Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2013, 15:32   #81
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Koehandel.
Neen georganiseerde gebiedsroof.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 15:33   #82
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Jammer voor Peterke, moet hij zich in steeds grotere bochten en in steeds grotere pseudo intellectuele praat wentelen om zijn haat voor alles wat Vlaams is te kunnen blijven botvieren.

80 franstalige rechters en 20 Vlaamse, wie kan en durft dat verkopen? De walen zijn trouwens nu al terug in hun rapen gescheten.
Die hele regeling rond het gerechtelijke arrondissement BHV is onverkoopbaar en te absurd voor worden. Het tekort aan Nederlandstalige rechters in Brussel, de Franstalige Brusselse parketmagistraten in Vlaams-Brabant, het feit dat de hoogste parketmagistraat in Brussel voortaan Franstalig moet zijn (een Franstalig rechtendiploma), de versoepeling van de taalwetgeving.

Heel dit akkoord zorgt ervoor dat we opnieuw een paar decennia terug in de tijd worden gekatapulteerd. (met dit akkoord zijn er opnieuw Franstalige magistraten actief in het Vlaams gewest).
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 15:35   #83
spabert
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En Raf dan ?
raf is ook keitof en een harde werker
een harde bolster met een zachte pit

Laatst gewijzigd door spabert : 6 augustus 2013 om 15:35.
spabert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 15:41   #84
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
De burgemeester van Overijse over het BHV-akkoord.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...30307_00495742

Ter informatie: de lijst van de burgemeester haalde in 2012 bij de gemeenteraadsverkiezingen 41% van de stemmen (een stijging van 2%). Wat zijn ze in de rand toch content over het BHV- akkoord.
Die ex-VU politicus mag als burgemeester uiteraard zijn mening hebben en in de pers ventileren. No problem.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 15:52   #85
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die hele regeling rond het gerechtelijke arrondissement BHV is onverkoopbaar en te absurd voor worden. Het tekort aan Nederlandstalige rechters in Brussel, de Franstalige Brusselse parketmagistraten in Vlaams-Brabant, het feit dat de hoogste parketmagistraat in Brussel voortaan Franstalig moet zijn (een Franstalig rechtendiploma), de versoepeling van de taalwetgeving.

[Heel dit akkoord zorgt ervoor dat we opnieuw een paar decennia terug in de tijd worden gekatapulteerd. (met dit akkoord zijn er opnieuw Franstalige magistraten actief in het Vlaams gewest).
Hiermee heb ik het ook lastig, het is juridisch een draak en past eigenlijk niet in de logica van de organisatie van ons gerecht. De gerechtelijke splitsing verdient zeker geen schoonheidsprijs. Politiek-communautaire beslissingen verdienen dat overigens zelden tot nooit.

Laatst gewijzigd door peter1962 : 6 augustus 2013 om 15:52.
Oud 6 augustus 2013, 15:58   #86
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Hiermee heb ik het ook lastig, het is juridisch een draak en past eigenlijk niet in de logica van de organisatie van ons gerecht. De gerechtelijke splitsing verdient zeker geen schoonheidsprijs. Politiek-communautaire beslissingen verdienen dat overigens zelden tot nooit.
En waarom? Omdat ze constant in het voordeel van de walen moeten verlopen of het kot is te klein?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 15:58   #87
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die ex-VU politicus mag als burgemeester uiteraard zijn mening hebben en in de pers ventileren. No problem.
Waaw zeg, hij laat weten dat hij u hier uitermate dankbaar voor is.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 16:02   #88
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waaw zeg, hij laat weten dat hij u hier uitermate dankbaar voor is.
Leer begrijpend lezen, en voeg er een scheutje sarcasme aan toe. Dan snap je dat ik eigenlijk zeg dat zijn mening me kan gestolen worden.
Zo duidelijker ?
Oud 6 augustus 2013, 16:10   #89
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Kortom, de traditio's gaan petsen krijgen in 2014 als welverdiende beloning voor hun hoegenaamd walgelijke gedrag.
Oud 6 augustus 2013, 16:10   #90
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En waarom? Omdat ze constant in het voordeel van de walen moeten verlopen of het kot is te klein?
Een politieke beslissing is altijd een compromis. Dus nooit voor één partij 100% van het eigen wenslijstje. Daar heb ik geen probleem mee. Maar het politieke wisselgeld had men niet mogen geven door een franstalig parket in halle toe te staan. Ik heb bijzonder weinig affiniteit met symbolen en symbooldossiers, maar dit is volgens mij een vergissing. Er waren andere en wellicht betere oplossingen mogelijk.
Oud 6 augustus 2013, 16:14   #91
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kortom, de traditio's gaan petsen krijgen in 2014 als welverdiende beloning voor hun hoegenaamd walgelijke gedrag.
Als ze petsen gaan krijgen, dan zal het voor andere redenen zijn Xeno. Niemand ligt wakker van de gerechtelijke splitsing van BHV...
Oud 6 augustus 2013, 16:16   #92
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat is de relevantie van het feit dat hij vroeger nog lid was van de VU? (vandaag is hij lid van een lokale partij). Ik wou gewoon het standpunt van System weerleggen die zei dat ze in de rand best tevreden zijn met het BHV-akkoord.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 16:20   #93
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze petsen gaan krijgen, dan zal het voor andere redenen zijn Xeno. Niemand ligt wakker van de gerechtelijke splitsing van BHV...
Is het daarom dat er niets mag gezegd worden "om de Franstaligen niet te bruskeren?"

http://www.knack.be/nieuws/belgie/er...ter-06/08/2013

Want mij lijkt het dan toch de zekere schijn te hebben dat de traditio's en de Franstaligen er wakker van liggen.

