Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2013, 19:26   #81
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Fout.
U had een probleem om het woordje "telkens" te begrijpen.
Ziet ge, met wat goede wil lukt het om het terug te halen, veel courage
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 19:39   #82
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wacht eens wacht eens, ik ben de wet van 69 eens gaan opzoeken.

Dit gaat over kosten geallieerd aan een identiteitskaart.
De retributie waarvan hier sprake heeft niks te maken met een identiteitskaart, maar met een inschrijving voor vreemdelingen.

Die wet zegt ook dat geen ander tarief mag worden aangerekend voor diensten als dat Belgen betalen.
Maar het gaat niet over een eenzelfde dienst als Belgen of EUers.
Het gaat over buitenlanders van buiten de EU inschrijven.
De procedure is niet het zelfde als voor Europeanen die zich hier vestigen.
En stel dan nu de vraag : "hoe komt het dat de beleidsmedewerkers van Homans dat allemaal niet wisten, en zelfs niet wisten hoe hun schepen te briefen hoe ze op lastige vragen en tegenkanting van hogerhand kon reageren ? "

Ik vrees dat het antwoord is : amateurisme...
Dit had nooit mogen gebeuren. Als je zo mediatiek naar buiten komt met een quasi-revolutionaire maatregel moet die op alle vlakken nagekeken zijn op haalbaarheid. Een schepencollege van de tweede grootste stad van vlaanderen is geen bollenwinkel of geen chiro clubje.

Ik denk dat haar body orifice hier terecht veel werk krijgt.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 20:00   #83
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ziet ge, met wat goede wil lukt het om het terug te halen, veel courage
Blijven volhouden, ooit vergeten we wel dat ge geen argumenten had.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 20:07   #84
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Blijven volhouden, ooit vergeten we wel dat ge geen argumenten had.
Als ge ook wil onthouden dat ik in al die draden zowat de enige geweest ben die ook gelinkt heeft naar de bewijzen om zijn "ontbrekende" argumenten te onderbouwen, terwijl mijn opponenten niet verder raakten dan wat woordengevit, begrippen herbenoemd hebben, selectief gelezen hebben, de man gespeeld, ronduit uit hun nek gekletst hebben, .....Allemaal in een poging om niet te hoeven begrijpen wat duidelijk in de wet staat, en hun falend idool te vergoeilijken.

Laatst gewijzigd door spherelike : 3 april 2013 om 20:13.
Oud 3 april 2013, 20:40   #85
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ge ook wil onthouden dat ik in al die draden zowat de enige geweest ben die ook gelinkt heeft naar de bewijzen om zijn "ontbrekende" argumenten te onderbouwen, terwijl mijn opponenten niet verder raakten dan wat woordengevit, begrippen herbenoemd hebben, selectief gelezen hebben, de man gespeeld, ronduit uit hun nek gekletst hebben, .....Allemaal in een poging om niet te hoeven begrijpen wat duidelijk in de wet staat, en hun falend idool te vergoeilijken.
Ik moet toegeven dat ge het er al bij al nog redelijk van afbracht als ik uw medestanders hier lees.
Dat is pas de eerste blz.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
er zijn zo van die dagen. niet alleen kreeg kamerlid Dedecker het vandaag in zijn poep, mevrouw Homans kreeg het deze morgen ook in haar foef?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het zijn prutsers bij de N-VA.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Amateurisme bij NVA (Nieuwe vlaamse Amateurs?)
Citaat:
Ge verdedigt de NVA postjepakkers, coco?
Ben je ook een fan van Boerjoie?
Oud 3 april 2013, 21:09   #86
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet toegeven dat ge het er al bij al nog redelijk van afbracht als ik uw medestanders hier lees.
Dat is pas de eerste blz.
Het is ook de "in haar foef" draad, namelijk die van mevrouw Homans.
Oud 3 april 2013, 21:09   #87
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
En stel dan nu de vraag : "hoe komt het dat de beleidsmedewerkers van Homans dat allemaal niet wisten, en zelfs niet wisten hoe hun schepen te briefen hoe ze op lastige vragen en tegenkanting van hogerhand kon reageren ? "

Ik vrees dat het antwoord is : amateurisme...
Dit had nooit mogen gebeuren. Als je zo mediatiek naar buiten komt met een quasi-revolutionaire maatregel moet die op alle vlakken nagekeken zijn op haalbaarheid. Een schepencollege van de tweede grootste stad van vlaanderen is geen bollenwinkel of geen chiro clubje.

