Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2013, 20:20   #81
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je maakt er een karikatuur van. Ik stel namelijk nergens dat we die mensen zomaar hun gang moeten laten gaan.

Pedoseksualiteit dient strafbaar te zijn. Simpelweg omdat de belangen van het kind boven de belangen van de pedoseksueel staan.
Zeg het dan meteen. daarom vroeg ik: 'breid uit'.

Ik zei ook verbanning wanneer er zulke daden zich hebben voorgedaan. Net zoals jij zegt dat het strafbaar dient te zijn.

Verbanning is al iets anders dan de suggesties die hier al passeerden...
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2013, 20:30   #82
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Moeten onze rechtse conservatieve traditionalisten weer alles veralgemenen? Ik spreek enkel in naam van mezelf.
Ik heb me steeds in zijn geheel uitgesproken tegen liefdesrelaties tussen minderjarigen en volwassenen, maar ik begin beetje bij beetje te beseffen dat ik dat eigenlijk enkel maar deed omdat steeds verteld wordt dat het niet mag, niet omdat daar echt iets fundamenteel fout aan is.
Je spreekt dan wel in naam van jezelf, je bent "toevallig" ook een linkse progressieve multiculturalist. Hoe durf je te vertellen dat er niets fundamenteel fout is aan een liefdesrelatie tussen een minderjarige en een volwassene? Minderjarigen zijn veel te kwetsbaar en makkelijk te manipuleren. Laat kinderen kinderen zijn en hou er verdomme je linkse handen af. Druk maar gerust op het driehoekje hoor, maar ik walg van jou. Kinderen "go with the flow" en doen alles wat trendy en cool is. Hoeveel kinderen zitten al op Facebook? Het is ontelbaar. Nu ga jij die kinderen vertellen dat ze ook nog eens met volwassenen mogen neuken. Je gaat hun kindertijd herleiden tot een groot bordeel. De samenleving is nu al oversekst. Daar ga jij nog een serieuze schep bovenop doen. Jij bent een gevaar voor de samenleving met je degoutante praatjes.

Citaat:
Natuurlijk moet je Dutroux erbij sleuren, iemand die ik op geen enkele manier verdedig. Seks tegen iemands wil in is altijd verwerpelijk, zowel bij kinderen als bij volwassenen. Hetzelfde voor moord. Het gaat hier over seks die beide partijen willen.
Beide partijen? Kinderen willen voor hun puberteit helemaal geen seks, en al zeker niet met mensen die veel ouder zijn. Dat idee leeft enkel in de gestoorde hoofden van pedofielen. Wat zit jij hier toch te bazelen man? Je zet de deur wagenwijd open voor allerhande misbruiken. Heb je nu ook al medelijden met pedofielen? Hoe naïef ben jij eigenlijk? Mogen jouw kinderen een relatie aangaan met iemand die veel ouder is? Ga je condooms in de kinderkribbe leggen? Want wat selectief knippen in mijn repliek is natuurlijk wel fijn, maar keer op keer mijn vragen en opmerkingen ontwijken en weglopen vind ik nogal laf. Als je iets te zeggen hebt, doe het dan goed.

Citaat:
Ik denk trouwens ook niet dat seks iets is waar kinderen met een leeftijd van één getal aan denken, op enkele zeldzame uitzonderingen na. Bij vijftienjarigen, die ook als minderjarig gelden, zijn er al tientallen percenten die erover nadenken. Op kussen, knuffelen en het platonische daarentegen staat helemaal geen leeftijd.
Kinderen die door hun puberteit gaan denken inderdaad aan seks. Maar laat die kinderen vooral experimenteren met leeftijdsgenoten. En hou er jouw graaiende tengels af. Enkele volwassen vuilaards moeten zich daar niet mee bemoeien.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2013, 20:31   #83
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Blij dat anderen het ook merken. Ook Calvinist apprecieert de stupiditeit van deze trollers niet.
Jamaar een Calvinist... wat moeten we d�*�*r nu mee? Calvinisten trollen zonder dat ze daar erg in hebben. Van (relig(i)euze) nature uit.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 mei 2013 om 20:34.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2013, 20:36   #84
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
...
Hij deed exact dezelfde uitleg als degene die Robinus nu doet.
...
En weetjewel wie dat nog heeft gedaan?
...
Dus Robinus man, let op je woordjes hoor.
Omdat bepaalde mensen waar ook ikzelf niets van moet hebben bepaalde woorden uitgesproken hebben, mag ik ze niet uitspreken of ik zou er zelf iets mee te maken hebben of zo? Ongeveer elk mening is al ooit door de één of andere slechterik uitgesproken, hoor. Vreemde argumentatie dus. Straks ga je nog beweren dat Roger Vangheluwe een duivelse progressieveling is... Als je graag alles op hoopjes gooit, Vangheluwe ligt gezellig bij jou op de conservatieve hoop. Leuk, he, zo'n argumentatie?
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2013, 20:36   #85
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Ik had gehoopt op een inhoudelijke discussie waarin we respectvol met elkaar konden omgaan, zeker omdat het een delicaat onderwerp is. Maar, soit, vul de draad nog maar wat vol met jullie bekrompen zever. Ik ga hier niet verder aan deelnemen.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2013, 20:39   #86
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij wilt dus mensen verbannen van dingen waar ze weinig tot misschien wel niets aan kunnen doen?

