkt dat een 2/3 meerderheid van moslims een utopie is, zit je hoofd in het zand

2/ wat niet is, kan nog komen

3/ je leest écht niet goed. Voor mij moeten de boeken niet weg zolang ik de volgelingen maar mag oppakken wegens het volgen en naleven van een mensonterend, discriminerend en vrouwenhatend boek
Oud 26 november 2012, 14:15   #89
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dat voor jou de hele wereld zwart of wit is, dat er geen grijs is.
Vreemd, je komt me niet dom over maar die leegte in je gedachtengang valt me op.
Plus, je denkt teveel met een westerse geest; het is van levensbelang dat je weet hoe een vijand ineen zit en dat je beseft dat je best vuur met vuur bestrijdt.
(Ik gebruik het woord vijand als in 'vijand van onze grondwet')
Als men zegt 'vuur met vuur bestrijden', dan doet men dat om uit te drukken hoe het niet moet. Vuur met vuur bestrijden werkt namelijk niet. Vandaar dat de brandweer water gebruikt en geen vlammenwerpers. Steek Uw living eens in de fik. Daarna Uw keuken, kwestie van te kijken hoe goed Uw brandende keuken de situatie in Uw brandende living verbeterd.

En opnieuw, U bent zelf een vijand van de grondwet.

---Art. 25

De drukpers is vrij; de censuur kan nooit worden ingevoerd; geen borgstelling kan worden geëist van de schrijvers, uitgevers of drukkers. ---

Citaat:
Als 1 boek de oorzaak is van zoveel wereldellende is de oplossing simpel me dunkt.
Ok; laten we even het principe van vrijheid van de pers vergeten en stellen dat jij de Koran mag verbieden of censureren.

1) Je gelooft toch zelf niet dat jij dat gaat kunnen bekrachtigen zonder van België een politiestaat te maken die in een rijtje tussen de Oost-Duitsland en China past? Wat ga je doen, razia's houden en boekenrekken omverwerpen? Wat als mensen een Koran hebben? Zwarte zak over de kop in het midden van de nacht?

2) Je gelooft toch ook niet dat het bij de Koran gaat blijven? Eerst ga je andere islamitische geschriften verbieden (immers, een Koran-studie zal je bijvoorbeeld ook wel verbieden). Daarna waarschijnlijk katholieke geschriften ofzo. Als die regels er dan toch zijn, zullen we boeken van Marx, Engels, Bakunin en andere revolutionairen ook maar verbieden, die zeggen immers dingen die niet in onze samenleving zitten. Waar ga je stoppen?

Citaat:
En voor mij is het perfect ok om het aanhangen van de islam, een ideologie die haaks op onze grondwet staat (moest je het vergeten zijn) strafbaar te maken; het boek moet niet uit de handel voor mij of gecensureerd worden.
Ahzo. Dus jij wilt effectief elke oppositie tegen het status quo de kop indrukken. Ga je ook de N-VA e.d. opdoeken? Confederalisme/separatisme staat haaks of de federalistische grondwet? Ik kan duizenden voorbeelden geven.

Begin met jezelf aan te geven he. Uw ideologie staat haaks op art. 25 van de grondwet.

Citaat:
Maar toch een probleempje:
Verspreiding van de islam=vechten/aanwenden van vrijheden
Tegengaan van de verspreiding van de islam=terugvechten/aanwenden van vrijheden
De tweede stap is onaanvaardbaar voor jou of moet op z'n minst beperkt worden; waarom?
Als je naar landen kijkt waar zich Islamitische revoluties hebben voorgedaan zou je eerder zeggen: verspreiding van de islam = aan banden leggen van vrijheden.
Egypte, Iran, Saudi-Arabië etc. staan niet bekend om hun civiele vrijheden.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 26 november 2012 om 14:28.
Oud 26 november 2012, 14:19   #90
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1/ als jij denkt dat een 2/3 meerderheid van moslims een utopie is, zit je hoofd in het zand

Wat niet is kan nog komen. Meest lachwekkende rechtvaardiging voor een beleid ooit.
Er is geen beleidsvoorstel, hoe belachelijk ook, dat je niet zou kunnen rechtvaardigen met "wat niet is kan nog komen".

Citaat:
3/ je leest écht niet goed. Voor mij moeten de boeken niet weg zolang ik de volgelingen maar mag oppakken wegens het volgen en naleven van een mensonterend, discriminerend en vrouwenhatend boek
Jij, enfin de politie, mag mensen oppakken als ze anderen schaden met hun handelingen. Niet simpelweg omdat ze een bepaalde ideologie aanhangen.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 26 november 2012 om 14:19.
Oud 26 november 2012, 14:48   #91
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Blijkbaar is het verkrachten van 1 verklede jongeman al goed om de vrijheden van een hele hoop mensen te beknotten.

Citaat:
Met 5% kom je al toe.

Citaat:
Daar kan ik je in volgen. Maar helaas.
Oud 26 november 2012, 16:19   #92
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als men zegt 'vuur met vuur bestrijden', dan doet men dat om uit te drukken hoe het niet moet. Vuur met vuur bestrijden werkt namelijk niet. Vandaar dat de brandweer water gebruikt en geen vlammenwerpers. Steek Uw living eens in de fik. Daarna Uw keuken, kwestie van te kijken hoe goed Uw brandende keuken de situatie in Uw brandende living verbeterd.

En opnieuw, U bent zelf een vijand van de grondwet.

