Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2014, 18:30   #81
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Dit is juridisch afdwingbaar! Hopelijk retro-actief!!
Gevolg zal zijn dat de pensioenen dan onmiddellijk onbetaalbaar zijn en dat de traditionele partijen imploderen.
Dan kunnen we een nieuw en rechtvaardig (volgens bijdrages) pensioensysteem opbouwen, onder curatele van Europa en zonder inmenging van zuilen.
Ondertussen blijft uw gelal één groot flutverhaal.
Dwing het juridisch af en laat ons de uitspraak weten, wil je?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 18:57   #82
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is juridisch afdwingbaar! Hopelijk retro-actief!!
Gevolg zal zijn dat de pensioenen dan onmiddellijk onbetaalbaar zijn en dat de traditionele partijen imploderen.
Dan kunnen we een nieuw en rechtvaardig (volgens bijdrages) pensioensysteem opbouwen, onder curatele van Europa en zonder inmenging van zuilen.
Ik heb zo'n flauw gevoelen dat de meeste gepensioneerde ambtenaren statutairen zijn, en dat de meeste ambtenaren die binnenkort met pensioen gaan, ook statutair zijn. Het beroep doen op contractuelen is immers een vrij recente praktijk, de kans is dus groot dat zij nu aan het werken zijn. Tel daar nog bij dat veel contractuelen op termijn toch statutair worden. Ikzelf ben jaren contractueel geweest vooraleer ik benoemd werd.

Er is dus een hoge zekerheid dat er aan de huidige pensioenkosten op korte termijn niet veel zal veranderen.

Bovendien zou een discriminatie-arrest nooit een terugwerkende kracht kunnen hebben gezien benoemingen via een vaste procedure gebeuren die op contractuelen nooit is toegepast. De enige oplossingen zijn dus:
- alle posten die nu door contractuelen worden ingevuld, openstellen voor benoeming na rekrutering via SELOR. Uiteraard mag iedereen daar aan deelnemen, en gaat het om een nieuwe carrière, zoals nuance regel is.
- alle posten die nu door contractuelen worden ingevuld, afschaffen en ze dus allemaal ontslaan. Later kunnen er misschien nieuwe posten geopend worden volgens de gebruikelijke procedures.
Eventueel is er uiteraard een tussenweg, waarin bij voorbeeld een post op drie opengesteld wordt.

Je hebt zoveel afgunst voor de statutairen, dat je zelfs niet meer beseft dat uw standpunten hén niet treft, maar de contractuelen.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 15 januari 2014 om 18:57.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 19:20   #83
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik heb zo'n flauw gevoelen dat de meeste gepensioneerde ambtenaren statutairen zijn, en dat de meeste ambtenaren die binnenkort met pensioen gaan, ook statutair zijn. Het beroep doen op contractuelen is immers een vrij recente praktijk, de kans is dus groot dat zij nu aan het werken zijn. Tel daar nog bij dat veel contractuelen op termijn toch statutair worden. Ikzelf ben jaren contractueel geweest vooraleer ik benoemd werd.

Dacht wel dat de pensioenbijdragen, die de overheden moeten afdragen aan hun pensioenfonds gevoelig verschillen naargelang het om statutairen of contractuelen gaat. Verder zijn de overheden ook verplicht van het gat op te vullen wanneer ze een contractueel, statutair maken.
Maw elke contractuele brengt voor de overheid een besparing mee, zelfs al is zijn pensioen nog mijlenver verwijderd.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 20:37   #84
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BREEK HET ONRECHTVAARDIGE DISCRIMINERENDE NIET VAN DEZE TIJD SYSTEEM AF!!
Ge vervuilt dit forum.
Oud 15 januari 2014, 22:19   #85
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Ge vervuilt dit forum.
Je kan toch moeilijk anders dan concluderen dat een sociaal systeem waarin 2 werknemers die dezelfde job doen, één bij de overheid en één in de privé een verschillend pensioen krijgen een discriminerend systeem is.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 22:39   #86
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Je kan toch moeilijk anders dan concluderen dat een sociaal systeem waarin 2 werknemers die dezelfde job doen, één bij de overheid en één in de privé een verschillend pensioen krijgen een discriminerend systeem is.
tuurlijk niet,maar de de vlaming zoals hier in de reacties ook duidelijk is,
is ''hypocriet'' van aard..
Kaaskoppie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2014, 01:38   #87
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het moet wel gezegd worden, dat jullie vergeten te vermelden dat een ambtenaar vastheid van betrekking heeft tot 65.

