Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2015, 12:22   #81
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Van een leraar geschiedenis verwacht je dat hij rekening houdt met de geschiedenis der dingen. Alles heeft zijn geschiedenis. Ook het geloof van iemand.
Is een deel van de opvoeding niet van foute wereldconcepten recht te trekken ? Mag een leraar bijvoorbeeld niet aan een leerling die zelfmoord wil plegen, die proberen dat te ontraden ? In welke mate is het dan verkeerd om proberen van een leerling die idiote dingen gelooft en daarmee zijn leven omzeep gaat helpen, proberen tot rede te brengen ?
Oud 2 juni 2015, 12:23   #82
Tomas
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mss had je dan ook genuanceerd kunnen lezen en vaststellen dat die leraar het niet over de (al dan niet literaire) waarde van de Koran had, maar wel over de algemene toestand in de meeste Islamitische landen anno 2015 in de wereld ...
Die leraar was zo summier en zo onduidelijk dat je uit die ene zin die hij schreef moeilijk kan uitmaken waar hij het nu precies over had. Wat vooral lijkt te zijn is dat hij de moslims beledigt en hen subtiel analfabetisme en onderontwikkeling verwijt vanuit een soort superioriteitsgevoel. Dat klinkt goed door uit zijn boodschap.

De achterliggende boodschap is: "jullie cultuur is achterlijk en jullie zijn analfabeet en onderontwikkeld."

Je hoeft geen alfabeet te zijn om dat te begrijpen uit z'n boodschap.

Laatst gewijzigd door Tomas : 2 juni 2015 om 12:25.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 12:24   #83
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Het betreft een lompe idioot want:

1. De achterlijke religie van een leerling als dusdanig benoemen buiten de relevante lessen

2. Dit op papier doen

Als hij hetzelfde doet met een katholieke leerling, en diens katholieke ouders lezen dat, denken jullie dan niet dat die ook op het matje zou mogen komen?
Dan zouden die katholieke ouders hun kind naar een katholieke school moeten gestuurd hebben!
Maar ik heb nog nooit iets gelezen over een dergelijke happening met onze katholieken! Dat wij moslimachterlijkheid benoemen als achterlijkheid, tja, dan moeten die gasten maar ergens anders gaan neerstrijken waar men wel kan aanvaarden wat ze denken en doen! Het is hier hun land niet, ze hoeven hier niet te komen en te verblijven.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 12:24   #84
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die leraar was zo summier en zo onduidelijk dat je uit die ene zin die hij zei moeilijk kan uitmaken waar hij het nu precies over haat. Wat vooral lijkt de zijn is dat hij de moslims beledigd en hen analfabetisme en onderontwikkeling verwijt vanuit een soort superieure houding. Dat klinkt goed door uit zijn boodschap.
Het is een argument zoals een ander om proberen een jong persoon tot het inzicht laten te komen dat het domme dingen gelooft, nee ?
Oud 2 juni 2015, 12:25   #85
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is klinkklare onzin wat je daar verwacht, Zipper. Godsdienst is een cultureel fenomeen en doordrenkt zowieso alle aspecten van het leven. Je kan dat dus niet zomaar eventjes 'enkel voor binnenskamers' laten zijn. Als gelovige kan je niet enkel gelovig zijn thuis. Alle aspecten van je leven zijn met je geloof verbonden. Bestudeer anders eens iets van een godsdienst, vooraleer je er een mening over uit. Dan zal je mening wat meer grond hebben.
hoe komt het dan dat ik tijdens mijn schooltijd, nooit het soort problemen heb ervaren (niet in mijn school, en ook niet elders), zoals daar nu in Brussel ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 12:26   #86
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hij is toch niet onverdraagzaam tegenover die "geloven"? Het zijn die gelovigen die onverdraagzaam zijn tov anderen! Dat diegenen die "geloven" naar hun tempel trekken zoals de kaarters naar hun kaartersclub, en gedaan ermee! Maar die gasten hebben geen enkele eis te stellen tov de andere burgers die niet in hun club meespelen.
Dringend tijd dat ook "verstandige" mensen stoppen met "geloven"!
Hoeveel eeuwen gaat die bullshit nog het leven van vele mensen beïnvloeden? "God" is een farce, bestaat niet.
Als gelovigen u zouden willen beletten om ongelovig te zijn hebt u gelijk. Dan moet eens rustig nagaan welke religie dergelijke houding aanneemt.
Of u God al of niet als een farce beschouwt, dat is uw zaak en daar bemoei ik mij niet mee.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 12:27   #87
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu moet ik wel zeggen dat ik zo'n onzin van een leerkracht niet verwacht. Of dat hij op z'n minst zijn stelling grondig en genuanceerd dient te onderbouwen.

Wie de koran leest en vooral ook de hadith bestudeerd, kan niet anders dan tot de conclusie komen dat dit een literair werk is van een zeker niveau. Met analfabetisme heeft dit niks te maken. Wie die religie bestudeerd dient te kunnen lezen, wil hij of zij begrijpen waar het over gaat. Analfabetisme is juist het niet kunnen lezen van het arabisch.

Daarnaast getuigt het ook van een soort superioriteitsgevoel: ik ben beter dan diegenen die die religie aanhangen, want ik doceer geschiedenis. De onderliggende boodschap is: wie deze religie aanhangt is analfabeet en onderontwikkeld. Een subtiele maar grove belediging dus. die alsdusdanig aankomt.

En tot slot 'kiest' men geen religie. Men wordt er geboren in een geloofsgemeenschap en neemt van kinds af aan de cultuur (en religie) over van de ouders. Ook daar slaagt de leraar de plank volledig mis.
Inderdaad, men "kiest" geen religie. Maar wanneer men dan in een land gaat wonen waar men de kans heeft en krijgt om zelfstandig iets of niets te kiezen dan moet men maar zijn verstand gebruiken ipv van de islamachterlijkheid aan een ander te willen aansmeren.
Dit is geen belediging, maar een vaststelling.
Oud 2 juni 2015, 12:28   #88
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is klinkklare onzin wat je daar verwacht, Zipper. Godsdienst is een cultureel fenomeen en doordrenkt zowieso alle aspecten van het leven. Je kan dat dus niet zomaar eventjes 'enkel voor binnenskamers' laten zijn. Als gelovige kan je niet enkel gelovig zijn thuis. Alle aspecten van je leven zijn met je geloof verbonden. Bestudeer anders eens iets van een godsdienst, vooraleer je er een mening over uit. Dan zal je mening wat meer grond hebben.
Ik ben de leeftijd voor sprookjesboeken al geruime tijd ontgroeid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 12:29   #89
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlaams realist, mocht je nu wat moeite doen dat allemaal eens te bestuderen, zou je tot de conclusie kunnen komen dat er niet één interpretatie van de Islam is. Binnen de Islamitische wereld zijn er verschillende interpretaties of stromingen. Doe wat moeite en studeer, in plaats van zinledig gewauwel op een forum rond te strooien.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stromingen_in_de_islam
Ik heb geen enkele intentie om moeite te doen .
De leraar stelt dat er tussen de moslims de hoogste graad van analfabetisme heerst . En dat de islamlanden het meest onderontwikkeld en achtergesteld zijn . Hij vraagt dat meisje waarom ze daarvoor kiest .
De flauwe kul van de stromingen interesseren me geen bal .
Jouw gewauwel daarover is intriest . En het ophemelen van de koran doet me aan je geestelijke vermogens twijfelen .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 12:29   #90
Tomas
Gouverneur

Standaard

Patrickve, vind je het erg verstandig (of eerder dom) van een leraar om te verwachten van een leerling dat zij op basis van tegenargumenten haar geloof kan afwerpen? Een geloof zit ingebed in een cultuur. De hele familie en alle rituelen van opstaan tot slapengaan hebben te maken met die levensovertuigingen. Het is vrij dom van een leerkracht geschiedenis om te verwachten van een leerling dat zij 'kan kiezen voor een ander geloof'.
Het zit allemaal iets complexer in elkaar dan de domme zinsnede van die leraar doet vermoeden.
Oud 2 juni 2015, 12:29   #91
Tomas
Gouverneur

Standaard

Patrickve, vind je het erg verstandig (of eerder dom) van een leraar om te verwachten van een leerling dat zij op basis van tegenargumenten haar geloof kan afwerpen? Een geloof zit ingebed in een cultuur. De hele familie en alle rituelen van opstaan tot slapengaan hebben te maken met die levensovertuigingen. Het is vrij dom van een leerkracht geschiedenis om te verwachten van een leerling dat zij zomaar 'kan kiezen voor een ander geloof' en vooral dat ze zomaar zal aanvaarden dat haar mensen voor analfabeet en onderontwikkeld worden versleten.
Het zit allemaal iets complexer in elkaar dan de domme zinsnede van die leraar doet vermoeden.

Laatst gewijzigd door Tomas : 2 juni 2015 om 12:30.
Oud 2 juni 2015, 12:29   #92
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Schoenmaker blijf bij je leest, zou ik zeggen tegen dat stukske leraar. Tenzij hij de arabische cultuur en literatuur grondig bestudeerd heeft, heeft die leraar weinig zinnigs te zeggen daarover. Domheid is helaas niet verboden.
voor deze uitspraken volstaat het om de statistieken van de wereldgezondheidsorganisatie door te nemen.

enige wat die leraar doet is een leerling een prikkel geven om over iets na te denken en te argumenteren ...

om het in argumentatie van uwen bollenwinkel te houden ... heb je(/die ouders) zo weinig vertrouwen in het geloof van dat meisje, dat ze door een vraag van haar geloof zou kunnen vallen mss ? ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 12:29   #93
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Inderdaad, dat is het probleem. Een leraar dient correcte, objectieve informatie te geven en niet zijn xenofobie tentoonspreiden.
Zoals je zegt: een leerkracht in ons land dient correcte en objectieve informatie te geven en niet mee te spelen met de achterlijke islam en aldus mee prietpraat te verkopen die past in hun plaatje.
Oud 2 juni 2015, 12:32   #94
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
zet daar dan een robotje voor de klas.
Maar als die robot correct geprogrammeerd is zal die exact hetzelfde moeten vertellen. Juist is juist, aangepast is waardeloos.
Oud 2 juni 2015, 12:32   #95
Tomas
Gouverneur

Standaard

Een geloof is een cultureel fenomeen dat doorheen de geschiedenis gegroeid is en van generatie op generatie wordt doorgegeven. Alles, van opstaan tot slapengaan zit boordevol rituelen en (taal)handelingen die met dat geloof te maken hebben. Door die mensen 'analfabeet' en 'onderontwikkeld' te noemen omdat ze door toeval in die cultuur opgroeien met dat geloof, kan je hen absoluut niet overhalen om na te denken over hun religie. Welintegendeel: je drijft hen eerder in een verdedigingspositie in plaats van dat men gaat nadenken over de eigen overtuigingen.

Laatst gewijzigd door Tomas : 2 juni 2015 om 12:34.
Oud 2 juni 2015, 12:34   #96
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Die leraar was zo summier en zo onduidelijk dat je uit die ene zin die hij schreef moeilijk kan uitmaken waar hij het nu precies over had. Wat vooral lijkt te zijn is dat hij de moslims beledigt en hen subtiel analfabetisme en onderontwikkeling verwijt vanuit een soort superioriteitsgevoel. Dat klinkt goed door uit zijn boodschap.
Wat precies is er dan onduidelijk aan deze zin : "Islam is een religie die zich kenmerkt door de hoogste graad van analfabetisme en die de meeste onderontwikkelde en achtergestelde landen telt" ?

Hij poneert gewoon een objectief gegeven. Het behoeft zelfs geen interpretatie, wat jij wel doet door er totaal overbodig een superioriteitsgevoel bij te suggereren.

Duidelijker kon hij niet zijn. Hoe het poneren van een objectief gegeven de uiting kan zijn van een fobie dan wel een gevoel van superioriteit is mij dan ook een raadsel.

Misschien moeten de islamieten hun tenen wat minder lang laten groeien...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 12:35   #97
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Maar dat is juist wat "dat volk" wil! We hebben hier hun bedje gespreid en zij hoeven er zich maar in te leggen! Tot dat bedje versleten is en dan kunnen ze als een sprinkhanenplaag het een eindje verder proberen.
Goh, ik weet dat zo niet, ergens hebt je gelijk, ik denk soms dat negeren de beste oplossing is.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 12:36   #98
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je de Koran begint te bestuderen, en ook de hadith, en de tafsir en de ta'wiel en de allegorische interpretaties van de teksten, kan je niet anders dan concluderen dat je daar geen analfabeet voor moogt zijn. Welintegendeel.
Je dient voeling te hebben met de literaire vormen die in het arabisch in de Koran gebruikt worden, de vele betekenislagen ervan en dies meer.

Analfabetisme is net het tegendeel.

En neen, ik ben geen moslim, maar dat neemt niet weg dat ik genuanceerd kan denken over de studie van de bronnen van de Islam.
Je bent geen moslim maar toch hou je je onledig met het bestuderen van de koran en de rest van de aanhangsels? En je doet je best om het goed te praten?
Oud 2 juni 2015, 12:36   #99
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Als realist baseer ik me op realiteit . En de realiteit is dat moslims in grote mate analfabeet , intolerant , moorddadig , discriminerend en snel op de teen getrapt zijn . Je hoeft er geen boek voor open te doen . kijk gewoon naar het nieuws .
Mensen die dat willen onder de mat vegen , en rond de pot lullen over een rijke cultuur en een goedgeschreven koran dwalen .
Als het goed geschreven is , waarom zijn er dan zoveel stromingen ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 12:39   #100
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Patrickve, vind je het erg verstandig (of eerder dom) van een leraar om te verwachten van een leerling dat zij op basis van tegenargumenten haar geloof kan afwerpen? Een geloof zit ingebed in een cultuur. De hele familie en alle rituelen van opstaan tot slapengaan hebben te maken met die levensovertuigingen. Het is vrij dom van een leerkracht geschiedenis om te verwachten van een leerling dat zij 'kan kiezen voor een ander geloof'.
Bij ons k�*n je kiezen voor 'n ander geloof, meer nog, je kan & mag kiezen om geen geloof/religie/ideologie aan te hangen.

Indien niet kan gekozen worden - waar jij op zinspeelt - is er wel degelijk iets mis met "uwen bollenwinkel". (Anna )

Laatst gewijzigd door SDX : 2 juni 2015 om 12:41.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be