Als ik u hoor dan krijg de indruk dat je je wensen voor werkelijkheid neemt.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 augustus 2013 om 16:21.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 16:21   #94
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Wees maar zeker dat het een tema gaat zijn tijdens de aanloop naar de verkiezingen. De gewone burger gaat er misschien niet veel van begrijpen, maar wel voldoende om te weten dat het hele zaakje stinkt.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 16:22   #95
spabert
Banneling

Standaard

Citaat:
En Raf dan ?
Citaat:
klopt als een bus peter.
gelukkig ziet Bruno dat ook in. Jij hebt dat inzicht gemeen met Bruno en Carolien vroeger.
spabert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 16:27   #96
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En wat is de relevantie van het feit dat hij vroeger nog lid was van de VU? (vandaag is hij lid van een lokale partij). Ik wou gewoon het standpunt van System weerleggen die zei dat ze in de rand best tevreden zijn met het BHV-akkoord.
En waarbij je dan toevallig die burgemeester kiest die op een lokale lijst opkomt waarvan je heel goed weet dat het een afsplitsing was van VU, die ook nog in coalitie zit met n-va en dus zeker het akkoord niet gaat omarmen. De man geeft overigens een deelkritiek op één punt, dat dan nog een intentieproces is gezien die BHG een lege doos is.
Ik denk dat het eerlijk is om te stellen dat de meerderheid van de burgemeesters Halle-Vilvoorde een veel gematigder oordeel vellen.
Oud 6 augustus 2013, 16:31   #97
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is het daarom dat er niets mag gezegd worden "om de Franstaligen niet te bruskeren?"

http://www.knack.be/nieuws/belgie/er...ter-06/08/2013

Want mij lijkt het dan toch de zekere schijn te hebben dat de traditio's en de Franstaligen er wakker van liggen.

Als ik u hoor dan krijg de indruk dat je je wensen voor werkelijkheid neemt.
Het gaat niet om mijn wensen, we zullen zien wat de 8 na het reces zullen beslissen. Tot dan kunnen wij hier de ketel alvast warm houden met onze discussies
Oud 6 augustus 2013, 16:34   #98
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een politieke beslissing is altijd een compromis. Dus nooit voor één partij 100% van het eigen wenslijstje. Daar heb ik geen probleem mee. Maar het politieke wisselgeld had men niet mogen geven door een franstalig parket in halle toe te staan. Ik heb bijzonder weinig affiniteit met symbolen en symbooldossiers, maar dit is volgens mij een vergissing. Er waren andere en wellicht betere oplossingen mogelijk.
Peter, ik heb eens een linkje voor jou. Het is een klein, maar oerdegelijk naslagwerk geschreven door Roger Fisher and William L. Ury waarin ze een onderhandelingstechniek beschrijven waarin er geen winnaars zijn en geen verliezers. Op die manier is men erin geslaagd om de Sinaai woestijn situatie te ontmijnen (letterlijk misschien) na de de zesdaagse oorlog doordat Israel en Egypte tot een compromis kwamen dat wel een schoonheidsprijs verdiende.

Enfin, als jij vindt dat de nederlandstaligen onderdrukt moeten worden ten voordele van de franstaligen dan is dat jouw zaak. Feit blijft, als 1 kindje zijn speelgoed niet wil delen met een ander kindje dan zal het hoedanook op een bepaald moment aan slaag geraken, enkel het wanneer is de vraag.
Oud 6 augustus 2013, 16:37   #99
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eén van de bestelde studies zou af zijn.

En ai ... er zouden meer Nederlandstalige magistraten moeten komen.

Maar in het krantenartikel staat ook iets dat veel belangrijker is, voor de realiteit des dingen, namelijk:

Dus ... nu kijken wij uit hoe de Vlaamse minderheid in die federale regering de Franstalige "argumenten" gaan aanhoren. En ondergaan. Gelaten. Nederig.

De geschiedkundigen kunnen eens nagaan: ze hadden toch genoeg tijd tijdens de lange formatie, om de juiste cijfers op te snorren?
En daarna is bhv toch niet onmiddellijk ge-wan-splitst door die belastingsregering, zodat ze nog in laatste instantie de juiste cijfers had kunnen gebruiken. Maar NON. Neen is neen.

(en gaan we iets horen over de werklast, als men een Nederlandstalige of een Franstalige magistraat gaat vergelijken .... oeps, vuile bloedlijn-nationalist die ik ben dat ik me zoiets zou durven afvragen ..)

titel: ‘Meer Nederlandstalige rechters nodig in Brussel’
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20130806_00682740
Ik kan enkel maar hopen dat heel die belachelijke staatshervorming, waarmee niemand tevreden is, hierdoor alsnog in elkaar stort.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 16:40   #100
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wees maar zeker dat het een tema gaat zijn tijdens de aanloop naar de verkiezingen. De gewone burger gaat er misschien niet veel van begrijpen, maar wel voldoende om te weten dat het hele zaakje stinkt.
Dat kan, n-va zal er natuurlijk alles aan doen om die perceptie te creëren. Of het zal lukken zullen we moeten afwachten.
Naar mijn mening ga je nooit een hoofdthema kunnen maken van zo een bagatel. Dat het het kiesgedrag van lokale bewoners van enkele betrokken gemeentes kan beinvloeden, dat denk ik dan weer wel.
Ik geef ook maar gewoon mijn mening, maar heb er al dikwijls op gewezen dat alles een momentum heeft. Wie ligt nu nog wakker van Voeren ? Ook met BHV zal het zo eindigen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be