Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2004, 18:46   #81
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Is het ooit al eens bij u opgekomen dat er misschien weinig positiefs te melden valt? Daarom is multiculturaliteit ook achterhaald en niet realistisch. Wat stel je voor, censuur invoeren?
Wat wil je dan dat er in de pers verschijnt? "Mohammed heeft vandaag de hele dag netjes aan de lopende band gewerkt, terwijl Fatima thuis voor de kinderen en de warme prak zorgde"? Natuurlijk komen zo'n dingen niet in de pers, want daar verkoop je geen kranten mee. Zo'n dingen lees je trouwens ook niet over autochtonen; als die in de pers komen is het meestal ook met niet al te fraaie berichten, zoals fraude, moord en doodslag. Dat zijn nu eenmaal de dingen waar je wèl kranten mee verkoopt. Nochtans bestaat de dagelijkse realiteit van de meerderheid van zowel de autochtonen als de allochtonen erin dat ze de hele dag hun nikkel gaan afdraaien om hun werkgever rijk te maken en 's avonds moegewerkt achter de TV kruipen.

Jij wil persé een beeld ophangen van "de allochtonen" als criminelen, op basis van de faits divers die je in je krant ziet verschijnen en dat beeld klopt gewoon niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 19:14   #82
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wat wil je dan dat er in de pers verschijnt? "Mohammed heeft vandaag de hele dag netjes aan de lopende band gewerkt, terwijl Fatima thuis voor de kinderen en de warme prak zorgde"? Natuurlijk komen zo'n dingen niet in de pers, want daar verkoop je geen kranten mee. Zo'n dingen lees je trouwens ook niet over autochtonen; als die in de pers komen is het meestal ook met niet al te fraaie berichten, zoals fraude, moord en doodslag. Dat zijn nu eenmaal de dingen waar je wèl kranten mee verkoopt. Nochtans bestaat de dagelijkse realiteit van de meerderheid van zowel de autochtonen als de allochtonen erin dat ze de hele dag hun nikkel gaan afdraaien om hun werkgever rijk te maken en 's avonds moegewerkt achter de TV kruipen.

Jij wil persé een beeld ophangen van "de allochtonen" als criminelen, op basis van de faits divers die je in je krant ziet verschijnen en dat beeld klopt gewoon niet.
Daar gaat het mij niet om, ik weet ook wel dat er vreemdelingen zijn die werken en zich hebben aangepast. Maar het is nu eenmaal een feit dat vreemdelingen overvloedig terug te vinden zijn in de criminaliteit en door de hoge werkloosheid een belasting zijn voor ons zorgenstelsel. Daarom moeten perminente allochtone werkweigeraars en allochtone criminelen worden uitgewezen, wie assimileert mag blijven. Jij hangt een beeld op van de allochtonen als goede hard werkende huisvaders, iets dat niet strookt met de werkelijkheid.

Dat allochtonen enkel negatief in de media komen is logisch, ze zijn dan ook verantwoordelijk voor een groot deel van de criminaliteit. Dat is gewoon een feit waar je niet omheen kan.

Citaat:
De wurgers van Brussel

Volgens de krant "La Dernière Heure" werden tijdens de zomermaanden in Brussel reeds tientallen mensen beroofd door een zogenaamde "wurgbende". Deze criminelen, volgens de krant meestal Algerijnen of Palestijnen, nemen hun slachtoffers in een wurggreep tot zij het bewustzijn verliezen. Daarna worden die bewusteloze mensen beroofd.

De politie van Brussel-Elsene minimaliseert het probleem. Een woordvoerder van dat korps gaf toe dat het fenomeen bestaat. Hij verklaarde zelfs dat men al vijftien daders op heterdaad had betrapt. Soms werken twee of drie daders samen om een slachtoffer te overvallen. Maar toch ontkent de politie dat het om een bende zou gaan. Nog volgens de politie zouden de daders zich dikwijls voordoen als Irakezen of Palestijnen om uitwijzing te voorkomen. Die criminelen zijn dus zeker geen Vlamingen ...

Zoals altijd in België doet men heel geheimzinnig over de cijfers. "La Dernière Heure" schatte dat die wurgbende reeds een honderdtal slachtoffers had gemaakt. Het Brussel parket gaf toe dat er een vijftigtal gevallen gesignaleerd waren. En de Brusselse politie beweerde dat zij slechts zeven gevallen had geteld. Ra, ra, ra, wie liegt er hier? Of zijn er dan zoveel mensen die aan een "subjectief gevoel van wurging" lijden?
http://vlaamsblok.be/index.shtml

Lap, weeral een pak harde werkers minder.

Laatst gewijzigd door Weisse Wolf : 25 augustus 2004 om 19:14.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 19:24   #83
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaat het mij niet om, ik weet ook wel dat er vreemdelingen zijn die werken en zich hebben aangepast. Maar het is nu eenmaal een feit dat vreemdelingen overvloedig terug te vinden zijn in de criminaliteit
Wat noem jij "overvloedig"? Hoeveel % van de populatie moet in de criminaliteit zitten om van "overvloedigheid" te kunnen spreken?

Citaat:
en door de hoge werkloosheid een belasting zijn voor ons zorgenstelsel.
Ben jij bereid om specifieke tewerkstellingsprogramma's voor allochtonen (of laten we het opentrekken: bewoners van bepaalde achtergestelde buurten, zowel allochtoon als autochtoon) te aanvaarden? Ik moet u hopelijk toch niet vertellen hoeveel allochtonen geweigerd worden louter omwille van hun naam ?

Citaat:
Ik herinner mij iets van een moeder en zoon die een stiefdochter in elkaar geramd hebben met een baseball bat, en haar daarna gedumpt hebben in de Antwerpse dokken. Het schijnt nog niet zo lang geleden te zijn.
Oud 25 augustus 2004, 19:30   #84
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaat het mij niet om, ik weet ook wel dat er vreemdelingen zijn die werken en zich hebben aangepast. Maar het is nu eenmaal een feit dat vreemdelingen overvloedig terug te vinden zijn in de criminaliteit en door de hoge werkloosheid een belasting zijn voor ons zorgenstelsel. Daarom moeten perminente allochtone werkweigeraars en allochtone criminelen worden uitgewezen, wie assimileert mag blijven. Jij hangt een beeld op van de allochtonen als goede hard werkende huisvaders, iets dat niet strookt met de werkelijkheid.
Waarom strookt dat niet met de werkelijkheid? Beschik jij over cijfers waaruit blijkt hoeveel allochtonen er hard werkende huisvaders zijn?

Citaat:
Dat allochtonen enkel negatief in de media komen is logisch, ze zijn dan ook verantwoordelijk voor een groot deel van de criminaliteit. Dat is gewoon een feit waar je niet omheen kan.
Lap, een nieuwe urban legend is geboren...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 25 augustus 2004 om 19:31.
Oud 25 augustus 2004, 19:48   #85
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Waarom strookt dat niet met de werkelijkheid? Beschik jij over cijfers waaruit blijkt hoeveel allochtonen er hard werkende huisvaders zijn?
Nee die heb ik niet en ik heb ze ook niet nodig, mijn buurt is de ideale multiculturele thermometer. Van de mannen, schat ik dat amper 1 op 5 een job heeft, over de vrouwen moet ik zelfs niet beginnen want die mogen niet gaan werken.

Citaat:
Lap, een nieuwe urban legend is geboren...
Getuigd van weinig respect voor de slachtoffers, fuck het eigen volk zeker? Vuile volksverrader, de kogel voor u!
Oud 25 augustus 2004, 19:50   #86
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Tja, zo kan men nog pagina's lang doorgaan. Welles nietes.
Blijft de vaststelling dat de kost van de immigratie nooit zal opwegen tegen de baten.
Dat is een hard economisch gegeven. Daarom zullen op termijn ook Stevaert en Dua moeten meewerken aan de verplichte en gedwongen terugkeer van de meeste allochtonen, Belg of niet.
Daar is geen ontkomen aan.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 19:56   #87
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Wat noem jij "overvloedig"? Hoeveel % van de populatie moet in de criminaliteit zitten om van "overvloedigheid" te kunnen spreken?

