![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je netjes binnen de lijntjes van de wet blijven, dan kan je inderdaad afstappen. Dan ben je een voetganger, met alle rechten op dat vlak van dien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Iedereen dient zich aan de verkeersregels te houden; niet enkel de automobilisten.
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nu eenmaal het inherente risico aan het trainen op de openbare weg. Ook als wielertoerist moet men beseffen dat men niet alleen op de wereld is. Anders gedraagt men zich als sommige automobilisten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is nog niet zo'n slecht idee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() Wel alleen maar proberen als fietser. Er is een beroemde sketch van Mr Bean waar hij links afslaat met zijn auto, door die vooruit te duwen...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 6656,0835 bfr is toch een beetje overdreven vind ik.
Men mag die boeten wel eens wat afzwakken. 25€ is al meer op maat van een werkmens.
![]() |
#88 |
Parlementslid
|
![]() €25
![]() |
#89 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 2
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet mekkeren , en betaal de boete wanneer je gepakt wordt !! Elke boete die je krijgt , is er 1 te veel , of niet ?? Hou je aan de verkeersregels , en je verliest geen nutteloos verspild geld !! Met dat geld kun je veel andere dingen doen , dus ....
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() het gaat hier over een kruispunt in hartje Antwerpen ... hier rijdt geen enkele wielertoerist ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(daar wordt in de meeste gevallen (53 % vd gevallen) slechts tussen de 101 en 250 € voor betaald) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 14 januari 2014 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan durven ze zagen als wij eens een kilometertje per uur te snel rijden.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juridisch heeft u een punt. Alleen: als er geen plaats is om in te halen is kruisen de facto ook niet meer mogelijk.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Schepen
|
![]() Ik verwar helemaal niks. Zodra een tegenligger hen niet meer kan kruisen, MOETEN ze achter elkaar rijden. Punt. Of er op dat moment iemand wil gaan inhalen of niet, doet dan volstrekt niet terzake. Het kruisen wordt onmogelijk, dus MOETEN ze achter elkaar rijden. Zo staat het in de wegcode.
En buiten de bebouwde kom, MOETEN ze ook achter elkaar rijden, wanneer achterliggers hen willen inhalen. Laatst gewijzigd door lohabra : 14 januari 2014 om 12:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk proberen bepaalde fietsers steeds het onderste uit de kan te halen en geen of weinig respect te tonen voor het "snellere" verkeer. Ze moeten dan ook niet verwonderd zijn dat ze ook dan ook een koekje van eigen deeg terugkrijgen. Ik zal altijd " wat opzij rijden" als me iemand wil inhalen op een navenant smalle weg, het is tenslotte voor mijn eigen veiligheid. Ander vb.: als een fietser wil dat die 1 m zijdelingse afstand gerespecteerd wordt moet hij de voertuigbestuurder ook die kans geven. Geeft hij ze niet krijgt hij rap een koekje van eigen deeg terug. Voor een voetganger tov van een fietser is het verhaal van die 1 m idem.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 januari 2014 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast is er ook nog art 16.7 die de fietser ook moet respecteren... : Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 januari 2014 om 12:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil die 2 fietsers nog eens zien die een lijnbus of brede voertuigen van hulpdiensten continu gaat hinderen binnen de bebouwde kom. En als dan (snor)fietsers onderling willen inhalen en-of kruisen (bvb op verplichte fietspaden) wat dan ? Awel dan is het fietskot te klein... hilarisch.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 januari 2014 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |