Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2004, 23:45   #81
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Leuk hee
Ik vind het echt de max ~ 't Belgische team doet het goed, ik denk dat Mitchell de volgende is die verdwijnt daar. Marjolein zal wel aanvaard worden.
Wat het andere team betreft: Mohamed, Kelly en Frouke zijn een hecht groepje, Jeroen heeft al een extra stem dus als zij volgende keer weer alle drie op hem stemmen ligt die eruit.
Dan blijven enkel nog Roland en Shandinella over ~ zij kunnen die er telkens met hun drietjes uitbonjouren en zo op hun sokken met zijn drieën naar de samensmelting gaan
Goed plan, ik gun het hen!
Die Roland is maar een watje hoor, dat werd vandaag wel duidelijk.
jeroen mag er van mij nog wel ff inblijven hoor, ik vind hem nogal cute

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 23:49   #82
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
je mag 'm gaan troosten dan
die gaat eruit

geef toe dat ie een dom spelletje speelde
Oud 28 september 2004, 23:51   #83
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Die van mij ook. Ik heb zelf gene kabel. Ik ga er speciaal voor bij ons moeder naar kijken. Hoef ik die dag dan zelf ook niet te koken.
En? Wat heb je te eten gekregen?
Ik heb een Spaans stoofpotje klaargemaakt, beetje pikant met chorizo en kippenstukjes, zwarte olijven, tomaten en paprika's... héérlijk was 't ~ al zeg ik 't zelf
Oud 28 september 2004, 23:57   #84
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
je mag 'm gaan troosten dan
die gaat eruit

geef toe dat ie een dom spelletje speelde
ik heb 2 afleveringen gemist hé, dus ik weet niks van spelletjes. dus voor mij mag ie blijven.

Citaat:
Oud 6 oktober 2004, 00:44   #85
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:

Aflevering 05 : Beltijd

In Kamp Noord doet nieuwkomer Marjolein er alles aan om in de smaak te vallen. Frank en Darline vinden Marjolein alvast een leuke meid. Alleen Mitchell is niet onder de indruk van Marjoleins charmeoffensief. Volgens Mitchell speelt ze het spel erg tactisch.

De verstekelingen keren ondertussen terug van hun rooftocht in Kamp Zuid. Het trio is dolgelukkig dat hun tweede roofpoging gelukt is.
Kamp Zuid keert terug van de eilandraad. Shandinella is de eerste die ontdekt dat er iets vreemds met de voorraadkist aan de hand is. Er zijn ook vissen verdwenen maar het kamp is ervan overtuigd dat de ratten of varanen lekker gegeten hebben.

De volgende ochtend praten de verstekelingen, bij een rijkelijk bijeen gestolen ontbijt, na over de roof in Kamp Zuid. Mick heeft gezien dat de vlag niet meer die van Nederland is, maar die van Kamp Zuid. Hij vraagt zich af wat de reden van de vlaggenwissel is.

Frouke en Kelly malen al niet meer om de verdwenen vis, ze genieten van de zon... tot grote ergernis van coördinator Ronald. Frouke is de kritiek van Ronald een beetje beu maar ze weet dat ze nu Mohamed en Kelly heeft.

In de mangrove hebben de verstekelingen de buit van hun rooftocht al bijna helemaal opgebruikt. Ze zullen dus opnieuw moeten gaan stelen. Deze keer gaat de tocht naar Kamp Noord of het voormalige Kamp België.
In Kamp Noord is Mitchell als vaste kok verantwoordelijk voor de keuken, maar de mannen vermoeden dat ze onverantwoord omspringt met de voedselvoorraad. Ze sturen Matt om het probleem aan te kaarten, maar Mitchell zegt dat ze alles onder controle heeft en dat er nog rijst genoeg is. Volgens nieuwkomer Marjolein is er meer aan de hand, ze denkt dat Mitchell het minst goed in de groep ligt.

De mannen geloven Mitchells verhaal over de voedselvoorraad niet en daarom bouwen ze onder leiding van Frank een varanenval om aan extra eten te komen.
Om de hoek hebben de verstekelingen Mick op verkenning gestuurd. Hij waagt zich gevaarlijk dicht bij het kamp en doet een belangrijke ontdekking. Mick heeft Marjolein gezien en trekt onmiddellijk zijn conclusies. Volgens hem zijn de kampen heringedeeld én hebben beide kampen bovendien nieuwe voedselvoorraad gekregen. Mick denkt dan ook dat hun geplande rooftocht heel wat zal opbrengen.

In Kamp Zuid roept Jeroen de groep bij elkaar. Hij voelt zich opnieuw niet lekker in de groep en denkt eraan om het eiland te verlaten. Als Jeroen vertrekt, vreest coördinator Ronald voor zijn eigen positie in de groep. Maar Ronald is nog steeds coördinator, dus moet hij z’n team op sleeptouw nemen voor de volgende proef. Ronald probeert met peptalk zijn team op te monteren, maar Frouke mag hem niet en Jeroen wil weg.

Jeroen wil de expeditie verlaten, en het is de vraag of hij bij de proef alles zal geven. Mohamed vreest dat Jeroen er niet voor zal gaan.
Voor de Robinsonproef moeten beide teams zo snel mogelijk naar een houten constructie in zee zwemmen. Daar hangt een ladder waarmee ze naar boven moeten klimmen. Daarna moeten ze van op een balk, die meer dan zes meter hoog staat, in het water springen.

Mo neemt alweer een bliksemstart en bezorgt Kamp Zuid meteen een grote voorsprong. Frank is erg snel, maar hij kan de achterstand niet goed maken. De druk op Darlenes schouders is enorm. Maar eenmaal boven, slaat de paniek toe. Darlene heeft hoogtevrees maar overwint zichzelf.

De voorsprong van Kamp Zuid is nu wel nog groter geworden. In het water wordt Frouke echter ingehaald door Peter. Ook op de ladder heeft Frouke de grootste moeite. Ze komt kracht tekort. Na Peter houdt ook Matthias Frouke bij. Voor Kamp Zuid hangt alles nu af van Ronald maar die wint makkelijk van Mitchell.
Kamp Zuid wint 20 minuten beltijd en die mogen ze onmiddellijk gebruiken om naar huis te bellen.

Kelly belt met haar moeder, Shandinella belt met haar ouders op Curaçao en ook Mohamed belt met zijn gezin. Het is voor iedereen een emotionele boost maar voor Ronald komt het hard aan wanneer hij zijn familie niet kan bereiken. Hij vindt dat dit een emotioneel dieptepunt voor hem is.

Kamp Noord komt met gemengde gevoelens terug na de proef. Vooral Darlene heeft het zwaar. Toch denken zij en Frank dat het beter is dat ze de prijs niet gewonnen hebben, omdat ze het anders nog moeilijker zouden hebben.
Na Ronalds poging heeft het team nog vier minuten beltijd over. Deze kunnen ze aan Kamp Noord schenken in ruil voor wat voedsel. Wanneer Peter de brief met het ruilvoorstel voorleest, is iedereen het erover eens dat ze geen voedsel ruilen tegen beltijd. Alleen Mitchell denkt daar anders over. Haar broer trouwt volgende week en ze zou graag haar familie even horen.

Ronald is ondertussen al onderweg naar Kamp Noord met de telefoon. Hij vraagt in ruil voor de beltijd, een beetje zout. Eerst staat het team erg weigerachtig ten opzichte van het bellen maar omdat de vier minuten anders verloren gaan, gaat de groep uiteindelijk akkoord om Mitchell te laten bellen.

Jeroen staart in Kamp Zuid al uren voor zich uit. Hij is gebroken en wil naar huis. Volgens Frouke is zijn vertrek een vlucht. Ze denkt dat hij indien hij geen stemmen had gehad op de eilandraad, hij gebleven zou zijn. Omdat Jeroen na dagen twijfelen echt wilt stoppen, wordt hij opgehaald door Ernst-Paul. Ronald kan geen afscheid nemen van z’n maatje Jeroen want hij zit nog bij Mitchell die haar zus aan de lijn heeft.

In kamp Noord heeft Marjolein de taak van kampkok Mitchell overgenomen. Het werd al wat laat, en daarom is ze begonnen met het bereiden van de maaltijd. Wanneer Mitchell terugkomt van het bellen, heeft ze het moeilijk met het feit dat Marjolein aan het eten begonnen is. Ze heeft dan ook meteen kritiek op Marjoleins manier van werken.

Ook Ronald wacht bij terugkomst een onaangename verassing. Jeroen is zonder afscheid van hem te nemen vertrokken en dit komt voor de coördinator hard aan.

In Kamp Noord heeft Marjolein veel succes met haar eerste maaltijd. Peter vindt het zelfs één van de lekkerste maaltijden die hij op het eiland al gegeten heeft. Alleen Mitchell is niet te spreken over Marjoleins kookkunst.

Dag 17 van de expeditie. Zoals elke dag is Frank voor dag en dauw op jacht geweest en vandaag heeft hij een wel heel bijzondere buit: een octopus!

In Kamp Zuid is Frouke onafscheidelijk van Mo en Kelly en dit tot grote ergernis van Ronald en Shandinella. Ronald zoekt toenadering tot Mo want hij is niet meer zo zeker van zijn positie. Mo reageert echter erg cynisch op Ronalds toenaderingspoging en maakt Ronald bijna openlijk belachelijk.

In de mangrove hebben verstekelingen Mick en Ernestine het helemaal gehad. De moeilijke leefomstandigheden en de stank van de mangrove beginnen zwaar door te wegen. Maar nog meer dan van de haast onleefbare omgeving, hebben de twee last van Klaar. Ze vinden dat Klaar niet in groep kan functioneren en altijd haar zin doet.

Voor Kamp Noord en Kamp Zuid is het tijd voor de Eliminatieproef. Door de spanningen in beide kampen is de inzet voor sommigen bijzonder groot.

De Eliminatieproef bestaat uit een parcours in zee dat zo snel mogelijk moet afgelegd worden. Eén iemand begint en onderweg krijgt hij/zij altijd teamgenoten bij. De ploeg die het eerst voltallig de finish bereikt, wint.
Bij deze proef is het van cruciaal belang wie op welke positie start. Kamp Noord moet bovendien iemand aan de kant laten staan en kan maar niet beslissen wie: Matthias of Mitchell. Uiteindelijk besluit Matthias niet mee te doen. Achteraf blijkt dit misschien niet zo’n verstandige keuze te zijn geweest want de proef met de ladder die