Want pedofilie is "aangeboren" maar ook de impulsiviteit om tot zulke daden te komen kan genetisch zijn.
Een pitbull kan er ook niets aan doen dat hij mensen wil doodbijten. Dus gewoon laten loslopen op straat he man.
Oud 11 mei 2013, 20:41   #87
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Je spreekt dan wel in naam van jezelf, je bent "toevallig" ook een linkse progressieve multiculturalist. Hoe durf je te vertellen dat er niets fundamenteel fout is aan een liefdesrelatie tussen een minderjarige en een volwassene? Minderjarigen zijn veel te kwetsbaar en makkelijk te manipuleren. Laat kinderen kinderen zijn en hou er verdomme je linkse handen af. Druk maar gerust op het driehoekje hoor, maar ik walg van jou. Kinderen "go with the flow" en doen alles wat trendy en cool is. Hoeveel kinderen zitten al op Facebook? Het is ontelbaar. Nu ga jij die kinderen vertellen dat ze ook nog eens met volwassenen mogen neuken. Je gaat hun kindertijd herleiden tot een groot bordeel. De samenleving is nu al oversekst. Daar ga jij nog een serieuze schep bovenop doen. Jij bent een gevaar voor de samenleving met je degoutante praatjes.

Beide partijen? Kinderen willen voor hun puberteit helemaal geen seks, en al zeker niet met mensen die veel ouder zijn. Dat idee leeft enkel in de gestoorde hoofden van pedofielen. Wat zit jij hier toch te bazelen man? Je zet de deur wagenwijd open voor allerhande misbruiken. Heb je nu ook al medelijden met pedofielen? Hoe naïef ben jij eigenlijk? Mogen jouw kinderen een relatie aangaan met iemand die veel ouder is? Ga je condooms in de kinderkribbe leggen? Want wat selectief knippen in mijn repliek is natuurlijk wel fijn, maar keer op keer mijn vragen en opmerkingen ontwijken en weglopen vind ik nogal laf. Als je iets te zeggen hebt, doe het dan goed.

Kinderen die door hun puberteit gaan denken inderdaad aan seks. Maar laat die kinderen vooral experimenteren met leeftijdsgenoten. En hou er jouw graaiende tengels af. Enkele volwassen vuilaards moeten zich daar niet mee bemoeien.
Dat is toch wat kort door de bocht. Kinderen zijn geen asexuele wezens.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2013, 20:44   #88
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Zeg het dan meteen. daarom vroeg ik: 'breid uit'.

Ik zei ook verbanning wanneer er zulke daden zich hebben voorgedaan. Net zoals jij zegt dat het strafbaar dient te zijn.

Verbanning is al iets anders dan de suggesties die hier al passeerden...
Neurowetenschappers weten al grotendeels waardoor het komt dat mensen een seksuele voorkeur hebben naar kinderen.

Nu moet alleen nog dat deel in de hersenen gemanipuleerd worden, waarom zouden we daar niet naar streven? In plaats van dat belachelijke "verbannen".
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2013, 20:44   #89
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een pitbull kan er ook niets aan doen dat hij mensen wil doodbijten. Dus gewoon laten loslopen op straat he man.
Doe niet zo mal, gekkie.
Oud 11 mei 2013, 20:45   #90
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had gehoopt op een inhoudelijke discussie waarin we respectvol met elkaar konden omgaan, zeker omdat het een delicaat onderwerp is. Maar, soit, vul de draad nog maar wat vol met jullie bekrompen zever. Ik ga hier niet verder aan deelnemen.
Ga je weeral weglopen, zoals gewoonlijk? Heel zwak is dat. Nee, ik kan me best inbeelden dat mensen die jouw progressieve praatjes over seks met minderjarigen niet volgen, heel "bekrompen" van geest moeten zijn.
Oud 11 mei 2013, 20:48   #91
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Neurowetenschappers weten al grotendeels waardoor het komt dat mensen een seksuele voorkeur hebben naar kinderen.