Als een ambtenaar dat niet had en op zijn 55ste buiten vloog, denk ik ook wel dat hij blij zou zijn dat er brugpensioen bestaat, want geloof me, werkgevers denken eerst aan hun eigen portefieulle, en dan pas aan de rest. En oudere werknemers kosten veel en presteren (over het algemeen) minder. De kans op werk is nihil.

En brugpensioen stelt niet veel voor. Als demonen samenwoon zeker helemaal niet.
De som van mijn brugpensioen was zelfs een pak lager dan mijn pensioen,een aalmoes dat is het heel dat geweldige brugpensioen
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2014, 01:40   #88
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eerst de seks, dan de portemonnee en dan de ethiek, zeker ?

.
Stop dan ook met de moraalridder uit te hangen
Oud 16 januari 2014, 01:43   #89
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
iemand uit het bordelen-milieu van Thailand, gaat het even over ethiek hebben.......
Wil jij echt een antwoord op uw smerige insinnuaties?ik ben gelukkig gehuwd in Thailand met een leuke jonge vrouw ,ik heb uw hoerenkoten niet nodig ,hou jij uw zipper maar dicht ,want met zo n smerige gedachten
Oud 16 januari 2014, 01:45   #90
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Als er om de haverklap spam in mijn mailbox belandt, dan lees ik die nooit en toch werkt-ie op mijn zenuwen.

Da's hier net hetzelfde : als de topiclijst hier op dagelijkse basis bestookt wordt door steeds weer opnieuw dezelfde ambtenaren-diarree van steeds weer opnieuw dezelfde persoon met steeds weer opnieuw dezelfde onjuistheden/overdrijvingen/ongenuanceerdheden, dan lees je dat op den duur uiteraard niet meer. Maar dat neemt niet weg dat het - net zoals spam in een mailbox - irritant is om dat geblaat overal tussen de interessante topics te zien opduiken.

Ik herhaal de bedenking van gisteren :
Ook ambetantenaar brasem?

Ik vond het idee om demonen zijn eigen mega-anti-ambtenaren-topic (één, geen elvendertig per week) te geven als privé-speeltuin overigens écht niet slecht. Zelfs een afzonderlijk demonen-themaforum, waarin al zijn anti-ambtenaren-topics allemaal netjes gedump... eh... overzichtelijk bij elkaar geplaatst kunnen worden zou ik hem graag gunnen. Leuk voor hem, maar ook leuk voor mensen als ouwe knar want die kunnen hun geliefkoosde lectuur dan netjes compact bij elkaar terugvinden en consumeren, en als klap op de vuurpijl ook nog eens een zegen voor de overzichtelijkheid van het forum "Binnenland".
Oud 16 januari 2014, 06:25   #91
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dacht wel dat de pensioenbijdragen, die de overheden moeten afdragen aan hun pensioenfonds gevoelig verschillen naargelang het om statutairen of contractuelen gaat. Verder zijn de overheden ook verplicht van het gat op te vullen wanneer ze een contractueel, statutair maken.
Maw elke contractuele brengt voor de overheid een besparing mee, zelfs al is zijn pensioen nog mijlenver verwijderd.
De overheid probeert inderdaad steeds minder statutairen te benoemen omdat een contractueel minder kost, dat klopt...
Oud 16 januari 2014, 06:52   #92
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De overheid probeert inderdaad steeds minder statutairen te benoemen omdat een contractueel minder kost, dat klopt...
Er is slechts een rechtvaardige verdeling voor iedereen die werkt en dat is ieder gewerkt uur in een mensenleven evenveel betalen, plus de kosten gemaakt om het beroep uit te kunnen uit oefenen en te kunnen blijven uit oefenen, vergoeden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2014, 07:23   #93
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Er is slechts een rechtvaardige verdeling voor iedereen die werkt en dat is ieder gewerkt uur in een mensenleven evenveel betalen, plus de kosten gemaakt om het beroep uit te kunnen uit oefenen en te kunnen blijven uit oefenen, vergoeden.
Dus U vind de tijd van een expert evenveel waard als de tijd een klungel, zelfs al hebben die evenveel tijd gespendeerd aan dezelfde studies, en hebben ze dezelfde materialen in gebruik?
Oud 16 januari 2014, 07:31   #94
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Je beseft toch dat dit zuiver communisme is?

