Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2013, 22:26   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Aan de snelheid die een normaal mens rijd en wandelt storen die ribbelkes ook niet ...........
Die ribbelkes treffen enkel de fanatieke wieler terroristen en dat is de bedoeling.
Neen, dat is juist niet het geval. Oneffenheden kan je als fietser het best overwinnen door er snel over te rijden. Iedere profwielrenner weet dat en handelt overeenkomstig.

Voor een recreant zijn de ribbelstroken weldegelijk storend. Trouwens, waarom zou er zoiets bestaan als een vlakheidsnorm voor fietspad als oneffenheden zogezegd niet zouden storen? Uw redenering rammelt, hoor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 22:28   #82
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De meeste groepen rijden heus geen vijftig. Wel rond vijfendertig. Met een piek van hoogstens veertig, maar dat is meestal heel tijdelijk.

Slechts profrenners weten er meer uit te persen. Die trainen langs jaagpaden evenwel bijna steeds in de week. Niet in het weekeinde.
HEt Scheldepeloton haalt soms zelfs 60km/u, niet gemiddeld maar als piek. En zij rijden in de week. En 40 of 50 maakt relatief weinig uit. De toegelaten snelheid is 30km/u.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 22:30   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
HEt Scheldepeloton haalt soms zelfs 60km/u, niet gemiddeld maar als piek. En zij rijden in de week. En 40 of 50 maakt relatief weinig uit. De toegelaten snelheid is 30km/u.
Dat kan allemaal best zijn. Feit is eveneens dat die maximumsnelheid staat in een reglement dat in zijn geheel als in de details hopeloos verouderd is.
Oud 15 juli 2013, 22:30   #84
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
"Ze rijden langs mij" is tegenwoordig ook al een gevaarlijke toestand.

Maar eigenlijk heb je gelijk, betuttelen, reglementeren en bestraffen.
Altijd en overal.
Mischien is dat de enige taal die de Vlamingen begrijpen.
Ze roepen er blijkbaar alsmaar harder om....
Ja jong, ik hou ook niet van betutteling maar nog minder van een respectloze, lompe samenleving die vindt dat iemand in de weg rijdt of wandelt omdat hij/zij dat genieten of ontspannen anders ziet dan aan 50 km u per uur gevaarlijke situaties te creëren.
Erger, agressief en onbeleefd te zijn tegen andere weggebruikers.
Oud 15 juli 2013, 22:32   #85
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Je zou je redenering ook kunnen omdraaien: wat hebben wandelaars en kinderen te zoeken op een jaagpad ? Er zijn voor jullie alternatieven genoeg, voor een peloton zijn die er niet...
Wandelaars, kinderen en wielertoeristen mogen allen gebruik maken van een jaagpad, vooropgesteld dat ze zich aan de wetten houden. Minder dan 30km/u, 2 aan 2 en zich aanpassend aan de omstandigheden.

Wielrenners die sneller dan 30km/u willen rijden, kunnen dat doen op de openbare weg.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 22:35   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja jong, ik hou ook niet van betutteling maar nog minder van een respectloze, lompe samenleving die vindt dat iemand in de weg rijdt of wandelt omdat hij/zij dat genieten of ontspannen anders ziet dan aan 50 km u per uur gevaarlijke situaties te creëren.
Erger, agressief en onbeleefd te zijn tegen andere weggebruikers.
Onbeleefd- en lompheid zijn geen monopolie van een bepaalde groep. Net zo goed kan ik verwijzen naar groepen leerlingen die heel het fietspad innemen en er niet aan denken aan de kant te gaan. Of groepen bejaarde recreanten die menen dat ze het hele jaagpad mogen innemen en hoogstverwonderd zijn als iemand belt om hen in te halen.
Oud 15 juli 2013, 22:36   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
Wandelaars, kinderen en wielertoeristen mogen allen gebruik maken van een jaagpad, vooropgesteld dat ze zich aan de wetten houden. Minder dan 30km/u, 2 aan 2 en zich aanpassend aan de omstandigheden.

Wielrenners die sneller dan 30km/u willen rijden, kunnen dat doen op de openbare weg.
Nogmaals, die twee aan twee staat niet in het reglement. Indien u dat bestrijdt, daag ik u uit om uit het reglement te citeren.