Ik denk dat haar body orifice hier terecht veel werk krijgt.
Amateurisme ?
Er wordt tegenwoordig geen wet gemaakt of ze hangt met haken en ogen aan mekaar. Ik denk dat in ons wettelijk bestel het gewoon onmogelijk is om nog iets toe te voegen of aan te passen zonder dat er wel op de een of andere manier wel ergens tegen een of andere regel gezondigd wordt. Sterker, ik ben er zeker van dat er al tegenstrijdige wetten bestaan.
In software zie je dat ook. Dat heet dan design rot. En de oplossing is continue refactoring of alles wegzwieren en opnieuw beginnen. Dat lijkt me misschien aangewezen hier in dit onland met weten van onder Bonaparte.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 21:12   #88
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb vooral onthouden dat u iets heeft met unicef. En het lidmaatschap van België daarvan, en dat zoiets blijkbaar heel duur is en u tegenhoudt om Vlaanderen autonomie te gunnen. Het lidmaatschap van unicef is u te duur.
Maar u kletst uiteraard ook nooooooit uit uw nek.
Neen, dat doet u niet.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 3 april 2013 om 21:12.
Oud 3 april 2013, 21:14   #89
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Waarom laat men het opzoekingswerk niet aan de federale regering over ?
Tenslotte gaat het om toekomstige “Belgische” burgers.
Eens ze over de nodige papieren beschikken kunnen de gemeenten het paspoort uitreiken aan het normale tarief.
Oud 4 april 2013, 05:12   #90
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Misschien in Antwerpen een Vlaams paspoort invoeren, kunnen ze de prijs zelf vaststellen.
Ik ben Vlaming en ik heb er 250 € voor over.
Overigens zijn Antwerpenaars Vlamingen?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 06:27   #91
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik heb vooral onthouden dat u iets heeft met unicef. En het lidmaatschap van België daarvan, en dat zoiets blijkbaar heel duur is en u tegenhoudt om Vlaanderen autonomie te gunnen. Het lidmaatschap van unicef is u te duur.
Maar u kletst uiteraard ook nooooooit uit uw nek.
Neen, dat doet u niet.
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike

U hoeft echt niet te komen trollen, om mijn gelijk te bewijzen, maar toch bedankt
Oud 4 april 2013, 07:13   #92
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike

U hoeft echt niet te komen trollen, om mijn gelijk te bewijzen, maar toch bedankt
Inderdaad dat hoeft u echt niet te doen.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 4 april 2013 om 07:14.
Oud 4 april 2013, 07:26   #93
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom laat men het opzoekingswerk niet aan de federale regering over ?
Tenslotte gaat het om toekomstige “Belgische” burgers.
Eens ze over de nodige papieren beschikken kunnen de gemeenten het paspoort uitreiken aan het normale tarief.
NVA en terug federaliseren van bevoegdheden?
Misschien als Pasen op een maandag valt
Oud 4 april 2013, 21:33   #94
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wat is een belasting?

Een belasting is een eenzijdig opgelegde heffing aan personen of firma’s die op het grondgebied van de gemeente gevestigd zijn of die er belangen hebben.
De opbrengst wordt aangewend om de algemene uitgaven van de gemeente te financieren.

Soorten belastingen:
- de aanvullende belastingen
- andere gemeentelijke belastingen

Wat is een retributie?

Een retributie is een som die de gemeente vraagt als tegenprestatie voor een dienstverstrekking waar een persoon of een firma zelf heeft om verzocht, eventueel stilzwijgend.
Het bedrag van een retributie staat rechtstreeks in verband met de kosten van de geleverde prestatie.