Btw, in de ambtenarij is het vergoedingssysteem op dat principe gebaseerd... Twee mensen met dezelfde graad en dezelfde anciënniteit verdienen, op enkele uitzonderingen na, exact hetzelfde, ongeacht hun werklast, jobinhoud, verantwoordelijkheden en realisaties.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 16 januari 2014 om 07:34.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2014, 07:47   #95
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Demonen, ik ben ambtenaar. Ik werk overdag, s'nachts, weekends en feestdagen. Ik spreek 4 talen gratis omdat het vereist is voor mijn job. Er is veel verloop binnen mijn branche om allerlei redenen. Daarom, verlaag ons loon, dan volgt mijn reactie, ik spreek enkel nog nederlands, voor nachtwerk laat ik mij medisch vrijschrijven en voor de weekends en feestdagen zoeken ze maar iemand anders, ik wil ook feesten dansen zuipen voetbal cinema uiteten gaan enz enz. Oh ja, ik wil ook nog maaltijd-cultuur-eco en sportcheque's, ik wil ook een groepsverzekering, ik wil ook water-koffie-soep-fruitmand dagelijks op het werk, auto van het werk met tankkaart en een gsm want ik moet bereikbaar zijn. Allemaal zaken die ik nu niet heb. Gaat u mij dit bezorgen demonen????
In de privé zijn er ook mensen die meerdere talen moeten kunnen spreken / schrijven.
Op het eind van de maand staat er niet op de loonbrief: "Voor het spreken van Duits € 100,00 voor het spreken van Engels € 150,00 voor het spreken van Frans ...."

Daarbij mijn beste vriend, u heeft deze job gekregen omdat u vier talen spreekt (u schrijft zelf dat het vereist is). De dag dat u weigert deze talen te spreken voldoet u niet meer aan de jobeisen. In de privé schrijft u zich dan Stratemans.

Daarbij wil ik als werknemer in de privé ook graag vrij zijn op de dagen dat ambtenaren hun extra feestdagen mogen thuisblijven.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2014, 08:13   #96
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
In de privé zijn er ook mensen die meerdere talen moeten kunnen spreken / schrijven.
Op het eind van de maand staat er niet op de loonbrief: "Voor het spreken van Duits € 100,00 voor het spreken van Engels € 150,00 voor het spreken van Frans ...."
Daarbij mijn beste vriend, u heeft deze job gekregen omdat u vier talen spreekt (u schrijft zelf dat het vereist is). De dag dat u weigert deze talen te spreken voldoet u niet meer aan de jobeisen. In de privé schrijft u zich dan Stratemans.
Daarbij wil ik als werknemer in de privé ook graag vrij zijn op de dagen dat ambtenaren hun extra feestdagen mogen thuisblijven.
Ik ken de precieze omstandigheden van deze medeforummer niet, maar ik veronderstel dat die bepaalde job het spreken van 4 talen vereist, maar niet dat dit voor hem een voorwaarde was om aan de staat aan de bak te komen. Ik, bijv. ben officieel ééntalig Nederlands, maar 99,99 % van mijn job is in 't Frans. Dat Frans-kennen was geen voorwaarde om aan de staat aangenomen te worden, maar is wel een voorwaarde om mijn huidige job te kunnen doen. Kleine, maar belangrijke nuance.
Oud 16 januari 2014, 08:47   #97
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
dit scheefgetrokken systeem kan niet genoeg belicht worden.

dit is pure onrechtvaardigheid, dat kan toch niet ontkent worden?

nee, erover zwijgen, dat is pas verkeerd.
2
Oud 16 januari 2014, 08:47   #98
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik ontken.
Wat ontkent u?
Oud 16 januari 2014, 10:22   #99
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
In feite is het nog leuker. Twee werknemers die dezelfde job doen, bij dezelfde werkgever, de overheid, waarvan de ene contractueel is, en de andere statutair, en die een verschillend pensioen krijgen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2014, 14:42   #100
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat ontkent u?
2014, het jaar dat er geen pensioenen meer betaald kunnen worden volgens meestercijferaar Daerden zaliger.
De onmogelijkheid om begrotingstekorten op te bouwen, te lenen, verplichte schuldafbouw, ... en de massale instroom van de babyboomgeneratie. Vanaf nu tot en met 2020 komen er een half miljoen statutair benoemden graaien in de pensioenkassen. Dit wordt lachen geblazen. Wie gaat dit feest betalen?
Ford, Arcelor, Renault, Audi, Cater Pillar, Opel, ... alvast niet!

Laatst gewijzigd door demonen : 16 januari 2014 om 15:02.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be