Nu moet alleen nog dat deel in de hersenen gemanipuleerd worden, waarom zouden we daar niet naar streven? In plaats van dat belachelijke "verbannen".
Correct. Sta ik helemaal achter.

Echter: we zijn nog niet toe aan manipuleren. Ofwel?

Dus in de tussentijd...
Oud 11 mei 2013, 20:49   #92
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is toch wat kort door de bocht. Kinderen zijn geen asexuele wezens.
Kinderen willen voor hun puberteit helemaal geen seks, en al zeker niet met volwassenen.
Oud 11 mei 2013, 20:49   #93
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Correct. Sta ik helemaal achter.

Echter: we zijn nog niet toe aan manipuleren. Ofwel?

Dus in de tussentijd...
Zonder pedofielen kan men die delen ook niet manipuleren is het wel?

De tbs kliniek doet het toch gewoon goed?
Oud 11 mei 2013, 20:57   #94
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Zonder pedofielen kan men die delen ook niet manipuleren is het wel?

De tbs kliniek doet het toch gewoon goed?
Hoe het eraan toegaat in Nederland daar heb ik geen zicht op.

Pedo's zijn inderdaad nodig om de hersenen te manipuleren, ja.
Maar verbanning is niet: ergens naar een ver afgelegen oord.
Oud 11 mei 2013, 20:58   #95
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe het eraan toegaat in Nederland daar heb ik geen zicht op.

Pedo's zijn inderdaad nodig om de hersenen te manipuleren, ja.
Maar verbanning is niet: ergens naar een ver afgelegen oord.
Hoe zie je dan verbanning voor je?
Oud 11 mei 2013, 21:13   #96
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad geen goed idee om kinderen te laten beslissen wanneer ze wel en niet naar school willen gaan. Zoiets zou immers schadelijk zijn voor de samenleving. Dat is heel anders dan de liefdesrelatie tussen eender wie en eender welke andere(n). Zo'n liefdesrelatie zorgt niet voor een verarming van de samenleving. Ik zie dus niet direct een probleem, ongeacht wie met wie in zo'n relatie zit.
Dat is niet correct. Ongewenste zwangerschap, kinderen die een relatie aangaan leren minder goed, en wanneer zulke relaties ook seksuele engagement zich meebrengen leidt dat allemaal tot emotionele bekommernissen bij ouders zodra ze daarachter komen en zo'n bekommernis betekent vroeg of laat een catastrofe voor psychisch welbevinden en soms ook conflicten binnen het gezin en uiteindelijk scheidingen (uit elkaar gaan) en wat dat allemaal nog gaat veroorzaken op het gebied van mentale gezondheid van zowel de ouders als de kinderen. Kortom: niks goeds voor de samenleving.

Wanneer je iets afwijkend / abnormaal (tegen de gemeenschappelijke gewoonte dus) verricht, wil je ook vaak dat het allemaal geheim blijft en d�*t is, sociaal en psychisch, een serieuze verwachting. Wat dan indien deze verrichting blootgesteld wordt? Niet te vermijden uitputtingscrisis en meer stoornissen volgen.

Een mutationele afwijking van de gewoonte is ook schadelijk. Met jouw progressieve geest zul je niet direct in staat zijn om begrip, concept en socio-psychische inhoud van 'gewoonte' te vatten, maar er is altijd een uitweg: probeer direct of indirect in contact te komen met ouders die dat probleem hebben meegemaakt (helemaal los van het feit of hun kindjes al dat niet de initiatiefnemers waren).

En wat dat voor kinderen betekent kan nog erger zijn; ik spreek hier ook uit ervaring want als kind vanaf 6 viel ik op volwassene meisjes.
Voor zolang dat 'verborgen' bleef was er niets aan de hand maar op een dag gebeurde wat ik nooit had verwacht: mijn moeder kwam erachter en geloof me maar: ik wou liever doodgaan dan het accepteren van het nieuws. Emotioneel lijden was toen en voor een lange periode een dagelijkse kost. Waarom? Dat doe je gewoon niet plus nog andere culturele factoren (bvb. geen seks voor huwelijk).