We hebben het dus wel zeer degelijk over het tweede.
stierenstront 1=2. de belasting op drijfstroom is ook een retributie. vertel mij eens welke prestatie de gemeente levert in dit specifieke geval ?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 21:34   #95
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Uit de omzendbrief van nva minister Bourgeois uit 2011:
"Voor afgifte van administratieve stukken wordt het volgende criterium gehanteerd: stukken die worden aangevraagd wegens wettelijke of reglementaire verplichtingen zijn onderworpen aan een belasting;"

En als je wil weten wat een retributie is, moet je maar het vervolg lezen, dat legt hij ook uit.

Tenzij je wil beweren dat deze nva-minister een schertsfiguur is, die niet weet waarover hij het heeft.
euh .. het nv-a minister in kwestie is een schertsfiguur ..

Oud 4 april 2013, 21:36   #96
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is ook de "in haar foef" draad, namelijk die van mevrouw Homans.
nogmaals : met recht en reden.

Oud 4 april 2013, 21:38   #97
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Amateurisme ?
Er wordt tegenwoordig geen wet gemaakt of ze hangt met haken en ogen aan mekaar. Ik denk dat in ons wettelijk bestel het gewoon onmogelijk is om nog iets toe te voegen of aan te passen zonder dat er wel op de een of andere manier wel ergens tegen een of andere regel gezondigd wordt. Sterker, ik ben er zeker van dat er al tegenstrijdige wetten bestaan.
In software zie je dat ook. Dat heet dan design rot. En de oplossing is continue refactoring of alles wegzwieren en opnieuw beginnen. Dat lijkt me misschien aangewezen hier in dit onland met weten van onder Bonaparte.
eh .. software ? refactoring ? Bonaparte ?

Oud 4 april 2013, 21:39   #98
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Misschien in Antwerpen een Vlaams paspoort invoeren, kunnen ze de prijs zelf vaststellen.
Ik ben Vlaming en ik heb er 250 € voor over.
Overigens zijn Antwerpenaars Vlamingen?
wie zijn vlamingen ? wat houdt hen bezig ?

Oud 5 april 2013, 08:10   #99
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
wie zijn vlamingen ? wat houdt hen bezig ?
Antwerpenaars, die Antwerpenaar zijn, Limburgers die Limburger (of wereldburger) zijn, Brabanders die Brabander (naargelang Waalstalig of Brabantstalig) zijn en Vlamingen (onderverdeeld in oost en west naargelang ze van Hente of Bruhhe) zijn.

Wat hen bezighoud?
Tom Boonen, Thuis, Familie, De Kampioenen, leeuwenvlaggen met of zonder rode klauwen, voetballers met onuitspreekbare namen, die vandaag goede spelers zijn omdat ze bij Brugge spelen en morgen kloefekappers omdat ze bij Chelsea spelen en het weer.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2013, 18:26   #100
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Antwerpenaars, die Antwerpenaar zijn, Limburgers die Limburger (of wereldburger) zijn, Brabanders die Brabander (naargelang Waalstalig of Brabantstalig) zijn en Vlamingen (onderverdeeld in oost en west naargelang ze van Hente of Bruhhe) zijn.

Wat hen bezighoud?
Tom Boonen, Thuis, Familie, De Kampioenen, leeuwenvlaggen met of zonder rode klauwen, voetballers met onuitspreekbare namen, die vandaag goede spelers zijn omdat ze bij Brugge spelen en morgen kloefekappers omdat ze bij Chelsea spelen en het weer.
vlamingen, ik krijg er maar geen hoogte van. 't Zijn Antwerpenaars, Limburgers, Brabanders en Vlamingen. Bovendien moeten die Antwerpenaars Antwerpenaar zijn, de Limburgers Limburger en de Brabanders Brabander.

Zijn er dan Antwerpenaars die geen Antwerpenaar zijn ? vlamingen die geen vlaming zijn ?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be