![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Omdat andere landen hun klootzakken op een voetstuk zetten, is het voor ons ok om onze klootzak zijn straten, pleinen, parken, standbeelden etc. te laten behouden? Op zijn best kan je zeggen dat men in andere landen al even idioot en gedesinformeerd is als hier. Zeggen dat het ok is, want die daar doen het ook, is... Verzin zelf maar een negatieve krachtterm, ik heb er geen woorden voor. Laatst gewijzigd door Dakeyras : 6 december 2013 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal wel toeval zijn zeker in het lijstje van Tomm niet één communistische massamoordenaar voorkomt?
![]() |
#84 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
JVDL was minister en moest dus 's lands belang dienen, niet uitsluitend zijn gouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De Congolezen zijn er hem nog steeds dankbaar voor. Of het nu uw bedoeling is of niet, dat soort praat geeft de indruk dat Leopold II goede eigenschappen had. Of dat ook zo was of niet, is eigenlijk irrelevant. De discussie over hoeveel miljoen Congolozen hij nu op zijn geweten heeft en de vermelding van zijn "goede daden", zijn methodes die we terugvinden bij modernere varianten van negationisme en revisionisme. Het feit dat het niet de gebeurtenissen uit wereldoorlog II zijn die u goedpraat, maar andere gelijkaardige gruwel, doet niets af aan de verwerpelijkheid en walgelijkheid van posts plaatsen op een publiek forum die de indruk geven dat er ook maar iets goeds aan Leopold II was. Enorm teleurstellend dat uw idolatrie voor de SP.A, een prut regime partijtje dan nog wel, u zulke braaksels doet schrijven. Laatst gewijzigd door Dakeyras : 6 december 2013 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn mening daarover : het was niet slim van hem om dat te doen gezien hij ook advocaat is. Fiscaal advocaat. En uiteraard is dat niet uit te leggen aan de klanten die lijnrecht tegenover de staatssecretaris zitten die fraude wil bestrijden. Na zes weken had hij het begrepen en gaf ontslag. Ik wil hier wel volgende vraag bij stellen : is het oordeel van prof Matthijs over vragen rond publieke financiering vanaf nu per definitie verdacht omdat hij n-va sympathie vertoont ? Is het oordeel van prof Hendrik Vuye over grondwettelijke kwesties vanaf nu per definitie verdacht omdat hij een intimus van Ben Weyts is ? Een prof kan zijn mening geven over een specifieke vraag en moet zelf maar voor zich uitmaken hoe zuiver hij zijn antwoord geeft op puur inhoudelijk vlak, ofdat hij het ideologisch wil bijkleuren. In het tweede geval speelt hij met zijn reputatie. Meestal eindig je dan als prof in de kringloopwinkel, zoals het type-voorbeeld terzake in ons land : frank thevissen. Ik moet wel toegeven dat het om elke schijn van partijdigheid uit te schakelen beter zou zijn dat men dezelfde vraag aan een derde zou stellen die overduidelijk geen enkele affiliatie met sp.a heeft. Point taken. In het tweede voorval volg ik je niet. Tobback vergelijkt hetgeen JVDL heeft gedaan voor zijn stad met hetgeen Leopold II voor die stad heeft gedaan. Sorry, maar die vergelijking is wel degelijk relevant en JVDL komt dan inderdaad op de tweede plaats. Om nu de discussie te gaan wegkanaliseren naar Leopold II zijn persoonlijk fortuin en hoe hij dat vergaarde, over zijn moraal, over eender wat uit zijn privé leven doet NIETS af aan de vergelijking die ENKEL Oostende betreft. Voor alle duidelijkheid : ik ben geen koning-verheerlijker en wat Leopold waard was als mens interesseert mij niet. Maar puur objectief kun je er niet naast kijken dat hij veel voor de stad oostende heeft gedaan. Tot daar klopt de vergelijking van Tobback. Een andere vraag zou kunnen zijn : zou ik in dat interview die vergelijking gemaakt hebben ? Neen. Omdat het voorspelbaar was dat het handjekap-verhaal zou de boventoon nemen en de boodschap dus verloren zou gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Schijnt zelfs daar niet één zwarte piet een handje voor hoefde kwijt te geraken, en er zelfs geen 100.000 negertjes de slavendood in hoefde gejaagd te worden.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 december 2013 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat ge eenders welke rotzakkerijk moogt uithalen, als ge daarna maar kunt zeggen dat ge veel goeds gedaan hebt voor een kuststad, is 't allemaal ok? De aantijgingen tegen JVDL doen er allemaal niet toe, of het terecht is of niet, doet er niet toe, want hij heeft veel goeds gedaan voor Oostende? Voor alle Oostendenaars of toch iets meer voor de ene dan voor de andere? Wat is Tobback Jr. zijn punt eigenlijk? Dat JVDL veel goeds heeft gedaan voor Oostende kan dan misschien wel waar zijn, maar 't gaat hem om de manier waarop, of zijn daden ethisch verantwoord en aanvaardbaar zijn. Dat zijn toch vragen die mogen gesteld worden? Het zijn zelfs geen beschuldigingen, gewoon vragen. Lees