Iedereen weet wat die 30 km/u nog waard is. Zelfs de dienstwagens van W&Z houden zich er al lang niet meer aan.
Oud 15 juli 2013, 22:38   #88
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Een nummerplaat voor wielertoeristen
Ik vind dit niet zo een slecht idee.
Waarom mogen zij incognito alles uithalen?
Ik denk dat dit een grote drempel zou zijn, nu doet een fietser wat hij wil en komt bijna altijd weg.
Hier bij ons is een heel breed voetpad, je bent steeds blij niet door een fietser of brommer te zijn aangereden.
Oud 15 juli 2013, 22:41   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dit niet zo een slecht idee.
Waarom mogen zij incognito alles uithalen?
Ik denk dat dit een grote drempel zou zijn, nu doet een fietser wat hij wil en komt bijna altijd weg.
Hier bij ons is een heel breed voetpad, je bent steeds blij niet door een fietser of brommer te zijn aangereden.
In plaats van hier erover te zeuren, kan je beter de plaatselijke politici hierover aanspreken. En ook melden aan de locale politie.
Oud 15 juli 2013, 22:45   #90
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat bedoelt u met "het is laakbaar snel te rijden in groep in die omgeving"? Wat is er laakbaar snel te rijden op een verlaten jaagpad?
Vandaag de dag zijn de meeste jaagpaden niet zo verlaten meer geloof mij.
Ik vaar héél véél langs jaagpaden met mijn boot, België, Frankrijk, Nederland, Duitsland en overal zie je hetzelfde probleem.
Grote groepen heel snel rijdende wielertoeristen langs de jaagpaden en dat zeker in Vlaanderen.
De reacties van de andere gebruikers over die wielerterroristen zijn ook overal hetzelfde, gevaarlijk, brutaal en ongehoord gedrag.
Oud 15 juli 2013, 22:46   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vandaag de dag zijn de meeste jaagpaden niet zo verlaten meer geloof mij.
In de zomer misschien. Zodra de temperaturen zakken en het weer minder wordt, liggen de jaagpaden er soms heel verlaten bij.
Oud 15 juli 2013, 22:47   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grote groepen heel snel rijdende wielertoeristen langs de jaagpaden en dat zeker in Vlaanderen.
De reacties van de andere gebruikers over die wielerterroristen zijn ook overal hetzelfde, gevaarlijk, brutaal en ongehoord gedrag.
Snel rijden is niet hetzelfde als "gevaarlijk, brutaal en ongehoord gedrag".
Oud 15 juli 2013, 22:55   #93
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Lang geleden dat je nog eens met een klein kind gaan wandelen bent ? Anders zou je weten dat zo'n kind door 't voorbijzoeven van zo'n bende oelewappers van de schrik niet weet wat gedaan en voor 't zelfde geld vlak onder hun wielen loopt.... Maar dan zal 't waarschijnlijk de schuld van de (groot)ouders zijn want die moesten dat kind maar stevig vastgehouden hebben....
Ik heb hier enkele maanden geleden nog verteld hoe ik zo'n klein kind heb zien vallen van haar fiets toen zo'n zotten haar aan weerszijden voorbijvlogen. Maar dat zal ook wel haar schuld geweest zijn....'ze rijden langs mij'...
In familie langs de Dender en met de kinderen op de fiets werd m'n broer achteraan aangereden door zo een halve gare; ze waren met z'n drie. We waren schijnbaar niet rap genoeg weg.
Mijn kleinzoon op de grond maar geen schade.
Wat hebben die jongens geluk gehad dat de kleinzoon niks had, ze hadden anders wel ribbeltjes gezien samen met hun fietsen in de Dender.
Langs de Dender is het erg met die gasten en dan vooral is het er bochtig en niet te breed.
Oud 15 juli 2013, 22:57   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In familie langs de Dender en met de kinderen op de fiets werd m'n broer achteraan aangereden door zo een halve gare; ze waren met z'n drie. We waren schijnbaar niet rap genoeg weg.
Wat hebben die jongens geluk gehad dat de kleinzoon niks had, ze hadden anders wel ribbeltjes gezien samen met hun fietsen in de Dender.
Langs de Dender is het erg met die gasten en dan vooral is het er bochtig en niet te breed.
Dat kan allemaal best zijn, maar dat houdt niet in dat iedereen schuldig moet worden verklaard. Nogmaals, er zijn inderdaad rotte appels. Alleen betekent dat niet dat u nu alle appels moet weggooien.
Oud 15 juli 2013, 23:00   #95
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Dat is een aanrijding ten gevolge van het gevaarlijk rijden en het zodoende anderen in gevaar brengen.
Het stoort mensen dat ze in groep snel rijden en vinden dat al de rest uit de weg moet.
Het stoort mensen dat ze in groep snel rijden daar waar het 'voorbehouden' is voor trageren.
Het stoort.....dat ze asociaal en arrogant zijn.
Het stoort.
Juist, daar gaat het over en daarom vind ik die ribbeltjes goed.
Ook al zal ook ik ze voelen als ik er over rijd op m'n gemak.
Oud 15 juli 2013, 23:01   #96
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb zes jaar lang naast de schelde naar school gefietst (in de buurt van Dendermonde, waar nu die GAS boetes van kracht zijn), en ik heb ook verschillende jonge kinderen zien aangereden worden door halve zotten op een koersfiets. Ze rijden u aan en schelden u dan nog eens uit ook...