Mitchell als eerste moet overwinnen, blijkt erg zwaar voor haar. Uiteindelijk geraakt ze er wel over maar ondertussen heeft Kamp Zuid al heel wat voorsprong. Het zijn dan ook zij die als eerste voltallig de finish bereiken.
Kamp Noord heeft gefaald en keert verslagen terug. Mitch probeert haar zwakke prestatie goed te maken door meteen keihard aan het werk te gaan. Met de eilandraad in zicht komt een oude afspraak van het Belgische kamp ter sprake: iedere Nederlander die in het kamp zou toekomen, zou onverbiddelijk naar huis worden gestemd. Mitch vindt dat als de afspraak nog geldt, ze zich daar moeten aan houden. De anderen vinden echter dat de afspraak niet meer geldt. Iedereen moet voor zich uitmaken op wie hij of zij stemt.
In de beklemmende mangrove zitten Klaar en Ernestine al twee weken op elkaars lip en dan wordt iedere mug een olifant. Ernestine vindt dat Klaar te veel lawaai maakt wanneer ze over de planken hoort. Mick slaagt erin om de dames te verzoenen.

Op de ochtend van de eilandraad is Frank alweer op jacht om de schaarse voedselvoorraad aan te vullen. Frank weet echter niet dat de verstekelingen vastberaden om te stelen op weg zijn naar Kamp Noord. Nietsvermoedend maakt iedereen zich klaar voor de eilandraad. Voorzichtig sluipen de verstekelingen richting het kamp. Wanneer ze zien dat de was weg is, weten ze dat het kamp naar de eilandraad is. De buit valt echter tegen en de verstekelingen geraken het bovendien niet eens. Ernestine en Mick willen alles meenemen maar Klaar wil Kamp Noord nog een laatste avondmaal gunnen.

Op de eilandraad is het uiteindelijk Mitchell die vier van de zes stemmen krijgt. Omdat Jeroen de expeditie vrijwillig heeft verlaten, moet Mitchell niet naar huis maar krijgt ze een zwarte stem voor de volgende eilandraad.

Tja Inge, zoals ik had voorspeld, Jeroen is er uit. Als die niet zelf was opgestapt had ie d'er ook uitgelegen.
Oud 6 oktober 2004, 00:45   #86
ingenious

Standaard

ik heb het weer gemist

Citaat:
Oud 6 oktober 2004, 00:45   #87
oriana
Minister-President

Standaard

Kamp Noord

Mitchell neemt een zwarte stem mee naar de volgende eilandraad!

Kamp Zuid

Verstekelingen Mangrove

[size=1][size=2]Op 't vliegtuig naar huis gezet[/size] [/size]

Laatst gewijzigd door oriana : 6 oktober 2004 om 00:52.
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2004, 16:29   #88
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Met al die mensen die uit eigen beweging het eiland verlaten vind ik het maar slappe kost.
Maar bon, ik vond heel de laatste aflevering maar wat tegenvallen
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2004, 16:34   #89
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
Met al die mensen die uit eigen beweging het eiland verlaten vind ik het maar slappe kost.
Worden ze weggepest door de plaatselijke insectenkolonies?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2004, 17:05   #90
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

die frank is den tofste.

en die marjolein is een lekker ding.

laat die twee er nog maar wat inzitten.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 6 oktober 2004 om 17:05.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2004, 17:16   #91
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
oei jammer dat ie weg is.
hij vervulde de functie van decorstuk nochtans meesterlijk.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 6 oktober 2004 om 17:16.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2004, 18:00   #92
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
Ja hee, d'er zitten echt zwakkerds tussen.
3 reeds uit eigen beweging gestopt ~ dégoutant.

Sarah wilde wel blijven maar moést gewoon opgeven, die had ook wel de moeilijkste start van allemaal, eerst 48 uren in die kooi met enkel wat water, en van daar onmiddellijk naar de mangrove. niet te onderschatten denk ik.

Weinig spanning voor de rest, deze aflevering was idd een mindere maar ik denk dat volgende week de suspens er weer volop inzit
Oud 7 oktober 2004, 12:43   #93
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Het viel me wel op dat de teams fysiek gezien niet echt evenwichtig waren samengesteld. Nederland had gewoon een 60 jarige knar in 't team zitten. Om nog maar te zwijgen over die twee zwakke wijven die nu in de mangrove zitten.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 13:00   #94
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza
Het viel me wel op dat de teams fysiek gezien niet echt evenwichtig waren samengesteld. Nederland had gewoon een 60 jarige knar in 't team zitten. Om nog maar te zwijgen over die twee zwakke wijven die nu in de mangrove zitten.
Heel filosofisch geformuleerd

Ik weet niet meer of het al een VT4 versie was of nog één van de Amerikaanse die werden uitgezonden vooraleer ze ze zelf begonnen te maken maar enkele jaren terug heeft een 'oude knar' van tegen de 60 gewonnen.

Ik weet niet of je de eerste aflevering hebt gezien maar die 'oude knar' had wel de meeste ervaring met zware expedities. Klik anders eens op zijn foto en bekijk het filmpje over hem eens.

Je kent pas je grenzen als je ze op de proef stelt hee, ik vond hem helemaal geen 'absolute' foute keuze.

Wat de mangrove betreft, die Klaar is toch niet zo'n zwakke vind ik, en Ernestine zit daar al van dag 1, doe het maar na
Oud 11 oktober 2004, 19:37   #95
ingenious

Standaard

hey, ik ga kijken hé! ben het eens niet vergeten!

Citaat:
Oud 22 oktober 2004, 08:55   #96
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

SIMS SURVIVOR!

http://geocities.com/thesimssurvivor2/
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2004, 08:58   #97
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hey, ik ga kijken hé! ben het eens niet vergeten!
Leven ze nog?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2004, 10:41   #98
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Leven ze nog?
deze week weer vergeten kijken, dus weet het niet. ik zal zondag nog eens een poging doen.

Citaat:
Oud 30 oktober 2004, 22:22   #99
oriana
Minister-President

Standaard

Ik heb vandaag alle afleveringen van de 3 laatste weken op video gezien, ik sta weer bij dus hier de update!
Citaat:
Aflevering 06 : De samensmelting

Terwijl Kamp Noord terugkomt van de eilandraad, zijn de verstekelingen nog druk in een discussie verwikkeld over het al dan niet meenemen van de volledige rijstvoorraad.
Net op tijd maken de verstekelingen zich uit de voeten met hun buit. Mick & Ernestine hebben ondanks de bezwaren van Klaar alles meegenomen.
Door de eilandraad is er al een flink stuk van de dag om en de leden van Noord hebben honger. Op het menu staan vissen en krabben die Frank gevangen heeft, althans dat denken ze. Even later ontdekt het kamp dat er tien visjes verdwenen zijn. Frank verdenkt de krabben, die ook in de pot zitten, van het opeten van zijn vissen.
Peter gelooft niet dat kleine krabben grote vissen opeten. Hij wordt achterdochtig en checkt de voorraadkoffer. Wanneer Kamp Noord ontdekt dat ook alle rijst verdwenen is, weten ze niet wat ze ervan moeten denken.

Tijdens de terugtocht naar het verstekelingenkamp probeert Klaar de ruzie met Ernestine en Mick bij te leggen, maar in eerste instantie vindt ze niet veel gehoor bij haar kampgenoten.

Kamp Noord moet ondertussen noodgedwongen een maaltijd overslaan. Frank is boos en probeert het mysterie op te lossen. Hij verdenkt Kamp Zuid van de diefstal. Mitchell denkt dat het andere team hen zo misschien nog meer wilt verzwakken.

Kamp Zuid weet echter niets over de diefstal bij Noord. Bovendien hebben ze dankzij de prijzen en het visnet meer dan genoeg om te eten. De sfeer in Kamp Zuid is rustig en dat stemt coördinator Ronald tevreden. Maar Ronald is te optimistisch, want onderhuids blijven de spanningen uit het verleden doorwerken. Mohamed vindt Ronald nog steeds een hypocriet en hoopt dat hij snel zijn vrienden uit Kamp Noord zal terugzien.

Bij de verstekelingen is de ruzie over het stelen uitgepraat en de vrede weergekeerd. Het drietal is toe aan een stevige maaltijd van rijst en vis, geroofd in Kamp Noord. Wanneer Klaar opnieuw begint over de verdeling van het gestolen voedsel, is voor Mick de maat vol. Hij vindt dat Klaar met opzet oude koeien uit de sloot haalt en is razend op haar.
De volgende ochtend wordt Mick in het verstekelingenkamp alleen wakker. Na de turbulente rooftocht ligt het drietal in ruzie uit elkaar. De twee vrouwen wagen zich in de vroege ochtend tot ver buiten de mangrove. Alles is beter dan met z’n drieën op elkaars lip te zitten in het kleine kamp.

In Kamp Noord is de natuur nu de enige voedselbron. Om toch een beetje ontbijt te hebben zit Frank alweer sinds zonsopgang te vissen. De diefstal van de voorraad is nog niet verwerkt. De kampleden zijn aangeslagen en hebben honger. Frank toont z’n vangst van de dag. Het kamp heeft echter geen rijst of bloem meer om aan te sterken na een inspanning, en ook Frank begint dat te voelen. Na de diefstal door de verstekelingen staat Kamp Noord er qua voedsel beroerd voor.

In kamp Zuid vindt Shandinella post… Wanneer ze de brief voorleest, blijkt dat de samensmelting voor de deur staat. Competitiebeest Shandinella kan het amper geloven. Voor haar is de samensmelting halen een belangrijke stap op weg naar de finale. Om het nieuws te vieren bereidt Kamp Zuid een laatste supermaaltijd. De volledige voorraad gaat eraan.
In het verzwakte Kamp Noord lokt het nieuws gemengde gevoelens uit. Iedereen is trots op het behalen van de samensmelting maar dag 1 van de expeditie is nog niet vergeten. Het kamp vreest dat ze weer voor een onverwacht zware fysieke proef zullen staan. Vooral Frank is hiermee bezig en denkt er zelfs aan om forfait te geven indien de proef te zwaar voor hem lijkt.

In de mangrove willen de verstekelingen elkaar het liefst de hele tijd ontlopen maar overdag is het gevaar voor ontdekking buiten het kamp te groot. Op deze kleine oppervlakte barst onvermijdelijk het conflict wéér in alle hevigheid los. Als groepsmens zit Ernestine tussen twee vuren en die spanning wordt haar te veel.

De kampleden verlaten ondertussen definitief het eiland. 11 van de 18 expeditieleden hebben na 20 dagen een eerste mijlpaal bereikt. Vanaf nu strijden ze individueel tegen elkaar maar eerst is er een warm weerzien én een bijhorend feest. Beide kampen worden met 2 boten naar een feestboot gebracht. Die feestboot ligt voor anker vlakbij de mangrove.
Na 20 dagen expeditie horen de drie moerasketiers voor het eerst opnieuw muziek en dat is voor de verstekelingen een cultuurschok. Hun ruzie is meteen vergeten en de muziek verleidt het drietal tot een enorm risico. Ze zwemmen naar de rand van de mangrove om uit te zoeken wat er gaande is. Vanuit hun schuilplaats kunnen de drie zien dat de samensmelting een feit is. Maar dan plotseling, ziet Shandinella hen van op de boot. Ze licht Ronald onmiddellijk in maar wanneer deze kijkt, zijn Mick en de twee vrouwen verdwenen. De verstekelingen ontsnappen op het nippertje, want voor Shandinella beseft wat er aan de hand is, zet de feestboot koers naar open zee.

Na eerste feestroes beseffen de vier oude vrienden uit het Belgenkamp, Kelly, Matthias, Mohamed en Peter, dat ze eindelijk opnieuw samen zijn. Kelly’s vriendin Frouke wordt opgenomen in het groepje.
In het verstekelingenkamp is de sfeer helemaal omgeslagen van slaande ruzie vanochtend naar feeststemming nu. Ernestine dacht gisteren nog aan opgeven, maar nu krijgt ze nieuwe moed.

Op de feestboot wordt druk bijgepraat. Frank brengt als eerste de diefstal van het voedsel in Kamp Noord ter sprake. Hij zegt tegen Ronald dat hij Kamp Zuid verdenkt maar deze laatste ontkent elke betrokkenheid.
De échte dieven zitten al wekenlang verscholen in de mangrove. Net daarom kunnen zij moeilijk inschatten wat er precies aan de hand is. Klaar probeert op haar eigen manier tot in het kleinste detail de hele expeditie te reconstrueren. Mick beseft dat indien de samensmelting een feit is, het eiland Si Mirat verlaten is. Volgens hem zullen ze mogen verder overleven in één van de oude kampen.
Voor Ernestine klaart de hemel nu helemáál op. Van iedereen zit zij hier al het langst en ze verlangt naar de zee en het strand.

Op de feestboot gaat het feest gewoon verder. Iedereen geniet volop en ook Mitchell ziet de toekomst rooskleurig in. Ze kreeg een zwarte stem op de laatste eilandraad, maar de samensmelting biedt nieuwe kansen. Op de boot is het één groot eetfestijn en Frank die totaal verzwakt was ziet het weer helemaal zitten.

Ernestine, Klaar en Mick trekken naar Kamp Zuid, dat tot hun grote vreugde inderdaad verlaten is. Voor ’t eerst sinds lang kan het drietal vrij rondlopen zonder angst om ontdekt te worden.
De verstekelingen maken het kamp zo gezellig mogelijk. Ze genieten van hun nieuwe omgeving en vooral Ernestine is blij dat ze bevrijd is uit de mangrove.

Na zonsondergang barst het feest op de boot opnieuw los, onder aanvoering van Frank. De kampleden krijgen het nieuws dat hen een heerlijke slaapplaats op het strand staat te wachten. Maar er zit een addertje onder het gras. Wanneer alle kampleden zich in de comfortabele hangmatten hebben genesteld, komt Roos met het nieuws dat er eerst nog een proef gespeeld moet worden. Wie het eerst in slaap valt, ligt met onmiddellijke ingang uit de expeditie. Om te controleren wie het eerst slaapt, moet iedereen een steen in de hand houden. Diegene wiens steen het eerst valt in de wok op de grond, valt af.
Frank beseft dat dit voor hem een bijna onmogelijk opdracht wordt. Hij heeft wat gedronken en ligt al te dommelen. En dan gebeurt het… de eerste steen valt en het is die van Shandinella.
Zij moet de expeditie verlaten maar krijgt al onmiddellijk het voorstel van Roos om naar Si Mirat terug te keren. Shandinella gaat gretig op het voorstel in.

Voor de andere expeditieleden is de proef nog niet afgelopen want diegene die het langst kan wakker blijven, wint immuniteit voor de eilandraad. Vooral voor Mitchell kan dit belangrijk zijn want ze wéét dat ze in de gevarenzone zit. Mitch besluit dan ook volop voor de proef te gaan, maar ook Peter wil zich niet zomaar laten kennen. Hij wil vooral niet dat Mitchell de immuniteit wint. Matthias, Frank en Ronald vallen als eerste in slaap. Daarna zijn het Frouke, Marjolein, Kelly en Peter die afvallen. Mitch strijdt nu nog tegen Darlene en Mohamed. Het is uiteindelijk toch Mitch die haar steen als eerste laat vallen en dus de immuniteit aan haar neus voorbij ziet gaan. Mohamed en Darlene houden het meer dan negen uur vol en het is al licht wanneer Darlene haar steen valt. Mohamed blijkt ook nu opnieuw de sterkste te zijn.

Na een spannende en zware nacht varen de expeditieleden naar hun nieuwe eiland: Teluk! Hier zullen de 10 overblijvers samen een kamp stichten. Vol goede moed gaat iedereen onmiddellijk aan de slag. Alleen Kelly voelt zich fysiek en mentaal niet lekker. Ze heeft heimwee.