ook mijn post #97 zeer aandachtig en probeer er iets uit te leren voor de toekomst. Laatst gewijzigd door Dakeyras : 6 december 2013 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 6 december 2013 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Dat heb ik zelf dan ook niet gedaan. De verdachtmakingen moeten eerst bewezen worden. En dan zullen we zien of ze hout snijden. Maar Willy Claes indachtig, die schreeuwde ook van de daken dat hij onschuldig was, en die had ook een hoop medestanders ook al was het meer dan duidelijk dat er iets aan de hand was. De keizer van Oostende komt ook niet uit de lucht gevallen he. Het zou kunnen zijn dat de man niks illegaals doet, maar proper is anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kwestie van de zaken in een ander licht te zien. Als VDL smerige zaakjes gedaan heeft en als blijkt dat hij zichzelf verrijkt heeft op onwettige manieren, wat bewezen moet worden, dan kan dat niet vergoelijkt worden door een belachelijk statement als: "Hij heeft veel gedaan voor Oostende"; Voor leopold geldt trouwens hetzelfde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat nu net één van die protagonisten een opiniestuk schrijft waarbij hij zelf stelt dat het eigenlijk niet meer gaat over het al dan niet wettelijke, maar over het aanvaardbare is zo kort door de bocht dat ik me de vraag stel waarom ze uberhaupt dat boek toen geschreven hebben ? Hoe gaan we achteraf iets beoordelen ? Afmeten aan de wet, of aan de waan van de dag en de eigen interpretatie of nog platter : de interpretatie van de politieke tegenstander ? Ofwel is iets gedaan binnen de perimeter van de wet, ofwel niet. Een derde weg is er niet. Dan heerst willekeur en de wet van de jungle. Wie altijd vrij is om daarover te oordelen, los van wet en ethiek en desnoods louter vanuit zijn eigen buikgevoel is de kiezer. Die wikt en weegt zijn stem zonder daarbij ook maar aan iemand te moeten uitleg geven. En daarom is het JMDD en bij uitbreiding al de politieke tegenstanders van JVDL te doen : beschadig iemand, zelfs al heb je geen bewijs. Er blijft immers altijd wel iets van hangen. Geen rook zonder vuur, en nog zo van die bedenkingen; De eendrachtigheid moet als zalf op de gekwetste ziel van JMDD aankomen, hij die in de herfst van zijn carrière zich al mocht opmaken op een vroeger afscheid van het parlement dan zijn eigen pensioenplanning voor ogen had staat plots terug op de landkaart. Dank U wel, n-va. Naast dit opiniestuk van een externe schrijver, publiceerde DM gisteren ook in haar editoriaal volgende stuk van de hand van Bart Eeckhout, die wel voor de krant zelf spreekt. http://www.demorgen.be/dm/nl/2462/St...aak-zijn.dhtml Citaat:
Ook in gedrukte versie van De Standaard van gisteren stond er een interessant stuk van de hand van Guy Tegenbos. Hier de link, ik kan het niet helemaal quoten gezien ik geen abonnement heb. http://www.standaard.be/cnt/dmf20131204_00872150 Citaat:
Laatst gewijzigd door peter1962 : 6 december 2013 om 13:27. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De vraag of het allemaal aanvaardbaar en ethisch verantwoord is anno 2013, is heel pertinent. CEO's die miljoenen euro's graaien, respecteren ook de wet en toch krijgen ze, terecht, bakken kritiek over zich heen. De wet wordt uiteindelijk geschreven door en in het voordeel van wie de macht heeft. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn. De burger heeft verdorie het volste recht om kritisch te zijn en vragen te stellen. De burger heeft het volste recht om, los van het juridische, een mening te hebben en te vinden dat bepaalde zaken, legaal of niet, niet door de beugel kunnen. Diezelfde burger heeft ook het volste recht vragen te stellen bij uitspraken van door de machthebbers benoemde rechters in processen tegen diezelfde machthebbers. U kan dan wel wuiven met de wet, het recht etc. maar als het de spuigaten uitloopt, loopt het de spuigaten uit en de bevolking heeft het volste recht om verontwaardigd te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wanneer JVDL zegt dat hij iedereen die hem nog beschuldigt een proces zal aandoen, zegt hij eigenlijk:
"Klep dicht tot wanneer de door mij of mijn gelijken benoemde rechters mij vrijuit zullen laten gaan op basis van de door mij of mijn gelijken gemaakte wetten." De bevolking hoeft zijn klep niet dicht te houden. Politici moeten dringend eens gaan leren dat zij ten dienste staan van de bevolking en niet boven ons verheven zijn en zomaar kunnen zeggen dat we ons bakkes moeten houden. Arrogantie opbergen en dringend een toontje lager gaan zingen. Laatst gewijzigd door Dakeyras : 6 december 2013 om 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het statement staat op zich : hij heeft al veel gedaan voor zijn regio. Maar je hebt natuurlijk gelijk als je stelt dat dit geen verschoningsgrond mag zijn. Voor alle duidelijkheid : ik pleit daar niet voor. |
|
![]() |
![]() |