---Art. 25

De drukpers is vrij; de censuur kan nooit worden ingevoerd; geen borgstelling kan worden geëist van de schrijvers, uitgevers of drukkers. ---

Ok; laten we even het principe van vrijheid van de pers vergeten en stellen dat jij de Koran mag verbieden of censureren.

1) Je gelooft toch zelf niet dat jij dat gaat kunnen bekrachtigen zonder van België een politiestaat te maken die in een rijtje tussen de Oost-Duitsland en China past? Wat ga je doen, razia's houden en boekenrekken omverwerpen? Wat als mensen een Koran hebben? Zwarte zak over de kop in het midden van de nacht?

2) Je gelooft toch ook niet dat het bij de Koran gaat blijven? Eerst ga je andere islamitische geschriften verbieden (immers, een Koran-studie zal je bijvoorbeeld ook wel verbieden). Daarna waarschijnlijk katholieke geschriften ofzo. Als die regels er dan toch zijn, zullen we boeken van Marx, Engels, Bakunin en andere revolutionairen ook maar verbieden, die zeggen immers dingen die niet in onze samenleving zitten. Waar ga je stoppen?

Ahzo. Dus jij wilt effectief elke oppositie tegen het status quo de kop indrukken. Ga je ook de N-VA e.d. opdoeken? Confederalisme/separatisme staat haaks of de federalistische grondwet? Ik kan duizenden voorbeelden geven.

Begin met jezelf aan te geven he. Uw ideologie staat haaks op art. 25 van de grondwet.

Als je naar landen kijkt waar zich Islamitische revoluties hebben voorgedaan zou je eerder zeggen: verspreiding van de islam = aan banden leggen van vrijheden.
Egypte, Iran, Saudi-Arabië etc. staan niet bekend om hun civiele vrijheden.
Vuur niet met vuur bestrijden? Oh beste, dan moet u 's DRINGEND naar Australië gaan. BESTE methode.

De rest: mijne joeng!
Oud 26 november 2012, 17:12   #93
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
mooie foto.

Mijn punt is; het katholicisme is -op een paar stuiptrekkingen na- dood.
Nu de andere godsdiensten* nog en we zijn op de goede weg.
* Boeddhisme is geen godsdienst
Leer eens begrijpend lezen.
Misschien vat je dan wat iemand probeert te zeggen.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 17:18   #94
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet waar het SCP haar cijfers gaat halen maar als ik rondkijk in mijn stad vind ik met moeite 1% ongesluierde vrouwen; de evolutie/achteruitgang van de laatste jaren is opvallend/schrijnend.
Als ik dit aan een moslma vraag, spreken zij graag van een modeverschijnsel; ik kan en wil het onderdrukken van vrouwen niet trivialiseren zoals zij - met fierheid - doen.
De moslimas zonder sluier vallen wel niet direct op.

U moet dus met objectieve cijfers komen en niet met wat u denkt te zien.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 19:46   #95
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De moslimas zonder sluier vallen wel niet direct op.

U moet dus met objectieve cijfers komen en niet met wat u denkt te zien.
Wat? Die vallen onmiddellijk op!

Dat zijn mijn objectieve cijfers, dingen die velen van mijn stadsgenoten ook opmerken.

Waarom zou ik niet mogen posten wat ik zelf ervaar?? Wat is dat nu voor zever? Dus als het niet te vinden is op statistieken.be moet ik erover zwijgen?
Oud 26 november 2012, 20:04   #96
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Er zijn ook niet praktiserende moslims.
Moslims, is een verzamelnaam. Praktiserend of niet, het blijven even grote lelijkaards. Het gaat dan evengoed over de zedepolitie, als de dronkaards die met z'n alle de hoerebuurten bevolken.

Dat is net zoals "marokkaan".. Het kan evengoed een algerijn, tunesiër of turk zijn.
Oud 26 november 2012, 20:32   #97
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is het verkrachten van 1 verklede jongeman al goed om de vrijheden van een hele hoop mensen te beknotten.
Inderdaad. En i.p.v. enkel de daders te straffen, beslist men dat een hele gemeenschap (in dat geval de studenten) eronder moeten lijden.
Slaafs hoofdjes buigen voor de misdadigers allemaal.
Citaat:
Met 5% kom je al toe.
Hoezo? Daar zit nu niet bepaald groot kapitaal achter die 5%. EN als je dat niet hebt, of een hoop populaire steun, dan kan je "de revolutie" of eender welke inspraak op je buik schrijven.
Oud 26 november 2012, 20:45   #98
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
1/ als jij denkt dat een 2/3 meerderheid van moslims een utopie is, zit je hoofd in het zand.
Hij is misschien een zandmens. Die zandmensen in de film Dune waren ook aanhangers van een soort Allah.
Citaat:
De kans is klein (dat hij geband word)
Citaat:
3/ je leest écht niet goed.
Zandmensen zijn blind. Jij verwacht mirakels.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 26 november 2012 om 20:46.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 20:57   #99
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ze moeten vooral de wet toepassen en als de wet zegt dat onverdoofd slachten niet mag , moet men geen uitzondering maken voor moslims.
Meer dan logisch en overduidelijk. Maar voor moslims word altijd een uitzondering gemaakt.
Oud 26 november 2012, 21:02   #100
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Voor mij maakt dat niet uit in hoe verre dat wc-papier boekje wordt toegepast. Het is in de eerste plaats die ranzige haat-cultuur die weegt op deze samenleving, niet de religie. Of een moslim nu gelovig is of niet, het blijven gewoon psychotisch pestjong.
2
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be