Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2014, 23:34   #81
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat denkt u hiermee te bereiken?
De vraag die ik mij stel is van welke belgicist deze karikatuur een dubbelnick is.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 23:38   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
De vraag die ik mij stel is van welke belgicist deze karikatuur een dubbelnick is.
Bruno Y. waarschijnlijk, rekening houdend met de historische insteek van het eerste bericht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 23:38   #83
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
dus het heel forumthema van immigratie zit vol van Belgiscisten?
Dacht het niet!
Kaaskoppie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 00:13   #84
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie Bekijk bericht
Mensen,
wees racistischer dan ooit!"

Racisme is een deugd.

Lang leve Racisme...

is een oproep tot haat en racisme en in strijd met de forumregels,weldra word hij geband van dit forum
Ik heb niet op het rode driehoekje gedrukt, maar uiteraard staat het iedereen vrij dit wél te doen. Dit is niet alleen in strijd met de forumregels, maar ook met de wet: daarom ook dat het zo zwaar bestraft wordt met 8 banpunten.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 00:14   #85
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Ik heb niet op het rode driehoekje gedrukt, maar uiteraard staat het iedereen vrij dit wél te doen. Dit is niet alleen in strijd met de forumregels, maar ook met de wet: daarom ook dat het zo zwaar bestraft wordt met 8 banpunten.
hij kan ook in het themaforum immigratie posten,dan valt het minder op en krijgt hij geen banpunten
Kaaskoppie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 00:21   #86
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik heb interesse voor de drijfveren om jezelf een flamingant te noemen. Ik waardeer jouw topic enorm. Het is echter jouw persoonlijke visie op flamingantisme. Ik vraag me af hoeveel zelfverklaarde flaminganten jouw visie hierop delen.

Ik heb een vraagje. Enige tijd terug stelde ik een vraag aan de flaminganten alhier die nog steeds onbeantwoord is:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=151985
Is Bart De Wever een Flamingant ?

Na jaren aanwezigheid op dit forum heb ik hier nog geen antwoord op mogen ontvangen. Graag had ik jouw antwoord hierop gekregen.
Je vroeg ook geen antwoord. Sterker nog, je vroeg om niet te antwoorden...
Citaat:

Graag had ik opgeroepen om je gedacht in dit topic NIET weer te geven.

Ik ben enkel op zoek naar citaten waarin Bart De Wever zelf letterlijk zegt dat hij een Flamingant is.

Je wou enkel onze diensten als secretaresse om in jou plaats het net af te struinen...

Nee, bedankt.
Als je ooit nog eens geïnteresseerd bent in onze mening laat je het maar weten.
Per slot van rekening is dit een discussieforum...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 01:08   #87
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hij kan ook in het themaforum immigratie posten,dan valt het minder op en krijgt hij geen banpunten
Wees gerust: daar is hij ook zijn racistische praat aan 't verkondigen!
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 01:31   #88
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt voor het antwoord. Het is verhelderend. Het gebeurt zelden dat ik zo'n duidelijke antwoorden krijgt op rechtstreekse vragen over dit thema.

Als Bart De Wever voor jou geen flamingant is, wie beschouw jij dan jouw mede-flaminganten ?
Dat is vriendelijk van hem/haar hé. Ondertussen antwoordde u wel niet op zijn/haar vragen uit het openingsbericht. Ik krijg steeds meer de indruk dat het uw bedoeling is topics af te leiden van ongemakkelijke thema's. U doet zelfs niet eens mee aan de enquêtes die u zelf plaatst.

We dienen België inderdaad niet als een entiteit te beschouwen die haar bestaan niet dient te verantwoorden. Belgisch nationalisten zijn dus inderdaad een antwoord schuldig. In plaats van arrogant te weigeren te antwoorden.
Ik vind het eigenlijk onbeschoft hoe u hier de draad gekaapt heeft.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 juni 2014 om 01:49.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 21:16   #89
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen,
wees racistischer dan ooit!"

Racisme is een deugd.

Lang leve Racisme...

is een oproep tot haat en racisme en in strijd met de forumregels,weldra word hij geband van dit forum

Dat is net het probleem van onze democratische(?) samenleving. Men mag niets zeggen tegen negers en moslims.
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 22:06   #90
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En? Is dat nu voor iets belangrijk? Wat de Franstaligen ook mogen denken over "het" Vlaams-nationalisme, de impact ervan is niet te verwaarlozen op ons politiek leven. Of komt Bart Dewever misschien uit de lucht vallen?
Dat laatste is helaas in zekere zin weldegelijk het geval.
De NVA is BDW en BDW is de NVA; als hij morgen sterft schrompelt de NVA elektoraal inéén.

