![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 juli 2015 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In de kern van het topic is er iets gebeurd om het evenwicht te herstellen tussen de mannelijke en vrouwelijke aspecten van de mens...ten tijde van jezus leven denk ik ook zo dat het werkelijk mannelijk dominant was, antisociaal gedrag. Want als je de tijdsperiode vergelijkt met nu, heeft de huidige man problemen om zijn gedrag te veranderen, evenals een kleine schare aan vrouwen. Maar waarom zou je iets als onzin afdoen als je zelf niet op zoek bent gegaan naar informatie die er op wijst dat er toch elementen zijn die het perspectief van de twee tijdperken heel duidelijk stellen, en dan kom je op het punt dat informatievrijheid in de tijd van jezus heel erg beperkt was tegenover de tijden van nu waar het internet juist de vrijheid van informatie vertegenwoordigd, geef je ogen eens de kost wat onmogelijk leek ten tijde van jezus is tegenwoordig nu wel het geval...kerngedachte is dat het veelal draait om informatie en je eigen gedachten hierop te toetsen aan de waarheidsgehalte ervan ! ![]() Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 17 juli 2015 om 18:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We hebben van iedereen hele bloedlijnen. Er begint geen religieus hoofdstuk zonder heel de stamboom af te rammen. Bij Jezus en de Mo is dat niet zo he? Waarom? Waar vinden wij de bloedlijnen terug? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Christus predikers kwamen dat dan ook weer gelijk stellen, hoewel daar misschien "de" scheiding in het prille "christendom" plaatsnam en we maar de versie van 3 apostelen lezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Trol
Laatst gewijzigd door Aton : 18 juli 2015 om 05:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overal laaien de godsdienstoorlogen weer op (en het is daarop dat de radikale moslims zich beroepen) om door de oude dwaasheid, nl. te doden in naam van het mannelijke super-ego, dat ze verkeerdelijk voor God nemen, de wereld verder om zeep te helpen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik schrok me een hoedje op de manier waarop de aandacht besteedt wordt aan wat typische vreedzame gedragsvormen zouden zijn, in de 21ste eeuw hedendaags zou ik stellen dat veel mensen niet beseffen in hoeverre de kwestie van "aandacht" concreet te houden op de discussiepunten, maar het probleem stelt zich zodanig dat de houding van mensen grotendeels bepalen hoe open ze zijn om de verschillende perspectieven te overdenken, nadenken en dat in relatie zien met je gedrag is voor veel mensen iets wat boven hun petje gaat, realisme is een zeldzaam gegeven, vinden ze dat ze zich sadistisch mogen gedragen dan valt iedere vorm van relaties maken weg inclusief het overdenkingspatroon van hun daden en handelen, ze worden als een beest, zie hiervoor toch naar de Palestijns - Israëlische kwestie in verband met de "muur" met kolonisten die de oorspronkelijke bewoners met geweld en nietszeggende rechten willen verjagen, het gaat er om dat het besef maar pas doorsijpelt wanneer de Israëlische militairen na hun dienst (op pensioen) zich gaan verenigen in "break the silence" en daardoor ook hun verhalen gaan doen over het hoe en waarom van het vernederen van de plaatselijke bevolking en zelf bewust hebben meegewerkt aan het verzwijgen van het geweld en daden aan de vele checkpoints. Goed, de kern van het geloof spitst zich toe op de balansen en ik heb daar geen uitgesproken mening over, benoem alleen het probleem en ik voel al dat ze daar een soort van weerstand/ontkennen tegen hebben, en verdedigen dat ze dat recht hebben terwijl ze geen flauw benul hebben van wat het punt is, hun aandacht is het snelst afgeleid naar iets anders, dan kan het niet anders dat ze voor mij niet altijd een intelligente indruk achterlaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hier heb je mijn bron. Wat schiet je daar nu mee op???
Had reeds inzage in de korte inhoud in 2009. In boekvorm verkrijgbaar: http://www.amazon.com/Between-Rome-J.../dp/9042924977 Zet het op je verlanglijstje. Laatst gewijzigd door Aton : 18 juli 2015 om 08:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ware Hij een vrouw geweest dan was het misschien beter gegaan. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dat een valide bron? Zie je het aankomen.... ? Btw vindt ge het niet raar dat ze overal bloedlijnen vermelden behalve daar? Why? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je mij een link kunt geven van een Nederlandstalige versie denk ik er nog even over na om deze te kopen, ik steek mijn geld niet in versies die uitsluitend in het engels bestaan, en is maar slechts een eenzijdige beschouwing van de auteur zelf. Daarnaast wil ik vergelijkend materiaal verzamelen die uitsluitend bestaan in archieven en geschriften die origineel zijn...maar het is geweten dat veel origineel werk intussen is vernietigd, ik accepteer dan ook niet gemakkelijk de bronnen in boekvorm die uitsluitend in het engels zijn gevoerd ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Jezus heeft dat vrouwelijke evenwaardig gemaakt als de man, maria magdalena was dus een vrouwelijke helper in jezus beweging. De vraag is of die relatie uitgelopen is in een huwelijk ? Wat betekend dat de heilige schriften dat punt grotendeels weggelaten heeft en ontkent dat jezus zelf getrouwd was met magdalena en zelfs kinderen hier mee kreeg...hoeveel is mij niet exact bekend ! Volgens mijn bronnen in boekvorm waren het er al vier maar er is een suggestie dat het er een paar meer zouden zijn ? Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 18 juli 2015 om 08:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als het om de Liefde gaat, dan brengt de man er toch niet veel van terecht. En te hopen is dat als Jezus nog eens terug komt uit de hemel dat ie dan door Maria wat wijzer is geworden. Of zelfs dat Hij haar voor laat gaan. Jahweh krijgt er tranen van in zijn ogen..... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens jou dus geen karma en geen levenswiel dat we op een dag achter ons laten om eindelijk opgenomen te worden in de eeuwige gelukzaligheid??? Waarom werd en wordt al zo lang de sexualiteit verdoemd? Is dat een reactie tegen de heilige hoeren? Zou het sexuele, in beginsel, een door en door natuurlijke en vrije daad voor zowel het mannelijke als het vrouwelijke, een taboe geworden zijn nadat het mannelijke zijn rol in het nageslacht inzag en zich wou verzekeren van zijn nageslacht door de heerschappij over de vrouw??? Vanaf wanneer is sex vies geworden???? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
NL. denken dat ze door het kleineren, ridiculiseren van de anderen hun eigen gezag waarmaken... |
|
![]() |
![]() |