Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2014, 19:14   #81
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Blijkbaar zijn sommige "mensen" erger dan beesten!
Die Farid zouden ze beter een spuitje geven ipv al die show rond die kwast te verkopen! Hem een tijdje geboeid in de cel laten, en dan? Ocharme...
Dat is alvast een pracht van een voorbeeld voor ander gespuis dat zijn voorbeeld nu kan opvolgen! Wat ze ook uitspoken, kan toch geen kwaad! En ze kunnen er zelfs nog aan verdienen als ze het spel goed spelen!
Denk je dan dat de rechter die de cipiers veroordeelde onder een hoedje speelt met Farid?
Oud 14 januari 2014, 20:20   #82
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Mensen denken vaak (ingegeven door van alles en nog wat) dat het een geintje is, of een interne kwestie waar ze het fijne niet van weten.
Wat ik wel weet is dat in mijn wilde jaren dat ik agressief werd belaagd door iemand 's nachts de ene keer een auto is gestopt om hulp te bieden en ik ingestapt ben, de tweede tweede keer ik zelf de straat heb versperd en heb mogen instappen bij een verpleegster die werkte in een bejaardenhuis voor een vroege morgen shift verder de straat op.
Tuurlijk lag het aan mij en had ik voorzichtiger moeten zijn. Maar voor hetzelfde geld was het iemand geweest die vroeg op de weg was om te gaan werken.
Er is dus nog wel reactie van mensen, maar uitspraken van de politie doen er geen goed aan. Ze werjken de verzuring alleen maar in de hand.
Op de bus heb ik ooit leerlingen van het lager secundair onderwijs plaats doen ruimen voor een bejaarde vrouw met een stok. Dat is mijjn norm.
En ik heb ook eens een leerling naar de bushalte gebracht omdat hij één of andere represaille verwachtte die er niet was (als lerares).
Dat is mijn norm. Dus aanzien dat een jongen belaagd wordt door andere gastjes (en op afstand zie je dat direct), dan kom ik ertussen. Want ik ben fysiek of door leeftijd niet belemmerd. En als ik rustig op de bus wil wachten en van de busrit wil genieten, dan ben ik niet lief voor wie dat verstoort. Voor dat feit alleen al zou ik heibel kunnen maken.
Zo hoort het eigenlijk.
2 (wreed in 't vet)
Maar wat ik eigenlijk vreemd vind is dat er daar, toch redelijk drukke bushalte (of ben ik al zo lang uit Gent weg dat het daar zo veranderd is), niemand in de omtrek was die zelfs maar als getuige optrad ?
Oud 17 januari 2014, 12:08   #83
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, dat was erg, de rechter was daar toch duidelijk over?

Men mag mensen nu eenmaal niet zoals beesten behandelen, ook cipiers mogen dat niet.
Iemand die twee armen breekt of twee polsen, kan ook niks uitrichten maar overleeft dat wel hoor.

Als die Farid geen ander alternatief biedt? Voor hetzelfde geld sticht die brand of smeert zijn uitwerpselen tegen de muren of doet hij alsof hij doodvalt. Of vermoordt of kwetst hij iemand tijdens een vlucht.

Zijn gedrag is zuivere voorbereiding van een vlucht.

Dan nog, begrijp ik niet waarom die mensen 11.000 euro moeten ophoesten. Volstaat een verbod om nog boeien niet ruimschoots?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2014, 12:55   #84
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Iemand die twee armen breekt of twee polsen, kan ook niks uitrichten maar overleeft dat wel hoor.

Als die Farid geen ander alternatief biedt? Voor hetzelfde geld sticht die brand of smeert zijn uitwerpselen tegen de muren of doet hij alsof hij doodvalt. Of vermoordt of kwetst hij iemand tijdens een vlucht.

Zijn gedrag is zuivere voorbereiding van een vlucht.

Dan nog, begrijp ik niet waarom die mensen 11.000 euro moeten ophoesten. Volstaat een verbod om nog boeien niet ruimschoots?
Dat van die armen en benen, dat begrijp ik wel.

Maar ofdat daar dan uit volgt dat iemand ongestraft uw armen en benen mag breken, ik meen van niet, zelfs niet als ze gebroken worden door cipiers.
Oud 19 januari 2014, 01:50   #85
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je dan dat de rechter die de cipiers veroordeelde onder een hoedje speelt met Farid?
Ik vraag mij af van welke planeet sommige rechters afdwalen om hier "recht" te komen spreken! Of zit er voor sommige een hoger postje in als ze meeheulen met de multiculmaffia?
Dat ze die gek,onder bewaking, 3 weken in een vijfsterrenhotel laten logeren of zoiets, als ze toch onnozel moeten doen, maar 11.000 euro weggooien aan een stuk krapuul terwijl er zoveel brave mensen moeilijk rondkomen in dit landje?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 03:14   #86
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik vraag mij af van welke planeet sommige rechters afdwalen om hier "recht" te komen spreken! Of zit er voor sommige een hoger postje in als ze meeheulen met de multiculmaffia?
Dat ze die gek,onder bewaking, 3 weken in een vijfsterrenhotel laten logeren of zoiets, als ze toch onnozel moeten doen, maar 11.000 euro weggooien aan een stuk krapuul terwijl er zoveel brave mensen moeilijk rondkomen in dit landje?
Je ziet het verkeerd, het is geen beloning voor Farid, het is een straf voor de cipiers die dachten dat zij de wet mochten overtreden.
Oud 19 januari 2014, 03:58   #87
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Je ziet het verkeerd, het is geen beloning voor Farid, het is een straf voor de cipiers die dachten dat zij de wet mochten overtreden.
En dus straft de rechter de slachtoffers van die Farid, namelijk de wetsvrezende belastingsbetalende burger.
Oud 19 januari 2014, 09:15   #88
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
2 (wreed in 't vet)
Maar wat ik eigenlijk vreemd vind is dat er daar, toch redelijk drukke bushalte (of ben ik al zo lang uit Gent weg dat het daar zo veranderd is), niemand in de omtrek was die zelfs maar als getuige optrad ?
en wat moet ge dan doen?
ze filmen? dan is dat een schending van die daders hun privacy (zeker indien minderjarig) = vrijspraak
mezelf laten ineentimmeren, indien minderjarig worden ze uiteraard niet gestraft?