Samen met BDW komt dus ook de steile opgang van het "Vlaamsnationalisme" uit de lucht vallen. Ik zet dat woord tussen haakjes omdat ik in de korte tijdspanne dat de NVA die spektakulaire opgang maakte er geen objektieve politieke redenen waren die die opgang zouden kunnen verklaren, afgezien van het BDW-effekt.
Tegelijkertijd vraag ik mij af waarom die boom er niet kwam pakweg na de invoering van het enkelvoudig algemeen stemrecht. Of tijdens zovele andere denkbare ogenblikken in het verleden.
Het kontradiktorische is immers nu net dat op een moment dat Vlaanderen nog nooit zoveel autonomie had, het Vlaamsnationalimse sterker is dan ooit. Of sterker lijkt dan ooit, want ik geloof niet dat er nu plots zoveel meer Vlaamsnationalisten meer zijn dan vroeger.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 juni 2014 om 22:08.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 22:15   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
De NVA is BDW en BDW is de NVA; als hij morgen sterft schrompelt de NVA elektoraal inéén.
En op een bepaald moment werd de VLD groot door... Verhofstadt. En de SP wist een nieuw elan te vinden toen de drie teletubby's eraan kwamen. Pas met FdW ging het Vlaams Blok een ongelooflijke sprong vooruit.

Kortom, het is bijna altijd zo dat bepaalde figuren doorslaggevend zijn voor het succes van een partij.
Oud 15 juni 2014, 22:19   #92
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees eens opnieuw. Ik geef slechts de cijfers die er in het artikel staan. Een artikel geschreven door een... Waal.
Welk artikel ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 22:22   #93
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Je vroeg ook geen antwoord. Sterker nog, je vroeg om niet te antwoorden...

Je wou enkel onze diensten als secretaresse om in jou plaats het net af te struinen...

Nee, bedankt.
Als je ooit nog eens geïnteresseerd bent in onze mening laat je het maar weten.
Per slot van rekening is dit een discussieforum...
Je kan jouw mening weergeven in het volgende topic:
Is Bart De Wever een nep-flamingant ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 22:32   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen enkele Vlaams-nationalist stelt dat Vlamingen en Franstaligen "veel te verschillend zijn om in eenzelfde land te leven". Hier gedraagt u zich als Don Quichote om tegen ingebeelde vijanden te vechten.

Wel stellen de Vlaamsgezinden dat we in een andere sociologische werkelijkheid leven, waarbij we, even Brussel buiten beschouwing gelaten, nog heel weinig met elkaar delen. Dat zien we bijvoorbeeld ook in de huwelijkscijfers. Deze week stond het nog in de krant, in DS meer bepaald.

Schrik niet, maar bij slechts 0,36% van alle in België afgesloten huwelijken be gaat het om een gemengd huwelijk van iemand uit het Vlaams en iemand uit het Waals Gewest. Dat zegt toch wel iets over de taalgrens als sociologische grens.
Oud 22 juni 2014, 12:52   #95
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Wees gerust: daar is hij ook zijn racistische praat aan 't verkondigen!
... En daar ben ik nog fier op ook!
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 13:02   #96
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht

Samen met BDW komt dus ook de steile opgang van het "Vlaamsnationalisme" uit de lucht vallen. Ik zet dat woord tussen haakjes omdat ik in de korte tijdspanne dat de NVA die spektakulaire opgang maakte er geen objektieve politieke redenen waren die die opgang zouden kunnen verklaren, afgezien van het BDW-effekt.
Tegelijkertijd vraag ik mij af waarom die boom er niet kwam pakweg na de invoering van het enkelvoudig algemeen stemrecht. Of tijdens zovele andere denkbare ogenblikken in het verleden.
Het kontradiktorische is immers nu net dat op een moment dat Vlaanderen nog nooit zoveel autonomie had, het Vlaamsnationalimse sterker is dan ooit. Of sterker lijkt dan ooit, want ik geloof niet dat er nu plots zoveel meer Vlaamsnationalisten meer zijn dan vroeger.
We leven na een internet-revolutie, in een tijd van toegankelijke informatie voor iedereen.
Voor die tijd, beschikte alleen de elite over informatie om te oordelen en te besturen.
Nu beschikt iedereen over informatie om te oordelen en een richting te kiezen.
Daarom hebben de Vlaams nationalisten nu kennis en kansen ,die er nooit eerder zijn geweest.
Het dus meer dan het BDW effect.

Ook de macht van de media is ingeperkt ,want iedereen twittert/appt nu zijn/haar eigen media

Laatst gewijzigd door cato : 22 juni 2014 om 13:04.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 13:12   #97
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Ikzelf ben overtuigend flamingant.
Hier heb ik zo mijn redenen voor :

-omstreeks de middeleeuwen : Vlaanderen is een handelscentrum van de toenmalige wereld
-1830 : Om de Franse overheersing te doen stoppen richt men "België" op.
Een staat recht op een taalgrens. Begrijpen wie begrijpen kan...