Ben jij bereid om specifieke tewerkstellingsprogramma's voor allochtonen (of laten we het opentrekken: bewoners van bepaalde achtergestelde buurten, zowel allochtoon als autochtoon) te aanvaarden? Ik moet u hopelijk toch niet vertellen hoeveel allochtonen geweigerd worden louter omwille van hun naam ?

Ik herinner mij iets van een moeder en zoon die een stiefdochter in elkaar geramd hebben met een baseball bat, en haar daarna gedumpt hebben in de Antwerpse dokken. Het schijnt nog niet zo lang geleden te zijn.
Zeg Turk, met wie werkt en zich aanpast heb ik geen problemen. Criminelen en profiteurs moeten worden uitgewezen.
Oud 25 augustus 2004, 20:02   #88
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Blijft de vaststelling dat de kost van de immigratie nooit zal opwegen tegen de baten.
Dat is een hard economisch gegeven.

Het enige "harde economische gegeven" dat ik ken en wat uw stelling zou bijtreden is dat de immigratie zoals die tot dusver heeft plaatsgevonden hogere kosten dan baten heeft veroorzaakt. Er bestaat echter helemaal geen economisch paradigma dat stelt dat immigratie zowiezo meer kosten dan baten opbrengt. Indien dit wel zo was, zou ik graag een bron van u vernemen hiervoor.
Oud 25 augustus 2004, 20:04   #89
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zeg Turk, met wie werkt en zich aanpast heb ik geen problemen. Criminelen en profiteurs moeten worden uitgewezen.
Dat had ik al opgemaakt uit je vorige post, welpje. Mijn vragen waren echter van een andere aard. Bent u bvb. bereid om bewoners van achterstandsbuurten pro-actief aan een job te helpen (ik denk maar aan een gevoelige vermindering van de arbeidskosten van deze bewoners, voor de werkgevers) ?
Oud 25 augustus 2004, 20:15   #90
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Dat had ik al opgemaakt uit je vorige post, welpje. Mijn vragen waren echter van een andere aard. Bent u bvb. bereid om bewoners van achterstandsbuurten pro-actief aan een job te helpen (ik denk maar aan een gevoelige vermindering van de arbeidskosten van deze bewoners, voor de werkgevers) ?
Neen, want dat is discriminatie. Waarom moeten allochtonen steeds bij het handje gehouden worden? Wie wil werken zal ook werk vinden, je moet er natuurlijk moeite willen voor doen hé beste Turk.
Oud 25 augustus 2004, 21:27   #91
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
HAHAHA die verwijzing naar de LOTR-saga is hilarisch, ik had dat nog niet gehoord maar zijn er werkelijk mensen die dat doen en dan nog verwachten serieus genomen te worden?
Als er al 1 moraal is, in dat verhaal, is dat de wereld gered werd door de verschillende volkeren die de handen in mekaar geslagen hebben. En toevallig, héél toevallig, was het de blanke MENS die door zijn machtsgeile hebzucht het onheil over middle-earth heeft gebracht (hij wou de ring niet vernietigen) en waren het de zwaksten en kleinsten (de hobbits) die de wereld redden (na trouwens nog eens door een blanke man in de problemen te zijn gekomen)

