Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2013, 12:58   #81
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij kent me, dus je hebt recht van spreken.

Ik ben geboren in Hasselt, omdat er destijds nog geen moederhuis was in Bree. (Bree had nog niet lang een moederhuis toen mijn 13 jaar jonger broer daar geboren is. Het Breesse zieken huis kwam nog een hele tijd later) Mijn beide ouders waren Breeënaren. Ik heb daar dus mijn jongste levensjaren doorgebracht.

Jaja, SYSTEM in het stadje van Kim Clijsters. Ik heb daar trouwens nog altijd een héle grote familie wonen. Mijn jongste zus is er jaren geleden ook opnieuw naartoe getrokken. Ze woont vlakbij het Breese moederhuis/ziekenhuis.

Mijn ouders verhuisden van Bree naar een andere Limburgse gemeente maar leven niet meer. Alles samen heb ik ruim een halve eeuw in Limburg gewoond. Zo lang zal ik tijdens wat mij nog rest van leven nergens anders meer wonen.
Mijn kinderen zijn alle drie in Limburg blijven wonen. Ze hebben er hun Limburgse partner gevonden en hun huis gebouwd.

System kan zich niet voorstellen dat een Limburger zich tegelijkertijd Vlaming kan voelen. Bovendien denkt hij aan zichzelf andere (ex.) Limburgers te kennen.
Van een enggeestig en op zichzelf gericht eigen-volk-eerst-soort gesproken...
Vermits u zich tot mij wendt, zal ik u dan ook maar antwoorden.

Ik meen me te herinneren dat u me dat allemaal eens verteld hebt. Maar dat u me toen ook gezegd heeft dat u verhuisd bent naar de Vlaanders. En dat u daar al jaren woonde. En toen heb ik u nog geantwoord, zo meen ik , in de zin van: ja het is er aan te zien, want ook uw ziel is in de Vlaanders gaan wonen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2013, 13:35   #82
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Nu vind je toch ook al Nederlandstalige Vlamingen tussen andere prestigieuze prijswinnaars, bijv. in de wiskunde, een Fields medal voor Jean Bourgain uit Oostende . Dat is niet niks.
Een kardinaal Mercier verzette zich tegen de vernederlandsing van universitair onderwijs want hij vond dat Nederlands ongeschikt was voor de verspreiding van hogere kennis, maar die wist blijkbaar niets van het bestaan van prominente Nederlandse wetenschappers (en Nobelprijswinnaars) als Van't Hoff, Kamerling Onnes, Lorentz, Zeeman, van der Waals, Debye enz...
Ik denk dat jij een goeie Belgische kardinaal zou kunnen worden Eberhard.
Jean Bourgain mag dan Nederlandstalig zijn, hij (en vele anderen) vindt ook dat Nederlands niet geschikt is voor de verspreiding van hogere kennis. Daarom dat hij zijn werk in de Engels taal schrijft.
Daarom dat aan onze universiteiten veel gebruik gemaakt word van de Engelse taal.

Wat is het verschil met het verleden?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2013, 13:38   #83
Tavek
Banneling

Standaard

Ere doctoraten zijn een klucht en een uitholling van het begrip doctor.

Een ander moet daar 4-6 jaar voor afzien, een proefschrift schrijven en verdedigen.

Maarbon, dr. h.c. Clijsters....ge hebt het toch alweer binnen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2013, 13:49   #84
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (Geza)ni(c)k Bekijk bericht
Tja, die eredoctoraten...

Ze worden zoveel uitgedeeld dat ze niet meer geloofwaardig zijn. Spijtig voor al die echte doctors die het misschien wel verdienen.
²

En aangezien geen kat nog geïnteresseerd is, gooien ze er af en toe een bekende naam tussen zodat de media nog eens komt filmen.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2013, 16:31   #85
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Ik meen me te herinneren dat u me dat allemaal eens verteld hebt. Maar dat u me toen ook gezegd heeft dat u verhuisd bent naar de Vlaanders. En dat u daar al jaren woonde. En toen heb ik u nog geantwoord, zo meen ik , in de zin van: ja het is er aan te zien, want ook uw ziel is in de Vlaanders gaan wonen.
Jij vindt ook dat allochtonen zich niet hoeven aan te passen aan de streek waar ze zich huisvesten, zeker?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2013, 16:48   #86
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Als je dat allemaal al wist, waarom stelde je het dan in vraag? (posting 55)
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2013, 16:56   #87
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Jean Bourgain mag dan Nederlandstalig zijn, hij (en vele anderen) vindt ook dat Nederlands niet geschikt is voor de verspreiding van hogere kennis. Daarom dat hij zijn werk in de Engels taal schrijft.
Daarom dat aan onze universiteiten veel gebruik gemaakt word van de Engelse taal.