-Frans wordt de officiële taal in België hoewel er meer Vlaams spreken
-Le roi spreekt enkel Frans (tot op de generatie van Filip, pas nu is het Elisabeth die tweetalig wordt opgevoed)
-WOI : Enkel Walen worden officieren.
-WOI : Frans wordt de taal in het leger
-WOI : Vlamingen worden massaal naar het front gestuurd als kanonnenvlees, Walen blijven veilig thuis
-WOII : Vlamingen die samenwerkten met Duitsland worden als landverraders beschouwd. We zouden een onafhankelijk Vlaanderen krijgen.
-Wallonië neemt Brabant in.
-De taalgrens verschuift naar het Noorden.
-Faciliteitengemeenten ontstaan
-Massale vreemdelingenstroom : naast Frans nu ook Arabisch etc.
-Engelse overheersing
-Wie een Vlaamsnationalist is, is een racist
-Het énige wat Vlaanderen en Wallonië gemeen hebben : De Rode Duivels
-geen politieke eenheid (W=links ; V=rechts)
-Vlaamse economie is overheersend sterker
-Verschillende taal

Redenen genoeg dus!

En nu, niet-flaminganten,

Wat drijft jullie er toe om :

-Belgicist te zijn?
-Niet te begrijpen waarom iemand flamingant is
-Zelf niet-flamingant te zijn?

Dank
Ik kom uit een Vlaamsgezind nest. Ik ken en herken dus de verzuchtingen die je hierboven noemt, heel sterk. In mijn familie is er echter altijd een onderscheid geweest tussen Vlaming zijn en voor de rechten van de Vlamingen opkomen enerzijds, wat een links, emancipatorisch project is, en Vlaams-nationalist zijn anderzijds.

Nationalisme is een rechts-reactionaire stroming die het toebehoren aan een historisch contingente "natie" boven het toebehoren aan de mensheid stelt. Het is zo je wil een soort geprojecteerd narcisme.

In de huidige Vlaamse Beweging zie je steeds minder van dat links-emancipatorisch project. Je ziet ook dat de laatste progressieve Vlaamsgezinden de N-VA verlaten en aansluiten bij SP.A (Nick Mouton) of PVDA. In de jaren '30 is de linkervleugel van het VNV ook overgelopen naar de BSP omwille van de toenemende rechtse en autoritaire koers.

In heel wat nationale bevrijdingsstrijden zie je die snelle omslag van emancipatorisch naar reactionair. Reële verzuchtingen worden snel gemythologiseerd tot een essentialistisch slachtofferdenken dat in laatste instantie alleen nog als een machtsinstrument dient ten bate van een groep leiders. Niet de emancipatie van "het volk", maar de belangen van de "nationale" burgerij en het nationalistisch topkader domineren dan de agenda.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 22 juni 2014 om 13:13.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 22:42   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik kom uit een Vlaamsgezind nest. Ik ken en herken dus de verzuchtingen die je hierboven noemt, heel sterk. In mijn familie is er echter altijd een onderscheid geweest tussen Vlaming zijn en voor de rechten van de Vlamingen opkomen enerzijds, wat een links, emancipatorisch project is, en Vlaams-nationalist zijn anderzijds.

Nationalisme is een rechts-reactionaire stroming die het toebehoren aan een historisch contingente "natie" boven het toebehoren aan de mensheid stelt. Het is zo je wil een soort geprojecteerd narcisme.
Waarom zou je dan eigenlijk nog opkomen voor de rechten van "de Vlamingen"? U wil schijnbaar rechten voor een bepaalde "natie". Waarom niet gaan voor de vernietiging van al die eigenheden opdat men één grote menselijke eenheid kan weten vormen.
Oud 22 juni 2014, 22:44   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de huidige Vlaamse Beweging zie je steeds minder van dat links-emancipatorisch project. Je ziet ook dat de laatste progressieve Vlaamsgezinden de N-VA verlaten en aansluiten bij SP.A (Nick Mouton) of PVDA.
Welke "progressieve Vlaamsgezinde" heeft dan wel de N-VA verlaten om zich bij de PvdA te voegen?

In welke aspecten ontdekt u trouwens bij de SP.a "dat links emancipatorisch project"?
Oud 22 juni 2014, 22:45   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In heel wat nationale bevrijdingsstrijden zie je die snelle omslag van emancipatorisch naar reactionair. Reële verzuchtingen worden snel gemythologiseerd tot een essentialistisch slachtofferdenken dat in laatste instantie alleen nog als een machtsinstrument dient ten bate van een groep leiders. Niet de emancipatie van "het volk", maar de belangen van de "nationale" burgerij en het nationalistisch topkader domineren dan de agenda.
Voorbeeld uit de werkelijkheid?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be