Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2014, 15:08   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Klopt allemaal, maar N-VA-ers praten enkel over profiteurs, terwijl ze de echte profiteurs, die reeds genoeg hebben, het ene cadeautje na het andere schenken.
Allemaal dan maar het huis verkopen en emigreren?
Sommigen staan al te koop, met recht van hoger bod, als je begrijpt wat ik bedoel.
Dik gelogen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 15:12   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Een 16 jarige jobstudent die 1 uur via uitzendarbeid gewerkt heeft zal meer bijgedragen hebben aan de schatkist dan alle ambtenaren en politici samen in hun hele leven!
Wat een gezaag !!!

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 30 augustus 2014, 16:30   #83
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
zilverfonds?
vlijmscherpe opmerking hamac ?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 16:40   #84
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een gezaag !!!

.
Ambtenaren en alle andere uitkeringstrekkers kunnen de schatkist niet spekken, zij eten uit de schatkist.
De verhouding mensen uit de privé en de belastingseters is nu ontregelt zodat ons rijnlandmodel aan het instorten is. België mag niet meer lenen dus dit proces is onomkeerbaar.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 16:42   #85
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ambtenaren en alle andere uitkeringstrekkers kunnen de schatkist niet spekken, zij eten uit de schatkist.
De verhouding mensen uit de privé en de belastingseters is nu ontregelt zodat ons rijnlandmodel aan het instorten is. België mag niet meer lenen dus dit proces is onomkeerbaar.
We gaan de dieperik in.Redden wie zich redden kan.Met z'n allen naar Thailand of Brazilië onze laatste pensioenen gaan verbrassen....De Filipijnen is ook nog te overwegen....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 augustus 2014 om 16:46.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 16:44   #86
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Leopold de halve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het is nochtans eenvoudig. Iedereen tot zijn 45 jaar in de privé, en daarna iedereen ambtenaar.
Mijn recept, ik ben het ook zo aan het doen. If you can't beat them, join them.
Oud 30 augustus 2014, 16:45   #87
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
.. nooit geweten dat instorten een proces zou zijn, doch dat instorten onomkeerbaar is staat als een paal boven water .. daar moet ik u alvast gelijk op geven ..

Oud 30 augustus 2014, 16:46   #88
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Leopold de halve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
We gaan de dieperik in.Redden wie zich redden kan.Met z'n allen naar Thailand of Brazilië onze laatste pensioenen gaan verbrassen....
Yep, met mijn dik ambtenarenpesioen naar Brazilië en dan kunnen mijn kinderen daar een mooie toekomst opbouwen. Hier zal het toch naar de vaantjes zijn.
Oud 30 augustus 2014, 16:49   #89
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
zilverfonds?
In het Zilverfonds zit eigenlijk niets, tenzij schuldbekentenissen van de overheid.

Dat zit zo: de federale overheid stort liquide middelen, zoals een hele reeks eenmalige opbrengsten, in het Zilverfonds. Dat belegt het geld in schuldpapier van de overheid. De reserves van het Zilverfonds worden dus niet belegd in de gebruikelijke schuldinstrumenten van de staat gericht op de institutionele belegger, zoals lineaire obligaties, maar wel in een specifiek schuldinstrument op maat van het Zilverfonds: de Schatkistbons-Zilverfonds.

Het geld dat de federale overheid doorstort naar het Zilverfonds wordt met andere woorden direct weer overgemaakt aan dezelfde overheid, broekzak-vestzak.

De inkomsten die toegewezen worden aan het Zilverfonds creëren dus geen echt kapitaal. Het gaat enkel om schuldpapier van de overheid, de Schatkistbons-Zilverfonds, met vervaldagen tussen 2016 en 2025. De portefeuille van 17,627 miljard euro is eigenlijk virtueel geld.

VUB-econoom Vuchelen noemt het Zilverfonds volksverlakkerij. "Men wekt de indruk dat er iets is en dat men iets aan het pensioenprobleem doet, maar dat is niet juist. Bedragen worden bovendien twee keer in rekening gebracht: enerzijds om het publiek te voor te liegen en anderzijds om de schuld af te bouwen."

http://trends.knack.be/economie/bele...al-235983.html
Oud 30 augustus 2014, 16:49   #90
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve Bekijk bericht
Yep, met mijn dik ambtenarenpesioen naar Brazilië en dan kunnen mijn kinderen daar een mooie toekomst opbouwen. Hier zal het toch naar de vaantjes zijn.
Als de loonlasten naar omlaag gaan is alles zo opgelost....beetje geduld....komt in orde.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 augustus 2014 om 16:50.
Oud 30 augustus 2014, 16:57   #91
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als de loonlasten naar omlaag gaan is alles zo opgelost....beetje geduld....komt in orde.
.. unizo's topman Vaneetvelde laat vandaag in DM optekenen dat de loonlastenverlagende maatregelen van die de kamikazecoalitie in de steigers staan heeft, loonlastendverhogend zullen zijn voor de KMOs .. karel zegt het gevat als volgt "het feestje van de multinationals wordt betaald door de KMOs" .. dit effect wordt gelukkig afgezwakt doordat er redelijk veel KMOs over de kop gaan .. Banzai !