Shandinella is ondertussen ook onderweg naar Si Mirat. Ze heeft wat rijst, een fles wijn en een brief bij waarvan ze de inhoud niet kent. De drie verstekelingen zijn door het dolle heen. Ze willen van Shandinella alles weten over de avonturen van de anderen. Shandinella ontdekt ook wat ze de vorige dag in het water heeft gezien… de drie verstekelingen!
Wanneer Shandinella de brief die ze bij zich heeft voorleest, blijkt dat de drie verstekelingen over het lot van alle afvallers mogen beslissen. Klaar, Mick en Ernestine moeten de volgende 24 uur nadenken over het feit of Shandinella al dan niet mag blijven. Hun besluit moet bovendien unaniem zijn, zoniet, moet Shandinella alsnog naar huis. Vooral Mick vindt dit een erg leuk systeem want zo zal hij alsnog wraak kunnen nemen op zijn ex-kampgenoten.

Op het eiland Teluk worden nieuwe slaapplaatsen opgebouwd. De vier hartsvrienden uit het oude Belgenkamp genieten er met volle teugen van dat ze opnieuw alles samen kunnen doen. Ze hebben ook Kelly’s vriendin Frouke helemaal aanvaard. De vijf vrienden willen één groot bed, waar ze naast elkaar kunnen slapen. Als Peter en Mo voor een frisse duik de zee ingaan, blijkt hoe hecht de band van de vijf wel is, want ook de andere drie gaan zwemmen.
Marjolein voelt zich niet goed bij de de situatie en roept de vijf vrienden en alle anderen bij zich. Hoewel Marjolein erg vaag blijft, beseffen de vijf vrienden maar al te goed dat ze het moeilijk heeft met het feit dat de vijf vrienden samenklitten.
In tegenstelling tot Marjolein kiest Mitchell wél voor de directe confrontatie. En dat wordt haar niet in dank afgenomen. Het frustreert Mitchell dat Marjolein met haar charmante aanpak makkelijk wegkomt, terwijl zij de volle lading krijgt.

In het afvallerskamp is de sfeer sinds de komst van Shandinella opperbest. Mick entertaint de nieuwkomer met sterke verhalen uit de mangrove en Shandinella zelf toont onmiddellijk dat ze van aanpakken weet. Ze bouwt samen met Mick een wc.

Op Teluk wil Frank bij het eerste kampvuur met een lied het groepsgevoel te versterken. Net zoals vanmiddag kruipen de vijf vrienden dicht bij elkaar. Voorlopig heeft Marjoleins opmerking niets veranderd.
In het afvallerskamp zijn de wijn en de rijst die Shandinella meebracht nog steeds onaangeroerd. Eerst moeten Mick, Klaar en Ernestine beslissen of ze Shandinella opnemen in hun kamp. Want als ze haar wegsturen, krijgen ze ook de wijn en de rijst niet. 24 uur na Shandinella’s aankomst moet het verdict vallen. De afvallers moeten een strategische keuze maken, want ze weten niet of ze later samen één team zullen vormen, of individueel tegen elkaar moeten strijden. Uiteindelijk beslissen ze dat Shandinella mag blijven

Kamp Teluk maakt zich klaar voor de eilandraad. Voor Mitchell wordt het extra spannend, want zij heeft al een zwarte stem. Het wordt ook uiteindelijk Mitch die met zeven stemmen (zes + de extra stem) het eiland moet verlaten.

Nu ze Shandinella aanvaard hebben, mogen de afvallers eindelijk een feestje bouwen met de rijst en de wijn. Maar Mick heeft intussen al besloten dat de Belgen en vooral z’n aartsrivaal Mitchell een veel minder warm onthaal wacht… En dat onthaal komt er al snel aan, want Mitchell heeft het voorstel van Roos om de expeditie voort te zetten aanvaard en is al op weg naar Si Mirat…
Oud 30 oktober 2004, 22:23   #100
oriana
Minister-President

Standaard Aflevering 07 : Mitchell & Mick

Citaat:
Dag 23 van de expeditie. Frank, Marjolein en Ronald zijn voor dag en dauw opgestaan om krabben te vangen. Krachtpatser Mo is dit keer niet mee op krabbenjacht. Na 3 weken op het eiland steekt bij hem de heimwee de kop op.
Op het nieuwe eiland valt ook weinig voedsel te vinden. Iedereen heeft honger en Frank vreest het ergste voor de toekomst.

Nu Kamp Noord en Kamp Zuid zijn samengesmolten op een ander eiland, hebben de verstekelingen op Si Mirat het rijk voor hen alleen. Opgelucht hebben ze afscheid genomen van de vochtige duisternis van de mangrove en zijn ze naar het voormalige kamp Zuid getrokken. Hun aantal zal nog groeien want ook in de tweede individuele fase van de expeditie krijgt elke afvaller een tweede kans. Ook Mitchell is op weg naar die tweede kans en als geschenk heeft ze een kip bij. Die mogen de afvallers van Si Mirat enkel houden, indien ze Mitchell aanvaarden.
Wanneer Mick ziet dat Mitchell eraan komt, is zijn uur van de wraak aangebroken. Vol trots haalt hij de brief boven die het lot van Mitchell in zijn handen legt. Hij moet immers samen met de andere bewoners van Si Mirat beslissen of ze mag blijven.

