Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2014, 15:33   #81
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij hebt meer dan 3 miljoen mensen aangesproken en allemaal hebben ze op dezelfde manier gereageerd?
Of neem je je eigen constructies voor waarheid?

Probeer mensen eens als een individu te benaderen en niet als mentale, uit karikaturen en stereotypes samengestelde constructs.
Drietalige immigranten (moedertaal + Frans + Nederlands) zijn dat nu voor België "franstaligen" of "nederlandstaligen" ?
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 15:34   #82
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
jaja...
Wees eens objectief. Hoe komt het dat België nog bestaat, volgens u?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 15:36   #83
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
In de Auchan te Roncq, net over de grens met West-Vlaanderen, komen zeer veel Vlamingen winkelen. Daar spreekt niemand 1 woord Nederlands.
U hebt het over FRANKRIJK, waar men geen Nederlands leert.
Oud 19 februari 2014, 15:37   #84
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Een volk onderscheid zich in de eerste plaats van een ander volk door de taal.
Zo zal iemand vd Belgische Maaskant zich meer verbonden voelen met zijn taalgenoot aan de andere kant van de Maas.
Een Vlaming op vakantie zal zich meer verbonden voelen met een andere Vlaming ook al is de ene West-Vlaming en de andere Limburger.
Een Waal zal zich in Trinidad sneller tot een Franse burger wenden dan tot een Vlaming.
Wees eerlijk, hoeveel Vlamingen kennen de rtbf-weerman/-vrouw? Welke Vlaming kent de bekendste of populairste Waalse zanger/zangeres, schrijver, nieuwslezer, tv-programma, ...?
Wallonië is gewoon een ander land.
Indien U op 14 juli naar Wallonië begeeft dan ziet U aan zowat elk huis de franse vlag uithangen. Die mensen voelen zich eerder fransman dan Belg.
Als kind keken wij 80% vd tijd naar nederlandse zenders, 10% naar duitse zenders en 10% naar de brt. Nooit naar de rtb!
Waarom zei Di Rupo dat zijn franstaligen niet mochten verarmen.
Hij had evengoed kunnen zeggen "mijn minderbedeelde Belgen".
Omdat de taal volkeren van elkaar onderscheid.
Dit land is gedoemd om te splitsen omdat hier geen eenheid bestond-bestaat en nooit zal bestaan.
Arme demonen... dat was pure kindermishandeling...
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 15:38   #85
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U hebt het over FRANKRIJK, waar men geen Nederlands leert.
je wil dus zeggen dat ze in Wallonië ook geen Nederlands leren?

en dan nog, als je beweert dat het vooral commercieel voordelig is om de taal van je klant te spreken, zouden zij ook Nederlands moeten spreken, een groot deel van hun cliënteel is Nederlandstalig.

Maar dat gaat blijkbaaar enkel op voor Vlamingen, die moeten Frans spreken, wat er ook gebeurt.
Oud 19 februari 2014, 15:38   #86
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja. En dan?
dat het commercieel argument duidelijk niet opgaat.
Oud 19 februari 2014, 15:39   #87
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja. En dan?
U bent waarschijnlijk ook zo een verfranste Brusselaar die in Vlaanderen zijn geld verdient, zoals Everytime, maar u haat eigenlijk de regio die u die mogelijkheid biedt.
Pjotr 2691 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 15:39   #88
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Wees eens objectief. Hoe komt het dat België nog bestaat, volgens u?
Door de Vlaamse sloefen.
Oud 19 februari 2014, 15:39   #89
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Hangt ze er nog? Zoals in Houffalize?
Ik zie ze daar niet op een prominente plaats hangen en ook nog eens tussen vlaggen van andere landen waar Zelzate een zusterstad heeft.
Dus komt mijn vraag weer: waarom hangt de Franse vlag op een prominente plaats ( centraal naast de Belgische en niet zoals de vlaggen in Zelzate ergens in een parkje naast het gemeentehuis) aan de voorgevel van het gemeentehuis van Houffalize en als dat dan nog is als verbondenheid met een Franse zusterstad dan is de volgende vraag erg belangrijk:namelijk, welke is die zusterstad en heeft Houffalize maar EEN zusterstad? Zoniet, waarom hangen de vlaggen van de landen van die andere zustersteden dan niet aan de gevel. Kan een sloef hier op antwoorden of krijgt hij dat niet aan azijnpissers uitgelegd?
Geen idee maar hun site is wel tweetalig :
http://www.houffalize.be/fr/pageaccu...64e0bce3815093
Oud 19 februari 2014, 15:41   #90
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zijn ze in pakweg Frankrijk en Duitsland ook niet commercieel bezig, daar passen ze zich ook niet aan aan hun klanten maar blijven ze hun taal spreken. en ik spreek dan niet over het Nederlands dat ze zouden moeten spreken hé, maar ook Engels wordt niet gebruikt, enkel in uiterste nood.
Niet zeveren hé. Dacht ge nu echt dat ze in Duitsland even kortzichtig zijn als sommige flaminganten?

http://www.pallen.de/nl/schnaeppchen.html

Trouwens wat Frankrijk betreft herinner ik mij dat ik in het zuiden in perfect Nederlands geholpen werd op gemeentelijke toeristische diensten.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 15:42   #91
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Niet zeveren hé. Dacht ge nu echt dat ze in Duitsland even kortzichtig zijn als sommige flaminganten?

