![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De vraag die ik mij stel is van welke belgicist deze karikatuur een dubbelnick is.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Europees Commissaris
|
Ik heb niet op het rode driehoekje gedrukt, maar uiteraard staat het iedereen vrij dit wél te doen. Dit is niet alleen in strijd met de forumregels, maar ook met de wet: daarom ook dat het zo zwaar bestraft wordt met 8 banpunten.
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Banneling
|
hij kan ook in het themaforum immigratie posten,dan valt het minder op en krijgt hij geen banpunten
|
|
|
|
|
|
#86 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Je wou enkel onze diensten als secretaresse om in jou plaats het net af te struinen... Nee, bedankt. Als je ooit nog eens geïnteresseerd bent in onze mening laat je het maar weten. Per slot van rekening is dit een discussieforum...
CLAESSENS Joris Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter Bron: de koran. |
||
|
|
|
|
|
#87 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We dienen België inderdaad niet als een entiteit te beschouwen die haar bestaan niet dient te verantwoorden. Belgisch nationalisten zijn dus inderdaad een antwoord schuldig. In plaats van arrogant te weigeren te antwoorden. Ik vind het eigenlijk onbeschoft hoe u hier de draad gekaapt heeft. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 juni 2014 om 01:49. |
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Dat is net het probleem van onze democratische(?) samenleving. Men mag niets zeggen tegen negers en moslims. |
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
De NVA is BDW en BDW is de NVA; als hij morgen sterft schrompelt de NVA elektoraal inéén. Samen met BDW komt dus ook de steile opgang van het "Vlaamsnationalisme" uit de lucht vallen. Ik zet dat woord tussen haakjes omdat ik in de korte tijdspanne dat de NVA die spektakulaire opgang maakte er geen objektieve politieke redenen waren die die opgang zouden kunnen verklaren, afgezien van het BDW-effekt. Tegelijkertijd vraag ik mij af waarom die boom er niet kwam pakweg na de invoering van het enkelvoudig algemeen stemrecht. Of tijdens zovele andere denkbare ogenblikken in het verleden. Het kontradiktorische is immers nu net dat op een moment dat Vlaanderen nog nooit zoveel autonomie had, het Vlaamsnationalimse sterker is dan ooit. Of sterker lijkt dan ooit, want ik geloof niet dat er nu plots zoveel meer Vlaamsnationalisten meer zijn dan vroeger.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 juni 2014 om 22:08. |
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kortom, het is bijna altijd zo dat bepaalde figuren doorslaggevend zijn voor het succes van een partij. |
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Welk artikel ?
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is Bart De Wever een nep-flamingant ?
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Voor die tijd, beschikte alleen de elite over informatie om te oordelen en te besturen. Nu beschikt iedereen over informatie om te oordelen en een richting te kiezen. Daarom hebben de Vlaams nationalisten nu kennis en kansen ,die er nooit eerder zijn geweest. Het dus meer dan het BDW effect. Ook de macht van de media is ingeperkt ,want iedereen twittert/appt nu zijn/haar eigen media Laatst gewijzigd door cato : 22 juni 2014 om 13:04. |
|
|
|
|
|
|
#97 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nationalisme is een rechts-reactionaire stroming die het toebehoren aan een historisch contingente "natie" boven het toebehoren aan de mensheid stelt. Het is zo je wil een soort geprojecteerd narcisme. In de huidige Vlaamse Beweging zie je steeds minder van dat links-emancipatorisch project. Je ziet ook dat de laatste progressieve Vlaamsgezinden de N-VA verlaten en aansluiten bij SP.A (Nick Mouton) of PVDA. In de jaren '30 is de linkervleugel van het VNV ook overgelopen naar de BSP omwille van de toenemende rechtse en autoritaire koers. In heel wat nationale bevrijdingsstrijden zie je die snelle omslag van emancipatorisch naar reactionair. Reële verzuchtingen worden snel gemythologiseerd tot een essentialistisch slachtofferdenken dat in laatste instantie alleen nog als een machtsinstrument dient ten bate van een groep leiders. Niet de emancipatie van "het volk", maar de belangen van de "nationale" burgerij en het nationalistisch topkader domineren dan de agenda.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 22 juni 2014 om 13:13. |
|||||||
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In welke aspecten ontdekt u trouwens bij de SP.a "dat links emancipatorisch project"? |
|
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|