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 30 augustus 2014 om 17:00.
Oud 30 augustus 2014, 17:39   #92
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. unizo's topman Vaneetvelde laat vandaag in DM optekenen dat de loonlastenverlagende maatregelen van die de kamikazecoalitie in de steigers staan heeft, loonlastendverhogend zullen zijn voor de KMOs .. karel zegt het gevat als volgt "het feestje van de multinationals wordt betaald door de KMOs" .. dit effect wordt gelukkig afgezwakt doordat er redelijk veel KMOs over de kop gaan .. Banzai !
Tijd voor verandering
Oud 30 augustus 2014, 19:12   #93
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Zal voor velen niet simpel zijn....terug met de trein en de bus na 45 jaar Audi A 6.
Hoeveel mensen uit de privé reden ook alweer met een A6?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 19:22   #94
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Je kan in de Euregio blijven zoeken. Ook in Nederland en Duitsland hebben werklozen en zeker de ouderen geen enkele kans op werk. Als politici zelf zeggen dat het een werk van lange adem is om de tewerkstelling op te krikken bedoelen ze, werk maar deeltijds, aan de lonen die wij je bieden.

En jij weet net zo goed als ik dat het grootste deel "tijdelijk" tewerkgesteld word door ASAP, velen zelfs met 1 dag contracten, iets wat enkel in België nog mogelijk is. Op de in Nedcar gevestigde bedrijven werken op dit ogenblik zo een kleine 800 werknemers.

En je vergeet erbij te vertellen dat er nog een heel overschot is aan ex werknemers van Nedcar, waar uit ze kunnen putten indien BMW er komt.
Maar wat je ook vergeet te vermelden is, dat er ondanks alle initiatieven, nog steeds minder mensen werken dan er ontslagen zijn.
De 50plussers van Ford en toelevering kunnen kiezen tussen een mooie premie of swt (brugpensioen maar beschikbaar voor arbeidsmarkt ; dopgeld + bijpassing werkgever van 550 Euro/maand tot 65 jaar : netto betekent dat gemiddeld minder dan 1.300 Euro/maand).
De vakbonden hebben de mensen aangeraden om voor het swt te kiezen :
reden : de kans op werk voor 50+ is kwasi nul in Limburg.
Nu zijn er reeds mensen in het swt die het bedrijf verlaten hebben wegens medische redenen (oa een collega van mij die vorig jaar een zware hartaanval had). Zij moeten verplicht 6 maanden een tewerkstellingscel volgen. Daar krijgen zij te horen dat die mensen vd tewerkstellingscellen gebriefd zijn door de VDAB, politiek, de bedrijven, ... en te horen krijgen dat ze moeten werken (er is geen werk en ze krijgen er dus om die reden niet aangeboden).
Er wordt ronduit gezegd dat er geen geld is om hun te betalen en dat ze door de vdab gaan geschorst worden, ...
Komplete waanzin!
Ik garandeer de volgende jaren een hoog zelfmoordcijfer onder de getroffen werknemers van Ford en toelevering!

Laatst gewijzigd door demonen : 30 augustus 2014 om 19:25.
Oud 30 augustus 2014, 23:31   #95
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
De 50plussers van Ford en toelevering kunnen kiezen tussen een mooie premie of swt (brugpensioen maar beschikbaar voor arbeidsmarkt ; dopgeld + bijpassing werkgever van 550 Euro/maand tot 65 jaar : netto betekent dat gemiddeld minder dan 1.300 Euro/maand).
Nu zijn er reeds mensen in het swt die het bedrijf verlaten hebben wegens medische redenen (oa een collega van mij die vorig jaar een zware hartaanval had). Zij moeten verplicht 6 maanden een tewerkstellingscel volgen. Daar krijgen zij te horen dat die mensen vd tewerkstellingscellen gebriefd zijn door de VDAB, politiek, de bedrijven, ... en te horen krijgen dat ze moeten werken (er is geen werk en ze krijgen er dus om die reden niet aangeboden).
Er wordt ronduit gezegd dat er geen geld is om hun te betalen en dat ze door de vdab gaan geschorst worden, ...
Komplete waanzin!
Ik garandeer de volgende jaren een hoog zelfmoordcijfer onder de getroffen werknemers van Ford en toelevering!
Ik vond vroeger ook geen werk in mijn regio, ik ben verhuisd naar daar waar er werk was.