http://www.pallen.de/nl/schnaeppchen.html

Trouwens wat Frankrijk betreft herinner ik mij dat ik in het zuiden in perfect Nederlands geholpen werd op gemeentelijke toeristische diensten.
ik ga zeer regelmatig naar Duitsland, streek rond Trier. De voertaal is het Duits in de winkels.
In toeristische diensten kan men uiteraard in het Engels terecht, soms zelf in het Frans.
Oud 19 februari 2014, 15:43   #92
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dat is toch wat off topic hé.

goed, ik veronderstel dat jij vindt dat ze in Zaventem gelijk hebben om alles in de 2 talen te zetten, maar waarom doen ze dat niet in Waver? Zijn ze daar dan niet commercieel genoeg? of weten ze dat de Vlamingen zich sowieso aanpassen, zelfs mocht alles in het Chinees staan.
Dat is in elk geval zeker niet commercieel van hen. Jammer genoeg is het niet mogelijk om de hoeveelheid gemiste sales echt te meten. Maar het lijkt me duidelijk dat een zeker % van de vlamingen zal vermijden naar die specifieke winkel(s) te gaan. Het is natuurlijk zo dat het overgrote deel zich gewoon aanpast, maar toch zou het interessant zijn dat de verantwoordelijke van die winkel daar eens bij stilstaat en nog beter zou zijn het te onderzoeken.
Oud 19 februari 2014, 15:44   #93
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen idee maar hun site is wel tweetalig :
http://www.houffalize.be/fr/pageaccu...64e0bce3815093
Ik zie hier geen antwoord op mijn vraag. Dus herhaal ik ze.

Citaat:
Dus komt mijn vraag weer: waarom hangt de Franse vlag op een prominente plaats ( centraal naast de Belgische en niet zoals de vlaggen in Zelzate ergens in een parkje naast het gemeentehuis) aan de voorgevel van het gemeentehuis van Houffalize en als dat dan nog is als verbondenheid met een Franse zusterstad dan is de volgende vraag erg belangrijk:namelijk, welke is die zusterstad en heeft Houffalize maar EEN zusterstad? Zoniet, waarom hangen de vlaggen van de landen van die andere zustersteden dan niet aan de gevel. Kan een sloef hier op antwoorden of krijgt hij dat niet aan azijnpissers uitgelegd?
Oud 19 februari 2014, 15:46   #94
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat is in elk geval zeker niet commercieel van hen. Jammer genoeg is het niet mogelijk om de hoeveelheid gemiste sales echt te meten. Maar het lijkt me duidelijk dat een zeker % van de vlamingen zal vermijden naar die specifieke winkel(s) te gaan. Het is natuurlijk zo dat het overgrote deel zich gewoon aanpast, maar toch zou het interessant zijn dat de verantwoordelijke van die winkel daar eens bij stilstaat en nog beter zou zijn het te onderzoeken.
ik ga er vanuit dat ze in Wallonië even slim zijn als in Vlaanderen en dat ze maw goed genoeg weten dat tweetaligen aannemen te duur is tov de eventuele opbrengsten.

Net zoals in alle andere landen redeneren ze, terecht, dat als iemand naar hun regio komt, die persoon wel een basiskennis van hun taal zal kennen. En ze zijn daar slim genoeg om enkele mensen te hebben die wel vlot in het Nederlands eventuele Fransonkundige Vlamingen te bedienen.
Oud 19 februari 2014, 15:48   #95
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Volgens mij heeft niemand nergens wat in een bakkerij te eisen.
De bakker zou baas moeten zijn in zijn bakkerij.
Monsieur, je voudrais un pain francais, 10 pistolets et 5 pannecouque svp.
Oud 19 februari 2014, 15:49   #96
buitenlander
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Ik zie hier geen antwoord op mijn vraag. Dus herhaal ik ze.
Waarom hangt er een hollande vlag in zelzate?
Omdat die steden/gemeenten soms een verbroedering hebben met een andere gemeente.
Dat antwoord zal niet passen in uw kortzichtige frietkraam.
En dat parkje is het gemeentehuis, die hebben gewoon geen masten aan de gevel. Maar goed ge kunt natuurlijk zelfs het daglicht ontkennen.

Laatst gewijzigd door buitenlander : 19 februari 2014 om 15:50.
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 15:50   #97
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Monsieur, je voudrais un pain francais, 10 pistolets et 5 pannecouque svp.
Un pain long bien gebakken?
Oud 19 februari 2014, 15:53   #98
buitenlander
Schepen

Standaard

En mag dit dan wel?
Ah ja het gaat over zandhoven

Laatst gewijzigd door buitenlander : 19 februari 2014 om 15:54.
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 15:54   #99
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander Bekijk bericht
Gaat uw pillekes pakken vriend, ik heb 15 jaar in Wallonie gewoond. Op 14 juli hingen daar evenveel Franse vlaggen als Duitse vlaggen.
Een waal voelt zich alles behalve een Fransman, anders had R.A.F de verkiezingen gewonnen.
Klopt, en de fransen willen absoluut niet dat Wallonië bij hen komt. Of het zou het FN moeten zijn.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 15:57   #100
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander Bekijk bericht
Waarom hangt er een hollande vlag in zelzate?
Omdat die steden/gemeenten soms een verbroedering hebben met een andere gemeente.
Dat antwoord zal niet passen in uw kortzichtige frietkraam.
En dat parkje is het gemeentehuis, die hebben gewoon geen masten aan de gevel. Maar goed ge kunt natuurlijk zelfs het daglicht ontkennen.
Ik herhaal dus nogmaals mijn vraag:

Citaat:
Graag een antwoord op de vraag hierboven, waar u in uw 'verruimde' denkwijze niet in slaagt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be