en aan al die mensen die zeggen dat de meerderheid van koereurs een bel heeft... indien je met een bel verwijst naar het "UIT DE WEG" geroep dat ze brullen terwijl ze komen aanstormen, dan heb je gelijk

die ribbelstroken hadden er al veel langer moeten liggen...

@ Jan van den Berghe, totaal mee akkoord, maar hoe zou jij het dan aanpakken? Die "paar" (en het zijn er wat ) verzieken alles...
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 23:06   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
@ Jan van den Berghe, totaal mee akkoord, maar hoe zou jij het dan aanpakken? Die "paar" (en het zijn er wat ) verzieken alles...
Wat W&Z doet, is als een leraar die geen weg weet met een paar rebelse elementen in de klas en dan maar heel de klas straft. Uit onmacht.

Dat is wat W&Z heeft gedaan. In plaats van na te denken over een mogelijke oplossing van dit specifiek probleem (nl. onbehouwen gedrag door bepaalde wielertoeristen), werkt men iets uit waarbij alle fietsers het gelag betalen.

Controle op de jaagpaden zou geen slecht idee zijn. Eventueel een tijdslot, waarbij snelrijders bijvoorbeeld op bepaalde dagen en uren er mogen toeren.
Oud 15 juli 2013, 23:08   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht

die ribbelstroken hadden er al veel langer moeten liggen...
Neen, daar lomp rijgedrag er niet door verholpen wordt. Ook de snelheid gaat er in het algemeen niet door omlaag.
Oud 15 juli 2013, 23:09   #99
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Je zou je redenering ook kunnen omdraaien: wat hebben wandelaars en kinderen te zoeken op een jaagpad ? Er zijn voor jullie alternatieven genoeg, voor een peloton zijn die er niet...
Amai, straf. Jaagpaden werden niet aangelegd voor de wielerterroristen maar om schepen te trekken langs dat water.
Ze werden uitgebouwd tot iedereens vreugde tot leuke plekken om te wandelen te fietsen op een bakje te zitten enz.
Dit op kosten van de gemeenschap en nu zouden die jaagpaden moeten voorbehouden worden aan de wielertoeristen?
In de politiek zeker? Daar kennen ze ook het verschil tussen mijn en dein niet.
Misschien moeten ze daarvoor dan ook maar eens de aanleg en het onderhoud ervan voor hun rekening nemen via één of andere belasting.
Lompe egoïsten gewoon.
Oud 15 juli 2013, 23:11   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Amai, straf. Jaagpaden werden niet aangelegd voor de wielerterroristen maar om schepen te trekken langs dat water.
Ze werden uitgebouwd tot iedereens vreugde tot leuke plekken om te wandelen te fietsen op een bakje te zitten enz.
Neen, dat laatste fantaseert u erbij. Uw eerste zin is juist, maar dat is nu eenmaal vandaag de dag voltooid verleden tijd.

Jaagpaden vervullen nu een belangrijke utilitaire en recreatieve fietsfunctie. Vandaar dat ze opgenomen werden in zowel het functioneel als het recreatief fietsnetwerk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be