Nou Tolkien draait zich om in zijn graf, als hij jouw vrije interpretatie leest van zijn boek. Jij hebt duidelijk de boodschap en de moraal niet begrepen
De Hobbits alleen hebben Middle-Earth niet gered hoor, stonden ze er alleen voor dan hadden ze gefaald. Ze werden in hun quest regelmatig bijgestaan. Voorts mag ik je erop wijzen dat de Hobbits blank waren ? Ik heb geen enkel Hobbit gezien die een niet-blanke kleur had hoor. Ook de samenwerkende volkeren zoals mensen en elven waren blank. De gedrochten (orcs en goblins) die het kwaad vertegenwoordigde daarentegen waren bruin. De slechte magiër Saruman die daarentegen wel een blanke persoon was kun je bekijken als de Linkse politiek correcte regering, de grote verrader van z'n eigen volk.
Ziezo, ik heb in no-time in alle gemak je posting volledig afgekraakt en gelijk met de grond gemaakt en terecht.
Eagle of Silver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 21:37   #92
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Citaat:
God ja, dat is juist nou, van grootheidswaanzin gesproken, Aragorn is 1000 keer knapper, slimmer EN heldhaftiger dan Phillippe ooit zal zijn.
En Aragorn was nederig en sloeg de handen samen met de andere volkeren.
Voor mij heeft die Phillippe meer weg van Sauron dan van Aragorn, als er dan toch moet vergeleken worden
Dat Aragorn knapper is dan Fillip Dewinter geef ik toe. Wat slimmer betreft ... waaruit leid je dat af ? Ken je soms het exacte IQ van zowel Filip Dewinter als die van de acteur die Aragorn vertolkt ? Zoja, harde bewijzen graag opdat een ieder je geloven kan dat je geen lukrake cijfers uit je duim zuigt want dat kan iedereen.
En ja, Aragorn sloeg de handen samen met de andere volkeren, die trouwens allemaal zoals hemzelf blank waren.
Weeral een posting van jou de grond ingeboord. Frustrerend zeker voor je ?
Oud 25 augustus 2004, 21:57   #93
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee die heb ik niet en ik heb ze ook niet nodig, mijn buurt is de ideale multiculturele thermometer. Van de mannen, schat ik dat amper 1 op 5 een job heeft, over de vrouwen moet ik zelfs niet beginnen want die mogen niet gaan werken.
Tja, "jouw schatting" van de tewerkstelling van allochtonen in "jouw buurt" zal wel representatief zijn voor heel België, nietwaar?

Citaat:
Getuigd van weinig respect voor de slachtoffers, fuck het eigen volk zeker? Vuile volksverrader, de kogel voor u!
Ja, want DAT getuigt pas van respect...

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 25 augustus 2004 om 21:58.
Oud 25 augustus 2004, 22:18   #94
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eagle of Silver
Dat Aragorn knapper is dan Fillip Dewinter geef ik toe. Wat slimmer betreft ... waaruit leid je dat af ? Ken je soms het exacte IQ van zowel Filip Dewinter als die van de acteur die Aragorn vertolkt ? Zoja, harde bewijzen graag opdat een ieder je geloven kan dat je geen lukrake cijfers uit je duim zuigt want dat kan iedereen.
En ja, Aragorn sloeg de handen samen met de andere volkeren, die trouwens allemaal zoals hemzelf blank waren.
Ge weet toch dat Lord of the Rings onder het fantasy genre wordt geklasseerd. Mag dat een indicatie zijn om de wensen van Philippe ook onder fantasy te plaatsen?
Oud 25 augustus 2004, 22:57   #95
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
De Hobbits alleen hebben Middle-Earth niet gered hoor, stonden ze er alleen voor dan hadden ze gefaald. Ze werden in hun quest regelmatig bijgestaan. Voorts mag ik je erop wijzen dat de Hobbits blank waren ? Ik heb geen enkel Hobbit gezien die een niet-blanke kleur had hoor. Ook de samenwerkende volkeren zoals mensen en elven waren blank. De gedrochten (orcs en goblins) die het kwaad vertegenwoordigde daarentegen waren bruin. De slechte magiër Saruman die daarentegen wel een blanke persoon was kun je bekijken als de Linkse politiek correcte regering, de grote verrader van z'n eigen volk.
Ziezo, ik heb in no-time in alle gemak je posting volledig afgekraakt en gelijk met de grond gemaakt en terecht.
In de grond geboord?
De mensen in de film waren oftewel slechterikken of zwakkelingen, op een paar uitzonderingen na.
Mits de orks ooit de ondergrondse broers van de dwergen waren kan je de dwergen moeilijk als blank catalogiseren ~ verder werd het leger van saruman oa gecreëerd vanuit modder ~ 't zou weinig realistisch zijn moesten die er groen of geel hebben uitgezien.
Het donker is altijd symbool voor het kwaad, kijk maar even terug naar de oude westerns, de goeie had altijd een witte hoed, de slechte altijd een zwarte.