Theoretisch heeft die prof gelijk, praktisch gezien de flikken
zolang justitie en de rechters moeten werken met een 17e eeuwse strafwet zal er niets veranderen. kunt ge de wet niet veranderen is de raad vd politie de meest pragmatische.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 10:49   #89
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Het is gewoonweg ongelofelijk hoe zacht misdadigers hier in Belgie worden aangepakt. Geen wonder dat ze er niet van leren als Faridje zijne schijt uitsmeert over de muren, de schuld schuift op de kap van de cipiers, en er nog eens voor vergoed wordt ook! Dit brengt gewoon de boodschap over van: 'Gedraag u gelijk een losgeslagen duivel, haal het bloed vanonder de nagels van de cipiers vandaan (figuurlijk) en win de gerechtslotto!'
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 11:43   #90
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat van die armen en benen, dat begrijp ik wel.

Maar ofdat daar dan uit volgt dat iemand ongestraft uw armen en benen mag breken, ik meen van niet, zelfs niet als ze gebroken worden door cipiers.
Niemand brak toch zijn armen of benen ? Wel liet men hem dagenlang met geboeide handen en benen liggen. Wat volstrekt ontoelaatbaar is natuurlijk.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 12:35   #91
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Niemand brak toch zijn armen of benen ? Wel liet men hem dagenlang met geboeide handen en benen liggen. Wat volstrekt ontoelaatbaar is natuurlijk.
Wat zou zo'n badkamer van een Formule 1 hotel kosten?
Oud 19 januari 2014, 13:07   #92
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En dus straft de rechter de slachtoffers van die Farid, namelijk de wetsvrezende belastingsbetalende burger.
Hm, er schijnt iets te zijn misgelopen ergens in het gesprek. De cipiers hebben Farid mishandeld en zijn daar door de rechter voor gestraft. De belastingbetalende burger was niet gedaagd.
Oud 19 januari 2014, 13:09   #93
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Precies, en daarom zijn de cipiers door de rechter (eigenlijk veel te licht) gestraft.
Oud 19 januari 2014, 16:13   #94
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en wat moet ge dan doen?
ze filmen? dan is dat een schending van die daders hun privacy (zeker indien minderjarig) = vrijspraak
mezelf laten ineentimmeren, indien minderjarig worden ze uiteraard niet gestraft?

Theoretisch heeft die prof gelijk, praktisch gezien de flikken
zolang justitie en de rechters moeten werken met een 17e eeuwse strafwet zal er niets veranderen. kunt ge de wet niet veranderen is de raad vd politie de meest pragmatische.
""""als getuige optrad""""
Tiens, sedert wanneer mag je iets dat op de openbare weg gebeurt, niet filmen ? Het is het openbaar maken van het gefilmde dat problemen kan geven. Maar er bestaat nog altijd zoiets als 'zitting achter gesloten deuren'. Al valt er na al die kemels door justitie tegenwoordig, inderdaad te betwijfelen of ze daar nog weten wat kan en niet kan.... Bij voorbaat 'schending van de privacy' inroepen schijnt blijkbaar de gemakkelijkste en minst vermoeiende weg te zijn....
Oud 19 januari 2014, 18:45   #95
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hm, er schijnt iets te zijn misgelopen ergens in het gesprek. De cipiers hebben Farid mishandeld en zijn daar door de rechter voor gestraft. De belastingbetalende burger was niet gedaagd.
Waar krijgen die cipiers hun middelen vandaan denkt u?
Oud 19 januari 2014, 19:18   #96
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Leuke denkpiste...
Als ambtenaar opent dat een pak perspectieven...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 19:25   #97
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Leuke denkpiste...
Als ambtenaar opent dat een pak perspectieven...
Die piste is al zijdelings door Demonen aangehaald : de ambtenaren betalen geen belastingen, althans, 't zijn fictieve, want hun lonen worden uit de belastingspot betaald. Dat die stelling dan kan doorgetrokken worden naar alles wat door die ambtenaren aan de privé betaald wordt, blijkt dan echter niet te kunnen worden aanvaard.

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 19 januari 2014 om 19:25.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 19:27   #98
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Die piste is al zijdelings door Demonen aangehaald : de ambtenaren betalen geen belastingen, althans, 't zijn fictieve, want hun lonen worden uit de belastingspot betaald. Dat die stelling dan kan doorgetrokken worden naar alles wat door die ambtenaren aan de privé betaald wordt, blijkt dan echter niet te kunnen aanvaard.
Volgens Maddox zouden we dus best geen geldboetes meer mogen krijgen...
Ik begin het echt meer en meer een schitterend idee vinden!

Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 januari 2014 om 19:27.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 20:05   #99
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De cipiers hadden dus zwaarder gestraft moeten worden? Wegens verkwisten van publieke gelden?
Oud 19 januari 2014, 20:22   #100
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Volgens Maddox zouden we dus best geen geldboetes meer mogen krijgen...
Ik begin het echt meer en meer een schitterend idee vinden!
De keerzijde van die medaille is dan wel dat alles wat 'wij' kopen openbaar bezit wordt....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be