![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En het gaat hier niet over zo'n vandenatuurgenietersfietsers, maar over die snelheidsfietsers....en die rijden niet graag aan een lage snelheid, da's immers niet 'sportief'.....
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien de wetgevers wenst dat fietsers zich aan bepaalde snelheden houden, dan is het logisch dat in de technische vereisten een geijkte (!) snelheidsmeter voorgeschreven wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga ooit eens op de ventoux gaan rijden.
Met mijn moto.
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wielertoeristen die in zwerm aan't rondrijden zijn, zijn zelden hoffelijke verkeersdeelnemers.
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Plus, het is niet omdat een fietscomputertje niet verplicht is, dat je geen kunt installeren op je fiets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien een optie, nummerplaten voor fietsers.
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze willen dat er niet meer gefietst wordt langs de Schelde, dat ze het dan verbieden. De cafés aan de Schelde zullen wel in opstand komen, maar dat is blijkbaar niet belangrijk.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wielrenners zijn over het algemeen asociaal tuig. Het enige waar ze zicht op hebben is de snelheid waarmee ze fietsen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Om eens een overdreven vergelijking te maken: als er een verkeersbord staat met 'niet hoger dan 2,5 m' , moet er dan voor ieder voertuig ook verplicht een hoogtemeter voorgeschreven worden ? Wat zijn we hier nu eigenlijk bezig met over die 30 km te zeuren....pas als 'sportieve fietser' je snelheid aan aan wat er voor en naast je rijdt en daarmee gedaan.... En ga niet de baan op met de mentailiteit van 'opzij, opzij, opzij, maak plaats, maak plaats, maak plaats, we hebben ongelofelijke haast'..... ![]()
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Ik ben voor mijn werk dagelijks 2 uur op de baan. En in het weekend ben ik ook dikwijls onderweg naar hier en gunder. Vanaf de eerste mooie dagen zie ik ze de straten en banen onveilig maken , uw fietsende lastverkopers.
Niet enkel in België trouwens. In Zuid Frankrijk waar ik regelmatig verblijf, rijden ook zo heelder pelotons ( dikwijls gepensioneerde ) met koersvelo uitgeruste ambetanterikken rond, vooral d�*�*r waar ze storen. D.w.z. overal ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ik nog klein was kon je gewoon op de fietsstrook rechts van de baan rijden, moest je enkel even omkijken om te zien of je kon inhalen, kon je gewoon rechtdoor rijden, stonden er geen paaltjes overal in de weg bij elke bocht, had je geen struiken waardoor je niks zag, moest je niet om de haverklap oversteken zelfs al moest je aan dezelfde kant van de weg zijn, werden fietsstroken meegestrooid met de baan in de winter, zag je de baan en ijs/sneeuwplekken wegens geen rijen struiken die het licht van de straatlampen afschermt.
Nu is het allemaal wat toen niet was. Tot in het ridicule toe. Dat maakt dat je elke dag een veelvoud maneuvres moet maken die stuk voor stuk gevaarlijk zijn. Ik rij al vele jaren elke dag met de fiets naar het werk en ook in het weekend, en heb de het zien evolueren naar deze absurd geheel. Nog maar gisteren pas, op een dubbelrichtingsfietspad met de typische struikenstrook tussen baan en fietspad, vol met putten en stukken draad die verondersteld werd de takken in een rechte lijn te houden, maar tot een wirwar werden herleid, plots kwam daar een tractor van in de tegenovergestelde richting in opdracht van de gemeente het gras opzij afrijden, ik kon dus geen kant op en moest stoppen, fiets opheffen en door die tussenstrook struiken ploeteren om op de baan te raken, waar ik dan pal in de weg kwam van de auto's die wegens het dubbelrichtingsfietspad en allerhande verboden stroken amper nog de breedte overhebben om elkaar te passeren, en geen ruimte meer hebben om me daar te ontwijken zonder tegenliggers te hinderen. En op de oversteekplaatsen voor fietsers hebben ze paaltjes/borden pal op de bocht gezet die je als fietser moet maken, gewoon in de weg dus. Al die eilandjes en stroken en blokken en paaltjes nemen je als fietser de kans af om te anticiperen op de aankomende auto's bij het oversteken. Je strandt zo dan op zo een typisch 'eilandje' midden in het verkeer, met auto's die je op een halve meter voor en achter voorbijrazen. Dit alles, is typisch overheidsmoeizucht/regelneverij. En waarom? Omdat deze absurde toestanden, waar je dagelijks mee wordt geconfronteerd, gewoon hun excuus vormen om niet te moeten helpen produceren wat anderen willen kopen. Dit specifiek nieuwe, ribbelstroken speciaal voor fietsers, zag je al van ver afkomen. Over nog eens 10 jaar zijn de voetgangers/lopers aan de beurt. Over een halve eeuw of zo zal een of andere "schepen van dierenwelzijn" vermoedelijk ribbelstroken voor slakken voorstellen.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het fietsbeleid is in Vlaanderen een ramp. Er zijn nauwelijks deftige fietspaden en als ze er , worden ze slecht onderhouden. En ja, dat is een exclusief Vlaamse bevoegdheid, we kunnen daar de Walen niet de schuld van geven.
Wij rijden af en toe eens naar Nederland met de fiets en je merkt onmiddellijk wanneer je de grens oversteekt. Van een hobbelige weg vooral gemaakt voor koning wagen kom je op een biljartvlakke weg met 2 brede fietspaden waar de auto's zich maar moeten aanpassen. Dan nu afkomen met van die pestmaatregels op de paar deftige fietspaden die we hebben, is dan vrij cynisch. En dat voor een regio die zich een wielerland noemt...
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
![]() Echter, die pestmaatregels (ribbelstroken op de JAAGPADEN !!!!!) zijn er gekomen omdat die JAAGPADEN door die (minderheid ? van) fietsterroristen niet meer veilig zijn voor die gebruikers waarvoor die JAAGPADEN 'gereserveerd' zijn : de 'trage' fietsers en voetgangers..... Dat heeft dus niks te maken met de gewone fietspaden......
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 14 juli 2013 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag heb ik in de namiddag een mooie fietstocht langs de jaagpaden. Over het algemeen slechts positieve ervaringen. Wel enkele haantjes, maar die blijken toch een uitzondering te zijn.
|
![]() |
![]() |