Voor iemand die in een andere topic zo fel ontkent dat ie racist is ben je nu wel weer heel erg bezig om andere huidskleuren als inferieur en slecht af te stempelen.
Maar neeeeeeeen, je bent geen racist
Oud 25 augustus 2004, 22:59   #96
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Slimmer? ja hoor, die wist tenminste dat je SAMEN moest werken om iets te bereiken. Die les heeft FDW nog niet geleerd.
Ik zie hem al staan tegenover al die orks en goblins, met een pathetische vuist in de lucht: "eigen volk eerst" - "eigen vo......" en dan niks meer
Oud 25 augustus 2004, 23:13   #97
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Citaat:
Slimmer? ja hoor, die wist tenminste dat je SAMEN moest werken om iets te bereiken. Die les heeft FDW nog niet geleerd.
Ik zie hem al staan tegenover al die orks en goblins, met een pathetische vuist in de lucht: "eigen volk eerst" - "eigen vo......" en dan niks meer
Dat weet Fillip Dewinter ook wel hoor. Alleen bereik je nooit iets, enkel door samen te werken. Daarom ook dat de partij niet alleen uit Fillip Dewinter bestaat.
Ook werkt hij samen met de kiezer want zonder kiezer is er geen partij.
Het gedeelte dat ik van je quote in bold gezet heb vond ik grappig gevonden van je. Getuigt dat je over veel fantasie beschikt, maar linkie-winkies zijn dan ook een hoop fantasten bij elkaar hé die in een irrealistisch zich zelf voorgehouden waanbeeld geloven waardoor ze de werkelijkheid niet meer kunnen aanschouwen zoals ze werkelijk is.
Oud 26 augustus 2004, 10:16   #98
Laudi
Schepen

Laudi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die goede dingen hoeven niet persé in de pers te verschijnen. Het is volgens mij een beetje eigen aan de pers om vooral het slechte nieuws te brengen, zowel over allochtonen als over autochtonen.

Positieven zaken over vreemdelingen? Ik zie in de sportwereld bijvoorbeeld heel wat anders gekleurde medemensen (ik ken vrees ik bitter weinig van sport, dus namen schieten me niet meteen te binnen) die goede prestaties schijnen te leveren.
Dit bestaat niet meer , nu hebben we alles gezien : een onderwerp waar Raf weinig van kent !!
Laudi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2004, 10:20   #99
Laudi
Schepen

Laudi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, "jouw schatting" van de tewerkstelling van allochtonen in "jouw buurt" zal wel representatief zijn voor heel België, nietwaar?
Geef dan uw cijfers , raf , over de tewerkstelling van allochtonen !! daar ben je toch zo goed in !!
Waarschijnlijk zullen ze er ook weer heel anders uitzien als in nederland waar ze tot hun verbazing vonden dat de percentages allochtonen die van een uitkering leven zeer veel verschillen van de autochtonen , maar ja
Laudi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2004, 12:27   #100
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen, want dat is discriminatie. Waarom moeten allochtonen steeds bij het handje gehouden worden? Wie wil werken zal ook werk vinden, je moet er natuurlijk moeite willen voor doen hé beste Turk.
Zeg welpje, sinds wanneer zijn "bewoners van achterstandsbuurten" per definitie allochtoon? En waarom mogen voor oudere werknemers of jongere werknemers wél specifieke arbeidsmaatregelen getroffen worden? Waarom vind je dat dan geen discriminatie?

Ik krijg stellig de indruk dat u een probleem beschrijft waarvoor u gewoonweg geen oplossing wil. 8)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be