Zonder gezaag of geklaag.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 06:27   #96
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit gelogen en overdreven gezaagd: mijn belastingsinspecteur komt veel halen bij mij, en hij steekt het niet in zijn eigen zak, maar wel in de schatkist.

Uw gebral is erg contraproductief.
't Is gelijk iemand van zijn gat aan het maken is tegen vb. artsen. Artsen produceren niets tastbaars. Zo iemand gaat volledig voorbij aan de bijdrage van de artsen aan de volksgezondheid enz. bla bla ....

Natuurlijk, als de politiek een ambtenaar benoemt en belast met een onnozel en contraproductief werkje, dan zitten we met een probleem. En dat probleem bestaat in grote mate in dit tweeland.
Anderzijds, de ambtenaar voedselinspecteur, de ambtenaar wegencontroleur, de kleuterjuffrouw, de vuilnisman (als hij van de gemeente nog is) ... tot en met de conciërge van het gemeentehuis, zijn eerbare mensen met een eerbaar beroep, die van de gemeenschap wat meer mogen verwachten dan jouw kruistocht-beledigingen.

En als ge nu koppig blijft volhouden met je leugens, dan stuur ik dj Jos op je af.

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 31 augustus 2014 om 06:28.
Oud 31 augustus 2014, 06:43   #97
Allesstroomt
Gouverneur

Allesstroomt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komplete waanzin!

Als iemand die steeds in kmo's gewerkt heeft durf ik te stellen dat het sossenvolkje uit de autofabrieken zijn hele leventje uberbepampert is geweest. De ambtenaren van de privesector, nooit iets bijgedragen, de auto's veel te duur verkocht om zichzelf rijkelijk te kunnen belonen. Die kunnen nu allemaal stoppen met werken op hun 50ste, zo rijk als de zee diep is, een huis van een paar honderd duizend euro op z'n minst dat afbetaald is, dikwijls nog een flatje aan de kust of in Benidorm, een groepsverzekering, een goed pensioen, overal voorrang in de sociale zekerheid door hun vriendjes van de sossenmutualiteit, ...
Als het aan mij lag euthanasie op 70 voor het sossenautofabriekenvolkje dat op brugpensioen is mogen gaan of dat al met pensioen is. En dat is eigenlijk al veel te veel voor wat ze hebben bijgedragen aan de samenleving, namelijk niets. De leegzuigers. Hun geld hebben we nodig om de jonge mensen te helpen.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.

Laatst gewijzigd door Allesstroomt : 31 augustus 2014 om 06:44.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 07:10   #98
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komplete waanzin!
Jij weet ook dat de kranten de hoogste bruto premie vermelden om het mooier te doen klinken.
Maar hoeveel werknemers krijgen de maximum premie?
Hier op straat werkte de vrouw bij een toeleveringsbedrijf en de man op Ford.
Zij liggen beiden op straat, zij werkt nu deeltijds als poetsvrouw en heeft dan nog het geluk dat haar ouders haar 2 kinderen opvangen en dat ze de auto van haar vader krijgt om te gaan werken.
Hij werkt ook als uitzendkracht voor alles waar ze hem voor oproepen.

Hij heeft een lening op zijn huis lopen waar slechts 8 van de 30 jaren betaald zijn.
Dit zijn dan nog de gelukkigen, die mits bijpassen nog toekomen om hun betalingen te doen.
Hoeveel zijn er die dit geluk niet hebben?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 07:14   #99
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
Als iemand die steeds in kmo's gewerkt heeft durf ik te stellen dat het sossenvolkje uit de autofabrieken zijn hele leventje uberbepampert is geweest. De ambtenaren van de privesector, nooit iets bijgedragen, de auto's veel te duur verkocht om zichzelf rijkelijk te kunnen belonen. Die kunnen nu allemaal stoppen met werken op hun 50ste, zo rijk als de zee diep is, een huis van een paar honderd duizend euro op z'n minst dat afbetaald is, dikwijls nog een flatje aan de kust of in Benidorm, een groepsverzekering, een goed pensioen, overal voorrang in de sociale zekerheid door hun vriendjes van de sossenmutualiteit, ...
Als het aan mij lag euthanasie op 70 voor het sossenautofabriekenvolkje dat op brugpensioen is mogen gaan of dat al met pensioen is. En dat is eigenlijk al veel te veel voor wat ze hebben bijgedragen aan de samenleving, namelijk niets. De leegzuigers. Hun geld hebben we nodig om de jonge mensen te helpen.
Die van de Christelijke mutualiteit zijn toch arm schapen.
Wie zijn de ambtenaren uit de privé sector?
Oud 31 augustus 2014, 07:17   #100
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vond vroeger ook geen werk in mijn regio, ik ben verhuisd naar daar waar er werk was.

Zonder gezaag of geklaag.
Heb je ook je niet afbetaalde woning toen moeten verkopen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be