![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Over welke onzin gaat het precies?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
toch maar het antwoord eens herhalen: Kan een Limburger die verhuist naar West-Vlaanderen ooit een West-Vlaming zijn ? Of omgekeerd ? Vraag eens aan Jan Ham Otto Hamjan of hij Nederlander is of Vlaming .... of beiden ? Je begrijpt niet veel van het sociologisch-psychologisch begrip van 'identiteit' hé? Daar is in diverse opiniestukken pertang heel wat over gebracht, sedert men het nodig vond om de nva wat te ambeteren met dat begrip; wat overigens meesterlijk mislukte natuurlijk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De geroemde 'vrijheid' waar onze voorouders voor gevochten hebben 'in den oorlog', tesamen met de maatschappelijke ontwikkeling van ver daarvoor tot op heden, staat ons toe van te trachten onze politieke ambities kenbaar te maken (vrije meningsuiting) en na te streven (stemrecht op democratische wijze ...) enz. enz. De term zoals vb "America, love it or leave it" kan dus ergerlijk misbruikt worden. Naar mijn gedacht kan je dat wel zeggen tegen iemand die de grondvesten zodanig wil omgooien dat hij vb. de sharia zou willen invoeren in plaats van de rechtsregels zoals wij ze ontwerpen en kennen. Naar mijn gedacht kan je dat niet zeggen van iemand die de bevoegdheden van de overheid wil reorganiseren, of het nu richting Europa gaat, richting regio, of een mengeling van beiden. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Volgens BDW is dat griezelig. Want wat is het verschil met het feit dat Verhofstadt spreekt over een Europese identiteit? En waar is die geschiedenis van de Vlaamse gemeenschap? Maar wie behoort tot de Vlaamse gemeenschap? Citaat:
Zo simpel is dat dus niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() De wonderen zijn blijkbaar de wereld nog niet uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er wordt niemand uitgemaakt. Last van slachtoffer-complex? Of noemde dat niet "Calimero-achtig gedrag"?
Laatst gewijzigd door Nexer : 4 december 2013 om 10:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zoals hier gelinkt: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar ooit aan gedacht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Over die van u, de vlaemsche? U mag zich vlaeming voelen, doch, niet van uw medemens eisen dat hij uw gevoelens 'moet' delen. Akkoord? Ik 'woon' in vlaendren, ik vervul mijn plichten en bijdrage, ten aanzien van vlaendren, en d�*�*r houdt het op Schoof. Ik 'voel' me zo Belgisch als maar mogelijk is, met alles erop en eraan. Zelfs met vlaendren erbij. Maar daardoor wordt ik achterdochtig, wanneer 'iemand' de overheid wil 'reorganiseren', om het op zijn Schoofs te zeggen. U weet welke 'richting' het uitgaat, met die 'iemand'. Ik ook. Vandaar(gezien uw voelen) dat u die 'iemand' de juiste 'iemand' vindt. Ik daarentegen, met mijn gekoesterd Belgisch gevoel, kan me niet terugvinden, in dat 'iemand' zijn hersenspinsels. Wat nu , Schoof? Best afwachten tot in 2014, neem ik aan? En ons n�* afloop, democratisch blijven opstellen? Goed zo? Mag ik in het 'slechtste' geval, verder Belgisch blijven voelen? Of moet ik pogrom's vrezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dankzij of ondanks?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() En wie heeft het meeste geprofiteerd van die Vlaams werkkracht die inderdaad Vlaanderen naar de top van de wereld heeft gebracht? Daar al eens aan gedacht? Wie hebben diezelfde mensen op dat ogenblik als een baksteen laten vallen om al hun centen in dat florerende Vlaanderen te steken? Daar al eens aan gedacht? En wie trekt nu al zijn geld, plus de welstand die de Vlamingen zelf hadden opgebouwd uit datzelfde Vlaanderen omdat ze vrezen hun macht en invloed in datzelfde Vlaanderen te verliezen omdat dat zelfde Vlaanderen niet meer bereid is voor stomme melkkoe door te gaan en zelfs zijn eigen toekomst in handen wil nemen en zijn eigen welstand wil beheren en niet meer wil laten afhangen van de grillen van het grootkapitaal? Daar al eens aan gedacht?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lijkt meer op ' laat ons gebruiken, wat bruikbaar is(voor ons), de rest(Belgen ?) kan gestolen worden'. Style Schoof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Vlamingen werken niet beter of slechter dan de Walen. Dat de Walen luierikken zouden zijn, is een fabeltje. Vraag dat maar aan Vlaamse ondernemers die een bedrijf hebben opgezet in Wallonië. De fout die de Walen hebben begaan is te lang te blijven vasthouden aan oude industrieën en niet snel genoeg ingespeeld te hebben op de nieuwe technologieën. Dat komt voor een stuk door de PS, maar ook door een zeker Waals patronaat, dat veel te lang heeft gedacht dat er nog toekomst zat in de het Waalse staal.Onderzoeken maken dan ook brandhout van het cliché: "de luie Waal". Waal is niet luier dan Vlaming In tegenstelling tot wat het cliché stelt, zijn Walen niet luier dan Vlamingen. Ze zijn betrouwbare zakelijke partners en veel formeler dan aan deze kant van de taalgrens. Dat alles blijkt uit een wetenschappelijke studie die het Centrum Toegepaste Linguïstiek van de Universiteit Hasselt uitvoerde. (in 2011) Volgens de Gazet van Antwerpen zijn Vlamingen zelfs in zekere mate 'luier' dan Walen. Het stereotype van de "hardwerkende Vlaming" en de "luie Waal" klopt niet, zo blijkt uit het nieuwe Europese waardenonderzoek. Walen hebben meer arbeidsethos dan Vlamingen, hechten minder belang aan gezin en vrije tijd en vinden een baan met ontplooiingskansen belangrijker dan veel vakantie. Het Europese waardenonderzoek werd tussen april en juli 2009 bij meer dan 1.500 landgenoten afgenomen. Het Belgische luik werd geschreven door hoogleraar arbeidspsychologie Hans De Witte (KU Leuven) en collega Anja Van den Broeck. Uit het onderzoek blijkt dat Vlamingen werk een minder centrale plaats in hun leven geven dan Walen, aldus de kranten van de Corelio-groep. Zo vindt 95 procent van de Walen betaalde arbeid belangrijk tegenover 85 procent van de Vlamingen. Ook de Brusselaars doen het met 93 procent beter van de Vlamingen. Daarnaast vinden meer Franstaligen dan Vlamingen werken een morele plicht, en meer Walen dan Vlamingen vinden het beschamend om geld te krijgen zonder dat ze ervoor moeten werken. Laatst gewijzigd door system : 4 december 2013 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vreemd dat u dat onverschillig laat of gelden de eisen voor empathie alleen als het uw eigen plat Belgisch voordeel betreft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |