Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2014, 15:54   #81
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Mijn 4 kinderen hebben nooit 1 dag gestempeld.
Leuk voor u, hopelijk hoeven ze dat dan ook niet te doen als ze van 't school af zijn...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2014, 16:10   #82
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die 14.000 slaan volgens mij op de nieuwe lichting van afgestudeerden die onmiddellijk zonder uitkering vallen; of heb ik het mis ?
Dan is die tekst een affront voor het beroep van journalist.....en zeker een affront voor de lezer. Het ene schrijven, maar het andere bedoelen ?????? Nee, sorry, ik lees het zoals het er staat en beschouw dit dus als een kemel van een journalistieke fout.
Het is niet omdat het 'maar' in de internetversie van een krant staat, dat het niet juist moet zijn....of begrijpbaar.
Indien ik in mijn schooljaren, lang geleden dus, zoiets had ingeleverd zou dat me op een dikke O op 10 hebben komen te staan
Daarenboven....na nog eens een lezing van dat artikel slaan die 14.000 van Groen wel degelijk op 'de maatregel' waarover het artikel het heeft, dus niks, noppes, rien de kluts te maken met 'afgestudeerden die onmiddellijk zonder uitkering vallen'. Daar is in het (internet)artikel zelfs geen sprake van......
In het artikel in de papieren kranteneditie wel ????????

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 24 november 2014 om 16:16.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2014, 16:52   #83
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Niet meer dan normaal.

Eerst werken en dan pas een uitkering.
Oud 24 november 2014, 17:20   #84
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Weet ge wie een inschakelingspremie verdient ?
De jongere die direct na zijn studies niet te lui is om eenderwelk werk te aanvaarden.
En weet ge waarom die zo'n premie zou verdienen volgens mij ?
Omdat hij bijdraagt aan de kas van de werklozen en de rest van de sociale zekerheid, begod !!

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 24 november 2014 om 17:21.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2014, 18:16   #85
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Als er één iets is dat ik van NVA verwacht dan is het het onmogelijk maken dat er nog mensen in België een pensioen kunnen krijgen zonder dat ze ooit één dag hebben gewerkt.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2014, 18:20   #86
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Tja....
Niet alleen het woord "dwangarbeid" zegt veel over de ingesteldheid van 1207.
Heel erg, heeel, heel erg !!! Moeten werken om geld te kunnen hebben. Onmenselijk.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2014, 20:00   #87
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
NEE NEE NEE... niet in de wonde peuteren.
Structurele werkloosheid bestaat niet; alleen luie mensen en profiteurs van het "systeem". Dat het systeem zelf de grootste dief of oorzaak is van de werkloosheid of ineenstorting wil men niet horen.
Geef liever af op de werklozen en mensen die staken voor behoud van werk want die zorgen voor de ineenstorting van de economie. Dat zijn de zondebokken waarop je uw pijlen moet richten.

Nu ook het waanzinnige idee dat ze 50 en 60 jarigen gaan terug roepen en die gaan verplichten werk te gaan zoeken!
Wie nog maar een klein beetje realiteitszin heeft of erin staat weet goed dat ze die niet zullen aanwerven of dat er geen werk is voorhun. Als er al een hoop dertigers en vertigers geen werk vinden, laat staan afgestudeerden...
Zo goed als geen enkele baas gaat iemand van 60 jaar aannemen die het dubbele of meer kost dan andere en hij misschien maar 1 tot 7 jaar verder kan.

Maar dat het nog breed gedragen wordt door het merendeel van de mensen -zeker ook hier- is nog waanzinniger!
Ik hoop echt dat al wie hier boven de 50 of 60 is nu zonder werk zit en terug moet gaan soliciteren en nergens aan de bak raakt. Met de feiten op de neus gedrukt wordt.
Want hier blaast men wel veel van de toren dat men nog nooit gaan stempelen is en altijd werk zal hebben, ik geloof daar al lang niks meer van.
Je kan anoniem en in theorie veel zeggen maar of het altijd waar gaat zijn is maar wat anders.
En voor diegene die het dan toch waar is; makkelijk spreken vanuit een comfortabele positie he.
Maar ja we weten allemaal wat voor een geweldig empathisch vermogen en open geest jullie hebben he, de oh zo perfecte medemens!
Ik ben 54 en heb 3 jobs!!!!!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2014, 20:07   #88
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
U zal als ambtenaar uw hele leven nooit 1 Eurocent in de schatkist gelegd hebben.
Als netto-ontvanger leef jij van de belastingsontvanger vanaf uw geboorte tot aan uw dood. U bent, wat uw baas dewever noemt, een "uierhanger".
Je bent HET voorbeeld van een infantiel!
Oud 24 november 2014, 20:51   #89
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
bron: "het duimpje"
Jij gelooft dat het gemakkelijk is om aan werk te geraken als schoolverlater? Niet belachelijk beginnen doen, hé.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2014, 20:59   #90
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die 14.000 slaan volgens mij op de nieuwe lichting van afgestudeerden die onmiddellijk zonder uitkering vallen; of heb ik het mis ?
Die maatregel bestaat al zeker twee jaar en is inderdaad ingevoerd door Di Rupo. Je moet nu een jaar ingeschreven zijn als werkzoekende voor je recht hebt op een inschakelingsuitkering.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 11:56   #91
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Jij gelooft dat het gemakkelijk is om aan werk te geraken als schoolverlater? Niet belachelijk beginnen doen, hé.
Voor sommigen is dat inderdaad moeilijker dan voor anderen.

Reden te meer om eindelijk eens er voor te zorgen dat arbeid niet kapot belast wordt. En om te waarderen als iemand er in lukt om een reële job te creëren.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  ik vind geen werk.jpg‎
Bekeken: 42
Grootte:  479,6 KB
ID: 96197  

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 19:06   #92
Allesstroomt
Gouverneur

Allesstroomt's schermafbeelding

Standaard

http://deredactie.be/permalink/1.2159535

beter
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 19:09   #93
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dixit Bart De Wever, master geschiedenis. Buiten de politiek had die ook vaak op de dop gestaan.
Was docent.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 22:16   #94
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Reeds je tweede bericht in deze draad dat off topic is.

Bovendien, meneer, heb ik "werk gezocht" door een ingangsexamen af te leggen.

Als je bedoelt dat ik binnen geraakt ben dank zij een lidkaart van een politieke partij, of met voorspraak van .., : vergissing.

Dank zijn bevorderingen, heb ik op verschillende lokaties (Brussel-stad, luchthaven, provinciesteden) gewerkt.
De langste periode van verblijf voor het werk in het buitenland, was 14 d aaneengesloten.

Et alors ? Er zijn nog veel mensen die in de privé werken die die chance hebben.

Ik wens dat iedereen marktconform verloond wordt.
Wat in hemelsnaam voor een glazen bol heb jij, dat jij mij zulke lelijke dingen in de mond kunt en durft leggen.

Of ben je psychiatrisch in behandeling wegens een erge tegenslag, vb. een ontslag op je werk, die je moeilijk kan verwerken. Dan vergeef ik je.

.
Typisch...dan hoor je superzaag demo niet meer hé!
Oud 30 november 2014, 23:24   #95
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Typisch...dan hoor je superzaag demo niet meer hé!
U bent ook statutair ambtenaar?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 23:31   #96
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ten eerste, dat is volledig off topic in deze draad;
Ten tweede, dat is niet de eerste keer, dus dat is stalking;
Ten derde, dat is zeer beledigend voor mij als ex-ambtenaar die wel degelijk erg zijn best gedaan heeft, en buiten één griepje, één operatie en enkele sportkwestuurkes van tesamen niet eens een week, nooit ziek geweest is. U bent dus een leugenaar.

.
Mijnheer, U heeft op dit forum meermaals aangehaald dat U lang voor uw pensioenleeftijd zelf aan de kant zijt gaan staan ... omdat het systeem dat nu eenmaal toelaat.
U kunt als "veel te vroeg aan de kant gaan staande levenslang benoemde ambtenaar met een exsessief pensioen" dan wel afgeven op werklozen en ontslagen bruggepensoneerden, maar vindt U dat niet een beetje hypocriet?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 00:33   #97
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
U bent ook statutair ambtenaar?
En jij kennelijk zeer kort van memorie?
Oud 1 december 2014, 03:30   #98
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het komt nochtans voort uit de regering Di Rupo
Daarom ook dat de rode vakbond daar destijds niet echt moeilijk over deed.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 05:03   #99
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Heel erg, heeel, heel erg !!! Moeten werken om geld te kunnen hebben. Onmenselijk.
Inderdaad, wie verzint het toch?
Oud 1 december 2014, 05:06   #100
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Moeilijk is het alleszins niet.
Mijn zoon is begonnen (interim) als orderpikker in een vleesdistributiebedrijf. Hij mocht daar vast blijven.
Ondertussen is ie overgestapt naar een ander bedrijf als interim (is overal zo), hij kan eind deze maand zijn vast contract tekenen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be