In het Robinsonkamp is het tijd voor de Robinsonproef. Peter, Darlene en vooral Mo hopen dat ze als prijs iets van hun kinderen zullen horen.
De Robinsonproef bestaat deze keer uit twee gedeeltes. In het eerste gedeelte krijgt iedereen een kaart, waarvan één iemand een kaart met een doodshoofd erop. Deze persoon moet iemand anders uit het spel sturen.
De expeditieleden hebben afgesproken van de mensen met kinderen te sparen. Frouke is de eerste die weggestemd wordt door Marjolein. Daarna stuurt Mo, ondanks de afspraak, Ronald uit het spel. Marjolein, Matthias en Kelly zijn de volgende afvallers. Peter, Darlene, Mohamed en Frank zitten nog in het spel wanneer Peter het doodshoofd krijgt. Hij stuurt Frank eruit omdat hij vermoedt dat deze het sterkste karakter heeft. Ook de volgende ronde valt het doodshoofd bij Peter. Hij moet dus beslissen wie hij mee naar de finale neemt en hij kiest voor Mohamed.

In het tweede gedeelte van de Robinsonproef moeten Mohamed en Peter een toren bouwen. Ieder om beurt moet een blok plaatsen. Diegene die de toren doet vallen verliest. Peter is zo zenuwachtig dat hij zijn trillende handen niet in bedwang kan houden. Het is dan ook bij hem dat de toren valt. Mohamed wint ook nu opnieuw de proef en mag met Roos mee voor zijn prijs.

Terwijl de 3 moerasketiers nietsvermoedend hout sprokkelen, probeert Mitchell bij Shandinella uit te vissen hoe sterk de positie van Mick in de groep is. Ze geeft zich niet zomaar gewonnen. Shandinella vertelt haar dat de moerasketiers wel een sterke band hebben gekregen door de mangrove, maar dat ook niet alles tussen hen koek en ei is. Mitchell beseft dat ze enkel kans maakt om in de expeditie te blijven als ze de dames aan haar kant kan scharen, maar ze is niet van plan om ook een charmeoffensief naar Mick te voeren. Mick vindt het verdacht dat Mitchell geen enkele poging doet om terug bij hem in de gunst te komen.
Mitchells kansen keren door het gesprek met Shandinella, want de dames lijken haar sympathiek te vinden.

Mo komt ondertussen aan in een Maleisisch havenstadje om er zijn prijs in ontvangst te nemen. Na drie weken maakt hij er opnieuw kennis met de beschaving. Het eerste dat hij doet is zichzelf bewonderen in de spiegel van een auto en daar schrikt hij toch van.
Mo verwacht een verrassing van het thuisfront, maar krijgt uiteindelijk iets heel anders. Hij moet in vijf minuten tijd de lievelingsproducten van zijn kampgenoten kopen in een winkel die hij niet kent. Mo is populair, maar hoe goed kent hij z’n kampgenoten?
Op Teluk moeten ze ondertussen raden welk product Mo voor wie gekozen heeft. Enkel als ze dezelfde keuze maken, mogen ze het produkt ook houden. De groep kijkt met spanning uit naar de komst van Mo. De kampleden hebben al dagen honger en snakken naar zoetigheden… maar die krijgen ze alleen als Mo juist heeft geraden wie wat graag wil.
De cola voor Peter is overduidelijk en ook de chocolade voor Kelly en de koffie voor Ronald heeft Mo juist ingeschat. Maar dan gaat het fout… Frank wilde ijs en geen cake… Marjolein wilde chips en geen shampoo… Matthias wilde shampoo en geen chocoladekoekjes.
De uiteindelijke oogst is pover en Mo is zwaar teleurgesteld.

Op Si Mirat zitten de gezworen vijanden Mitchell en Mick samen aan tafel. Mitchell probeert Mick duidelijk te maken, dat hij zich van vijand vergist. Ze vertelt dat zij altijd eerlijk tegen hem is geweest en dat de anderen vaak achter zijn rug dingen zeiden. Mick wijkt echter geen duimbreed, maar het verhaal van Mitchell maakt wel indruk op de vrouwen. Klaar ziet geen reden meer om Mitchell naar huis te sturen.

Die nacht breekt de hel los boven de Zuidchinese Zee. De storm woedt uren en ook ’s ochtends blijft de regen met bakken uit de hemel vallen. Ernestine is volledig gekraakt.
Ook op Teluk zijn de expeditieleden geradbraakt door het noodweer. Bovendien hebben ze honger want ze vinden op het nieuwe eiland amper iets te eten. Het ergst van iedereen is Frouke eraan toe. Ze is erg verzwakt en weet niet hoe lang ze het nog kan volhouden…

Het afvallerskamp heeft minder problemen met voedsel, maar Ernestine doet een mededeling die iedereen met stomheid slaat. Het is voor haar genoeg geweest en ze heeft besloten uit de expeditie te stappen.
Mick is zwaar aangeslagen door het nieuws. Het geheim van de ijzersterke band tussen Klaar, Ernestine en Mick ligt in de mangrove. Ze hebben er samengeleefd in de meest extreme omstandigheden. Dat heeft vaak vuurwerk gegeven, maar ook gezorgd voor een diepe vriendschap. En die wordt nu – met het vertrek van Ernestine – verbroken. Mick en Ernestine waren zielsverwanten

vanaf dag één, maar Klaar en Ernestine hebben vooral ruzie gemaakt. Toch zal ook Klaar Ernestine missen. Ze beseft dat Ernestine meer problemen had met haar, dan andersom.