Wat is het verschil met het verleden?
Kom zeg, er wordt nog steeds in het Nederlands gedoceerd, gediscuteerd, examen afgenomen. Lesmateriaal is er nog steeds in het Nederlands. Ook vertalingen van Engelse lesboeken bestaan nog.
Voor internationale publicaties is het logisch dat je een grote, veelbegrepen taal gebruikt. Wie alleen in het Hongaars of Nederlands publiceert zal meer moeite hebben om zijn werk wereldberoemd te maken, en een internationale lezing in het Nederlands houden zal het publiek ook niet zo veel bijbrengen.
Er moet bijgevolg ook wat vorming zijn om in minstens één van die grote talen te leren publiceren. Bij ons is dat Engels, maar in Duitsland zal dat nog grotendeels Duits zijn en in Rusland Russisch. (Al zit bij die artikels altijd wel een Engelse abstract bij)
Als je het verschil écht niet ziet met het ééntalig Franse onderwijs in Vlaanderen in de 19de, begin 20ste eeuw, tja...
Oud 29 mei 2013, 16:58   #88
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Het feit dat prins Filip een eredoctoraat heeft bij de KUL zegt voldoende. Die man heeft het intellect van een krop sla.
Oud 29 mei 2013, 17:05   #89
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Als je dat allemaal al wist, waarom stelde je het dan in vraag? (posting 55)
De poster bedoelt meer dan waarschijnlijk dat men niet alleen Limburger is door geboorte maar ook en vooral Limburger is met het hart.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 mei 2013 om 17:05.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2013, 17:10   #90
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Beiden Franstaligen.

Of wilde je toevallig beweren dat Béatrice Delvaux (baas van Lesoir, woonachtig Affligem) óók een Vlaming is?
Alweer gelogen. Beiden waren Vlamingen, Nederlandstalig én flamingant. Ze hebben ook alletwee initiatieven ter bevordering van het Nederlands in het openbaar leven genomen. Beernaert is 10 jaar eerste minister geweest. Je kan dit allemaal op het internet vinden.

Natuurlijk was het Frans dominant in deze periode en hebben beiden hun studies in het Frans gedaan, maar dat betekent nog niet dat ze franstalig waren.

Het is trouwens niet de eerste keer dat je leugens vertelt. Ook jouw beweringen omtrent de dominante rol van het Engels in de Vlaamse media hebben we moeten ontkrachten. Je begint stilaan de reputatie van beroepsleugenaar te krijgen.
Oud 29 mei 2013, 17:14   #91
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar dat betekent nog niet dat ze franstalig waren.
Thuis Franstalig zijn, school lopen in het Frans en werkzaam zijn in het Frans. Franstaliger wordt het niet hoor.

Citaat:
Ook jouw beweringen omtrent de dominante rol van het Engels in de Vlaamse media hebben we moeten ontkrachten.
Vlaamse radio > 90 % Engelstalig.

Wat snap je daar niet aan?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 29 mei 2013 om 17:14.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2013, 17:37   #92
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Thuis Franstalig zijn, school lopen in het Frans en werkzaam zijn in het Frans. Franstaliger wordt het niet hoor.

Het hoger onderwijs was franstalig. De rest zuig je uit je duim. Gelieve anders de bewijzen te leveren.

Citaat:
Vlaamse radio > 90 % Engelstalig.

Wat snap je daar niet aan?
Vlaamse radio is de meest diverse radio van Europa. Alle belangrijke talen komen ruim aan bod.

De RTBF radio is voor meer dan 90 % franstalig. Een vaststelling waar je niet naast kunt kijken. D�*t is de waarheid.
Oud 29 mei 2013, 23:20   #93
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Clijsters deed tenminste nog heel wat om een eredoctoraat te verdienen.

Waarmee verdiende Flipperke het zijne?

Hiermee? http://www.youtube.com/watch?v=bXs-yiWi27I
Touché !!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2013, 23:25   #94
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dit bewijst nogmaals dat eredoctoraten geen zak waarde hebben.
Net zoals ''minister van staat''.
Zelfs criminelen als Willy Claes krijgen die titel.
Of azijnpisser Gijsels die nooit minister is geweest.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be