Kinderen gaan emotioneel helemaal anders om met taboes, gewoonte, verwachtingen van ouders en vriendenkring ..

Schade is sowieso onvermijdbaar en een traditionele norm ga je absoluut niet in één dag kunnen veranderen. Zelfs al helpt de wetgeving mee wat in principe iets idealistisch is want het systeem van regels komt tot stand door een heel lange geschiedenis van socioculturele en economische verhoudingen naast filosofische levensbeschouwelijke conflicten/tegenspraken.

Citaat:
Neen. De rest mag ook een relatie aangaan met wie ze willen indien die ander daarmee akkoord gaat. Leuk, toch?
Met de rest bedoel ik niet enkel de individuen maar ook de relaties tussen individuen en groeperingen en wat deze relaties teweegbrengen en teweeggebracht hebben in de vorm van gewoonten, tradities, visies, verwachtingen .. et cetera.

Citaat:
Gewoonte aanzie ik niet als een argument op het morele vlak, enkel soms op het praktische vlak.
Neem dan slechts het praktische vlak want een discussie tussen ons m.b.t moraliteit zal uitlopen op een dodenweg en dat zéker als je slechts 'schade' als maatstaf neemt.

Citaat:
Gewoontes gaan ook niet verhinderen dat een volwassene gevoelens heeft voor een kind of dat een kind gevoelens heeft voor een volwassene. Die gevoelens bestaan. En gevoelens onderdrukken is niet gezond voor een mens. We moeten daar volwassen mee kunnen omgaan en niet zomaar roepen dat die gevoelens slecht zijn. Daarmee maak je die mensen depressief, maar dat doet die gevoelens niet verdwijnen.
Dat is een zéér interessante opmerking.
Ik geloof dat men de schade moet beperken en dat doen we gezamenlijk door het creëren van een omgeving waarin 'de gewoonte' beter gewaardeerd wordt dan eigen ego. Men gaat zich aanpassen aan de situatie.

Dat is indirect en jij creëert ermee een sfeer en die spreekt zelf uit, dus in plaats van een mens die zegt: "jij bent ziek/slecht" zegt de sfeer: "dit is wat we zijn: kinderen doen niet mee aan seks".

Stapsgewijs verdwijnen de afwijkingen in plaats van wettelijke/artificiële selectie te bewerkstelligen want anders vervang je ongemak / depressie op kleine schaal door depressie op grote schaal. Kinderen die er afstand van nemen denken nu "aah dat is slecht; we doen zoiets niet" gaan anders beginnen denken als je het toch maatschappelijk een beetje aanvaardbaar wilt maken.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2013, 21:18   #97
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe zie je dan verbanning voor je?
Het komt wat neer op gevangenschap. Ergens in een ietwat afgelegen domein.
In afwachting tot er gepaste behandelingen zijn. Dus geen cellen waar 4 op elkaar gepakt zijn.
Oud 11 mei 2013, 21:20   #98
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het komt wat neer op gevangenschap. Ergens in een ietwat afgelegen domein.
In afwachting tot er gepaste behandelingen zijn. Dus geen cellen waar 4 op elkaar gepakt zijn.
Uhu.. maar waar is dat afgelegen domein dan?

Ga iets wat meer de praktische weg op, in plaats dat theoretische geneuzel.
Oud 11 mei 2013, 21:26   #99
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Uhu.. maar waar is dat afgelegen domein dan?

Ga iets wat meer de praktische weg op, in plaats dat theoretische geneuzel.
Vb. hier in België hebben we het domein in Opgrimbie. Het is wel een natuurdomein, maar enkele Belgisch-nationalistische extremisten hebben het erdoor gekregen dat er daar een klooster kon gebouwd worden. Nu, het gebouw staat er reeds, dus de faciliteit is er ook al. en die zusters kunnen ook eens wat zorgtaken op zich nemen. Herscholing en opleiding betreffende de problematiek kan verstrekt worden.
Oud 11 mei 2013, 21:33   #100
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Ben jij niet beschaamd in deze draad onder je nick een joodse vlag te plaatsen ?
neen heel fier ben ik, zeker tov Jodenhaters zoals jij!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be