Op Teluk moet er actie ondernomen worden. Bij de samensmelting hebben de expeditieleden een visnet gekregen. De voorbije dagen voelde het kamp zich te zwak om het te plaatsen, maar de honger dwingt hen nu om in actie te schieten. Het vastzetten van de palen is zwaarder dan gedacht en het werk duurt uren waardoor de kampleden helemaal uitgeput zijn. Om ze terug op te peppen trakteert Ronald met de koffie die Mo gisteren voor hem gewonnen heeft. De enige die niet van de koffie geniet is Mo. Al van in Kamp Zuid ergert hij zich aan Ronald, en die ergernis neemt alleen maar toe. Maar Mo houdt zijn ergernis voor zich en Ronald is zich van geen kwaad bewust. Marjolein daarentegen voelt de spanningen haarscherp aan.

Mick heeft zich herpakt na het vertrek van Ernestine. Hij moet ook wel want het is vergadertijd. Mick wil nog altijd dat Mitchell vertrekt, maar Klaar en Shandinella denken strategisch. Ze willen een grote groep vormen omdat de kans bestaat dat ze in de toekomst tegen het andere kamp moeten strijden. Mick wil echter niet met Mitchell op één eiland leven en stelt zijn veto. Hij zal uit de expeditie stappen indien de vrouwen besluiten om Mitchell toch te laten blijven.
Het dreigement van Mick werkt. Klaar en Shandinella scharen zich aan zijn zijde, maar niet onvoorwaardelijk. Iedereen die er nu nog bij komt, mag blijven. Mitchell zal dus de expeditie moeten verlaten maar is niet bitter. Met een goed gevoel kijkt ze terug op haar Robinsonavontuur.

Dag 25 van de expeditie. Op Teluk ontwaken de kampleden langzaam uit een diepe slaap. Alleen Mo is al uit de veren. Hij is voor de anderen opgestaan om het visnet te controleren en vindt maar liefst negen haaien. Er is opnieuw eten in overvloed. Iedereen is blij met de gigantische visvangst, maar Ronald stoort zich aan de manier waarop die is bovengehaald. Hij vindt dat Mo een show opvoert door niet op de anderen te wachten om het net te gaan controleren. Ergernis of niet, de 9 haaien zijn in het verzwakte kamp meer dan welkom. De enige die niet komt opdagen voor het feestmaal is Mo. Hij heeft gehoord dat Ronald hem een showman vindt en dat is aangekomen als een mokerslag. Ook bij Mo’s beste vrienden, Matthias en Peter, zijn de uitspraken van Ronald in slechte aarde gevallen.

Het is tijd voor de immuniteitsproef. Hierin moeten de kandidaten zo lang mogelijk op een vlot blijven staan. De eerste die in het water valt is Frank en ook Matthias ligt al gauw in zee. Wanneer de expeditieleden een trapje hoger moeten gaan staan op hun vlot, vallen Frouke, Ronald en Peter.
Vier expeditieleden staan na twee uur nog altijd overeind: Mohamed, Kelly, Darlene en Marjolein. De zon brandt ongenadig op hun schouders maar geen van hen denkt er aan op te geven. Maar dan moeten ze op het hoogste verhoogje gaan staan. Dat wordt fataal voor Darlene, Mohamed en Marjolein. De enige die erin slaagt om tijdig op het hoogste niveau te gaan staan is Kelly. Zij wint dan ook immuniteit voor de eilandraad.

Van zodra de groep terug voet aan wal zet, steken de spanningen tussen Mo en Ronald opnieuw de kop op. Kelly krijgt niet eens de tijd om na te genieten van haar overwinning. Om de sfeer niet verder te laten verzieken wordt het hele dispuut open in de groep gegooid. Mohamed vindt dat Ronald niets achter zijn rug moet vertellen en vriendelijk doen in zijn gezicht. En daarmee is de kous niet af. Mo heeft nog veel meer frustraties, en Ronald krijgt er geen speld tussen. Maar ook Ronald is de zware ruzie op kamp Zuid tussen Mohamed en Shandinella niet vergeten. Ronald vond Mo toen een gevaar voor de teamspirit en daar heeft hij als coördinator van het kamp op gereageerd door hem een waarschuwingsstem te geven op de volgende eilandraad. Frank kan het geruzie niet langer aanhoren en besluit in te grijpen. Hij vindt dat als Mohamed en Ronald elkaar niet kunnen uitstaan, ze elkaar maar moeten negeren.

De volgende ochtend wil Peter de dag positief beginnen en besluit iedereen koffie op bed te brengen. Ook Mo heeft een kop koffie gekregen maar dat is niet genoeg om zijn moraal op te krikken. De groep is niet van plan om de sfeer nog langer te laten bederven door de depressieve Mo. Mo krijgt wel nog veel steun van z’n vrienden, en volgens Darlene kan dat dramatische gevolgen hebben voor Ronald op de eilandraad.
Wanneer de expeditieleden op Teluk naar de eilandraad vertrekken is de sfeer geladen. Het conflict tussen Mo en Ronald weegt op de groep. Op de eilandraad is het uiteindelijk de uitgeputte Frouke die naar huis wordt gestuurd. Zij gaat ook niet in op het voorstel van Ernst-Paul om de expeditie verder te zetten omdat ze zich veel te zwak voelt.

Op Si Mirat vullen Klaar en Shandinella de voedselvoorraad aan met zeewier. Ze hopen dat er snel nieuwe afvallers komen zodat het team sterker wordt. En dan is er vreemd bezoek in het afvallerskamp... Mick ziet zijn avondmaal, een varaan, over het strand lopen. Uiteindelijk krijgen de afvallers de varaan niet te pakken, maar de sfeer in het kamp zit goed. Nu Mitchell weg is, is Mick weer helemaal de oude…
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be